Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Excelsior (13/11/2022-16:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Vermoedelijke opstelling: Slot voert aanvallende wijziging door

Feyenoord speelt zondag de laatste wedstrijd van de eerste seizoenhelft. De Rotterdammers beschikken over een fitte selectie in aanloop naar de stadsderby tegen Excelsior. Trainer Arne Slot kan alleen niet beschikken over de langer geblesseerde Oussama Idrissi. Volgens het Algemeen Dagblad start Feyenoord met Santiago Gimenez in de punt van de aanval.

Of de krant gelijk gaat krijgen is de vraag. Slot deed gisterenavond na de gewonnen wedstrijd tegen SC Cambuur nog geheimzinnig over de mogelijke opstelling van Feyenoord tegen Excelsior. ''Ik kan nog niet beloven dat zondag dezelfde elf gaan spelen. Acht, negen of tien namen kun je het hele seizoen wel opschrijven, maar niet als er blessures zijn. Alleen de spitspositie is soms nog wel een keuze.''

Slot bekijkt dus per week welke type spits Feyenoord nodig heeft vanaf de aftrap. Santiago Gimenez is dus een serieuze optie tegen Excelsior. ''Het zijn beide spitsen die de goals maken, dus dat is heel prettig. Ze zitten wat dat betreft dicht bij elkaar. Je wilt uiteindelijk ook eens een spits laten staan als hij een keer niet scoort. Danilo heeft afgelopen keer wel gescoord dus iedereen denkt dat het team nu staat.''

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Timber, Szymanski, Kökcü; Dilrosun, Gimenez, Paixão.

 

+1/-0

Dit wordt een heel lastige wedstrijd, Excelsior is een stugge tegenstander.

 

+1/-0

Goede keus om Gimenez op te stellen en niet Danilo.

Danilo laat te weinig zien in de Kuip, en Gimenez brengt een beetje meer pit in de ploeg. Vanaf de start (als de rest van het elftal ook nog goed in de energie zit) kan dat het elftal verder helpen. Daarnaast staat Gimenez veel ‘scherper’ voor de goal, ik heb de laatste wedstrijden een aantal kansen gezien waarbij voorzetten de spits in het centrum niet vonden. Op die momenten speelde Danilo, en dacht ik; ‘Gimenez had er wel gestaan’.

Ik hoop dat ik in het gelijk wordt gesteld en hij morgen vaker gevonden wordt.

 

+1/-0

Goed dat Arne zegt dat hij niet tevreden is lat moet omhoog!

Feyenoord niet op zoek naar nieuwe spits: 'Maar ze maken het me niet makkelijk'
09:28, Vandaag

Feyenoord houdt zijn ogen open, maar gaat niet nadrukkelijk op zoek naar een nieuwe spits tijdens de winterse transferperiode. Dat meldt De Telegraaf. Trainer Arne Slot toont zich echter kritisch op Santiago Gimenez en Danilo.

Zowel de Mexicaan als de Braziliaan kan Slot nog niet voldoende overtuigen. Tegelijkertijd is Feyenoord geduldig met de jonge spitsen, waardoor de kans klein is dat de Rotterdammers de transfermarkt op gaan. "Maar ze maken het me niet gemakkelijk om een definitieve keus te maken", stelt de oefenmeester in de ochtendkrant. "Ik vind in algemene zin wel dat ze samen leveren. Opgeteld leveren ze prima cijfers voor een spits van Feyenoord."

Gimenez was in zeventien officiële duels goed voor zes doelpunten, terwijl Danilo negen keer scoorde in negentien optredens. Ze losten elkaar echter geregeld af in de punt van de aanval. "Het is inderdaad nu nog geen uitgemaakte zaak wie de spits van Feyenoord is. Ik geloof wel dat één van de twee de concurrentiestrijd uiteindelijk gaat winnen. Hoewel ik niet met zekerheid kan zeggen dat dit gebeurt. Als de een niet dominant presteert ten opzichte van de ander en beiden niet in staat zijn om drie hele duels in de week te kunnen spelen, kan dit afwisselen heel het seizoen doorgaan."

Feyenoord speelt zondag tegen stadgenoot Excelsior zijn laatste wedstrijd voor de winterstop.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 november 2022 om 12:48:

Goed dat Arne zegt dat hij niet tevreden is lat moet omhoog!

Feyenoord niet op zoek naar nieuwe spits: 'Maar ze maken het me niet makkelijk'
09:28, Vandaag

Feyenoord houdt zijn ogen open, maar gaat niet nadrukkelijk op zoek naar een nieuwe spits tijdens de winterse transferperiode. Dat meldt De Telegraaf. Trainer Arne Slot toont zich echter kritisch op Santiago Gimenez en Danilo.

Zowel de Mexicaan als de Braziliaan kan Slot nog niet voldoende overtuigen. Tegelijkertijd is Feyenoord geduldig met de jonge spitsen, waardoor de kans klein is dat de Rotterdammers de transfermarkt op gaan. "Maar ze maken het me niet gemakkelijk om een definitieve keus te maken", stelt de oefenmeester in de ochtendkrant. "Ik vind in algemene zin wel dat ze samen leveren. Opgeteld leveren ze prima cijfers voor een spits van Feyenoord."

Gimenez was in zeventien officiële duels goed voor zes doelpunten, terwijl Danilo negen keer scoorde in negentien optredens. Ze losten elkaar echter geregeld af in de punt van de aanval. "Het is inderdaad nu nog geen uitgemaakte zaak wie de spits van Feyenoord is. Ik geloof wel dat één van de twee de concurrentiestrijd uiteindelijk gaat winnen. Hoewel ik niet met zekerheid kan zeggen dat dit gebeurt. Als de een niet dominant presteert ten opzichte van de ander en beiden niet in staat zijn om drie hele duels in de week te kunnen spelen, kan dit afwisselen heel het seizoen doorgaan."

Feyenoord speelt zondag tegen stadgenoot Excelsior zijn laatste wedstrijd voor de winterstop.



Dit kan Slot zichzelf verwijten, hij moet Gimenez het volledige vertrouwen geven. Dan gaat hij echt wel leveren. In de zwaarste wedstrijden stond hij er telkens. Gewoon vast laten staan, dan komen de doelpunten en de intensiteit bij het drukzetten vanzelf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 november 2022 om 13:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 november 2022 om 12:48:

Goed dat Arne zegt dat hij niet tevreden is lat moet omhoog!

Feyenoord niet op zoek naar nieuwe spits: 'Maar ze maken het me niet makkelijk'
09:28, Vandaag

Feyenoord houdt zijn ogen open, maar gaat niet nadrukkelijk op zoek naar een nieuwe spits tijdens de winterse transferperiode. Dat meldt De Telegraaf. Trainer Arne Slot toont zich echter kritisch op Santiago Gimenez en Danilo.

Zowel de Mexicaan als de Braziliaan kan Slot nog niet voldoende overtuigen. Tegelijkertijd is Feyenoord geduldig met de jonge spitsen, waardoor de kans klein is dat de Rotterdammers de transfermarkt op gaan. "Maar ze maken het me niet gemakkelijk om een definitieve keus te maken", stelt de oefenmeester in de ochtendkrant. "Ik vind in algemene zin wel dat ze samen leveren. Opgeteld leveren ze prima cijfers voor een spits van Feyenoord."

Gimenez was in zeventien officiële duels goed voor zes doelpunten, terwijl Danilo negen keer scoorde in negentien optredens. Ze losten elkaar echter geregeld af in de punt van de aanval. "Het is inderdaad nu nog geen uitgemaakte zaak wie de spits van Feyenoord is. Ik geloof wel dat één van de twee de concurrentiestrijd uiteindelijk gaat winnen. Hoewel ik niet met zekerheid kan zeggen dat dit gebeurt. Als de een niet dominant presteert ten opzichte van de ander en beiden niet in staat zijn om drie hele duels in de week te kunnen spelen, kan dit afwisselen heel het seizoen doorgaan."

Feyenoord speelt zondag tegen stadgenoot Excelsior zijn laatste wedstrijd voor de winterstop.



Dit kan Slot zichzelf verwijten, hij moet Gimenez het volledige vertrouwen geven. Dan gaat hij echt wel leveren. In de zwaarste wedstrijden stond hij er telkens. Gewoon vast laten staan, dan komen de doelpunten en de intensiteit bij het drukzetten vanzelf.



Dan was hij ook zeker vh WK geweest wat weer goed zou zijn voor de club en zijn ontwikkeling.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 november 2022 om 13:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 november 2022 om 12:48:

Goed dat Arne zegt dat hij niet tevreden is lat moet omhoog!

Feyenoord niet op zoek naar nieuwe spits: 'Maar ze maken het me niet makkelijk'
09:28, Vandaag

Feyenoord houdt zijn ogen open, maar gaat niet nadrukkelijk op zoek naar een nieuwe spits tijdens de winterse transferperiode. Dat meldt De Telegraaf. Trainer Arne Slot toont zich echter kritisch op Santiago Gimenez en Danilo.

Zowel de Mexicaan als de Braziliaan kan Slot nog niet voldoende overtuigen. Tegelijkertijd is Feyenoord geduldig met de jonge spitsen, waardoor de kans klein is dat de Rotterdammers de transfermarkt op gaan. "Maar ze maken het me niet gemakkelijk om een definitieve keus te maken", stelt de oefenmeester in de ochtendkrant. "Ik vind in algemene zin wel dat ze samen leveren. Opgeteld leveren ze prima cijfers voor een spits van Feyenoord."

Gimenez was in zeventien officiële duels goed voor zes doelpunten, terwijl Danilo negen keer scoorde in negentien optredens. Ze losten elkaar echter geregeld af in de punt van de aanval. "Het is inderdaad nu nog geen uitgemaakte zaak wie de spits van Feyenoord is. Ik geloof wel dat één van de twee de concurrentiestrijd uiteindelijk gaat winnen. Hoewel ik niet met zekerheid kan zeggen dat dit gebeurt. Als de een niet dominant presteert ten opzichte van de ander en beiden niet in staat zijn om drie hele duels in de week te kunnen spelen, kan dit afwisselen heel het seizoen doorgaan."

Feyenoord speelt zondag tegen stadgenoot Excelsior zijn laatste wedstrijd voor de winterstop.



Dit kan Slot zichzelf verwijten, hij moet Gimenez het volledige vertrouwen geven. Dan gaat hij echt wel leveren. In de zwaarste wedstrijden stond hij er telkens. Gewoon vast laten staan, dan komen de doelpunten en de intensiteit bij het drukzetten vanzelf.



100% mee eens , Slot praat over dit soort zaken makkelijk heen.
Gimenez kwam met veel vertrouwen binnen , was fit en moest gewoon spelen en bewees dat ook in de inval beurten.
Nu hebben we een spits die vertrouwen mist en lijkt ook wel minder fit dan in het begin.
Had je gewoon deze speler opgesteld sinds het begin dan had hij al meer dan 10 doelpunten gemaakt, daar ben ik van overtuigd.

 

+1/-0

Denk ook zeker dat hij met meer speelminuten meer als 10 had gescoord nu hebben ze samen 15 maar Danilo heeft thuis nog geen enkele keer gescoord terwijl Gimenez met de steun van het legioen dat wss wel had gedaan.

 

+1/-0

Ik ben het eens met enkele andere supporters op deze site dat Gimenez
een basisplaats moet krijgen en het vertrouwen krijgen.

Als je steeds in moet vallen gaat het nooit wat worden, wat ik ziet dat hij
bijna altijd op ze'n plaats staat.

Ik vind Gimenez een betere spits en hoopt dat hij wat langere tijd in de basis moet komen te staan en hem het vertrouwen geen, ik geloof dat hij het gaat redden.

 

+1/-0

Volgens mij is de opmerking over het niet drie keer per week 90 minuten kunnen spelen, gericht op Gimenez. Dat hij daar nog niet toe in staat is, met de intensiteit die Slot verwacht, zal ervoor zorgen dat hij telkens vanaf de bank moet komen.

Denk ik.

 

+1/-0

De wedstrijd is zojuist een stuk zwaarder geworden voor ons, onze statistieken na puntenverlies van concurrentie zijn niet best. Hopen dat het een keer meezit.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 12 november 2022 om 22:57:

Volgens mij is de opmerking over het niet drie keer per week 90 minuten kunnen spelen, gericht op Gimenez. Dat hij daar nog niet toe in staat is, met de intensiteit die Slot verwacht, zal ervoor zorgen dat hij telkens vanaf de bank moet komen.

Denk ik.



Denk wel dat Slot een punt heeft, maar Gimenez lijkt me ook een jongen die op zijn kansen loert typisch zuid-amerikaanse spits, dan kan de intensiteit minder lijken daar moet Slot wel rekening mee houden. Meeverdedigen/voetballen gaat wel steeds beter vind ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 november 2022 om 23:01:

De wedstrijd is zojuist een stuk zwaarder geworden voor ons, onze statistieken na puntenverlies van concurrentie zijn niet best. Hopen dat het een keer meezit.



Ongelofelijk toch dat psv en ajax willen zeker geen kampioen worden? :B
Sinterklaas kadootje gaat Feyenoord gewoon uitpakken morgen van eigen kracht uitgaan!

 

+1/-0

Krijg weer zo'n onbestemd gevoel want Feyenoord en punten inlopen ( in dit geval uitlopen) is geen goede combinatie gebleken.

 

+1/-0

Als je hier dan niet wint breekt er waarschijnlijk weer direct paniek uit net zoals bij de vorige matige wedstrijden dit seizoen. Toen zei ik ook al til er niet te zwaar aan want de rest hebben ook geen wereldelftal en gaan nog genoeg punten verspelen. Zelfs als je hier verliest is er nog niks aan de hand. Hopelijk winnen we maar het zegt evengoed nog helemaal niks. Feit is dat het wel lekker is dat je sowieso bovenin meedoet na de kerst want niemand heeft meer dan 30 punten.

 

+1/-0

Dat is wel zo, maar na de break hebben we een zwaar programma. Dus alle punten zijn welkom. Dat we dan bovenaan staan neem ik voor kennisgeving aan, meer niet.

 

+1/-0

Als we na ajax uit bovenaan staan worden we nagenoeg zeker kampioen daarna ga je ca 21 punten halen kijk het programma maar na!

 

+1/-0

LIVE 16:45 | Feyenoord - Excelsior

Feyenoord komt dit kalenderjaar nog één keer in actie in de Eredivisie. De ploeg van trainer Arne Slot ontvangt zondagmiddag Excelsior in De Kuip. De wedstrijd begint vanmiddag om 16:45 uur en is live te volgen via ESPN en via het liveblog op FR12.nl.

Opstellingen Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Timber, Szymanski, Kökcü; Dilrosun, Gimenez, Paixão.

Wissels Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Pedersen, Rasmussen, Lopez, Benita, Wieffer, Taabouni, Bullaude, Walemark, Jahanbakhsh, Danilo.

 

+1/-0

Op naar de koppositie:cool:feyenoord

 

+1/-0

Verdedigende blunder Trauner/Hancko: 0-1

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Excelsior (13/11/2022-16:45)