Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding FEYENOORD 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 26 juli 2026 om 17:55:

Vandaag een wat stugge tegenstander, maar het ziet er best aardig uit vooralsnog. Het grootste verschil is zichtbaar in de aanzienlijk verbeterde opbouw via Kraaijeveld en St.Juste/Marmol. Zeker ten opzichte van Watanabe en Ahmedhodžić vorig jaar, die veel balverlies leden en weinig rust hebben in hun spel. Gecombineerd met het middenveld dat beter staat kom je zo makkelijker aan het creëren van kansen via de as. Uitblinkers in de voorbereiding zijn voor mij, tot nu toe, Kraaijeveld, van den Elshout, Marmol, Ferri, Wessels, Zechiël en van Persie. Vandaag vond ik Valente heel sterk spelen op 10, hij leek weer op de Valente van vorig jaar.

Helaas is het euvel op onze flanken nog steeds niet opgelost, Borges, Diarra en Sliti komen allen enorm tekort. Zinhagel uiteraard een groot talent en beter dan hiervoor genoemde namen op de vleugels, maar nog niet klaar voor de basis. Als Rigaux hier een slag kan slaan kunnen we wellicht weer concurreren met PSV (en wellicht een wat sterker Ajax). Op de backs blijft het (kwalitatief) behelpen achter Read en Bos. Marmol zie ik liever centraal naast Kraaijeveld. Wessels zou je prima mee kunnen beginnen als linksback, hopelijk kunnen Slory en Agboluaje nog aansluiten tijdens deze voorbereiding. Dan is een aankoop misschien niet eens nodig achter Bos. De rechtsbacks achter Read moeten doorgeselecteerd worden, dat wordt heel problematisch als Read laat in de window verkocht zou worden.

Ik ben het eens met je over St. Juste en Kraaijeveld over de opbouw, maar verdedigend toont vooral St. Juste zich erg kwetsbaar en daar kwam deels ook een paar keer een kans uit.

De vleugels ben ik het ook niet mee eens. SLiti heeft vlieguren nodig en Borges is veel gevaarlijker dan vorig jaar. Diarra doet het op rechts prima, maar moet daar nog wennen, hij is op links gewend. Ook dat heeft met vlieguren te maken.

Feyenoord is nog op zoek naar een linksbuiten en ik denk dat zodra de selectie kwa aantallen op orde zijn, dat ze ook wel iemand gaan halen.

Shaqueel doet het goed, maar is echt een spits, dus dan moet Read compenseren en dat vangen ze nu goed op door St. Juste naar rechtsback door te schuiven, maar wat ik al aangaf je maakt je ook kwetsbaarder daar door. Toch denk ik dat als dit ingespeeld raakt, dan gaat dit ons echt heel lastig te bespelen maken.

+1/-0

Haha even een steekje naar Schaken en ajax.

'Grootfaam sluit komende week aan bij eerste selectie van Feyenoord'
vandaag, 18:31 70 reacties
Ilai Grootfaam krijgt komende week opnieuw de kans om zich te laten zien bij Feyenoord 1. De zestienjarige middenvelder maakt maandag kennis met de selectie en sluit dinsdag aan bij de groepstraining van de Rotterdammers. Dit meldt Feyenoord Youth Watcher.

Grootfaam staat normaal gesproken onder contract bij Feyenoord Onder 19. Het talent kan als aanvallende en centrale middenvelder uit de voeten en wordt daarnaast ook als rechtsbuiten ingezet. De linksbenige jeugdinternational ligt in De Kuip vast tot medio 2029.

De talentvolle Grootfaam maakte afgelopen seizoen al zijn officiële debuut in het eerste elftal. Grootfaam was tijdens de uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard zestien jaar en 41 dagen oud en werd daarmee de jongste debutant uit de clubgeschiedenis van Feyenoord. Hij nam het record over van Antoni Milambo, die bij zijn debuut zestien jaar en 131 dagen oud was.

Ontwikkeling op Varkenoord
Grootfaam maakte in de zomer van 2025 de overstap van de jeugdopleiding van Ajax naar Feyenoord. Hij speelde aanvankelijk voor Feyenoord Onder 17 en behoort sinds deze zomer tot de selectie van Onder 19. Grootfaam kwam zeven keer uit voor Nederland Onder 16 en maakte daarin één doelpunt.

De middenvelder gaf eerder aan dat onder anderen Luciano Valente, Mats Deijl en Aymen Sliti hem hielpen bij zijn eerste trainingen met de hoofdmacht. ''Toen ik hier voor het eerst kwam trainen, wist ik niet eens waar ik heen moest. Valente, Deijl en vooral Sliti hebben me goed geholpen. De eerste twee weken waren wennen. Alles gaat sneller. Nu gaat alles goed. Ik voel me vrij in het team, ik ben hier heel blij mee.''

+1/-0

Stel je voor je haalt alle aankopen weg behalve Valente en stelt daarnaast alleen maar jonge spelers uit de Feyenoord Academy op ik denk dat dat team het heel aardig zou doen in de Eredivisie jonge honden beter dan een veteranenelftal.

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Hadj Moussa en Read starten tegen Atalanta
Redactie FR12.nl
~2 minuten

Givairo Read en Anis Hadj Moussa beginnen zondagmiddag in de basis bij Feyenoord voor de oefenwedstrijd tegen Atalanta Bergamo. Beide spelers hebben van hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst een basisplaats gekregen tijdens de eerste editie van De Kuip Cup.

De aanwezigheid van Read en Hadj Moussa valt op vanwege de transferontwikkelingen rond beide spelers. Read staat nadrukkelijk in de belangstelling van AS Roma en Nottingham Forest, terwijl ook rond Hadj Moussa regelmatig wordt gesproken over buitenlandse interesse.

Van Bronckhorst kan desondanks gewoon een beroep doen op het tweetal. Read start als rechtsback, terwijl Hadj Moussa vanaf de rechterflank voor aanvallende dreiging moet zorgen. Feyenoord speelt tegen Atalanta de laatste wedstrijd van de voorbereiding.

Een week later begint voor de Rotterdammers de Eredivisie met een uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam. Feyenoord en Atalanta trappen zondag om 15:00 uur af in De Kuip. De wedstrijd duurt in totaal 120 minuten. Na de reguliere speeltijd volgen nog twee periodes van vijftien minuten.

Feyenoord: Ernst, Read, St. Juste, Watanabe, Mármol, Vanhoutte, Zechiël, Valente, Hadj Moussa, Ueda, Diarra.

Feyenoord: Bossin, Berger, Lotomba, Kasanwirjo, Deijl, Ahmedhodžić, Wessels, Kraaijeveld, Targhalline, Van den Elshout, Zinhagel, Sliti, Steijn, Ivanušec, Ferri, Borges, Tengstedt, Van Persie.

+1/-0

fr12.nl
Van Bronckhorst: ''Ik voel aan alles dat de jongens er klaar voor zijn''
Redactie FR12.nl
~3 minuten

Giovanni van Bronckhorst verwacht dat Feyenoord klaar is voor de start van het nieuwe seizoen. De trainer ziet het oefenduel met Atalanta als de laatste belangrijke test richting de eerste competitiewedstrijd van volgende week.

''Het gaat goed. Lekker weer, dus dat is altijd fijn. De vorige keer zaten we hier in de regen, nu schijnt de zon'', begint Van Bronckhorst voorafgaand aan de wedstrijd in gesprek met Feyenoord ONE .''Vandaag is de laatste test voor het seizoen, dus dat is belangrijk. Ik ben benieuwd hoe de jongens vandaag voor de dag komen. Aan de trainingsweek te zien, is dat heel goed. We hebben de puntjes op de i kunnen zetten en dat wil ik vandaag terugzien.''

Feyenoord kan tegen Atalanta weer beschikken over de internationals. Anis Hadj Moussa, Ayase Ueda en Tsuyoshi Watanabe beginnen direct in de basis. ''We zijn nu compleet. Je ziet het ook aan de opstelling, met Hadj Moussa, Ueda en Watanabe in de basis. Ze gaan hun eerste minuten maken om klaar te zijn voor volgende week.'' Shaqueel van Persie begint in tegenstelling tot de eerdere oefenwedstrijden op de bank. ''De reden is Hadj Moussa. Hij moet minuten maken en ik wil iedereen minuten geven. Daarom heb ik voor deze opstelling gekozen.''

Van Bronckhorst wil tegen Atalanta vooral intensiteit en beweging terugzien. ''Ik wil vandaag zien dat we goed drukzetten, dat de intensiteit op het veld goed is en dat we in aanvallend opzicht veel bewegen zonder bal. We spelen opnieuw tegen een goede ploeg en willen veel kansen creëren. We hebben er hard voor gewerkt om er volgende week klaar voor te zijn. Ik voel aan alles dat de jongens er klaar voor zijn. Dat is het belangrijkste van de voorbereiding: dat je er tijdens de eerste wedstrijd staat en natuurlijk ook wint.''

Lees ook
LIVE 15.00 | Feyenoord - Atalanta Bergamo
Opstelling Feyenoord: Hadj Moussa en Read starten tegen Atalanta

+1/-0

1-0: Ueda (11/PEN)

+1/-0

Geen Schaken bij de wedstrijd selectie

+1/-0

1-1 Kristovic (45+6)

+1/-0

Je kan over algemeen zeggen veel hoog drukzetten, weer kansen niet afmaken, verdedigend weer zwak moment wat tegengoal oplevert.

Atalanta had gewoon rood moeten hebben voor de overtredingen op Watanabe en Kraaijeveld.

In mijn ogen was de 1-1 geen buitenspel, want hij bleef achter de bal.

+1/-0

Wel apart dat Kraaijeveld wel een gele kaart heeft gekregen en dat de scheidsrechter niks doet tegen Krstovic.

+1/-0

Tweede helft: Targhaline --> vanHoutte

+1/-0

Wissel: Ferri --> Ueda

+1/-0

Wissels:

Zinagel --> Diarra (blessure)
Shaqueel --> Hadj Moussa
Zëchiel --> Steijn
Lotomba --> Read

+1/-0

Wissel: Watanabe/#04 (05. Kraaijeveld/#24)

+1/-0

Het seizoen is nog niet eens echt begonnen en de ziekenboeg is alweer aardig gevuld.

+1/-0

Willykment schreef op 26 juli 2026 om 17:55:

Vandaag een wat stugge tegenstander, maar het ziet er best aardig uit vooralsnog. Het grootste verschil is zichtbaar in de aanzienlijk verbeterde opbouw via Kraaijeveld en St.Juste/Marmol. Zeker ten opzichte van Watanabe en Ahmedhodžić vorig jaar, die veel balverlies leden en weinig rust hebben in hun spel. Gecombineerd met het middenveld dat beter staat kom je zo makkelijker aan het creëren van kansen via de as. Uitblinkers in de voorbereiding zijn voor mij, tot nu toe, Kraaijeveld, van den Elshout, Marmol, Ferri, Wessels, Zechiël en van Persie. Vandaag vond ik Valente heel sterk spelen op 10, hij leek weer op de Valente van vorig jaar.

Helaas is het euvel op onze flanken nog steeds niet opgelost, Borges, Diarra en Sliti komen allen enorm tekort. Zinhagel uiteraard een groot talent en beter dan hiervoor genoemde namen op de vleugels, maar nog niet klaar voor de basis. Als Rigaux hier een slag kan slaan kunnen we wellicht weer concurreren met PSV (en wellicht een wat sterker Ajax). Op de backs blijft het (kwalitatief) behelpen achter Read en Bos. Marmol zie ik liever centraal naast Kraaijeveld. Wessels zou je prima mee kunnen beginnen als linksback, hopelijk kunnen Slory en Agboluaje nog aansluiten tijdens deze voorbereiding. Dan is een aankoop misschien niet eens nodig achter Bos. De rechtsbacks achter Read moeten doorgeselecteerd worden, dat wordt heel problematisch als Read laat in de window verkocht zou worden.

Diarra laat zich goed zien, Borges heeft goede dingen gedaan.

Tweede helft is Feyenoord niet best. Persoonlijk vind ik dit de minste oefenwedstrijd tot op heden.

+1/-0

2-1: Shaqueel (82)

+1/-0

Wissels:

Wessels --> Marmol
vd Elsenhout --> Valente
Bossin --> Ernst
Achmedhodzics --> St. Juste
Kasanwirjo --> Kraaijeveld

+1/-0

Spelers die nu niet gespeeld hebben weten genoeg die mogen/moeten weg.

+1/-0

Ja De Kuip Cup is binnen ! Slim psychologisch trucje om er een prijsje aan teverbinden dat zorgt voor een bepaalde mindset.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding FEYENOORD 2026/2027