Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2024/2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ik heb de wedstrijd gisteravond maar eens teruggekeken en het viel me wederom niet mee. Vooral de uitvoering van de wingbacks vind ik zorgwekkend, het is vlees noch vis. Read ben ik zelf wel gecharmeerd van, maar hij speelde een matige wedstrijd en kwam er niet langs. Aan de andere kant met Pedersen is het dramatisch gesteld, verdedigend komt hij tekort en aanvallend heeft hij nul meerwaarde. De eerste twee wedstrijden was het nog leuk om te zien met spelers als Slory die langs de zijkant denderden en aanvallend meer opties gaven, maar die dynamiek lijkt geheel verdwenen.

Ook het hoge drukzetten werd maar sporadisch uitgevoerd. Dit was iets dat in de eerste twee wedstrijden nog hoopgevend is omdat hier heel veel winst te behalen valt ten opzichte van het laatste seizoen onder Slot. Maar elke vorm van agressieve hoge druk bleef nu uit. Geen van de aanvallers kon het belopen leek het. Nog zorgwekkender is dat niemand over een individuele actie of creativiteit beschikt, simpelweg een gevolg van het gebrek aan kwaliteit in onze voorhoede. Ivanusec gaat het niet redden, die is te traag en ontbeert de klasse om meerdere spelers uit te spelen. Lingr stopt er veel energie in maar komt niet uit de verf in dit systeem. Ueda komt tekort als aanspeelpunt en creëert geen eigen kansen. Sauer en Sliti vielen leuk in, vooral Sliti maakte een bedrijvige indruk met een individuele actie en wat creativiteit aan de bal. Schrijnend dat zij meer lieten zien dat de miljoenenaankopen.

Achterin was Geertruida de enige die overeind bleef. Plug is veel te licht en moet verhuurd worden aan een Dordrecht, aan de bal komt hij enorm tekort en zijn wendbaarheid is ondermaats. Een van de mindere talenten helaas. Geldt ook voor Giersthove. Tsoungui komt ook tekort, af en toe leuk aan de bal maar hij verliest veel te vaak belangrijke duels. De enige die iets van kwaliteit liet zien was Geertruida, maar dat wisten we al. Die plek, rechts centraal, daar komt hij nu het beste tot zijn recht. En met het inschuiven voegt hij nog wel iets toe aan dit nieuwe systeem.

De enige linie die functioneert is het middenrif met Zechiël en Milambo, die tegen de fysiek sterke Monaco middenvelders overeind bleven en waar eigenlijk vrijwel al het voetbal vandaan kwam. Als we dan een minder seizoen gaan hebben, dan hoop ik in elk geval op de doorbraak van een aantal talenten zodat we er in de toekomst nog wat aan hebben.

Een paar dagen voor de eerste officiële wedstrijd van het jaar is het niet best gesteld met de staat van Feyenoord en dat vind ik een kwalijke zaak. Het systeem maakt niet zoveel uit, maar als je besluit om 3-4-3 heilig te verklaren dan moeten er betere spelers komen die enkele posities significant gaan versterken.

+2/-0

Je analyseert nu wel een B-elftal he Willy.

Dan nog vind ik het zorgelijk hoor. Ik snap niet dat je in een zomer vol eindtoernooien (en dus een rommelige voorbereiding) de hele boel drastisch omgooit. De opbouw en het druk zetten (voor zover je daar al van kan spreken) zijn compleet anders. En in dat systeem ga je ook nog eens posities belangrijk maken waar we amper kwaliteit hebben. Gevolg: zo stel je nooit je beste spelers op en maak je de kwaliteit van die spelers ondergeschikt aan je eigen systeem. Hij erft kant en klare selectie met een kant en klaar systeem. Kan hij zo op voortborduren. Ik vind het allemaal erg onverstandig.

Het spel ziet er ook erg 1 dimensionaal uit. Leverkusen speelt ook 343 maar doet dat veel flexibeler, met meer positiewisselingen en korter spel. Bij ons lijkt het meer op ordinair lange ballen-counter spel. Nu snap ik wel dat we niet gelijk zoals Leverkusen spelen, maar de intentie ziet er al heel anders uit.

Op Twitter zei een Praag supporter dat we geduld moeten hebben. Zijn eerste 12 wedstrijden waren daar erg slecht. Werd uit de EC gekegeld, verloor met 0-4 tegen Slavia en kwam 15 punten achter. Na die 12 wedstrijden koos hij voor 343, begon het te lopen en werd hij tweemaal kampioen. Dat roept bij mij twee opmerkingen op: als hij hier zo start, overleeft hij het niet. Praag kwam uit een slechte fase met veel minder hoge verwachtingen. En twee: 343 is daar dus kennelijk uit nood geboren. Ik heb de indruk dat omdat het systeem hem daar heeft gered, hij er hier mee doorgaat. Met een andere selectie die daar niet op is toegerust.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 02 augustus 2024 om 14:00:

Je analyseert nu wel een B-elftal he Willy.

Dan nog vind ik het zorgelijk hoor. Ik snap niet dat je in een zomer vol eindtoernooien (en dus een rommelige voorbereiding) de hele boel drastisch omgooit. De opbouw en het druk zetten (voor zover je daar al van kan spreken) zijn compleet anders. En in dat systeem ga je ook nog eens posities belangrijk maken waar we amper kwaliteit hebben. Gevolg: zo stel je nooit je beste spelers op en maak je de kwaliteit van die spelers ondergeschikt aan je eigen systeem. Hij erft kant en klare selectie met een kant en klaar systeem. Kan hij zo op voortborduren. Ik vind het allemaal erg onverstandig.

Het spel ziet er ook erg 1 dimensionaal uit. Leverkusen speelt ook 343 maar doet dat veel flexibeler, met meer positiewisselingen en korter spel. Bij ons lijkt het meer op ordinair lange ballen-counter spel. Nu snap ik wel dat we niet gelijk zoals Leverkusen spelen, maar de intentie ziet er al heel anders uit.

Op Twitter zei een Praag supporter dat we geduld moeten hebben. Zijn eerste 12 wedstrijden waren daar erg slecht. Werd uit de EC gekegeld, verloor met 0-4 tegen Slavia en kwam 15 punten achter. Na die 12 wedstrijden koos hij voor 343, begon het te lopen en werd hij tweemaal kampioen. Dat roept bij mij twee opmerkingen op: als hij hier zo start, overleeft hij het niet. Praag kwam uit een slechte fase met veel minder hoge verwachtingen. En twee: 343 is daar dus kennelijk uit nood geboren. Ik heb de indruk dat omdat het systeem hem daar heeft gered, hij er hier mee doorgaat. Met een andere selectie die daar niet op is toegerust.

Dus, als ik die Slavia supporter begrijp speelde hij na 12 wedstrijden met het 343 systeem en het begon toen te lopen. Als Brian reservespelers en uit de O21 in de oefenwedstrijden opstelt is hij ze aan het testen, want hij gaat ervan uit dat de gearriveerde spelers die nog afwezig waren het eerder oppakken. Luts moet weten of hij gedekt wordt en dat sloop er in dat dat niet het geval was met een aantal tegendoelpunten als gevolg.

+1/-0

Je moet gewoon niet teveel tegelijketijd willen. Selectie willen hervormen èn opstelling uittesten èn talenten toetsen èn willen presteren èn een ander speltype ambieren. Dan krijg je gegarandeerd een zooi van jewelste.

+1/-0

Feyenoord-AS Monaco 1-3 (1-1)
Scoreverloop: 25. Ilenikhena 0-1, 39. Ivanušec/#17 1-1, 51. Maripan 1-2, 67. Salisu 1-3.
Vriendschappelijk: 05
Datum: 31/07/2024-
Tijd: 19:30-
Plaats: De Kuip, Rotterdam-
Gele Kaart: 72. Plug/#43
Bijzonderheid:

Vriendschappelijk: 05-03-00-02 09 09-09
Thuis: 03-02-00-01 06 05-04
Uit: 02-01-00-01 03 04-05

Topscoorders: Milambo/#27/02, Stengs/#10, Ueda/#09, Nieuwkoop/#02, Sebaoui/#40, KRC Genk(E.D.), Paixão/#14, Ivanušec/#17 /01.
Opstelling Feyenoord: Bijlow/#01 (62. Van Sas/#39); Tsoungui/#41, Geertruida/#04(C) (46. Giersthove/#48), Plug/#43 (79. Netten/#XX); Read/#26 (72. Candelaria/#47), Zechiël/#24 (62. Sliti/#XX), Milambo/#27 (79. Rudisill/#XX), Pedersen/#38 (72. Arnaud/#XX); Lingr/#32 (62. Bullaude/#30), Ueda/#09 (62. Zekovic/#XX), Ivanusec/#17 (79. Sauer/#25).

Wissels Feyenoord: Berger/#46.

Buiten Wedstrijdselectie Feyenoord: -Nieuwkoop/#02(Niet Geselecteerd), -Beelen/#03(Niet Geselecteerd), -Hartman/#05(Knie), -Zerrouki/#06(Niet Geselecteerd), -Timber/#08(Niet Wedstrijdfit), -Stengs/#10(Niet Wedstrijdfit), - Paixão/#14(Niet Geselecteerd), -López/#15(Niet Geselecteerd), -Van den Belt/#16(Niet Geselecteerd), -Trauner/#18(Niet Wedstrijdfit), -Carranza/#19(Bovenbeen), -Smal/#21(Kuit), -Wellenreuther/#22(Niet Geselecteerd), -Moussa/#23(Niet Geselecteerd), -Kasanwirjo/#28(Niet Geselecteerd), -Gimenez/#29(Niet Geselecteerd), -Jansen/#31(Cambuur), -Hancko/#33(Niet Geselecteerd), -Nadje/#34(Niet Geselecteerd), - Wålemark/#35(Niet Geselecteerd), Mitchell/#36(Niet Geselecteerd), -Slory/#37(Niet Wedstrijdfit), -Sebaoui/#40(Heerenveen, verhuurd), -’T Zand/#42(Niet Geselecteerd), -Hartjes/#43(Excelsior), -Groen/#44(Excelsior), -Sanyang/#XX(Niet Geselecteerd), -De Blok/#XX(Niet Geselecteerd), -Breinburg/#XX(Niet Geselecteerd), -Elmensdorp/#XX(Niet Geselecteerd), -Husselin/#XX(Niet Geselecteerd), -Van der Heijden/#XX(Niet Geselecteerd), -Pušić/#XX(De Graafschap), -Hokke/# XX(Niet Geselecteerd), -Rais/# XX(Niet Geselecteerd), -Rust/#XX(Niet Geselecteerd), -Zaal/#XX(Niet Geselecteerd), -Essanoussi/#XX(Niet Geselecteerd), -Lima/#XX(Niet Geselecteerd), -Schens/#XX(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#XX(Niet Geselecteerd), -Kraaijeveld/#XX(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#XX(Niet Geselecteerd), -Redmond/#XX(Niet Geselecteerd), -Gardenier/#XX(Niet Geselecteerd), -Otte/#XX(Niet Geselecteerd), -Rambocus/#XX(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#XX(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#XX(Niet Geselecteerd), -Ulutaş/#XX(Niet Geselecteerd), -Ka/#XX(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#XX(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#XX(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#XX(Niet Geselecteerd), -Cruz/#XX(Niet Geselecteerd), -Mojanaga/#XX(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#XX(Niet Geselecteerd), -Moses/#XX(Niet Geselecteerd), -Fuaad/#XX(Niet Geselecteerd), -Vloemans/#XX(Niet Geselecteerd).

Dit bericht is gewijzigd op 9 augustus 2024, 12:23:04.

+1/-0

Waarom is er geen lijst met wedstrijden die Feyenoord dit seizoen moet gaan spelen? We kregen dit toch altijd voor aanvang van de competitie, of heb ik iets gemist?

+1/-0

Trauner samen met twee andere opvallende namen in de basis tijdens overwinning op O21

Gernot Trauner heeft weer speelminuten gemaakt voor Feyenoord. Het eerste elftal speelde vandaag namelijk een oefenduel tegen het Onder 21 team. Feyenoord 1 won met 6-1. Op het Instagram-verhaal van Brian Priske is te zien dat Trauner weer fit genoeg is om in de basis te starten.

De Oostenrijkse verdediger was al een geruime tijd afwezig vanwege een bovenbeenblessure. Vandaag startte hij aan de aftrap tegen Feyenoord O21. Dit geeft dus het signaal af dat Trauner binnenkort weer in een officiële wedstrijd in actie kan komen.

Naast Trauner startte ook Julián Carranza in de basis. De Argentijnse spits die deze zomer transfervrij overkwam van Philadelphia Union maakte hiermee zijn eerste speelminten onder Priske. Vandaag wist hij twee keer te scoren. Ook Jadon Slory, verhuurd aan FC Dordrecht, stond aan de aftrap als speler van Feyenoord 1.

Scoreverloop (Via de X pagina van Radiokamer Feyenoord op Varkenoord)
0-1 | Eigen doelpunt

1-1 | Bart Nieuwkoop

2-1 | Igor Paixão

3-1 | Julián Carranza

4-1 | Julián Carranza

5-1 | Devin Haen

6-1 | Devin Haen

Opstelling Feyenoord: Bijlow/#01(46’ Berger/#41), Nieuwkoop/#02, Beelen/#03, Smal/#05 (79’ Schens/#XX), Paixao/#14, Trauner/#18(C)(46’ González//#15), Carranza/#19 (79’ Haen/#XX), Nadje/#34 (59’ Agboluaje//#XX), Slory/#37 (46’ Osundina/#XX), Giersthove/#48 (76’ Sneijer/#XX), Rust/#56.

Opstelling Feyenoord O21: Geneugelijk/#51, Arnaud/#40, Candelaria/#42(46’ De Blok/#45), Plug/#43, Breinburg/#46 (69’ Khan/#XX), Rais/#53 (76’ Etienne/#XX), Netten/#55, Zaal/#58 (46’ Zebbar/#54), De Bie/#59 (69’ Candelaria/#42), Rudisill/#60, Van den Elshout/#XX (69’ Onunta/#XX).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 september 2024, 23:44:08.

+1/-0

Feyenoord vertrekt met 31 spelers naar trainingskamp in Spanje

Feyenoord reist vandaag (donderdag) af naar Marbella voor het winterse trainingskamp. De selectie van trainer Brian Priske verblijft tot en met dinsdag 7 januari in Zuid-Spanje.

Spelers en staf verzamelden donderdag vroeg op trainingscomplex 1908, waar het na alle beste wensen voor het nieuwe jaar al snel tijd was om naar het vliegveld te gaan. Vanaf Rotterdam The Hague Airport vliegt de selectie van Feyenoord naar Málaga; het laatste deel naar Marbella wordt per bus afgelegd.

Enkele spelers reizen niet mee met Feyenoord, want zij trainden de afgelopen dagen al op eigen initiatief in Marbella. Calvin Stengs, Quilindschy Hartman, Jeyland Mitchell en Julián Carranza trainden door tijdens de feestdagen in de Spaanse zon.

Naast de trainingen die komende dagen op het programma staan, wordt er ook een (besloten) oefenwedstrijd gespeeld. Op maandag 6 januari om 14:00 uur is het Duitse Fortuna Düsseldorf de tegenstander. De wedstrijd duurt in totaal 120 minuten (2x45 + 1x 30 minuten) en is live en exclusief te zien op Feyenoord ONE.

De selectie van Feyenoord
Justin Bijlow
Timon Wellenreuther
Plamen Andreev
Mannou Berger
Bart Nieuwkoop
Thomas Beelen
Inbeom Hwang
Gijs Smal
Ramiz Zerrouki
Quinten Timber
Ayase Ueda
Calvin Stengs
Quilindschy Hartman
Igor Paixão
Facundo González
Hugo Bueno
Luka Ivanušec
Gernot Trauner
Julián Carranza
Jeyland Mitchell
Anis Hadj Moussa
Gjivai Zechiël
Givairo Read
Antoni Milambo
Santiago Gimenez
Jordan Lotomba
Dávid Hancko
Chris-Kévin Nadje
Ibrahim Osman
Jan Plug
Zépiqueno Redmond

+1/-0

Waarom oefenen we eigenlijk tegen een Tweede Bundesliga club als we het straks moeten opnemen tegen Bayern? Onder Slot was het niveau van de tegenstanders een stuk hoger doorgaans.

+1/-0

Sliti en Candelaria aangesloten bij trainingskamp Feyenoord

Aymen Sliti en Jayden Candelaria zijn aangesloten bij het trainingskamp van Feyenoord. De selectie van Brian Priske werkt toe naar het oefenduel tegen Fortuna Düsseldorf van komende maandag. Bij de training van zaterdagochtend werden een aantal journalisten toegelaten langs het veld.

Na de training konden de spelers vandaag genieten van een vrije middag. Quilindschy Hartman heeft het trainingskamp ondertussen verlaten en gaat de komende week meetrainen met Feyenoord O21, waarmee hij binnenkort ook een oefenwedstrijd zal spelen. De linksback zat al sinds 27 december in Spanje om met de fysio van Feyenoord verder te werken aan zijn herstel.

Dat Candelaria (linksback) en Sliti (linksbuiten) van Feyenoord O21 zijn overgekomen naar het eerste elftal heeft vermoedelijk vooral te maken met de aantallen in de selectie. Priske heeft namelijk nog altijd te maken met de nodige blessures binnen zijn spelersgroep en ook Bart Nieuwkoop

+1/-0

LIVE 14:00 | Fortuna Düsseldorf - Feyenoord

Na ruim twee weken komt Feyenoord vanmiddag weer in actie. Om 14:00 uur spelen de Rotterdammers een oefenwedstrijd tegen het Duitse Fortuna Düsseldorf op het Marbella Trainingscomplex. Hoewel het duel achter gesloten deuren plaatsvindt, kunnen supporters met een abonnement op Feyenoord ONE live meekijken. Blijf via deze liveblog op de hoogte van alle updates, hoogtepunten en reacties rondom deze wedstrijd.

Scoreverloop:

Opstellingen Fortuna Düsseldorf:
Opstellingen Feyenoord:

Wissels Fortuna Düsseldorf:
Wissels Feyenoord:

Hartman in Rotterdam; Plug verzwikt enkel
Bij Feyenoord spelen Jordan Lotomba, In-beom Hwang en Quilindschy Hartman sowieso niet mee vanmiddag. Laatstgenoemde is al in Rotterdam om daar verder te werken aan zijn herstel.

Bart Nieuwkoop maakt vermoedelijk ook geen minuten. De verdediger trainde niet mee, maar het is nog niet bekend waarom hij momenteel afwezig is. Jan Plug heeft een blessure aan zijn enkel opgelopen. Ayase Ueda gaat naar verwachting weer zijn rentree maken.

Oefenwedstrijd Feyenoord duurt 120 minuten

De oefenwedstrijd van Feyenoord tegen Fortuna Düsseldorf kent een bijzondere opzet: in plaats van de gebruikelijke 90 minuten, wordt er vandaag 120 minuten gevoetbald. Dit betekent twee reguliere helften van 45 minuten, gevolgd door een extra speelhelft van 30 minuten.

'Feyenoord zoekt versterking op rechtsback; Berger tijdelijk naar Dordrecht'

Supporters hoeven niet rekening te houden met veel vuurwerk tijdens de wintertransferwindow. Feyenoord zet momenteel in op een keeperswissel en is van plan een rechtsback aan te trekken. De Rotterdammers oriënteren zich daarbij op een huurconstructie. Dit meldt ESPN.

Feyenoord beschikt momenteel alleen over Givairo Read. Zowel Bart Nieuwkoop als Jordan Lotomba kampen met blessures, waardoor versterking in de ogen van de Rotterdammers noodzakelijk is. Daarbij is de talentvolle 18-jarige Read ook nog niet ingeschreven voor de Champions League. Het is echter niet mogelijk om een aanwinst in te schrijven voor de wedstrijden tegen Lille en Bayern München.

Ook qua uitgaande transfers verwacht Feyenoord geen grote wisselingen. De speler waarbij er momenteel wel beweging is, is Luka Ivanusec. De Kroatische middenvelder wordt gelinkt aan een tijdelijke terugkeer naar zijn voormalige club Dinamo Zagreb. De interesse vanuit Kroatië is serieus en het is de bedoeling dat de huurtransfer in de komende dagen wordt afgerond.

Berger naar FC Dordrecht
Feyenoord overweegt deze winter ook nog een opvallende keeperswissel. De jonge doelman Mannou Berger staat voor een tijdelijke verhuur aan FC Dordrecht. Berger moet bij de club uit de Keuken Kampioen Divisie meer speelminuten maken om zijn ontwikkeling te versnellen.

In ruil voor de verhuur van Berger zou Dordrecht-keeper Liam Bossin de omgekeerde stap maken en aansluiten bij de selectie van Feyenoord. De 28-jarige Ierse doelman, met ervaring in het Nederlandse profvoetbal, zou bij Feyenoord de rol van stand-in moeten vervullen.

Voor Berger, die bij Feyenoord wordt gezien als een talentvolle keeper met veel potentie, lijkt de verhuur een logische stap om ervaring op te doen in het eerste elftal van een profclub. Of de keeperswissel daadwerkelijk doorgaat, wordt in de komende dagen duidelijk.

Jeugdspeler verzwikt enkel in Marbella: ''We zijn ontgoocheld over al die blessures''

Voor Feyenoord blijft het blessureleed een punt van aandacht. De Rotterdammers moeten In-Beom Hwang missen tegen FC Utrecht en ook jeugdspeler Jan Plug is niet helemaal fit. De verdediger loopt in Marbella rond met krukken nadat hij tijdens een training zijn enkel heeft verzwikt. Blessures teisteren de selectie al maanden. Hoe kan dit?

"Die vraag stellen we onszelf uiteraard ook," reageert Brian Priske in gesprek met journalist Mikos Gouka van het Algemeen Dagblad. "We zijn ontgoocheld over al die blessures, maar het blijft een onderdeel van voetbal. We hadden elf nieuwe spelers, negen van die jongens hebben een blessure gehad. En de fysieke coach (Ruben Peeters, red.) ging met Arne Slot mee naar Liverpool. Het speelt allemaal mee."

Feyenoord heeft met Thomas Carpels een nieuwe fysieke coach binnengehaald. Moet hij dingen compleet anders doen nu er diverse stafleden zijn vertrokken? "Nee, niet veel. Kijk, ik ben anders dan Arne Slot. Ik doe dingen iets anders. Ik train op een andere manier. Elf nieuwe spelers krijgen, een heel lastige voorbereiding qua wedstrijden en met ongelooflijk veel spelers: het maakte de zomer niet makkelijk."

Priske denkt niet dat hij een andere aanpak moet hanteren. Wel gaat er kritisch gekeken worden naar hoe de voorbereiding beter ingedeeld kan worden. "Bij Sparta Praag, FC Antwerp en Midtjylland had ik als trainer veel minder blessures in mijn selectie." Bij Feyenoord kampen naast Hwang en Plug ook Bart Nieuwkoop en Jordan Lotomba met fysieke ongemakken, terwijl Ayase Ueda en Quilindschy Hartman weer op de weg terug zijn.

Priske: ''De data zeggen mij dat het na de winter beter zal gaan''

Feyenoord bereidt zich momenteel in Spanje voor op de tweede seizoenhelft. Trainer Brian Priske sprak tijdens het trainingskamp uitgebreid over zijn ambitie voor de komende maanden. De Deen blikt in gesprek met het Algemeen Dagblad ook terug op de afgelopen maanden. De Rotterdammers presteren wisselvallig, maar er is wel een stijgende lijn zichtbaar in het elftal.

''Plek vier doet pijn en natuurlijk ben ik teleurgesteld over de thuisnederlaag tegen Ajax en het verlies met 3-0 in Eindhoven tegen PSV,'' begint Priske over de huidige stand in de Eredivisie. ''Als je naar die wedstrijden kijkt, zeg je misschien dat het 'allemaal klote' is. Maar ik ben iemand die heel graag naar data kijkt.''

''En dan vallen dingen op,'' vervolgt de Deen, die ook benadrukt dat data niet leidend is maar wel een goede indicator. ''Offensief en defensief zijn wij op de goede weg, de data bewijzen dat. We zijn defensief zelfs de beste ploeg van Nederland als je kijkt naar het weggeven van kansen uit open spel. We krijgen de minste expected goals tegen in Nederland.''

Feyenoord moet desondanks wel 21 tegengoals incasseren. ''Dat is echt te veel. Maar die data zeggen dat er ook heel veel goed gaat. We krijgen minder kansen tegen dan PSV. Daar kunnen we onszelf aan vasthouden. Ik kijk natuurlijk niet alleen naar data, we hebben 127 kansen tegen gekregen en als je die allemaal bekijkt, zie je dat het nog veel beter moet.''

Persoonlijke fouten
Vooral de persoonlijke fouten zijn een punt van aandacht. ''De data zeggen mij dat het na de winter beter zal gaan. Maar als je alleen naar de rangschikking kijkt en je ziet dat wij op de vierde plek staan, dan doet dat natuurlijk pijn. We wisten dat het niet makkelijk zou worden met elf nieuwe spelers, een nieuwe trainer en een nieuwe staf. We zijn met Wieffer, Geertruida en Minteh ook nog eens drie belangrijke spelers kwijtgeraakt.''

Voor wie de topper tegen PSV als meetpunt neemt, zal concluderen dat er nog een lange weg te gaan is. Feyenoord werd overklast in Eindhoven. ''Je kunt je als trainer niet gek laten maken door één wedstrijd. Het is dan mijn taak om rustig te blijven. Je moet aan de andere kant ook weer niet te positief zijn. Tegen PSV was er te weinig energie en te weinig intensiteit. De data van PSV waren veel beter dan normaal en van ons veel en veel minder. De oorzaak? Misschien toch vermoeidheid.''

''Bij Feyenoord moet je minimaal voor de tweede plek meedoen, ver komen in de beker en in Europa presteren. Aan het einde van de rit kun je dan kijken: is het mislukt of gelukt. Maar niet nu al. En nogmaals: ik verwacht dat wij beter zullen zijn in de tweede helft van de competitie. Het is op dit moment tien punten verschil met PSV, zo simpel is het. Ik weet zeker dat deze groep goed genoeg is om de tweede plek te pakken. We zijn er goed genoeg voor.''

+1/-0

Flikker op met je data. En met je cliches.

+1/-0

Met vermoeidheid had het niks te maken.

+1/-0

Of met elf nieuwe spelers.
Alsof het geen voetballers waren voordat ze aangetrokken werden.
Ik zou hiermee ook nog even aan willen geven dat ze dan maar eerder de markt op moeten en niet tot de laatste dagen wachten, want de seizoenen beginnen vroeg, zeker als je voorrondes moet spelen (en die kans zit er dik in!).

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 06 januari 2025 om 12:07:

Flikker op met je data. En met je cliches.

Data is belangrijk in het huidige voetbal, alle coaches gebruiken het maar een coach moet dan ook een wedstrijd kunnen lezen data alleen moet niet leidend zijn. Slot zag overal wel een oplossing voor kon een beetje voorspellen hoe het zou gaan zijn analyses vooraf gedurende de wedstrijd en achteraf zijn uniek.

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Bijlow de nummer 1; Stengs op het middenveld

De opstelling van Feyenoord tegen Fortuna Düsseldorf is bekend gemaakt door journalist Mikos Gouka. De Rotterdammers starten tegen de nummer acht uit de tweede Bundesliga met Justin Bijlow op doel. Trainer Brian Priske zoekt verder naar de sterkst mogelijke opstelling en richt zich vooral op de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht. Quinten Timber is geschorst en begint daardoor in Marbella niet vanaf de aftrap.

In-beom Hwang is tijdens de hervatting van de Eredivisie ook niet beschikbaar. Het middenveld bestaat daardoor uit Ramiz Zerrouki, Antoni Milambo en Calvin Stengs. De kans is groot dat Feyenoord ook met deze namen gaat aantreden volgende week tegen FC Utrecht in De Kuip. In de basisopstelling zijn er verder geen verrassingen en kan Priske opnieuw geen beroep doen op diverse spelers.

Ayase Ueda gaat vandaag nog niet zijn rentree maken. Ook Jan Plug, Julián Carranza, Bart Nieuwkoop, Quilindschy Hartman en Jordan Lotomba maken geen minuten in Marbella. Hartman is inmiddels terug in Rotterdam en traint vandaag mee met Feyenoord Onder-21. Het is de bedoeling dat hij de komende weken wedstrijdritme opdoet bij de beloften. De linksback hoopt bij Ajax-uit zijn rentree te maken in de wedstrijdselectie.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Read, Trauner, Hancko, Bueno; Stengs, Zerrouki, Milambo; Hadj-Moussa, Gimenez, Paixao.

Opstelling Feyenoord na een uur:Wellenreuther; Mitchell, Beelen, Gonzalez, Smal; Timber, Nadjé, Zechiël; Osman, Redmond, Ivanusec.

Rust | Fortuna Düsseldorf - Feyenoord (0-0)

Na ruim twee weken komt Feyenoord vanmiddag weer in actie. Om 14:00 uur spelen de Rotterdammers een oefenwedstrijd tegen het Duitse Fortuna Düsseldorf op het Marbella Trainingscomplex. Hoewel het duel achter gesloten deuren plaatsvindt, kunnen supporters met een abonnement op Feyenoord ONE live meekijken. Blijf via deze liveblog op de hoogte van alle updates, hoogtepunten en reacties rondom deze wedstrijd.

Scoreverloop:

Opstelling Fortuna Düsseldorf: Kastenmeier; Lunddal, Quarshie, Oberdorf, Siebert, Gavory; Sobottka, Haag, Schmidt; Van Brederode, Pejcinovic.
Opstelling Feyenoord: Bijlow; Read, Trauner, Hancko, Bueno; Stengs, Zerrouki, Milambo; Hadj-Moussa, Gimenez, Paixao.

Wissels Fortuna Düsseldorf: Shock, Zich, Hoffmann, Johannesson, Vermeij, Klaus, Niemiec, Rossmann, Kownacki, Zimmermann, Mbamba, Krause, Suso.
Wissels Feyenoord: Wellenreuther, Andreev, Berger, Sliti, González, Beelen, Mitchell, Smal, Timber, Candelaria, Zechiël, Nadje, Osman, Redmond, Ivanušec.

Read: "Hij heeft alles wat ik vooral aanvallend wil hebben"

Ook maandagmiddag tegen Fortuna Düsseldorf begon Givairo Read weer aan de aftrap bij Feyenoord. De jonge rechtsback weet optimaal te profiteren van blessures bij zijn concurrenten, maar heeft bovenal zelf ook bewezen een uitstekende vleugelverdediger te zijn.

"Soms heb ik zelf niet eens door dat het echt heel snel is gegaan", begint Read tegenover ESPN. "Ik begon bij Zeeburgia en toen mocht ik naar Volendam, waar ik ook mijn debuut heb gemaakt in het eerste elftal. Toen kwam Feyenoord en was het wel even twijfelen of ik de stap zou maken. Nadat ik goed heb nagedacht, besloot ik naar Feyenoord Onder 18 te gaan. Het was wel een paar stappen terug, maar ik durfde het aan. Arne Slot zag mij spelen in de Youth League en toen mocht ik meetrainen."

Tegen Heracles Almelo leek Read zijn eerste doelpunt te scoren, maar helaas werd hij direct afgekeurd. "Het zit me nog steeds echt heel erg dwars, maar dat doelpunt gaat nog wel vallen. Toevallig sprak ik er vandaag nog over met Candelaria." De drang om te scoren heeft de rechtsback van één van zijn voorbeelden. "Ik heb veel gekeken naar João Cancelo. Waarom? Omdat hij alles heeft wat ik – vooral aanvallend - wil hebben: Voorzetten, goals en assists."

Voor Read is momenteel zijn grootste doel om in 2025 zijn debuut te maken in de Champions League. "Ik moet dan wel ingeschreven worden, maar ik weet niet of dat nu het geval is. Het was natuurlijk wel even jammer." Reads dromen gaan zelfs al voorzichtig een stukje verder dan Feyenoord. Op de vraag waar hij zichzelf over vijf jaar ziet, antwoordt hij het volgende: "Natuurlijk nog steeds op het hoogste niveau. De clubs die ik echt support zijn Liverpool en Barcelona, maar voor nu focus ik me op Feyenoord."

Blessure voor Timber: middenvelder valt uit tijdens oefenwedstrijd

Quinten Timber heeft last gekregen van zijn linkerbeen na een tik tijdens de oefenwedstrijd tegen Fortuna Düsseldorf. De middenvelder moest hierdoor het veld voortijdig verlaten en vertrok direct naar het hotel.

Het is op dit moment nog onduidelijk hoe ernstig de blessure is en of Timber hierdoor langdurig aan de kant zal staan. Hoewel het nog onzeker is of hij beschikbaar zal zijn voor de komende wedstrijden, staat vast dat Timber niet in actie zal komen tegen FC Utrecht. Dit staat echter los van zijn blessure: de middenvelder is geschorst voor die wedstrijd.

Voor Feyenoord een nieuwe tik, dat het vandaag al moest doen zonder Ayase Ueda, Jan Plug, Julián Carranza, Bart Nieuwkoop, Quilindschy Hartman en Jordan Lotomba. Vooral de blessure van rechtsback Nieuwkoop komt ongelegen, aangezien Lotomba nog weken aan de kant staat. Feyenoord gaat hierdoor de transfermarkt op en wil een verdediger op huurbasis toevoegen aan de selectie.

Zondag tegen FC Utrecht kan Feyenoord sowieso niet beschikken over In-beom Hwang. De Zuid-Koreaan is ook geblesseerd. Aankomend weekend gaat het middenveld dan ook naar alle waarschijnlijkheid bestaan uit Stengs, Zerrouki en Milambo.

+1/-0

Milambo: ''Gewoon doorbijten en dan komt het wel goed''

Antoni Milambo wil met Feyenoord de tweede plaats veroveren. De middenvelder speelde tegen Fortuna Düsseldorf een uur mee in Marbella. De Rotterdammers wisten uiteindelijk de oefenwedstrijd tegen de Duitsers met 1-0 te winnen dankzij een benutte strafschop.

"De opbouwfase is iets waar we de afgelopen periode veel op getraind hebben. Ook hebben we gekeken naar hoe we situaties hoger op het veld makkelijker uit kunnen spelen," blikt Milambo terug op de oefenwedstrijd in gesprek met ESPN. De eerste seizoenshelft stemt Milambo gematigd tevreden. "We hebben te vaak onnodig een doelpunt tegen gekregen, maar we zijn tevreden met de prestaties die we hebben geleverd. We proberen dat voort te zetten in de tweede seizoenshelft."

"We willen graag de tweede plek veroveren en daar gaan we alles aan doen'', vervolgt de Rotterdammer in gesprek met RTV Rijnmond. Feyenoord won uiteindelijk met 1-0 van Fortuna Düsseldorf. Milambo zag de Rotterdammers goed voor de dag komen, al moet er vooral aanvallend verbetering komen. "Ik ben wel tevreden, we hebben goede momenten gehad. Verdedigend stonden we sterk. Ze hebben bijna geen kans gecreëerd. Nu moeten we de kansen die we krijgen afmaken. Daar hamerde de trainer gisteren wel op. We moeten meer kansen benutten."

Milambo kreeg na een kwartier spelen een harde tik op zijn enkel. De middenvelder trainde zondag niet mee. Supporters hoeven zich geen zorgen te maken over zijn inzetbaarheid. "Nee, dat hoeft helemaal niet. Hij liep door op mijn enkel, nu voel ik het nog wel. Gewoon doorbijten en dan komt het wel goed." Voor Feyenoord is het te hopen dat er geen nieuwe blessuregevallen bijkomen. Hwang is geblesseerd en Timber niet inzetbaar. "Er is niet veel keus op het middenveld, maar we hebben een goed elftal. Iedereen is klaar om te spelen."

Het trainingskamp in Marbella is goed bevallen voor Feyenoord. Milambo heeft meters kunnen maken en ook buiten het veld is de sfeer optimaal. "Ik heb het een aantal keer meegemaakt. Het is leuk om iedereen te zien, samen op het veld te staan. Grappen maken, buiten het voetbal om. Wie de grootste grappenmaker is? Zechiel, Ramiz en Calvin Stengs houden er wel van. Als we niet voetballen, gamen we, Call of Duty. Het internet in het hotel was alleen niet zo goed'', sluit de middenvelder met een glimlach af.

Feyenoord wint kleurloos oefenduel dankzij benutte strafschop van Ivanušec

In een oefenwedstrijd tegen Fortuna Düsseldorf heeft Feyenoord maandagmiddag belangrijke speelminuten gemaakt in de aanloop naar de hervatting van de Eredivisie. Onder de Spaanse zon werden twee keer 45 minuten en een keer een half uur gespeeld. Feyenoord wist uiteindelijk met 1-0 te winnen door een benutte strafschop van Luka Ivanusec.

Feyenoord begon de wedstrijd met Dávid Hancko als aanvoerder, terwijl Quinten Timber op de bank bleef. Trainer Brian Priske hield met zijn opstelling rekening met FC Utrecht. Vanwege blessures en een schorsing bestond het middenveld tegen de Duitsers uit Ramiz Zerrouki, Calvin Stengs en Antoni Milambo. De basiself van vandaag wordt naar alle waarschijnlijkheid ook de formatie aankomende zondag.

Feyenoord begon met enkele kleine mogelijkheden aan de wedstrijd. Al in de vierde minuut mocht Igor Paixão twee corners nemen, iets waar de ploeg de afgelopen dagen extra op had geoefend. Toch wisten deze vroege spelhervattingen geen gevaar op te leveren. De eerste minuten werden verder gekenmerkt door een laag tempo en enkele fysieke duels.

Zo kreeg Milambo in de achtste minuut een flinke tik op zijn enkel na een botsing met Jamil Siebert. Even leek het erop dat hij niet verder kon, maar de jonge middenvelder keerde al snel terug op het veld. Na tien minuten liet Fortuna Düsseldorf zien te zoeken naar voetballende oplossingen, maar de verdediging van Feyenoord hield stand.

De Rotterdammers creëerden in de 16e minuut hun eerste schot via Hugo Bueno, maar grote doelpogingen bleven in deze fase uit. Direct daarna wist Feyenoord in de 18e minuut een vloeiende aanval op te zetten. Bueno en Gimenez combineerden snel en effectief, maar het schot dat volgde werd door een Duitse verdediger geblokt. Het duel begon daarmee iets meer te leven.

Tien minuten voor rust volgde de beste mogelijkheid van de wedstrijd voor Feyenoord. Via de linkerflank, waar veel dreiging vandaan kwam, bereikte de bal Igor Paixão. Na een sterke loopactie schoot de Braziliaan, maar zijn poging vloog naast het doel. Even daarvoor werd een ander schot goed geblokt door de Duitse defensie.

Veel wissels na een uur
Het eerste deel van de wedstrijd was het spelbeeld niet heel anders bij Feyenoord. Calvin Stengs kreeg een grote kans op het openingsdoelpunt, maar zijn inzet werd gekeerd door de doelman. Na een uur spelen wisselde Priske het volledige elftal. Wellenreuther, Beelen, Smal, Timber, Gonzalez, Ivanusec, Mitchell, Zechiël, Nadje, Osman en Redmond kwamen binnen de lijnen.

De wedstrijd kende echter ook een tegenvaller voor Feyenoord op het gebied van blessures. Quinten Timber, die de tweede helft als aanvoerder op het veld stond, moest het veld verlaten met een blessure. Zijn plek werd ingenomen door de 18-jarige Aymen Sliti. De jonge aanvaller van Feyenoord O21 sloot afgelopen weekend aan bij het trainingskamp en kreeg zo onverwacht zijn kans om minuten te maken in de hoofdmacht.

In de slotfase van de wedstrijd leek Feyenoord eindelijk dichter bij een doelpunt te komen. Zo schoot Nadje in de 81e minuut overtuigend richting het doel, maar een Duitse verdediger blokkeerde het schot met zijn rug. In plaats van in het net te belanden, verdween de bal over de zijlijn. Gonzalez stond bij de tweede paal en kreeg een grote mogelijkheid. Helaas voor de Rotterdammers stond de lat in de weg.

Gelijkspel na negentig minuten
Naast de basisspelers wisten ook de wisselspelers, die een uur speeltijd kregen, weinig indruk te maken. Osman kreeg een grote mogelijkheid, maar schoot een meter over de lat heen. Hoewel Redmond scoorde, gebeurde dat vanuit buitenspelpositie. De ploeg van Priske heeft de nodige meters in de benen, al lieten ze tegen de nummer acht van de Tweede Bundesliga geen bijster goede indruk achter.

Uiteindelijk moest een strafschop ervoor zorgen dat Feyenoord tot scoren kwam. Redmond werd neergehaald en Luka Ivanusec faalde niet vanaf de stip. De Kroaat, die op de nominatie staat om te worden verhuurd, bracht de Rotterdammers tien minuten voor tijd op voorsprong. De stadionclub vliegt dinsdag terug naar Rotterdam om zich verder voor te bereiden op de wedstrijd van aanstaande zondag tegen FC Utrecht.

Opstelling Feyenoord na een uur: Wellenreuther; Mitchell, Beelen, Gonzalez, Smal; Timber, Nadjé, Zechiël; Osman, Redmond, Ivanusec.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2024/2025