Vak: -
Forumreacties: 141
Reg.: 3 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
Weer teleurgesteld. Ze hebben wel weer gevochten, maar het is bijna het hele seizoen eigenlijk al hetzelfde: net niet. Net niet die scherpte, net niet dat mazzeltje (al was de 1-0 dat wel natuurlijk) en net niet dat killer instinct.
En oh, oh, wat sneu voor Hancko en Jahanbakhsh. Geen geweldige penalties en dan duikt de keeper ook nog eens precies goed.
Ik verwacht dat de jongens morgen wel een heldenonthaal krijgen. Ze hebben weer geknokt. En dan daarna op naar plek 2 en op naar de beker. Volgend seizoen opnieuw de CL in en mooie wedstrijden spelen. Oh, en niet meer naar Rome de komende jaren... 🔴⚪
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 4-3-3
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.991
Reg.: 4 juli 2020
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 882
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:danall schreef op 23 februari 2024 om 01:26:
Waarom niet meer naar Rome? We zien toch zelf dat onze lads groeiende zijn? Ik durf te stellen,dat bij de eerstvolgende confrontatie the boys Roma op hun knieen legt. Just wait and see!
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Met die laatste twee alinea's ben ik het ook volkomen eens ja. Ook voor mijn gevoel ben je vorig jaar veel dichter bij de overwinning geweest omdat je toen echt de betere was. Nu ben je echt twee keer gelijk geweest aan elkaar en was het typisch zo'n pot die geen winnaar verdiende. De pech van zo'n knock-out wedstrijd is dat die er dus wel moet komen en dan krijg je vervolgens hoge school penalty schieten van Roma, want op die strafschop van Lukaku na had Wellenreuther gewoon geen kans.
Uit: Middelburg
Forumreacties: 3.793
Reg.: 6 november 2005
Forumreacties: 16.715
Reg.: 2 januari 2007
Positief: wat hebben we ons knap herpakt na een moeilijk begin. Vanaf een bepaald moment en in de verlenging waren we dominant. Wieffer is inderdaad een baas, maar dat geldt ook voor Wellenreuther (wat mij betrreft eerste keeper), Beelen en Hancko.
Negatief: de aanvallende onmacht. We hebben vrijwel niets gecreerd. Ik heb het al vaker gezegd, maar we hebben op het geld van Beelen na de rest over de balk geflikkerd lijkt het. In de zomer zijn echt wel wat dingen fout gegaan. Ueda brengt (nog) niets, Ivanusec is kleurloos en Stengs was echt een aanfluiting. Dat is een iets luxere versie van Luigi Bruins maar ik vond hem waardeloos. Timber, Gimenez en Paixao vielen me ook niet bepaald mee. Ik denk dat de scouts Gimenez voorlopig ook wel links laten liggen. In dit soort wedstrijden moet je leveren en dat doet hij niet. Was ook belabberd in de combinatie.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 februari 2024, 09:35:04.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:hassel schreef op 23 februari 2024 om 08:44:
Wieffer kwam dik een jaar geleden in de basis en heeft zich zo enorm ontwikkeld, die gaat voor een megabedrag weg deze zomer, wat een baas. Jammer van die kans maar ach, ook dat is voetbal.
Uit: Rotterdam
Vak: Stadiontribune - QQ
Forumreacties: 276
Reg.: 6 augustus 2019
De eerste reactie was GVD weer dat pl.... Roma.
Maar nu kijk ik met trots terug, ja je hebt er niks aan, maar wat hebben onze jongens zich beheerst tegen die toneelspelende zuigers van Roma. En je weet het strafschoppen zijn een loterij. Nou kop op en op naar Almere om daar de 2e plaats vast te houden.
open/sluit de onderstaande quote:DubbelQ schreef op 23 februari 2024 om 09:32:
De eerste reactie was GVD weer dat pl.... Roma.
Maar nu kijk ik met trots terug, ja je hebt er niks aan, maar wat hebben onze jongens zich beheerst tegen die toneelspelende zuigers van Roma. En je weet het strafschoppen zijn een loterij. Nou kop op en op naar Almere om daar de 2e plaats vast te houden.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 23 februari 2024 om 09:21:
Positief: wat hebben we ons knap herpakt na een moeilijk begin. Vanaf een bepaald moment en in de verlenging waren we dominant. Wieffer is inderdaad een baas, maar dat geldt ook voor Wellenreuther (wat mij betrreft eerste keeper), Beelen en Hancko.
Negatief: de aanvallende onmacht. We hebben vrijwel niets gecreerd. Ik heb het al vaker gezegd, maar we hebben op het geld van Beelen na de rest over de balk geflikkerd lijkt het. In de zomer zijn echt wel wat dingen fout gegaan. Ueda brengt (nog) niets, Ivanusec is kleurloos en Stengs was echt een aanfluiting. Dat is een iets luxere versie van Luigi Bruins maar ik vond hem waardeloos. Timber, Gimenez en Paixao vielen me ook niet bepaald mee. Ik denk dat de scouts Gimenez voorlopig ook wel links laten liggen. In dit soort wedstrijden moet je leveren en dat doet hij niet. Was ook belabberd in de combinatie.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 23 februari 2024 om 09:59:
(...)Gimenez vond ik niet zo belabberd, die kreeg amper een bruikbare bal, en de enige halve kans die hij kreeg heeft hij genadeloos afgemaakt. Dan lever je wel als spits. Wel zie je af en toe dat hij nog wat power mist ten opzichte van die Italiaanse zagers.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 februari 2024, 10:34:14.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 23 februari 2024 om 10:17:
Paixão is op de weg terug, mijn inziens. Je ziet weer vaker flitsen van wat hij in zijn mars heeft. Wat mij vooral opviel in de eerste helft, is hoe Roma reageerde als hij aan de bal kwam. Die waren er niet gerust op.
Ueda heeft echt meer vertrouwen en (speel)tijd nodig. Het houdt vooralsnog echt niet over, maar vooral als je in het stadion goed op hem let zie je dat hij constant aanspeelbaar is en keihard werkt. Hij moet écht over 'een drempeltje' heen, is mijn gevoel. Gisteren viel er weinig eer te behalen voor hem.
Dat laatste gold ook voor Ivanušec, maar je ziet wel dat hij dat drempeltje genomen heeft en veel méér betrokken wordt in het spel.
Timber lijkt na zijn blessure nog niet in goede doen. Werkte gisteren hard, deed defensief niet veel verkeerd. Maar aanvallend is het nog niet 100%.
Giménez leek het meeste last te hebben van het geëtter door Roma. De commentator suggereerde dat zijn bewakers nog een appeltje met hem te schillen hadden, ik kreeg meer het gevoel dat zij door de rode kaart vorig seizoen wéten dat ze hem uit de tent kunnen lokken. Ik was op een gegeven moment in de eerste helft echt bang dat hij zich zou laten gaan.
Stengs vind ik een lastig verhaal. Het oogt allemaal heel flets en het was gisteren ook niet goed. Maar zijn uitstraling en houding betekent niet dat hij geen bergen werk verzet. Het blijft altijd een gevaar met dergelijke spelers dat ze de schijn tegen krijgen, omdat ze zich niet kapot zweten en hun broekje vuil maken. Stengs heeft een veel betere fase gekend dit seizoen, en Feyenoord kan hem in goede doen heel goed gebruiken.
Wél vraag ik me af of de rest van het team niet meer gebaat is bij een ander type 'op 10'. Zeker Ueda zou denk ik beter renderen als er een speler dichter bij hem zou spelen die vanuit het centrum 'doorkomt' als hij met zijn rug naar de goal de bal vasthoudt.
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 23 februari 2024 om 09:59:
(...)Gimenez vond ik niet zo belabberd, die kreeg amper een bruikbare bal, en de enige halve kans die hij kreeg heeft hij genadeloos afgemaakt. Dan lever je wel als spits. Wel zie je af en toe dat hij nog wat power mist ten opzichte van die Italiaanse zagers.
Dat is niet zo gek, toch? Giménez moet nog 23 worden en komt in die zin net kijken. 'We' vergeten dat weleens. Llorente en Mancini begonnen gisteren centraal, zijn jaren ouder (30 en 27) en hebben honderden uren (fysieke) training méér. Ze zijn gewend om wekelijks een slijtageslag te leveren in grotere competities tegen spitsen.
Dat Giménez het tegen deze 'vaklui' (nog) niet kan bolwerken is geen schande, maar het moet hem wel doen realiseren dat hij nóg harder moet gaan werken.
Dennis van der Geest is toch een Feyenoorder? Misschien is het een idee als hij met Giménez een uurtje in de week gaat sleuren, duwen en trekken. Daar ontwikkel je gigantisch veel specifieke (duel)kracht mee...
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 1.310
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 23 februari 2024 om 09:21:
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 23 februari 2024 om 10:48:
Het heeft mijn inziens wél te maken met leeftijd, in die zin dat je fysiek sterker (of beter; méér gehard) wordt naarmate je ouder wordt. Een speler van 22 is in dat opzicht (nog) niet volgroeid. Om nog maar te zwijgen over de 'slimmigheden' die jezelf aanleert naarmate je meer ervaren wordt.
Beelen heeft gisteren geen duel met Lukaku gewonnen op fysieke kracht. Hij was gewoon slimmer, en wist er telkens een voetje tussen te krijgen. Als Lukaku zijn kracht gebruikte, bleef hij op de been. Maar dat was een kwestie van blijven staan als er iemand tegen je aan duwt. Daar is minder kracht voor nodig.
open/sluit de onderstaande quote:'Missie geslaagd voor Roma', kopt het Italiaanse Sport Mediaset. De krant zag Santiago Gimenez als één van de beteren bij de Rotterdammers. 'Hij is altijd klaar om een kans af te maken in het centrum van de aanval. Voor het team is hij een echt aanspeelpunt.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » AS Roma-Feyenoord (22/02/2024-21:00)