Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » AS Roma-Feyenoord (22/02/2024-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

AS Roma-Feyenoord 1-1 1-1 (1-1) na verlenging
Scoreverloop: 05. Gimenez 0-1, 15. Pellegrini 1-1.
Europese Wedstrijd: 8
Europa League: 2
Champions League: 6
Datum: 22/02/2024-
Tijd: 21:00-
Plaats: Stadio Olympico, Rome-
Gele kaart: 28. Geertruida, 66. Hancko, 90. Timber(Schorsing voor de volgende wedstrijd), 107. Wieffer(Schorsing voor de volgende wedstrijd).

Bijzonderheid: bij een volgende gele kaart zijn de volgende spelers geschorst voor eerst volgende wedstrijd: Yankuba Minteh, Ramiz Zerrouki, Quinten Timber, Calvin Stengs, Mats Wieffer, Bart Nieuwkoop.

Strafschoppen: Paredes 1-0, Ueda 1-1, Lukaku 1-1(gestopt), Hancko 1-1(gestopt), Cristante 2-1, Jahanbakhsh 2-1(gestopt), Aouar 3-1, Hartman 3-2, Zalewski 4-2.

Europese Wedstrijden Totaal: 08-02-02-04 08 11-12
Thuis: 04-02-01-01 07 07-05
Uit: 04-00-01-03 01 04-07

Europa League: 02-00-02-00-02 02-02
Thuis: 01-00-01-00 01 01-01
Uit: 01-00-01-00 01 01-01

Champions League: 06-02-00-04 06 09-10
Thuis: 03-02-00-01 06 06-04
Uit: 03-00-00-03 00 03-06

Totaal Topscoorders Europa: Gimenez/3, Stengs, Jahanbakhsh, Hermoso(Eigen Doel), Hancko, Zerrouki, Wieffer, Minteh, Paixão/1

Topscoorders Champions League: Gimenez/2, Stengs, Jahanbakhsh, Hermoso(Eigen Doel), Hancko, Zerrouki, Wieffer, Minteh/1

Topscoorders Europa League: Paixão, Gimenez/1

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22; Geertruida/#04(C), Beelen/#03, Hancko/#33, Hartman/#05; Wieffer/#20(120. Jahanbakhsh/#07), Stengs/#10(59. Zerrouki/#06), Timber/#08; Nieuwkoop/#02(71. Minteh/#19), Gimenez/#29(78. Ueda/#09), Paixão/#14(59. Ivanušec/#17).

Wissels Feyenoord: Lamprou/#31, Van Sas/#39, Lopez/#15, Sauer/#25, Read/#26, Milambo/#27, Lingr/#32.

Buiten Wedstrijdselectie: -Bijlow/#01(Kuit), -Dilrosun/#11(Club America), -Van den Belt/#16(Hamstrings), -Trauner/#18(Hamstrings), -Zechiël/#24(Knie), -Arnaud/#40(Feyenoord O19), -Berger/#41(Feyenoord O19), -Candelaria/#42(Feyenoord O19),-Sanyang/#43(Niet Ingeschreven), -Groen/#44(Feyenoord O19), -De Blok/#45(Niet Geselecteerd), -Breinburg/#46(Feyenoord O19), -Elmensdorp/#47(Niet Geselecteerd), Van der Sluijs/#48(Niet Ingeschreven), -Husselin/#49(Niet Geselecteerd), -Van der Heijden/#50(Niet Geselecteerd),-Pušić/#51(Niet Ingeschreven), -Hokke/#52(Niet Geselecteerd), -Rais/#53(Niet Geselecteerd),- Kleijn/#54(Feyenoord O19), -Netten/#55(Niet Geselecteerd), -Rust/#56(Niet Geselecteerd), -Valk/#57(Niet Geselecteerd), -Zaal/#58(Niet Ingeschreven),-Kroesen/#59(Niet ingeschreven), -Essanoussi/#62(Niet ingeschreven), -Lima/#65(Niet ingeschreven), -Schens/#66(Niet Ingeschreven), -Giersthove/#67(Feyenoord O19), -Haksteeg/#68(Feyenoord O19), -Kraaijeveld/#69(Feyenoord O19), -Van Persie/#70(Feyenoord O19), -Plug/#71(Feyenoord O19), -Redmond/#73(Niet Geselecteerd), -Sliti/#74(Feyenoord O19), -Gardenier/#75(Feyenoord O19), -Otte/#76(Niet Geselecteerd), -Rambocus/#77(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#78(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#79(Feyenoord O19), -Ulutaş/#80(Niet Geselecteerd), -Ka/#XX(Feyenoord O19), -Sebbar/#XX(Niet Ingeschreven), -El Harmouz/#XX(Feyenoord O19), -Ouarghi/#XX(Feyenoord O19), -Cruz/#XX(Feyenoord O19), -Mojanaga/#XX(Niet Ingeschreven), -Neijenhuis/#XX(Niet Ingeschreven),- Moses/#XX(Niet Ingeschreven), -Fuaad(Niet Geselecteerd), -Vloemans(Niet Geselecteerd), -Mulugeta(Niet Geselecteerd), -Alemayehu/#XX(Niet Geselecteerd).

Feyenoord reist met 23 spelers naar Rome
vandaag, 13:12 509 reacties
Feyenoord reist woensdagmiddag naar Rome voor de return tegen AS Roma in de play-offronde van de Europa League. Het duel met de Romeinen wordt donderdag om 21:00 uur gespeeld in Stadio Olimpico.

In tegenstelling tot de Europese trips van de laatste seizoenen, traint Feyenoord deze keer een dag van te voren niet in het stadion van de tegenstander. In plaats daarvan werkte het team van trainer Arne Slot woensdagochtend op het eigen 1908 de afsluitende training af.

Trainer Arne Slot neemt in totaal 23 selectiespelers mee voor het duel tegen AS Roma
In dit forum is de functie om een bron aan je bericht te koppelen uitgeschakeld.

Alireza Jahanbakhsh vliegt ook mee met Feyenoord. De buitenspeler kampte de laatste periode met een hamstringblessure en was daardoor niet inzetbaar. De talentvolle Givairo Read stapt woensdagmiddag ook in het vliegtuig.

Volledige selectie Feyenoord
Timon Wellenreuther/#22
Kostas Lamprou/#31
Mikki van Sas/#39
Bart Nieuwkoop/#02
Thomas Beelen/#03
Lutsharel Geertruida/#04
Quilindschy Hartman/#05
Ramiz Zerrouki/#06
Alireza Jahanbakhsh/#07
Quinten Timber/#08
Ayase Ueda/#09
Calvin Stengs/#10
Igor Paixão/#14
Marcos Lopez/#15
Luka Ivanušec/#17
Yankuba Minteh/#19
Mats Wieffer/#20
Leo Sauer/#25
Givairo Read/#26
Antoni Milambo/#27
Santiago Gimenez/#29
Ondřej Lingr/#32
Dávid Hancko/#33

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 februari 2024, 23:55:05.

 

+1/-0

Zal het dan eindelijk een keer lukken...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 21 februari 2024 om 10:00:

Zal het dan eindelijk een keer lukken...



Voel dat het gaat lukken.
Onze spits gaat vandaag weer beginnen met scoren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 21 februari 2024 om 11:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 21 februari 2024 om 10:00:

Zal het dan eindelijk een keer lukken...



Voel dat het gaat lukken.
Onze spits gaat vandaag weer beginnen met scoren.



Vandaag? Hij weet dat de wedstrijd morgen pas is he? ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 21 februari 2024 om 14:43:
(…)
Daar gaat het inval beurtje van Sauer.



Jahanbakhsh wordt door Slot enkel gebruikt op rechts, en Sauer alleen op links. Nu zijn er spelers die op beide flanken uit de voeten kunnen en waarmee dikwijls geschoven wordt; maar de terugkeer van Jahanbakhsh gaat in die zin niet direct ten koste van Sauer.

Ik verwacht overigens dat zowel Sauer als Ivanusec weinig kansen gaan krijgen morgen. Persoonlijk zou ik voor de snelste opties op de flank gaan die je tot je beschikking hebt; Paixao en Minteh. Ik verwacht echter dat Slot of met een versterkt middenveld gaat spelen waardoor Stengs op een flank terechtkomt, en/of met Nieuwkoop als rechtsbuiten…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 februari 2024 om 17:30:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 21 februari 2024 om 14:43:
(…)
Daar gaat het inval beurtje van Sauer.



Jahanbakhsh wordt door Slot enkel gebruikt op rechts, en Sauer alleen op links. Nu zijn er spelers die op beide flanken uit de voeten kunnen en waarmee dikwijls geschoven wordt; maar de terugkeer van Jahanbakhsh gaat in die zin niet direct ten koste van Sauer.

Ik verwacht overigens dat zowel Sauer als Ivanusec weinig kansen gaan krijgen morgen. Persoonlijk zou ik voor de snelste opties op de flank gaan die je tot je beschikking hebt; Paixao en Minteh. Ik verwacht echter dat Slot of met een versterkt middenveld gaat spelen waardoor Stengs op een flank terechtkomt, en/of met Nieuwkoop als rechtsbuiten…




Je ziet genoeg Feyenoord dat je weet hoe Slot werkt.
Dat betekend gewoon dat onze Braziliaan vaster op links staat en iva ervooor of erna dus weinig plek voor Sauer

 

+1/-0

Wat ik zou willen is Paixao, Santi, Ivanusec. Maar zou me niet verbazen als het de Nieuwkoop variant wordt. Die houdt hun linksback dan ook bezig en verdedigt mee. Paixao enigszins hetzelfde op links. Ik zit op zijn Sinisterra moment te wachten, dat het gaat klikken en hij meestal goed speelt. Minteh hoeft van mij niet. Dreigen, dreigen, breien, nog wat breien en dan een bal naar niemand.

Stengs gaat wel gewoon op 10 denk ik dus. Met Timber er weer bij is het middenveld gewoon beter dan met Zerrouki. Hopelijk voorkomt Beelen een gele kaart, zodat hij geen schorsing krijgt.

Het kan. Feyenoord op nagenoeg volle oorlogssterkte is best gelijkwaardig aan dit Roma, mits iedereen een beetje behoorlijk balt. Een de kansen benut voor de verandering...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Paixão is een ander type dan Sinisterra, en helaas (nog) niet van hetzelfde niveau.

Zo goed als onze Colombiaan in met name zijn laatste seizoen was, daar is nog geen flankspeler daarna in de buurt gekomen bij Feyenoord. Gelukkig is de ploeg op andere posities beter geworden, en wordt dat gecompenseerd.

De moeten de dreiging van de Roma-backs niet groter maken dan het is. DeRossi kan Karsdorp als (potentieel) één van de beste rechtsbacks van Europa typeren; Hartman en Geertruida zijn beter.

Als Slot Nieuwkoop toch gaat opstellen als 'halve' rechtsbuiten voor iets meer defensieve zekerheid, vind ik dat 'voetbaltechnisch' een minder grote 'aderlating' dan als hij met Zerrouki wil spelen. Al deed hij het zélf in de thuiswedstrijd niet heel slecht, ik krijg toch de indruk dat Wieffer minder zijn eigen spel kan spelen als Zerrouki speelt.

Timber is kwetsbaar in de omschakeling, en vanwege het risico dat hij in zijn spel legt. Italiaanse ploegen kunnen dat dodelijk afstraffen. Maar het is je beste optie 'op 8', in combinatie met je beste man (al maanden!) Wieffer en individueel in voetballend/offensief opzicht. Ja, hij speelt met risico. Maar hij kan daardoor ook iets forceren. En dat zul je nodig hebben.

Dit bericht is gewijzigd op 22 februari 2024, 11:26:27.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Betreffende Paixão spreek ik ook meer uit hoop dan dat we het daadwerkelijk al zien. Plus ik zou graag puur uit eigen kracht willen voetballen, maar dat is misschien naïef tegen Roma, je moet ook wel degelijk rekening houden met wat zij hebben staan.

Ik denk dat je op minimaal 1 vleugel iets behendigs/snels nodig hebt. Wanneer Nieuwkoop op rechts begint, moet dat dus op links zijn. Als Ivanusec kan voortborduren op hoe hij het tegen RKC deed (je ziet 'm kappen, behendig ontwijken, de voorzet zoeken), kan hij op links. Sauer gaat Slot niet doen, dus enige andere is Paixão en ook dan weet je niet wat je krijgt. Beide opties zijn meeverdedigend niet echt lekker, al zegt m'n gevoel dat Paixão daar wel harder z'n best doet.

Wieffer is inderdaad op z'n best met Timber erbij. Ik vind het het meer risicovolle spel van hem wel waard.

We gaan het zien! 🤞🏻

 

+1/-0

Paixao en Minteh zijn juist heel goed in terug verdedigen en hebben daar ook de inhoud voor. Zolang Ivanusec dat niet heeft zal Slot nog niet voor hem kiezen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 22 februari 2024 om 10:44:

open/sluit de onderstaande quote:




Paixão is een ander type dan Sinisterra, en helaas (nog) niet van hetzelfde niveau.

Zo goed als onze Colombiaan in met name zijn laatste seizoen was, daar is nog geen flankspeler daarna in de buurt gekomen bij Feyenoord. Gelukkig is de ploeg op andere posities beter geworden, en wordt dat gecompenseerd.

De moeten de dreiging van de Roma-backs niet groter maken dan het is. DeRossi kan Karsdorp als (potentieel) één van de beste rechtsbacks van Europa typeren; Hartman en Geertruida zijn beter.

Als Slot Nieuwkoop toch gaat opstellen als 'halve' rechtsbuiten voor iets meer defensieve zekerheid, vind ik dat 'voetbaltechnisch' een minder grote 'aderlating' dan als hij met Zerrouki wil spelen. Al deed hij het zélf in de thuiswedstrijd niet heel slecht, ik krijg toch de indruk dat Wieffer minder zijn eigen spel kan spelen als Zerrouki speelt.

Timber is kwetsbaar in de omschakeling, en vanwege het risico dat hij in zijn spel legt. Italiaanse ploegen kunnen dat dodelijk afstraffen. Maar het is je beste optie 'op 8', in combinatie met je beste man (al maanden!) Wieffer en individueel in voetballend/offensief opzicht. Ja, hij speelt met risico. Maar hij kan daardoor ook iets forceren. En dat zul je nodig hebben.


Waar komt dit beeld toch vandaan? Hij is onze meest balvaste speler. Ook volgens de statistieken lijdt hij van de middenvelders het minst balverlies, best een prestatie gezien zijn iets offensievere positie ten opzichte van Wieffer. Misschien dat ik het gemist heb maar kan ook geen voorbeelden noemen van noemenswaardig balverlies of het laten lopen van een man. Het enige voorbeeld is Lazio uit, maar dat was rond de middenlijn en zou derhalve nooit een gevaarlijke plek moeten zijn met 6 man er nog achter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dit is de opstelling van Feyenoord tegen AS Roma
vandaag, 18:53 265 reacties

De opstellingen van Feyenoord en AS Roma zijn bekendgemaakt door de UEFA. De Rotterdammers treden zoals verwacht aan met Quinten Timber en Lutsharel Geertruida. Beide Feyenoorders waren afgelopen week in de heenwedstrijd tegen de Italiaanse club nog niet inzetbaar.

Trainer Arne Slot kiest verder voor Bart Nieuwkoop als rechtsbuiten. Hierdoor neemt Minteh weer plaats op de bank. Santiago Gimenez begon vorige week nog op de bank. Tegen RKC Waalwijk keerde de Mexicaan terug in de basisopstelling en ook in het Stadio Olimpico is Gimenez fit genoeg om te starten.

Het middenveld bestaat naast Timber uit Mats Wieffer. Calvin Stengs, die ook op scherp staat, moet als aanvallende middenvelder voor de creativiteit zorgen. Igor Paixão werd afgelopen weekend gespaard en begint volledig fit aan de kraker tegen AS Roma. De Braziliaan wist twee keer eerder te scoren tegen de Italiaanse club.

De achterhoede van Feyenoord bestaat uit Lutsharel Geertruida, Thomas Beelen, David Hancko en Quilindschy Hartman. Vooral eerstgenoemde is enorm belangrijk in de verdediging van de Rotterdammers. Geertruida moet ervoor zorgen dat er een man meer gecreëerd kan worden op het middenveld en wordt gezien als een bepalende speler waarmee onder de druk van AS Roma uitgespeeld kan worden.

Opstellingen
AS Rome: Svilar; Karsdorp, Mancini, Llorente, Spinazzola; Cristante, Paredes, Pellegrini; Dybala, Lukaku, El Shaarawy.

Feyenoord: Wellenreuther; Geertruida, Beelen, Hancko, Hartman; Wieffer, Stengs, Timber; Nieuwkoop, Gimenez, Paixão.

Wissels
AS Rome: Rui Patricio, Boer, N'Dicka, Smalling, Azmoun, Zeki Celik, Renato Sanches, Aouar, Baldanzi, Zalewski, Costa, Angelino.

Feyenoord: Lamprou, Van Sas, Zerrouki, Jahanbakhsh, Ueda, Lopez, Ivanusec, Minteh, Sauer, Read, Milambo, Lingr.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 februari 2024, 20:56:27.

 

+1/-0

Ben heel erg benieuwd...

 

+1/-0

5" 0-1: SANTIGOAL!!!!!


Twee wedstrijden: 1-2

Dit bericht is gewijzigd op 22 februari 2024, 21:17:46.

 

+1/-0

15" 1-1: Pelegrini

Twee wedstrijden: 2-2

 

+1/-0

Dit Feyenoord hoeft niet te verliezen vanavond, dat is wel duidelijk na eerste 20 minuten.

 

+1/-0

Als Nieuwkoop speelt om Spinazola af te stoppen, waarom stopt hij Spinazola dan niet af

 

+1/-0

Er moet snel iets gebeuren. Anders gaan we die goal tegen zeker krijgen!

 

+1/-0

Timber kwam pas in de 18e minuut voor het eerst in beeld. Toen was het al 1-1. Ook Stengs moet veel meer doen. De overige 9 doen wat ze kunnen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » AS Roma-Feyenoord (22/02/2024-21:00)