Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » AS Roma-Feyenoord (22/02/2024-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Weer teleurgesteld. Ze hebben wel weer gevochten, maar het is bijna het hele seizoen eigenlijk al hetzelfde: net niet. Net niet die scherpte, net niet dat mazzeltje (al was de 1-0 dat wel natuurlijk) en net niet dat killer instinct.

En oh, oh, wat sneu voor Hancko en Jahanbakhsh. Geen geweldige penalties en dan duikt de keeper ook nog eens precies goed.

Ik verwacht dat de jongens morgen wel een heldenonthaal krijgen. Ze hebben weer geknokt. En dan daarna op naar plek 2 en op naar de beker. Volgend seizoen opnieuw de CL in en mooie wedstrijden spelen. Oh, en niet meer naar Rome de komende jaren... ??

+1/-0

Zonde, we kwamen toch weer net tekort helaas. Zuur dat uitgerekend de penalty zekerheidjes een penalty misten. Complimenten voor de verdediging, ze bleven goed overeind tegen de gevaarlijke Roma aanvallers. Beelen en Hancko vond ik indrukwekkend sterk.

+1/-0

Waarom niet meer naar Rome? We zien toch zelf dat onze lads groeiende zijn? Ik durf te stellen,dat bij de eerstvolgende confrontatie the boys Roma op hun knieen legt. Just wait and see!

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 23 februari 2024 om 01:26:

Waarom niet meer naar Rome? We zien toch zelf dat onze lads groeiende zijn? Ik durf te stellen,dat bij de eerstvolgende confrontatie the boys Roma op hun knieen legt. Just wait and see!

Wensdenken. Drie keer achter elkaar eraf geknikkerd, Rome is een maatje te groot voor ons.

+1/-0

Voor de rest eens met de algemene tendens hier dat ze gevochten hebben voor wat ze waard zijn. Maar willen die spelers ajb hun mond houden met die slappe teksten als: er heeft meer ingezeten. Dat hoor ik al het hele seizoen, het is structureel dus zit er niet meer in.

+1/-0

+1/-0

Met die laatste twee alinea's ben ik het ook volkomen eens ja. Ook voor mijn gevoel ben je vorig jaar veel dichter bij de overwinning geweest omdat je toen echt de betere was. Nu ben je echt twee keer gelijk geweest aan elkaar en was het typisch zo'n pot die geen winnaar verdiende. De pech van zo'n knock-out wedstrijd is dat die er dus wel moet komen en dan krijg je vervolgens hoge school penalty schieten van Roma, want op die strafschop van Lukaku na had Wellenreuther gewoon geen kans.

+1/-0

Wieffer kwam dik een jaar geleden in de basis en heeft zich zo enorm ontwikkeld, die gaat voor een megabedrag weg deze zomer, wat een baas. Jammer van die kans maar ach, ook dat is voetbal.

+1/-0

Positief: wat hebben we ons knap herpakt na een moeilijk begin. Vanaf een bepaald moment en in de verlenging waren we dominant. Wieffer is inderdaad een baas, maar dat geldt ook voor Wellenreuther (wat mij betrreft eerste keeper), Beelen en Hancko.

Negatief: de aanvallende onmacht. We hebben vrijwel niets gecreerd. Ik heb het al vaker gezegd, maar we hebben op het geld van Beelen na de rest over de balk geflikkerd lijkt het. In de zomer zijn echt wel wat dingen fout gegaan. Ueda brengt (nog) niets, Ivanusec is kleurloos en Stengs was echt een aanfluiting. Dat is een iets luxere versie van Luigi Bruins maar ik vond hem waardeloos. Timber, Gimenez en Paixao vielen me ook niet bepaald mee. Ik denk dat de scouts Gimenez voorlopig ook wel links laten liggen. In dit soort wedstrijden moet je leveren en dat doet hij niet. Was ook belabberd in de combinatie.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 februari 2024, 09:35:04.

+1/-0

+1/-0

De eerste reactie was GVD weer dat pl.... Roma.
Maar nu kijk ik met trots terug, ja je hebt er niks aan, maar wat hebben onze jongens zich beheerst tegen die toneelspelende zuigers van Roma. En je weet het strafschoppen zijn een loterij. Nou kop op en op naar Almere om daar de 2e plaats vast te houden.

+1/-0

DubbelQ schreef op 23 februari 2024 om 09:32:

De eerste reactie was GVD weer dat pl.... Roma.
Maar nu kijk ik met trots terug, ja je hebt er niks aan, maar wat hebben onze jongens zich beheerst tegen die toneelspelende zuigers van Roma. En je weet het strafschoppen zijn een loterij. Nou kop op en op naar Almere om daar de 2e plaats vast te houden.

Van Olympico naar het Yanmar stadion binnen drie dagen gewoon omdat het kan :D

+1/-0

socrates schreef op 23 februari 2024 om 09:21:

Positief: wat hebben we ons knap herpakt na een moeilijk begin. Vanaf een bepaald moment en in de verlenging waren we dominant. Wieffer is inderdaad een baas, maar dat geldt ook voor Wellenreuther (wat mij betrreft eerste keeper), Beelen en Hancko.

Negatief: de aanvallende onmacht. We hebben vrijwel niets gecreerd. Ik heb het al vaker gezegd, maar we hebben op het geld van Beelen na de rest over de balk geflikkerd lijkt het. In de zomer zijn echt wel wat dingen fout gegaan. Ueda brengt (nog) niets, Ivanusec is kleurloos en Stengs was echt een aanfluiting. Dat is een iets luxere versie van Luigi Bruins maar ik vond hem waardeloos. Timber, Gimenez en Paixao vielen me ook niet bepaald mee. Ik denk dat de scouts Gimenez voorlopig ook wel links laten liggen. In dit soort wedstrijden moet je leveren en dat doet hij niet. Was ook belabberd in de combinatie.

Voor een groot deel eens, zeker met betrekking tot de aanvallende onmacht en het aankoopbeleid. Twee spelers heb ik een iets andere mening over.

Eerder dit seizoen ben ik heel kritisch geweest, maar ik vond dat Ivanusec tegen RKC en in zijn invalbeurt tegen Roma genoeg heeft laten zien. Het probleem bij hem is vooral zijn gebrek aan snelheid en explosiviteit, wat hem ongeschikt maakt in wedstrijden met veel intensiteit om als vleugelspeler te spelen in de diepte.

Kleine kanttekening daarbij, door al het terugverdedigen was Paixao ook niet bepaald gevaarlijk in de diepte deze wedstrijd (ondanks z'n explosiviteit en snelheid). Misschien dat Slot hier eens kritisch naar moet kijken.

Mijns inziens is Ivanusec wel duidelijk een '10', ook de manier waarop hij constant probeert het spel te maken vanuit het middenveld. Iets dat Stengs wederom naliet in een grote wedstrijd, naast het pressiespel dat bij Stengs al helemaal non existent is de laatste serie wedstrijden.

Gimenez vond ik niet zo belabberd, die kreeg amper een bruikbare bal, en de enige halve kans die hij kreeg heeft hij genadeloos afgemaakt. Dan lever je wel als spits. Wel zie je af en toe dat hij nog wat power mist ten opzichte van die Italiaanse zagers.

+1/-0

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 februari 2024, 10:34:14.

+1/-0

+1/-0

+1/-0

socrates schreef op 23 februari 2024 om 09:21:

Het aanvalsspel is pover. Heeft ook te maken met de keuzes die Slot maakt. Minteh op rechts werkt niet. Het verbaast mij, dat Slot blijft volharden in keuzes, die niet werken.

+1/-0

+1/-0

+1/-0

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » AS Roma-Feyenoord (22/02/2024-21:00)