Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... 178 179 180 181 182

Het is en blijft een geldkwestie. Dat was ook het geval in de winterstop bij de Veerman klucht. Een club als psv heeft wel die financiële middelen om snel en daadkrachtig te handelen. Arnesen zal eerst twee spelers voor goed geld moeten verkopen voor we echt wat kunnen doen op de transfermarkt.

 

+1/-0

Als je structureel presteert op sportief gebied komt het geld ook wel, maar niet in een seizoen daarom is Feyenoord een meerjaren plan aangegaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 11 juni 2022 om 22:03:

Het is en blijft een geldkwestie. Dat was ook het geval in de winterstop bij de Veerman klucht. Een club als psv heeft wel die financiële middelen om snel en daadkrachtig te handelen. Arnesen zal eerst twee spelers voor goed geld moeten verkopen voor we echt wat kunnen doen op de transfermarkt.



Het geld om Veerman binnen te halen was vrijgemaakt.
Er was voldoende om de prijs te betalen, Arnesen maakte de kapitale fout door er telkens onder te gaan zitten, terwijl Heerenveen letterlijk meerdere malen heeft gezegd wat die moet kosten.

PSV heeft die prijs betaalt, plus bonussen om zeker te zijn van de deal.

Had Arnesen gewoon die 5 miljoen op tafel gelegd met eventueel iets lagere bonussen over een langere termijn, dan had Veerman gewoon in De Kuip gespeeld.

Nogmaals, Pedersen, Aursness etc. zijn door de scouting gescout, maar op sterke voorkeur van Slot gekomen.

Ja Arnesen heeft de scouting opnieuw ingericht, maar de basis voor de hele reorganisatie is niet door hem, maar door Koevermans gelegd. Die heeft meerdere sessies gegeven intern om de boel wakker te schudden.
Arnesen heeft slechts uitgevoerd.

Daarin is Koevermans echt (zwaar) onderschat en Arnesen overschat.

Het heeft niet voor niets zo lang geduurd voor z'n contract verlengt is, omdat er wel degelijk twijfels intern zijn over zijn functioneren en hij gewoon nog veel te weinig heeft opgebracht.

Daarom is nu ineens ook het antwoord van Feyenoord over Malacia, Senesi, Sinistra, Kökcu: Voor minder dan dat hoef je niet aan te kloppen. Waarbij we dus praten over die 20 miljoen plus, wat marktconform is.

Dat zou ook heel normaal moeten zijn, maar Arnesen had in eerdere instanties al met 10-15 miljoen akkoord gegaan.

van Geel deed dat ook wel eens, maar wist daar altijd goede bonussen aan te verbinden, waardoor het bedrag verder op liep.

Dat is echt HET verschil tussen die twee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 juni 2022 om 23:40:

Als je structureel presteert op sportief gebied komt het geld ook wel, maar niet in een seizoen daarom is Feyenoord een meerjaren plan aangegaan.



Klopt, we hebben nu "slechts" (bijna) alle Covid schade ingehaald en moeten nu gaan doorpakken.
Eigenlijk ben je bijna genoodzaakt om én goed te verkopen én bijna nog zo'n goed seizoen te draaien om weer helemaal "on track" te komen.

Toch is er wel degelijk besteedbaar geld om fatsoenlijke spelers te halen.
Met goed onderhandelen zijn/waren Dessers en Bazoer gewoon haalbaar.

Een Zuid-Amerikaan is vaak duurder in salaris, omdat het een niet EU speler is. Dus ben je duurder uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 12 juni 2022 om 12:31:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 11 juni 2022 om 22:03:

Het is en blijft een geldkwestie. Dat was ook het geval in de winterstop bij de Veerman klucht. Een club als psv heeft wel die financiële middelen om snel en daadkrachtig te handelen. Arnesen zal eerst twee spelers voor goed geld moeten verkopen voor we echt wat kunnen doen op de transfermarkt.



Het geld om Veerman binnen te halen was vrijgemaakt.
Er was voldoende om de prijs te betalen, Arnesen maakte de kapitale fout door er telkens onder te gaan zitten, terwijl Heerenveen letterlijk meerdere malen heeft gezegd wat die moet kosten.

PSV heeft die prijs betaalt, plus bonussen om zeker te zijn van de deal.

Had Arnesen gewoon die 5 miljoen op tafel gelegd met eventueel iets lagere bonussen over een langere termijn, dan had Veerman gewoon in De Kuip gespeeld.

Nogmaals, Pedersen, Aursness etc. zijn door de scouting gescout, maar op sterke voorkeur van Slot gekomen.

Ja Arnesen heeft de scouting opnieuw ingericht, maar de basis voor de hele reorganisatie is niet door hem, maar door Koevermans gelegd. Die heeft meerdere sessies gegeven intern om de boel wakker te schudden.
Arnesen heeft slechts uitgevoerd.

Daarin is Koevermans echt (zwaar) onderschat en Arnesen overschat.

Het heeft niet voor niets zo lang geduurd voor z'n contractt verlengt is, omdat er wel degelijk twijfels intern zijn over zijn functioneren en hij gewoon nog veel te weinig heeft opgebracht.

Daarom is nu ineens ook het antwoord van Feyenoord over Malacia, Senesi, Sinistra, Kökcu: Voor minder dan dat hoef je niet aan te kloppen. Waarbij we dus praten over die 20 miljoen plus, wat marktconform is.

Dat zou ook heel normaal moeten zijn, maar Arnesen had in eerdere instanties al met 10-15 miljoen akkoord gegaan.

van Geel deed dat ook wel eens, maar wist daar altijd goede bonussen aan te verbinden, waardoor het bedrag verder op liep.

Dat is echt HET verschil tussen die twee.



Je hele betoog is gebaseerd op jouw eigen aannames die je vervolgens als feiten presenteert en waar je dan conclusies uit trekt. Of heb jij aan de onderhandelingstafel gezeten met Arnesen en Ferry de Haan? En die conclusie is vrij vertaald dat Arnesen er niets van kan, van Geel zo slecht niet was en Koevermans de basis voor de huidige organisatie gelegd heeft, waarop is die gebaseerd?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 juni 2022 om 21:51:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 11 juni 2022 om 19:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 juni 2022 om 18:40:

Arnesen is weer slecht bezig. Zowel met Dessers en Bazoer.

Je weet of je een goede kans maakt om ze binnen te halen of niet, los van hun eisen.
Zoals ik het nu begrijp liggen vraag en aanbod bij beiden heel ver uit elkaar.

Dat moet je gewoon van te voren al geïnventariseerd hebben.



Hoezo weer slecht bezig? Er staat voor het eerst sinds vele jaren weer een professionele organisatie waarmee je vooruit komt en een scoutingsapparaat waarvan je vorig seizoen al de vruchten van plukte. Heb jij het idee dan dat het langslepende onderhandelingen zijn geweest tussen Bazoer en Feyenoord? En wat Dessers betreft vind ik dat Arnesen groot gelijk heeft om niet mee te gaan in zijn salariseisen. Liever dat geld investeren in een jonge zuid-Amerikaans spits met restwaarde.



Je gaat aan een punt voorbij wat ik benoemde: Geen goede inventarisatie vooraf. Dat was bij Veerman ook al en die is in Eindhoven nu een toegevoegde waarde.

Ik ga niet weer alle voorbeelden opnoemen en benoemen welke spelers uit de koker van Slot komen.

Los wat we van Dessers vinden, maar marktconform salarissen moeten we gewoon kunnen bieden, zeker na afgelopen seizoen en het geld wat van Dessers op de plank is blijven liggen.
Als dat niet kan, dan hebben we echt wel een hele serieuze uitdaging en een heel groot probleem.

We hebben door het halen van de Conf. league finale bijna alle Corona schade van lege stadions goed gemaakt.
Dus er is (wat) geld te besteden, daar moet je gewoon spelers als Dessers, Bazoer en een Veerman van kunnen halen.

Je MOET nu de volgende stap maken en dan heb je een deel van dat soort spelers nodig.


Dessers en Bazoer halen is gewoon verder gaan op dezelfde eredivisie subtop weg van Martin van Geel tussen 2017 en 2020 (en eigenlijk een voortzetting van voorgaand beleid van al meerdere decennia sinds de jaren 80). Je koopt er geen spelers met restwaarde mee die je voor veel geld kan doorverkopen en er zit geen enkele potentie in.

De slimmere transferstrategie is om spelers met potentie en restwaarde te kopen, te laten ontwikkelen in het aanvallende spel van Arne Slot en daarna voor veel geld te verkopen. En zoals we dit jaar hebben gezien kan het ook (bijna) tot prijzen en meer positieve neveneffecten (zoals internationale bekendheid) leiden voor Feyenoord.

Ik zie geen enkele reden waarom we ons spaarzame geld in oude eredivisie (subtop)spelers zouden moeten stoppen die hun sportieve plafond hebben bereikt en ons niets meer opleveren hierna. Het heeft ons in 40 jaar tijd slechts een handvol kampioenschappen opgeleverd, de concurrentie daarentegen heeft met veel slimmer beleid (inzetten op jeugd en scouting buiten de eredivisie) een veelvoud hiervan gewonnen. Wanneer valt het kwartje een keer?

 

+1/-0

'Feyenoord concreet voor Ian Maatsen'

Ian Maatsen moet de nieuwe aanwinst van Feyenoord gaan worden. Volgens 1908.nl zijn de Rotterdammers momenteel concreet in de markt voor de 20-jarige linksback.

Feyenoord wil de huidige speler van Chelsea FC huren met optie tot koop. De stadionclub houdt serieus rekening met een vertrek van Tyrell Malacia en zag eerder al Ramon Hendriks naar FC Utrecht vertrekken. Een versterking achterin is daarom meer dan welkom.

Maatsen was in 2013 actief in de jeugdopleiding van Feyenoord, maar moest na één jaar alweer vertrekken. Sparta Rotterdam gaf hem een nieuwe kans en na twee jaar maakte de linksback de overtap naar PSV. Niet veel later koos Maatsen voor een overstap naar Chelsea. In Engeland heeft hij een contract tot medio 2024.

Maatsen kwam het afgelopen seizoen op huurbasis uit voor Coventry City. De linksback speelde maar liefst 41 wedstrijden in de The Championship. Maatsen was drie keer trefzeker in de competitie en wist één assist af te leveren. Voor het nieuwe seizoen hoeft Maatsen niet te rekenen op speelminuten bij het eerste elftal waardoor een verhuur een serieuze optie is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 12 juni 2022 om 13:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 12 juni 2022 om 12:31:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 11 juni 2022 om 22:03:

Het is en blijft een geldkwestie. Dat was ook het geval in de winterstop bij de Veerman klucht. Een club als psv heeft wel die financiële middelen om snel en daadkrachtig te handelen. Arnesen zal eerst twee spelers voor goed geld moeten verkopen voor we echt wat kunnen doen op de transfermarkt.



Het geld om Veerman binnen te halen was vrijgemaakt.
Er was voldoende om de prijs te betalen, Arnesen maakte de kapitale fout door er telkens onder te gaan zitten, terwijl Heerenveen letterlijk meerdere malen heeft gezegd wat die moet kosten.

PSV heeft die prijs betaalt, plus bonussen om zeker te zijn van de deal.

Had Arnesen gewoon die 5 miljoen op tafel gelegd met eventueel iets lagere bonussen over een langere termijn, dan had Veerman gewoon in De Kuip gespeeld.

Nogmaals, Pedersen, Aursness etc. zijn door de scouting gescout, maar op sterke voorkeur van Slot gekomen.

Ja Arnesen heeft de scouting opnieuw ingericht, maar de basis voor de hele reorganisatie is niet door hem, maar door Koevermans gelegd. Die heeft meerdere sessies gegeven intern om de boel wakker te schudden.
Arnesen heeft slechts uitgevoerd.

Daarin is Koevermans echt (zwaar) onderschat en Arnesen overschat.

Het heeft niet voor niets zo lang geduurd voor z'n contractt verlengt is, omdat er wel degelijk twijfels intern zijn over zijn functioneren en hij gewoon nog veel te weinig heeft opgebracht.

Daarom is nu ineens ook het antwoord van Feyenoord over Malacia, Senesi, Sinistra, Kökcu: Voor minder dan dat hoef je niet aan te kloppen. Waarbij we dus praten over die 20 miljoen plus, wat marktconform is.

Dat zou ook heel normaal moeten zijn, maar Arnesen had in eerdere instanties al met 10-15 miljoen akkoord gegaan.

van Geel deed dat ook wel eens, maar wist daar altijd goede bonussen aan te verbinden, waardoor het bedrag verder op liep.

Dat is echt HET verschil tussen die twee.



Je hele betoog is gebaseerd op jouw eigen aannames die je vervolgens als feiten presenteert en waar je dan conclusies uit trekt. Of heb jij aan de onderhandelingstafel gezeten met Arnesen en Ferry de Haan? En die conclusie is vrij vertaald dat Arnesen er niets van kan, van Geel zo slecht niet was en Koevermans de basis voor de huidige organisatie gelegd heeft, waarop is die gebaseerd?



Volgens mij heb ik afgelopen transferperiodes al meer dan genoeg uitgelegd waarop een en ander gebaseerd is en ik ga dat niet nog een keer doen, ik zou zeggen kijk terug naar die periodes.

Enige wat ik erover wil zeggen is dat de transfers die door Arnesen zijn gehaald stuk voor stuk zijn mislukt, geen enkele is geslaagd.

En nee t/m het kampioensjaar heeft van Geel het meer dan prima gedaan, daarna werd het inderdaad minder en had er eerder wisseling van de wacht moeten plaats vinden.
Hij moest echter in de begin jaren met een veel slechter budget werken dan Arnesen en haalde met Koeman 2x VcL.

En ter afsluiting: Ik heb een duidelijke mening over Arnesen, dat klopt en in mijn ogen is die goed onderbouwd. Hij heeft echt wel z'n aandeel gehad in verbeteren van de organisatie, maar het masterplan kwam niet van hem af. Dat is wat ik zeg.
Daarnaast als die nu (ineens) een geweldig transferwindow draait, zowel uitgaand als inkomend, dan ben ik de eerste om m'n mening bij te stellen en complimenten te geven.

Daarnaast als je een andere mening bent toegedaan prima, als je die wil onderbouwen om mijn mening te wijzigen ook goed, maar ga niet proberen om mijn mening als onzin af te doen.
Dat is iets wat ik ook niet wil, probeer te doen, ook al doe ik dat wel vaak op de grens dat weet ik.
Toch krijg je dan wel vaak de beste discussies.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 juni 2022 om 14:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 juni 2022 om 21:51:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 11 juni 2022 om 19:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 juni 2022 om 18:40:

Arnesen is weer slecht bezig. Zowel met Dessers en Bazoer.

Je weet of je een goede kans maakt om ze binnen te halen of niet, los van hun eisen.
Zoals ik het nu begrijp liggen vraag en aanbod bij beiden heel ver uit elkaar.

Dat moet je gewoon van te voren al geïnventariseerd hebben.



Hoezo weer slecht bezig? Er staat voor het eerst sinds vele jaren weer een professionele organisatie waarmee je vooruit komt en een scoutingsapparaat waarvan je vorig seizoen al de vruchten van plukte. Heb jij het idee dan dat het langslepende onderhandelingen zijn geweest tussen Bazoer en Feyenoord? En wat Dessers betreft vind ik dat Arnesen groot gelijk heeft om niet mee te gaan in zijn salariseisen. Liever dat geld investeren in een jonge zuid-Amerikaans spits met restwaarde.



Je gaat aan een punt voorbij wat ik benoemde: Geen goede inventarisatie vooraf. Dat was bij Veerman ook al en die is in Eindhoven nu een toegevoegde waarde.

Ik ga niet weer alle voorbeelden opnoemen en benoemen welke spelers uit de koker van Slot komen.

Los wat we van Dessers vinden, maar marktconform salarissen moeten we gewoon kunnen bieden, zeker na afgelopen seizoen en het geld wat van Dessers op de plank is blijven liggen.
Als dat niet kan, dan hebben we echt wel een hele serieuze uitdaging en een heel groot probleem.

We hebben door het halen van de Conf. league finale bijna alle Corona schade van lege stadions goed gemaakt.
Dus er is (wat) geld te besteden, daar moet je gewoon spelers als Dessers, Bazoer en een Veerman van kunnen halen.

Je MOET nu de volgende stap maken en dan heb je een deel van dat soort spelers nodig.


Dessers en Bazoer halen is gewoon verder gaan op dezelfde eredivisie subtop weg van Martin van Geel tussen 2017 en 2020 (en eigenlijk een voortzetting van voorgaand beleid van al meerdere decennia sinds de jaren 80). Je koopt er geen spelers met restwaarde mee die je voor veel geld kan doorverkopen en er zit geen enkele potentie in.

De slimmere transferstrategie is om spelers met potentie en restwaarde te kopen, te laten ontwikkelen in het aanvallende spel van Arne Slot en daarna voor veel geld te verkopen. En zoals we dit jaar hebben gezien kan het ook (bijna) tot prijzen en meer positieve neveneffecten (zoals internationale bekendheid) leiden voor Feyenoord.

Ik zie geen enkele reden waarom we ons spaarzame geld in oude eredivisie (subtop)spelers zouden moeten stoppen die hun sportieve plafond hebben bereikt en ons niets meer opleveren hierna. Het heeft ons in 40 jaar tijd slechts een handvol kampioenschappen opgeleverd, de concurrentie daarentegen heeft met veel slimmer beleid (inzetten op jeugd en scouting buiten de eredivisie) een veelvoud hiervan gewonnen. Wanneer valt het kwartje een keer?



Grotendeels ben ik het volledig met je eens.

Echter met wegvallen van Linsen, wat je mening over hem was, en eventuele verkopen vallen bepaalde basisspelers weg die je in je selectie nodig hebt.
Dessers en Bazoer konden deze (relatief) goedkoop opvangen.
Ook dat soort spelers heb je nodig.

Maar waar het mij vooral om gaat is dat: We moeten in staat zijn om een marktconform aanbod te doen, wat kennelijk niet is gedaan bij beiden.
Natuurlijk is dit op basis van de info die we tot ons krijgen, maar Feyenoord Transfermarkt is een goede betrouwbare bron en zo zijn er meerdere.

Dus in de basis kunnen we deze aanname redelijk veilig voor waarheid aannemen.

Verder ben ik het zeker met je eens.

 

+1/-0

De uitdaging voor Arnesen is goede spelers halen voor weinig geld als dat lukt ben je spekkoper.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Een jonge speler met flink wat Championship-wedstrijden in de benen. Ik denk dat hij een prima vervanger is voor Malacia, die ik wel zie verkassen. Hendriks is al verhuurd, dus een nieuwe linksback is geen overbodige luxe.

Ik blijf sterk voorstander van jeugdspelers een kans geven op de back-positie, ook als dat niet in eerste instantie hun ‘natuurlijke’ positie is. Daar is de positie uitermate geschikt voor mijn inziens. Maar wellicht heeft Feyenoord nu geen (jeugd)spelers die dat direct zouden kunnen. Als backup voor Maarssen (als Malacia ook vertrekt) lukt dat hopelijk wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 juni 2022 om 12:32:

De uitdaging voor Arnesen is goede spelers halen voor weinig geld als dat lukt ben je spekkoper.



Dat is de uitdaging voor iedere TD, en in het bijzonder voor hen die in dienst zijn (geweest) bij Feyenoord afgelopen decennia.

Ik kan me slecht herinneren wanneer dat ooit anders is geweest, op 1 zomer onder het TD-schap van Bosz na. Maar dat bleek gigantische luchtfietserij.

Ik heb vertrouwen in Arnesen, zijn aankopen zijn niet allemaal een schot in de roos geweest; verre van. En z’n aankopen komende zomer zullen ook niet allemaal gaan slagen. Het gaat erom dat de (transfer)balans positief is, en er een goed team staat dat kan presteren. De waarde van de club moet op het veld staan.

Dat is afgelopen seizoen gelukt, in dat opzicht heeft Feyenoord er in lange tijd niet zo goed voorgestaan. Dat is zeker niet enkel de verdienste van Arnesen en in sommige gevallen zelfs volledig op het conto van anderen te schrijven. Maar Arnesen is wel eindverantwoordelijk, ook voor de komst van spelers die op voorspraak/aandringen van anderen gehaald zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 juni 2022 om 10:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 juni 2022 om 14:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 juni 2022 om 21:51:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 11 juni 2022 om 19:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 juni 2022 om 18:40:

Arnesen is weer slecht bezig. Zowel met Dessers en Bazoer.

Je weet of je een goede kans maakt om ze binnen te halen of niet, los van hun eisen.
Zoals ik het nu begrijp liggen vraag en aanbod bij beiden heel ver uit elkaar.

Dat moet je gewoon van te voren al geïnventariseerd hebben.



Hoezo weer slecht bezig? Er staat voor het eerst sinds vele jaren weer een professionele organisatie waarmee je vooruit komt en een scoutingsapparaat waarvan je vorig seizoen al de vruchten van plukte. Heb jij het idee dan dat het langslepende onderhandelingen zijn geweest tussen Bazoer en Feyenoord? En wat Dessers betreft vind ik dat Arnesen groot gelijk heeft om niet mee te gaan in zijn salariseisen. Liever dat geld investeren in een jonge zuid-Amerikaans spits met restwaarde.



Je gaat aan een punt voorbij wat ik benoemde: Geen goede inventarisatie vooraf. Dat was bij Veerman ook al en die is in Eindhoven nu een toegevoegde waarde.

Ik ga niet weer alle voorbeelden opnoemen en benoemen welke spelers uit de koker van Slot komen.

Los wat we van Dessers vinden, maar marktconform salarissen moeten we gewoon kunnen bieden, zeker na afgelopen seizoen en het geld wat van Dessers op de plank is blijven liggen.
Als dat niet kan, dan hebben we echt wel een hele serieuze uitdaging en een heel groot probleem.

We hebben door het halen van de Conf. league finale bijna alle Corona schade van lege stadions goed gemaakt.
Dus er is (wat) geld te besteden, daar moet je gewoon spelers als Dessers, Bazoer en een Veerman van kunnen halen.

Je MOET nu de volgende stap maken en dan heb je een deel van dat soort spelers nodig.


Dessers en Bazoer halen is gewoon verder gaan op dezelfde eredivisie subtop weg van Martin van Geel tussen 2017 en 2020 (en eigenlijk een voortzetting van voorgaand beleid van al meerdere decennia sinds de jaren 80). Je koopt er geen spelers met restwaarde mee die je voor veel geld kan doorverkopen en er zit geen enkele potentie in.

De slimmere transferstrategie is om spelers met potentie en restwaarde te kopen, te laten ontwikkelen in het aanvallende spel van Arne Slot en daarna voor veel geld te verkopen. En zoals we dit jaar hebben gezien kan het ook (bijna) tot prijzen en meer positieve neveneffecten (zoals internationale bekendheid) leiden voor Feyenoord.

Ik zie geen enkele reden waarom we ons spaarzame geld in oude eredivisie (subtop)spelers zouden moeten stoppen die hun sportieve plafond hebben bereikt en ons niets meer opleveren hierna. Het heeft ons in 40 jaar tijd slechts een handvol kampioenschappen opgeleverd, de concurrentie daarentegen heeft met veel slimmer beleid (inzetten op jeugd en scouting buiten de eredivisie) een veelvoud hiervan gewonnen. Wanneer valt het kwartje een keer?



Grotendeels ben ik het volledig met je eens.

Echter met wegvallen van Linsen, wat je mening over hem was, en eventuele verkopen vallen bepaalde basisspelers weg die je in je selectie nodig hebt.
Dessers en Bazoer konden deze (relatief) goedkoop opvangen.
Ook dat soort spelers heb je nodig.

Maar waar het mij vooral om gaat is dat: We moeten in staat zijn om een marktconform aanbod te doen, wat kennelijk niet is gedaan bij beiden.
Natuurlijk is dit op basis van de info die we tot ons krijgen, maar Feyenoord Transfermarkt is een goede betrouwbare bron en zo zijn er meerdere.

Dus in de basis kunnen we deze aanname redelijk veilig voor waarheid aannemen.

Verder ben ik het zeker met je eens.



Het enige wat Feyenoord TM heeft getweet over Bazoer is dat het op niets uitloopt. Jij maakt vervolgens zelf de aanname dat Feyenoord geen marktconform aanbod heeft gedaan, presenteert dat als feit en trekt er vervolgens ook de conclusies uit. Precies hetzelfde hierboven ook al werd gezegd.

Dat is ook met Dessers het geval. Hij vindt zelf dat hij een marktconform salaris vroeg aan Feyenoord, maar dat wilden ze niet betalen. Wat vroeg hij dan precies? Want schijnbaar was het in de ogen van Feyenoord niet marktconform. Het kan in de ogen van Dessers zelf wel marktconform zijn, maar je hebt geen flauw idee wat hij wilde hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 13 juni 2022 om 14:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 juni 2022 om 10:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 juni 2022 om 14:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 juni 2022 om 21:51:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 11 juni 2022 om 19:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 juni 2022 om 18:40:

Arnesen is weer slecht bezig. Zowel met Dessers en Bazoer.

Je weet of je een goede kans maakt om ze binnen te halen of niet, los van hun eisen.
Zoals ik het nu begrijp liggen vraag en aanbod bij beiden heel ver uit elkaar.

Dat moet je gewoon van te voren al geïnventariseerd hebben.



Hoezo weer slecht bezig? Er staat voor het eerst sinds vele jaren weer een professionele organisatie waarmee je vooruit komt en een scoutingsapparaat waarvan je vorig seizoen al de vruchten van plukte. Heb jij het idee dan dat het langslepende onderhandelingen zijn geweest tussen Bazoer en Feyenoord? En wat Dessers betreft vind ik dat Arnesen groot gelijk heeft om niet mee te gaan in zijn salariseisen. Liever dat geld investeren in een jonge zuid-Amerikaans spits met restwaarde.



Je gaat aan een punt voorbij wat ik benoemde: Geen goede inventarisatie vooraf. Dat was bij Veerman ook al en die is in Eindhoven nu een toegevoegde waarde.

Ik ga niet weer alle voorbeelden opnoemen en benoemen welke spelers uit de koker van Slot komen.

Los wat we van Dessers vinden, maar marktconform salarissen moeten we gewoon kunnen bieden, zeker na afgelopen seizoen en het geld wat van Dessers op de plank is blijven liggen.
Als dat niet kan, dan hebben we echt wel een hele serieuze uitdaging en een heel groot probleem.

We hebben door het halen van de Conf. league finale bijna alle Corona schade van lege stadions goed gemaakt.
Dus er is (wat) geld te besteden, daar moet je gewoon spelers als Dessers, Bazoer en een Veerman van kunnen halen.

Je MOET nu de volgende stap maken en dan heb je een deel van dat soort spelers nodig.


Dessers en Bazoer halen is gewoon verder gaan op dezelfde eredivisie subtop weg van Martin van Geel tussen 2017 en 2020 (en eigenlijk een voortzetting van voorgaand beleid van al meerdere decennia sinds de jaren 80). Je koopt er geen spelers met restwaarde mee die je voor veel geld kan doorverkopen en er zit geen enkele potentie in.

De slimmere transferstrategie is om spelers met potentie en restwaarde te kopen, te laten ontwikkelen in het aanvallende spel van Arne Slot en daarna voor veel geld te verkopen. En zoals we dit jaar hebben gezien kan het ook (bijna) tot prijzen en meer positieve neveneffecten (zoals internationale bekendheid) leiden voor Feyenoord.

Ik zie geen enkele reden waarom we ons spaarzame geld in oude eredivisie (subtop)spelers zouden moeten stoppen die hun sportieve plafond hebben bereikt en ons niets meer opleveren hierna. Het heeft ons in 40 jaar tijd slechts een handvol kampioenschappen opgeleverd, de concurrentie daarentegen heeft met veel slimmer beleid (inzetten op jeugd en scouting buiten de eredivisie) een veelvoud hiervan gewonnen. Wanneer valt het kwartje een keer?



Grotendeels ben ik het volledig met je eens.

Echter met wegvallen van Linsen, wat je mening over hem was, en eventuele verkopen vallen bepaalde basisspelers weg die je in je selectie nodig hebt.
Dessers en Bazoer konden deze (relatief) goedkoop opvangen.
Ook dat soort spelers heb je nodig.

Maar waar het mij vooral om gaat is dat: We moeten in staat zijn om een marktconform aanbod te doen, wat kennelijk niet is gedaan bij beiden.
Natuurlijk is dit op basis van de info die we tot ons krijgen, maar Feyenoord Transfermarkt is een goede betrouwbare bron en zo zijn er meerdere.

Dus in de basis kunnen we deze aanname redelijk veilig voor waarheid aannemen.

Verder ben ik het zeker met je eens.



Het enige wat Feyenoord TM heeft getweet over Bazoer is dat het op niets uitloopt. Jij maakt vervolgens zelf de aanname dat Feyenoord geen marktconform aanbod heeft gedaan, presenteert dat als feit en trekt er vervolgens ook de conclusies uit. Precies hetzelfde hierboven ook al werd gezegd.

Dat is ook met Dessers het geval. Hij vindt zelf dat hij een marktconform salaris vroeg aan Feyenoord, maar dat wilden ze niet betalen. Wat vroeg hij dan precies? Want schijnbaar was het in de ogen van Feyenoord niet marktconform. Het kan in de ogen van Dessers zelf wel marktconform zijn, maar je hebt geen flauw idee wat hij wilde hebben.



Lees mijn stukje over Veerman een paar posts geleden nog en trek dat door naar de situatie die je nu benoemd...

Dan kun je parallellen trekken.

 

+1/-0

Heb dikwijls de indruk dat Feyenoord in de verkeerde vijver vist, laatste twee jaar zie je een betering, maar we hebben een lange weg te gaan. Misschien handig om te letten op wat bijvoorbeeld de grote Britse clubs doen : jonge spelers beter maken, ook jonge spelers die al een route hebben afgelegd, daarna mee laten doen met de grote namen. Dessers is dan weer een geval van zichzelf de ravijn in praten, volgens mij zit niemand te wachten op een prijzige pinchhitter. Het huidige voetbal moet het hebben van scorende middenvelders en allround aanvallers.

 

+1/-0

Dat Dessers zijn salariseisen ‘marktconform’ noemt, doet mij afvragen met welke markt hij rekent. Feyenoord kan als Nederlandse club niet mee met salarissen in andere landen.

Dessers zal het afgelopen seizoen niet tot de bestbetaalde spelers van Feyenoord hebben behoord denk ik, en Feyenoord zal hem ook niet de bestbetaalde speler hebben willen maken.

Terecht in mijn ogen, alhoewel op zijn positie (centrumspits) vaak de bestbetaalde spelers lopen vind ik Dessers niet onomstreden. Over zijn kwaliteiten valt teveel aan te merken, ik had nog moeten zien dat hij de concurrentie met Danilo had gewonnen.

Zo’n speler ga je geen topsalaris betalen. Dat hij wel zo’n salaris wilde is zijn goedrecht, het resulteert erin dat hij zijn dienstverband tot 1 seizoen beperkt blijft. Het is niet anders.

Arnesen en te Kloese hebben hierin goed gehandeld, wat mij betreft.

 

+1/-0

Er zullen toch eerst wat spelers (Malacia, Kokcu) verkocht moeten worden, voordat we spectaculaire inkomende transfers kunnen verwachten. Daarnaast verwacht ik dat Feyenoord zal azen op overbodige (huur)spelers van clubs als Man. Utd, Chelsea en Arsenal, en dat komt vaak pas heel laat rond.

Die Marquinhos die Arsenal zojuist heeft binnengehaald, bijvoorbeeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 14 juni 2022 om 00:52:

Heb dikwijls de indruk dat Feyenoord in de verkeerde vijver vist, laatste twee jaar zie je een betering, maar we hebben een lange weg te gaan. Misschien handig om te letten op wat bijvoorbeeld de grote Britse clubs doen : jonge spelers beter maken, ook jonge spelers die al een route hebben afgelegd, daarna mee laten doen met de grote namen. Dessers is dan weer een geval van zichzelf de ravijn in praten, volgens mij zit niemand te wachten op een prijzige pinchhitter. Het huidige voetbal moet het hebben van scorende middenvelders en allround aanvallers.



Klopt geef dan eigen jeugd maar de kans die kosten weinig.

 

+1/-0

Wanneer de jeugd goed genoeg is kan dat zeker. Je kan niet met alleen jeugd spelen. Af en toe een inpassen kan geen kwaad.

 

+1/-0

Ben zelf niet iemand die het erg vind om een ajacied oud of nieuw te halen maar dan moeten het wel goede spelers zijn.
De namen die ik nu voorbij hoor gaan zijn wel erg zielig..

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... 178 179 180 181 182

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten