Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 178 179 180 181 182

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 25 maart 2022 om 12:29:

Strand Larsen is 22 jaar oud en kan zich nog ontwikkelen. Die rek is er bij Dessers wel uit.
Gezien die leeftijd en zijn loopbaan tot nu toe, vertegenwoordigt JSL ook veel meer restwaarde dan Dessers. Daarmee kan zijn hogere aankoopwaarde ook gerechtvaardigd worden.

Voetbaltechnisch gezien twijfel ik ook, maar het argument dat hij nu redelijk vaak het net weet te scoren in een allesbehalve aanvallende ploeg maakt dat ik wel benieuwd ben hoe JSL als afmaker kan fungeren bij een ploeg die meer kansen creeert.

Wellicht dat de scouting nog met betere opties op de proppen komt, maar ik zou Larsen verkiezen boven Dessers.



Heb Strand Larsen al genoemd toen hij pas bij Groningen speelde had het lastig eerst maar ontwikkelt zich erg goed.

 

+1/-0

Als we het toch over Noorse spitsen hebben, zelf was ik wel gecharmeerd van Erik Botheim die mij opviel vorig jaar in Europese wedstrijden van Bodo-Glimt. Helaas is hij afgelopen winter verkast naar Krasnodar. Zijn contract is door de Russische invasie op dit moment tijdelijk opgeschort maar niet ontbonden. Mocht dat nog wel gebeuren vind ik hem wellicht een interessantere optie dan JSL...

 

+1/-0

JSL is voor Feyenoord niet te betalen enne....is Dessers zoveel minder. Als hij basis is scoort hij gemakkelijk 20 goals per seizoen.

 

+1/-0

Strand Larsen moet je echt niet meer dan 4 a 5 miljoen voor willen betalen. Lees dat ze daar in Groningen meer dan 9,5 miljoen willen vragen voor hem. Totaal niet realistisch zijn ze daar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FR North schreef op 30 maart 2022 om 20:14:

Strand Larsen moet je echt niet meer dan 4 a 5 miljoen voor willen betalen. Lees dat ze daar in Groningen meer dan 9,5 miljoen willen vragen voor hem. Totaal niet realistisch zijn ze daar.



Zal ook wel richting Eindhoven gaan dan..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FR North schreef op 30 maart 2022 om 20:14:

Strand Larsen moet je echt niet meer dan 4 a 5 miljoen voor willen betalen. Lees dat ze daar in Groningen meer dan 9,5 miljoen willen vragen voor hem. Totaal niet realistisch zijn ze daar.


Dat mogen ze toch vragen? Als hij voor Feyenoord wilt kiezen, dan zal hij dat wel aangeven, denk ik zo maar.

 

+1/-0

Dessers contracteren. Die scoort gewoon 20 goals als hij basis is

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 31 maart 2022 om 17:04:

Dessers contracteren. Die scoort gewoon 20 goals als hij basis is



... Hij stond afgelopen zaterdag in de basis (tegen een degradatie-kandidaat) en scoorde weer niet.

Hij kan er wellicht 20 maken in een seizoen, maar dat is niet zijn verdienste. Dat komt omdat het team zo speelt dat zelfs een speler als Dessers heel veel in scoringspositie komt. Want hij mist net zoveel opgelegde kansen als hij er maakt. En daarnaast, ontneemt hij door zijn gebrek aan in-/overzicht en 'gogme' andere spelers uit het team ook doelpunten/kansen.

Ik zag hem afgelopen zaterdag wegdraaien op een manier die je niet van hem verwacht, dan lijkt het alsof de trainingen met van Persie hun vruchten afwerpen. Maar hij pikt ook weer een pass op in de hoek van de 16-meter met zijn rug naar het doel, die bedoelt is voor een doorgelopen Feyenoorder. Een bal waar hij ten alle tijden vanaf moet blijven. Maar dat snapt/ziet hij niet. En dan denk ik; nee, je hebt het niveau niet.

Ik hoop dat Feyenoord in staat is met een beter alternatief op de proppen te komen. En die kan er dan 25-30 maken per seizoen. En andere spelers ook vaker laten scoren.

 

+1/-0

De scouts, en dat zijn er 7, zullen wel hun opdrachten hebben gekregen van Arnesen

 

+1/-0

'Feyenoord volgt spits Petar Musa'

Feyenoord bekijkt Petar Musa, zo melden journalist Ižak Ante Sučić en 1908.nl. De 24-jarige spits komt momenteel op huurbasis uit voor Boavista FC. De Kroaat was dit seizoen al tien keer trefzeker in Portugal.

Musa staat tot medio 2024 onder contract bij Slavia Praag. Boavista FC heeft in de huurovereenkomst een optie tot koop bedongen. Het is niet bekend hoe hoog dit bedrag is. Zijn marktwaarde wordt momenteel geschat op een bedrag van vier miljoen euro.

Feyenoord lijkt er alles aan te doen om de selectie sowieso te versterken met een centrumspits voor volgend seizoen. De Telegraaf wist gisteren al te melden dat de Rotterdammers een gesprek hebben gehad met Jørgen Strand Larsen.

'Feyenoord niet concreet voor Jørgen Strand Larsen'

De naam van Jørgen Strand Larsen valt de laatste weken bij Feyenoord. De Rotterdammers hebben volgens De Telegraaf al een oriënterend gesprek gehad met de 22-jarige Noor.

De vraag is of Feyenoord ook concreet gaat worden voor Strand Larsen. Feyenoord-watcher Sinclair Bischop liet vorige week al weten dat technisch directeur Frank Arnesen op de transfermarkt naar een versterking in de aanval speurt. ''Er staan veel spelers op de lijst, want Feyenoord moet doorschakelen.''

''Dat Feyenoord Strand Larsen volgt, oké, maar het is niet zo dat de kans groot is dat hij de nieuwe spits van Feyenoord wordt'', liet Bischop van RTV Rijnmond weten. Vandaag voegt Feyenoord Transfermarkt er nog eens aan toe dat de spits van FC Groningen niet concreet is binnen Feyenoord.

Nadat bekend is geworden dat Feyenoord zo goed als zeker afscheid gaat nemen van Cyriel Dessers werd, naast Strand Larsen, ook spits Petar Musa in verband gebracht met Feyenoord. De Kroaat staat onder contract bij Slavia Praag en speelt op dit moment op huurbasis bij Boavista FC.

 

+1/-0

'Feyenoord en Ajax strijden om Castro'

Het seizoen is bijna weer ten einde dus komt zoals gebruikelijk de geruchtenstroom weer op gang. In de Argentijnse media verscheen vandaag dat Nicolás Castro in de belangstelling staat van onder andere Feyenoord en Ajax. Althans als we journalist Hernán Cabrera op Twitter mogen geloven van de Argentijnse Radio zender La Ocho.

De 21-jarige aanvallende middenvelder die ook als flankspeler en schaduwspits uit de voeten kan, speelt bij Newell's Old Boys. De voormalig club van Lionel Messi zal de jeugdspeler echter niet makkelijk laten gaan. Zijn contract loopt nog door tot december 2023. Ondanks zijn jonge leeftijd speelde Castro al 43 wedstrijden op het hoogste niveau in Argentinië. Hij scoorde acht maal en was vijf keer de aangever.

 

+1/-0

https://twitter.com/Kantoona1908/status/1511401458637365250?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1511402963700535297%7Ctwgr%
5E%7Ctwcon%5Es2_&ref_url=https%3A%2F%2Ffeyenoord.supporters.nl%2Fnieuws%2Fartikel%2F48083%2F27Sa
m-Lammers-nog-steeds-in-beeld-bij-Feyenoord27


Sam Lammers zou nog steeds in beeld zijn bij Feyenoord. Zou ik een zeer interessante optie vinden, maar dan moet Feyenoord hem wel kunnen kopen van Atalanta. Die club heeft ongeveer 10M voor hem betaald aan PSV, en met een contract tot 2025 zal daar flink voor betaald moeten worden. Ik verwacht niet dat Atalanta hem zomaar voor de helft van het aankoopbedrag laat gaan.

Maar ergens tussen de 5M en 10M moet het wel uit kunnen komen, en anders wellicht in combinatie met de transfer van Sinisterra; Atalanta zou toch ook in hem geinteresseerd zijn?

Ik sla Lammers hoger aan dan Dessers, hij is technisch beter/handiger, heeft meer in-/overzicht dan Dessers, hij is jonger en kan zich nog ontwikkelen. Als hij er bij Feyenoord een paar seizoenen 20-25 in schiet (en waarom niet, als Feyenoord zo blijft spelen?) is hij straks een veelvoud waard van wat hij deze zomer zou moeten kosten denk ik.

Ik vind Lammers een minder grote gok dan JSL.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 06 april 2022 om 13:44:

https://twitter.com/Kantoona1908/status/1511401458637365250?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1511402963700535297%7Ctwgr%
5E%7Ctwcon%5Es2_&ref_url=https%3A%2F%2Ffeyenoord.supporters.nl%2Fnieuws%2Fartikel%2F48083%2F27Sa
m-Lammers-nog-steeds-in-beeld-bij-Feyenoord27


Sam Lammers zou nog steeds in beeld zijn bij Feyenoord. Zou ik een zeer interessante optie vinden, maar dan moet Feyenoord hem wel kunnen kopen van Atalanta. Die club heeft ongeveer 10M voor hem betaald aan PSV, en met een contract tot 2025 zal daar flink voor betaald moeten worden. Ik verwacht niet dat Atalanta hem zomaar voor de helft van het aankoopbedrag laat gaan.

Maar ergens tussen de 5M en 10M moet het wel uit kunnen komen, en anders wellicht in combinatie met de transfer van Sinisterra; Atalanta zou toch ook in hem geinteresseerd zijn?

Ik sla Lammers hoger aan dan Dessers, hij is technisch beter/handiger, heeft meer in-/overzicht dan Dessers, hij is jonger en kan zich nog ontwikkelen. Als hij er bij Feyenoord een paar seizoenen 20-25 in schiet (en waarom niet, als Feyenoord zo blijft spelen?) is hij straks een veelvoud waard van wat hij deze zomer zou moeten kosten denk ik.

Ik vind Lammers een minder grote gok dan JSL.


Kwalitatief scheelt het weinig inderdaad, maar ik vind het een grotere gok in de zin dat Lammers slechter in de markt ligt, minder potentie heeft en ouder is. Doorgaans resulteert dit in een lagere restwaarde. Daarop gebaseerd vind ik een aankoopbedrag hoger dan 5 miljoen voor Lammers onverantwoord. Even los van de vraag of je hem uberhaupt moet halen, want het lijkt me plausibel dat er betere spitsen met meer potentie en restwaarde te halen moeten kunnen zijn binnen de door jouw genoemde prijs range.

Bovenstaande betekent niet dat ik pleit voor JSL. Ik vind dat we moeten doorscouten naar betere opties.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:




JSL is inderdaad jonger dan Lammers en zijn loopbaan bevindt zich in een opgaande lijn; een volgende stap naar de Nederlandse top (Feyenoord) is een logische en als hij zich blijft ontwikkelen en in de Kuip slaagt zou hij de club veel geld kunnen opleveren. Helaas is FC Groningen zich daarvan bewust, en heeft dat effect op de vraagprijs.

Lammers' loopbaan heeft inmiddels een deukje opgelopen, hij heeft het bij Atalanta niet gered. Dat doet zijn transfer-/restwaarde geen goed. Ik denk echter dat Feyenoord gezien de financiele mogelijkheden uiteindelijk altijd zal uitkomen bij spelers 'met een krasje', en ik zie in Lammers nog wel genoeg potentie om te slagen in Rotterdam.

Zijn leeftijd is misschien wel een voordeel, Lammers heeft meer ervaring (hoogtepunten en tegenslagen) en zal een rol van aanvalsleider wellicht beter dragen dan JSL.

Ik dacht dat Lammers een contract had tot 2025, maar lees nu ergens anders dat zijn verbintenis volgend seizoen afloopt. Dat gegeven (als het klopt) betekent dat als Atalanta nog iets van de investering wil terugzien, Lammers deze zomer verkocht moet worden. Dan denk ik dat je met 5 miljoen een heel eind komt.

Veel geld, maar in het hedendaagse voetbal een schijntje voor een centrumspits. Als je Lammers kan halen voor 5M is hij 1M duurder dan Dessers, maar ik denk dat hij op vrijwel alle vlakken een betere aankoop zou zijn.

JSL zou in potentie nog beter kunnen worden, maar als hij 10M moet kosten denk ik niet dat Feyenoord dat zou moeten doen.

Je bent in feite te laat, wellicht moet je zulke spitsen 'eerder' in hun loopbaan halen en dan stallen bij clubs als Groningen. Zou het iets zijn om te doen met een speler als Dallinga? Nu kopen, verhuren aan een club als FC Groningen (als JSL vertrekt) en dan kijken hoe hij zich ontwikkelt?

 

+1/-0

Met 2 landgenoten maakt het wel makkelijker om zich aantepassen denk ik.


Mario Been vindt het moeilijk om in te schatten of Jörgen Strand Larsen de gedroomde spits voor Feyenoord is. De ex-trainer van de Rotterdammers reageert daarmee op de berichtgeving van ESPN dat de 22-jarige spits van FC Groningen serieus in beeld is in De Kuip. "Ik moet zeggen dat Strand Larsen zich steeds beter gaat ontwikkelen", begint Been tegenover Mounir Boualin van Voetbalzone positief.

Strand Larsen is bezig aan zijn tweede jaar bij FC Groningen en maakte afgelopen zaterdag tegen Ajax (1-2 verlies) zijn twaalfde Eredivisie-doelpunt dit seizoen. "In de eerste helft van het seizoen was het ook niet allemaal even goed, maar het is wel een jongen met potentie", zegt Been, die toch bedenkingen heeft. "Ik vind het moeilijk om in te schalen. Kijk, Feyenoord is een topclub. Elke week heb je daar enorme druk. Ik denk dat je moet kunnen inschalen of dat soort jongens tegen dat soort druk kan. Het zijn jonge spelers, dat gaat altijd met ups en downs, die zijn grillig. Dus ik vind het een moeilijke keuze, maar dat het een jongen met potentie is, dat is wel duidelijk."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 april 2022 om 12:03:

Met 2 landgenoten maakt het wel makkelijker om zich aantepassen denk ik.



Hij speelt al twee seizoenen in Nederland, dus in dat opzicht denk ik dat landgenoten weinig hulp kunnen bieden wat betreft de aanpassing. Het gaat er vooral om dat hij kan aanhaken bij het niveau van Feyenoord.

Zit hij bij Groningen aan zijn plafond, of gaat hij stappen maken door betere spelers om zich heen en dagelijks trainen op een hoger niveau?

Hij oogt flegmatiek, en ik heb weleens gelezen dat hij niet de fanatiekste is als het gaat om hard trainen en meters maken. Dat kan zijn uitstraling zijn, maar als hij teert op zijn talent zou hij bij Feyenoord zomaar door de mand kunnen vallen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 april 2022 om 11:42:

open/sluit de onderstaande quote:




JSL is inderdaad jonger dan Lammers en zijn loopbaan bevindt zich in een opgaande lijn; een volgende stap naar de Nederlandse top (Feyenoord) is een logische en als hij zich blijft ontwikkelen en in de Kuip slaagt zou hij de club veel geld kunnen opleveren. Helaas is FC Groningen zich daarvan bewust, en heeft dat effect op de vraagprijs.

Lammers' loopbaan heeft inmiddels een deukje opgelopen, hij heeft het bij Atalanta niet gered. Dat doet zijn transfer-/restwaarde geen goed. Ik denk echter dat Feyenoord gezien de financiele mogelijkheden uiteindelijk altijd zal uitkomen bij spelers 'met een krasje', en ik zie in Lammers nog wel genoeg potentie om te slagen in Rotterdam.

Zijn leeftijd is misschien wel een voordeel, Lammers heeft meer ervaring (hoogtepunten en tegenslagen) en zal een rol van aanvalsleider wellicht beter dragen dan JSL.

Ik dacht dat Lammers een contract had tot 2025, maar lees nu ergens anders dat zijn verbintenis volgend seizoen afloopt. Dat gegeven (als het klopt) betekent dat als Atalanta nog iets van de investering wil terugzien, Lammers deze zomer verkocht moet worden. Dan denk ik dat je met 5 miljoen een heel eind komt.

Veel geld, maar in het hedendaagse voetbal een schijntje voor een centrumspits. Als je Lammers kan halen voor 5M is hij 1M duurder dan Dessers, maar ik denk dat hij op vrijwel alle vlakken een betere aankoop zou zijn.

JSL zou in potentie nog beter kunnen worden, maar als hij 10M moet kosten denk ik niet dat Feyenoord dat zou moeten doen.

Je bent in feite te laat, wellicht moet je zulke spitsen 'eerder' in hun loopbaan halen en dan stallen bij clubs als Groningen. Zou het iets zijn om te doen met een speler als Dallinga? Nu kopen, verhuren aan een club als FC Groningen (als JSL vertrekt) en dan kijken hoe hij zich ontwikkelt?



Bij dat dikgedrukte stukje verschillen we wellicht van mening, want ik denk dat je als Feyenoord zijnde prima in staat moet zijn om op de Zuid-Amerikaanse, Amerikaanse, Oost-Europese of Scandinavische markt een spits te scouten tussen de 5 en 10 miljoen die veel meer potentie heeft dan bovengenoemde namen van Lammers en JSL. Dat is dan nog geen spits met een krasje, maar een spits die nog alles te bewijzen heeft. In zekere zin ook een gok, maar wel met een potentieel veel grotere restwaarde als die spits slaagt. En ik denk dat we momenteel de ideale omstandigheden hebben met Slot aan het roer.

Dallinga ben ik overigens niet van overtuigd, maar het zou wel een goedkoper gokje zijn dan JSL of Lammers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

@1908
𝐏𝐑𝐈𝐌𝐄𝐔𝐑 🥈 • De naam van Ajax spits Danilo Pereira da Silva (23) valt in De Kuip. #Feyenoord zet op de achtergrond in op zijn komst - meerdere bronnen van buitenaf komen met deze info. Danilo is van de zomer transfervrij over te nemen, maar er is nog niets zeker. 🇧🇷



Ik weet het niet hoor. Los van het sentiment, ik heb daar niet zoveel mee, deze jongen is opgegroeid in Brazilië, twijfel ik aan de kwaliteit van de speler. Maar ja kost niets dus ik kan mij de belangstelling ook wel voorstellen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 178 179 180 181 182

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten