Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Yankuba Minteh

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Een frisse nieuwe naam, zal wel voor de breedte zijn lijkt me en vooral tegen de kleinere clubs.

 

+1/-0

Interessant dat hij vandaag gekocht wordt door Newcastle en gelijk gestald wordt bij Feyenoord. Ken hem niet maar Te Kloese, Scouting en wss Slot wel. Dit zijn gewoon leuke dealtjes waar Te Kloese goed in is, daarom wordt hij ook gevolgd door de topclubs.

 

+1/-0

Never heard of ....
Hoop dat we niet tevéél breedtespelers binnen halen.

 

+1/-0

benieuwd naar de details. een jaar huren en klaarstomen heeft niet zoveel zin. Kan je beter Leo Sauer een kans geven

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 13 juni 2023 om 09:01:

benieuwd naar de details. een jaar huren en klaarstomen heeft niet zoveel zin. Kan je beter Leo Sauer een kans geven



Ik denk dat ze alledrie (Minteh, Sauer en Slory) tijdens de voorbereiding beoordeeld gaan worden, en dat de twee laatstgenoemden mogelijk ook verhuurd kunnen worden aan FC Dordrecht. Zij moeten gewoon minuten maken, wedstrijden spelen.

Ik heb liever dat we een huurling halen voor de breedte, dan dat we de selectie 'aanvullen' met jeugdspelers die vervolgens alleen meetrainen; wat niet goed is voor hun ontwikkeling.

En misschien is die Minteh wel een schot in de roos, en gaan we er één seizoen ontzettend veel plezier aan beleven.

 

+1/-0

Ik ben groot voorstander van het halen van talentvolle spelers, maar deze huurconstructie begrijp ik niet goed. Misschien spelen er andere zaken op de achtergrond en wordt gewerkt aan verhuur/verkoop van Walemark, Alireza en Dilrosun. Je bent namelijk puur aan het opleiden voor Newcastle. Vermoedelijk zitten er financiële voordelen aan vast voor Feyenoord, maar dan nog denk ik dat de nadelen groter zijn. We zouden er beter aan doen zelf kapitaal op te bouwen door dit soort spelers te kopen. Het is een talentvolle aanvaller, maar nog niet van het kaliber dat hij direct een verschilmaker zal zijn.

 

+1/-0

Ach misschien is het wel wat. Veel heeft hij nog niet laten zien in ieder geval.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 13 juni 2023 om 10:15:

Ik ben groot voorstander van het halen van talentvolle spelers, maar deze huurconstructie begrijp ik niet goed. Misschien spelen er andere zaken op de achtergrond en wordt gewerkt aan verhuur/verkoop van Walemark, Alireza en Dilrosun. Je bent namelijk puur aan het opleiden voor Newcastle. Vermoedelijk zitten er financiële voordelen aan vast voor Feyenoord, maar dan nog denk ik dat de nadelen groter zijn. We zouden er beter aan doen zelf kapitaal op te bouwen door dit soort spelers te kopen. Het is een talentvolle aanvaller, maar nog niet van het kaliber dat hij direct een verschilmaker zal zijn.



Enige reden die ik kan verzinnen is dat je hiermee inderdaad ruimte maakt voor een verhuur van Walemark en Slory. Of heel misschien voor een verkoop van Jahanbaksh en Dilrosun al vind ik dat verder gezocht.

Walemark en Slory een heel seizoen ergens anders laten spelen zou ik snappen, want daarmee zorg je weer voor meer speelminuten voor die gasten dan ze bij ons zouden krijgen. Een verkoop van Jahanbaksh of liever Dilrosun zou ook kunnen om extra ruimte in je transfer en spelersbudget te krijgen, al weet ik niet hoe hard dat op dit moment nodig is.

Feit is wel dat we voor mij afgelopen seizoen echt op de vleugels tekort kwamen. Paixao is een ruime voldoende met de potentie richting meer het komende seizoen, Jahanbaksh is een nipte voldoende maar gaat niet meer beter worden. De rest was uiterst pover. Dus als je daar volgend jaar met 2/3 nieuwe namen kan starten die verrassing kunnen brengen dan is dat niet slecht.

Daarnaast kan het wellicht ook de start zijn van een mooie samenwerking met Newcastle waar we wellicht vaker van kunnen profiteren. Idealiter dan ook maar meteen een sponsor uit Saudi Arabië binnen hengelen komend seizoen. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 13 juni 2023 om 09:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 13 juni 2023 om 09:01:

benieuwd naar de details. een jaar huren en klaarstomen heeft niet zoveel zin. Kan je beter Leo Sauer een kans geven



Ik denk dat ze alledrie (Minteh, Sauer en Slory) tijdens de voorbereiding beoordeeld gaan worden, en dat de twee laatstgenoemden mogelijk ook verhuurd kunnen worden aan FC Dordrecht. Zij moeten gewoon minuten maken, wedstrijden spelen.

Ik heb liever dat we een huurling halen voor de breedte, dan dat we de selectie 'aanvullen' met jeugdspelers die vervolgens alleen meetrainen; wat niet goed is voor hun ontwikkeling.

En misschien is die Minteh wel een schot in de roos, en gaan we er één seizoen ontzettend veel plezier aan beleven.



Feyenoord heeft hem natuurlijk zelf ook gevolgd met name de topscout Bjarne Hansen.

 

+1/-0

Als zelfs Krabbendam enthousiast is belooft dat wat, Slot is zelf nog wat terughoudend maar ook logisch niet tehoge verwachtingen scheppen is nog zo jong.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 10 juli 2023 om 23:13:

Als zelfs Krabbendam enthousiast is belooft dat wat, Slot is zelf nog wat terughoudend maar ook logisch niet tehoge verwachtingen scheppen is nog zo jong.



Sterke linkervoet, maar die rechter met geven van een hakje de tegenstander poorten, zegt veel. Zie hem veel individualistisch acties maken, maar heeft ook afleg momenten aan mee opkomende medespelers. Ben heel benieuwd of Arne hier wat aan kan bijschaven. Begrijp niet waarom NU hier aan heeft meegewerkt. Hij zal niet in NU1 misstaan.

 

+1/-0

Het is een speler die de meeste (matige) verdedigers in eredivisie een lastige middag/avond kan bezorgen.
Mischien ook begin van nauwere samenwerking met Newcastle (ook castore btw).

Feyenoord begint met 'loan management': 'Newcastle bevestigde me in deze aanpak'
Martijn Krabbendam
11.25,
4 jul. 2023
21 Reacties
Feyenoord krijgt er een nieuw departement bij: loan management. Algemeen directeur Dennis te Kloese vond dat de kampioen van Nederland beter moet omgaan met verhuurde spelers. De bestuurder deed inspiratie op bij Newcastle United.

Feyenoord begint met 'loan management': 'Newcastle bevestigde me in deze aanpak'
© Pro Shots
DELEN:
Te Kloese legt in gesprek met VI uit dat hij iets miste op het gebied van de zorg voor verhuurde spelers. 'We hebben overal spelers uitgeleend; Lennart Hartjes aan Roda JC, Nouafal Bannis aan FC Eindhoven, Denzell Hall bij ADO Den Haag, Robert Bozenik speelde bij Boavista, Francesco Antonucci in Volendam, Christian Conteh zat in Sandhausen. Die jongens stelden terecht dat ze weinig van Feyenoord hoorden. Ik ben het eens met die kritiek.'

'Deze spelers zullen dus op een goede manier moeten worden gemanaged, ik vind dat wij die verplichting hebben', vervolgt Te Kloese. 'Daarbij vertegenwoordigen die spelers ook waarde. We hebben Aliou Baldé en Dermane Karim best goed kunnen verkopen. Newcastle United bevestigde me in deze aanpak.'

Te Kloese noemt het voorbeeld van Yankuba Minteh, die Feyenoord dit seizoen huurt van Newcastle. 'Dat ging niet zo makkelijk als het lijkt. Newcastle United is hier vier maanden geleden geweest om te zien of Feyenoord überhaupt een club is met wie ze in zee wilden. Ik vind dat wij er een voorbeeld aan kunnen nemen. Als Minteh zich bij ons meldt voor de eerste training, komen er mensen van Newcastle mee om ’m even op weg te helpen. Misschien extreem, maar wij deden vrijwel niks.'

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 juli 2023 om 09:40:

Het is een speler die de meeste (matige) verdedigers in eredivisie een lastige middag/avond kan bezorgen.
Mischien ook begin van nauwere samenwerking met Newcastle (ook castore btw).

Feyenoord begint met 'loan management': 'Newcastle bevestigde me in deze aanpak'
Martijn Krabbendam
11.25,
4 jul. 2023
21 Reacties
Feyenoord krijgt er een nieuw departement bij: loan management. Algemeen directeur Dennis te Kloese vond dat de kampioen van Nederland beter moet omgaan met verhuurde spelers. De bestuurder deed inspiratie op bij Newcastle United.

Feyenoord begint met 'loan management': 'Newcastle bevestigde me in deze aanpak'
© Pro Shots
DELEN:
Te Kloese legt in gesprek met VI uit dat hij iets miste op het gebied van de zorg voor verhuurde spelers. 'We hebben overal spelers uitgeleend; Lennart Hartjes aan Roda JC, Nouafal Bannis aan FC Eindhoven, Denzell Hall bij ADO Den Haag, Robert Bozenik speelde bij Boavista, Francesco Antonucci in Volendam, Christian Conteh zat in Sandhausen. Die jongens stelden terecht dat ze weinig van Feyenoord hoorden. Ik ben het eens met die kritiek.'

'Deze spelers zullen dus op een goede manier moeten worden gemanaged, ik vind dat wij die verplichting hebben', vervolgt Te Kloese. 'Daarbij vertegenwoordigen die spelers ook waarde. We hebben Aliou Baldé en Dermane Karim best goed kunnen verkopen. Newcastle United bevestigde me in deze aanpak.'

Te Kloese noemt het voorbeeld van Yankuba Minteh, die Feyenoord dit seizoen huurt van Newcastle. 'Dat ging niet zo makkelijk als het lijkt. Newcastle United is hier vier maanden geleden geweest om te zien of Feyenoord überhaupt een club is met wie ze in zee wilden. Ik vind dat wij er een voorbeeld aan kunnen nemen. Als Minteh zich bij ons meldt voor de eerste training, komen er mensen van Newcastle mee om ’m even op weg te helpen. Misschien extreem, maar wij deden vrijwel niks.'



Goed om te lezen, die DTK is een perfectionist met echt hart voor de zaak. Dit soort details kunnen het verschil maken of je in de toekomst steeds meer toptalenten uit de premier league kan huren. Aan die dennis gaan we nog veel plezier beleven.

 

+1/-0

Dit is een bekend probleem, dat al stamt uit de tijd van Martin van Geel. En toen al hebben we er hier over gesproken.

Als spelers verhuurd werden, raakten ze uit beeld bij Feyenoord. Er was bijna geen contact. Er was in ieder geval geen structuur aanwezig. Het traject wat via verhuur werd aangeboden aan spelers, was er één van ‘We hopen dat je aan spelen toekomt en je ontwikkelt, dan zien we volgend jaar wel weer. Doei!’ Spelers werden op die manier bijna vergeten.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat dit niet heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van (jonge) spelers die onder contract stonden en die uiteindelijk niet doorgebroken zijn in de Kuip. Ik ga niet zeggen dat die-en-die met de juiste begeleiding wel was doorgebroken, alleen dat het in de marge een verschil had kunnen maken.

Het is dus goed dat Te Kloese tot eenzelfde conclusie is gekomen, en er iets aan doet. Maar het had veel eerder moeten gebeuren.

Spelers zijn je werkkapitaal. Ik ken geen ‘branche’ waarin zoveel geld omgaat en zoveel miljoenen worden uitgegeven aan jonge mensen met een uniek talent, die vervolgens aan hun lot overgelaten worden. De voetballerij is inmiddels tot de conclusie gekomen dat wanneer je een speler uit een ander land haalt, deze begeleiding nodig heeft om te ‘aarden’ in een andere cultuur/wereld. Feyenoord heeft daarin ook slagen gemaakt.

Dat de club dit nu ook voor verhuurde spelers gaat doen, kan alleen maar goed zijn. Het idee dat je er toch wel komt als je goed genoeg bent, en vooral dat je kennelijk niet goed genoeg was als je het niet redt; die kun je je niet (meer) veroorloven. En is eigenlijk van de gekke.

 

+1/-0

Goed werk van de Ngnkl. Met een goede begeleiding kan misschien 1 speler wel aanhaken en waardevol zijn.

 

+1/-0

Yankuba Minteh impressing in early days at Feyenoord after Newcastle United loan

https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/yankuba-minteh-impressing-early-days-27434569link

 

+1/-0

Wat viel hij slecht in

 

+1/-0

Holy shit kreeg ik me hier toch ff een paar Conteh vibes van zeg.

 

+1/-0

Nelson 2.0, maar dan nog wat minder vast aan de bal. Sauer is beter, dat was tijdens de voorbereiding ook al duidelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 augustus 2023 om 22:50:

Nelson 2.0, maar dan nog wat minder vast aan de bal. Sauer is beter, dat was tijdens de voorbereiding ook al duidelijk.



Maar die wordt niet als spits gebruikt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Spelers » Yankuba Minteh