Uit: Rotterdam
Vak: -
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 09 januari 2023 om 00:56:
Hij scoort toch weer mooi (ook al telt hij niet) hij is een echte spits hoor gaat helemaal goed komen! Snap niet dat Slot niet aan hem vast houdt wat hij als invaller laat zien kan ook in de basis, maar laat hem dan 10 wedstrijden staan.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.434
Reg.: 9 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 09 januari 2023 om 09:10:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 09 januari 2023 om 00:56:
Hij scoort toch weer mooi (ook al telt hij niet) hij is een echte spits hoor gaat helemaal goed komen! Snap niet dat Slot niet aan hem vast houdt wat hij als invaller laat zien kan ook in de basis, maar laat hem dan 10 wedstrijden staan.
Tja, kennelijk doet ie niet helemaal goed mee in het teamspel ofzo, kan dat niet goed zien/beoordelen. Ik zag gisteren wel een spits die sleurde en reuring en kansen creëerde. Een handenbinder met balvastheid. Veel fijner om naar te kijken dan naar Danilo (verder niets op tegen hoor). Hopelijk leer ie snel hoe dat drukzetten goed werkt, want het is gewoon de betere spits.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
De nummer 9 lijkt een positie waar Slot minder zeker is van zijn zaak. Vorig seizoen was er ook constant onduidelijkheid wie er nou écht eerste keus was; Linssen of Dessers. Wellicht dat de buitenwacht het groter maakt dan het intern is/was, maar voor mijn gevoel is Slot op die positie meer 'zoekende' dat andere sleutelposities in het team. Juist een spits is ook gebaat bij vertrouwen, zowel Gimenez als Danilo zouden beter spelen als ze wisten dat ze écht eerste keus zijn. Denk ik.
Forumreacties: 3.124
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 11 januari 2023 om 11:27:
De nummer 9 lijkt een positie waar Slot minder zeker is van zijn zaak. Vorig seizoen was er ook constant onduidelijkheid wie er nou écht eerste keus was; Linssen of Dessers. Wellicht dat de buitenwacht het groter maakt dan het intern is/was, maar voor mijn gevoel is Slot op die positie meer 'zoekende' dat andere sleutelposities in het team. Juist een spits is ook gebaat bij vertrouwen, zowel Gimenez als Danilo zouden beter spelen als ze wisten dat ze écht eerste keus zijn. Denk ik.
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.991
Reg.: 4 juli 2020
Favoriete opstelling: geen
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 16.715
Reg.: 2 januari 2007
Santi Gimi moet sowieso spelen, geweldenaar, de nieuwe Cruz. Anders zou ik evt met beide spelen als er niet duidelijk 2 buitenspelers op staan voor een basisplek. Gimi is centraal beter als aanspeelpunt, sleurder en afmaker. Danilo is beweeglijker dus dan iets meer vanaf de zijkant, bijv links omdat hij het denk ik beter doet dan paksoi en iig meer scorend vermogen heeft (goed schot met rechts, links matig). JHB lijkt nl op rechts een plek te bemachtigen (az vorm), ik hoop wel nog steeds op de az vorm van idrissi. Zeker tegen ajax zou hij het goed kunnen doen.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 januari 2023, 12:40:42.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:Kuytebijter schreef op 16 januari 2023 om 12:23:
Santi Gimi moet sowieso spelen, geweldenaar, de nieuwe Cruz. Anders zou ik evt met beide spelen als er niet duidelijk 2 buitenspelers op staan voor een basisplek. Gimi is centraal beter als aanspeelpunt, sleurder en afmaker. Danilo is beweeglijker dus dan iets meer vanaf de zijkant, bijv links omdat hij het denk ik beter doet dan paksoi en iig meer scorend vermogen heeft (goed schot met rechts, links matig). JHB lijkt nl op rechts een plek te bemachtigen (az vorm), ik hoop wel nog steeds op de az vorm van idrissi. Zeker tegen ajax zou hij het goed kunnen doen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
De absolute kracht van Giménez is dat er iets gebeurd als hij erin komt. Hij brengt iets extra's, een beetje 'gif' en opportunisme. Ik vind dat minder wanneer hij in de basis start, vraag me niet waarom dat kan. Ik vind ook dat hij als aanspeelpunt nog niet balvast genoeg is, Danilo is het helemaal niet maar Giménez moet daarin nog echt wel stappen zetten dat het voor hem ten opzichte van Danilo echt een meerwaarde wordt.
Giménez en Danilo ontlopen elkaar echt niet veel. Enerzijds denk ik dat (directe) tegenstanders een fijnere middag hebben als Danilo speelt, want Giménez is sleurt méér en zoekt meer het contact en de duels op. Anderzijds, Danilo ontwijkt die duels maar kan er zomaar een paar inschieten. Dan heb je als directe tegenstander ook geen fijne middag.
Danilo kent zijn tegenstanders bij Ajax, heeft afgelopen seizoen veel gespeeld tegen Timber en Álvarez. Dat kan een voor- en een nadeel zijn. Ik denk wel dat als Bassey naar het centrum wordt gehaald omdat Rensch geschorst is, Danilo voor hem een lastiger te bespelen spits is dan Giménez. Bassey houdt er denk ik wel van als hij zich kan vastbijten in een spits die ook constant het contact zoekt.
Zelf neig ik meer naar Giménez als vaste spits voor Feyenoord. Maar waar Slot verstandig aan doet aankomende zondag weet ik niet.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
Maakt gewoon een geweldige goal. Zelf gecreëerd op een manier zoals hij dat vaker doet. In het duel de ander aftroeven en dan 1,2 man voorbij lopen en raak schieten. Echt knap. Ik ben geen trainer, maar kan in die korte invalbeurten moeilijk beoordelen wat hij nou niet goed zou doen in druk zetten ofzo. Vind hem wel balvast en ook prima in de combinatie en spel verleggen.
Zal zondag wel weer vanaf de bank komen, maar als hij dan het verschil maakt dan staat ie er voorlopig in.
Forumreacties: 236
Reg.: 19 juli 2009
Forumreacties: 236
Reg.: 19 juli 2009
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 16 januari 2023 om 15:21:
Echt knap. Ik ben geen trainer, maar kan in die korte invalbeurten moeilijk beoordelen wat hij nou niet goed zou doen in druk zetten ofzo.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Hij komt er wel aan hoor!
Slot heeft voor aanvang van de wedstrijd uitleg gegeven voor de keus voor Gimenez. 'In zijn algemeenheid ontlopen ze elkaar nog niet zo heel veel', aldus Slot tegen ESPN. 'En Danilo heeft afgelopen zondag ongelofelijk veel werk verzet. Santi wordt steeds fitter. En elke keer als hij invalt laat hij ook zien dat hij bij kansen betrokken is. Hopelijk komt hij heel dichtbij het werk dat Danilo verzet.'
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Willykment
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 26 januari 2023 om 11:21:
Gimenez is een veel beter aanspeelpunt dan Danilo, houdt ballen vast en je kan er mee combineren. Die penalty beslist de wedstrijd. Wat fijn is aan Gimenez is dat hij zijn eigen kansen creëert, veel andere kansen krijgt hij namelijk niet van onze zwakke vleugelspelers.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 26 januari 2023 om 11:33:
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 26 januari 2023 om 11:21:
Gimenez is een veel beter aanspeelpunt dan Danilo, houdt ballen vast en je kan er mee combineren. Die penalty beslist de wedstrijd. Wat fijn is aan Gimenez is dat hij zijn eigen kansen creëert, veel andere kansen krijgt hij namelijk niet van onze zwakke vleugelspelers.
Ik heb dat eerder gepost; het is niet enkel 'zwakte' van onze buitenspelers. De manier van spelen die Slot voor ogen heeft, zorgt er inherent voor dat buitenspelers een andere rol hebben dan die van 'voorgever' aan de centrumspits.
Voor zover het aanvallen over de flank betreft, moeten buitenspelers juist naar binnen komen (daarom staan er rechtspoten op links en linkspoten op rechts) en ruimte maken voor opkomende backs en doorkomende middenvelders. Ze zijn meer van belang in de combinatie die daaraan vooraf gaat, en zelf als eindstation na een individuele actie en/of combinatie. Zoals tussen Pedersen en Dilrosun gisteren.
Je kan ontevreden zijn over de prestaties van onze buitenspelers, hun spel en natuurlijk ook hun rendement. Maar de centrumspits in dit Feyenoord kan zich niet enkel afhankelijk opstellen van de buitenspelers, en zij moeten niet enkel afgerekend worden op de kansen die ze de centrumspits bieden.
Ik vind juist dat de afgelopen wedstrijden onze buitenspelers steeds nadrukkelijker rendement gaan opleveren.
Feyenoord Forum » Spelers » Santiago Gimenez