Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Dennis te Kloese

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 oktober 2024 om 00:11:

Baan haalde Van Marwijk
Van Geel Koeman en gaf Gio de kans
Arnesen haalde Slot
Te Kloese haalt Priske

Voor een TD blijft het belangrijkste een goede coach miskopen doen ze ook allemaal.

Het aanstellen van de hoofdtrainer is een van de belangrijkste taken van een Technisch Directeur. Maar hoe een TD gewaardeerd wordt over tijd, kun je niet platslaan aan de hand van de hoofdtrainers die hij vastgelegd heeft. Er komt veel meer bij kijken.

Van Geel heeft met Koeman en van Bronckhorst twee hoofdtrainers aangesteld die we niet tot slechte trainers kunnen rekenen. Ook Fred Rutten was geen prutser. En de prijzen die van Bronckhorst gewonnen heeft voor de club, mag je de TD ook toeschrijven.

Toch vind ik dat van Geel voor Feyenoord geen goede Technisch Directeur geweest is. Integendeel. En dat zit in zoveel andere zaken die hij heeft laten liggen, die hij genegeerd heeft. Martin van Geel deed zijn werk, maar had geen plan.

Arnesen was de eerste TD van afgelopen decennia die met een plan kwam, en dat kon gaan implementeren.

In die zin deed de rest maar wat, al is dat misschien lomp gesteld.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 22 oktober 2024 om 13:30:

Marc Acardipane schreef op 22 oktober 2024 om 00:11:

Baan haalde Van Marwijk
Van Geel Koeman en gaf Gio de kans
Arnesen haalde Slot
Te Kloese haalt Priske

Voor een TD blijft het belangrijkste een goede coach miskopen doen ze ook allemaal.

Het aanstellen van de hoofdtrainer is een van de belangrijkste taken van een Technisch Directeur. Maar hoe een TD gewaardeerd wordt over tijd, kun je niet platslaan aan de hand van de hoofdtrainers die hij vastgelegd heeft. Er komt veel meer bij kijken.

Van Geel heeft met Koeman en van Bronckhorst twee hoofdtrainers aangesteld die we niet tot slechte trainers kunnen rekenen. Ook Fred Rutten was geen prutser. En de prijzen die van Bronckhorst gewonnen heeft voor de club, mag je de TD ook toeschrijven.

Toch vind ik dat van Geel voor Feyenoord geen goede Technisch Directeur geweest is. Integendeel. En dat zit in zoveel andere zaken die hij heeft laten liggen, die hij genegeerd heeft. Martin van Geel deed zijn werk, maar had geen plan.

Arnesen was de eerste TD van afgelopen decennia die met een plan kwam, en dat kon gaan implementeren.

In die zin deed de rest maar wat, al is dat misschien lomp gesteld.

Je hebt sommige mensen(TD's) die zijn in alles goed , aankopen , verkopen, jeugd ect
Maar je hebt ook sommige die goed zijn in een bepaalde aspect.

Van Geel is in mijn ogen heel erg goed in als het een beetje slecht gaat met de club en en weer wat beter moet gaan, er is niet veel geld en het rommelt een beetje.
Zodra je die fase voorbij bent moet je hem eigenlijk laten gaan maar dat is natuurlijk lastig.
Beste zou zijn als v Geel dat zeld erkend en opstapt op dat moment voor de volgende klus.

+1/-0

Als DtK vanavond toch in Lissabon is, dan kan hij gelijk even in de keuken van Benfica kijken. Daar valt wellicht wel wat om op te steken m.b.t. het transferbeleid.

+1/-0

Sobat schreef op 23 oktober 2024 om 14:05:

Als DtK vanavond toch in Lissabon is, dan kan hij gelijk even in de keuken van Benfica kijken. Daar valt wellicht wel wat om op te steken m.b.t. het transferbeleid.

Dat kan te Kloese zeker! Benfica is in een aantal opzichten daar, waar een Feyenoord naartoe moet. Spelers worden (relatief) goedkoop ingekocht, kunnen zich ontwikkelen en presteren op een fraai podium; en maken daarna met flinke winst de overstap naar een grotere club. Of in ieder geval een grotere competitie.

Feyenoord heeft in het verleden spelers verkocht aan Benfica, en toen al stelde ik dat je tot doel moet hebben een club te worden die in aanzien niets onder doet voor de Portugezen. Clubs die in Lissabon spelers kopen, moeten dat op een gegeven moment in Rotterdam doen. Feyenoord-spelers moeten de stap naar Benfica 'overslaan'.

Daar zijn we als club wellicht nog niet, maar ik denk dat deze ontwikkeling ook niet in 3/4 jaar tot stand komt. En gedurende de termijn waarop je dit wilt bereiken, kunnen er seizoenen tussen zitten waarin het wat minder gaat.

Voor nu moet je gewoon eerlijk zijn; Benfica staat er in veel opzichten gewoon nog beter voor/op dan Feyenoord. Vergelijk de record aan- en verkopen maar. Daar zitten nog flink wat stappen tussen.

Dat is geen schande, en zeker niet iets wat Te Kloese aan te rekenen valt. Nee, in tegendeel. Het feit dat Feyenoord zich afgelopen seizoenen zodanig ontwikkeld heeft dat de status en positie die Benfica in het mondiale voetbal inneemt tegenwoordig tot een realistisch doel behoort is mede zijn verdienste.

+1/-0

Andreev, Mitchell, González, Nadje, Moussa hopelijk kunnen zij snel aanhaken maak je stappen in de breedte.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 27 oktober 2024 om 19:43:

Andreev, Mitchell, González, Nadje, Moussa hopelijk kunnen zij snel aanhaken maak je stappen in de breedte.

Dit soort aankopen zijn investeringen voor de langere termijn. Deze spelers hebben zich nog niet op het hoogste niveau bewezen, maar beschikken volgens Feyenoord wel over het talent om zich richting dat niveau te ontwikkelen.

Ze zullen het niet allemaal gaan redden, het gaat erom dat 1 of 2 van deze aankopen de verwachtingen waarmaakt. Dan rechtvaardigt het rendement de investering in deze 5 spelers. Dat deze spelers allemaal 'een schot in de roos' blijken, is geen realistische verwachting.

Als ik nu mijn geld zou moeten inzetten op de twee spelers in wie ik het meeste potentie zie, zouden dat González (die nog geen eigendom is van Feyenoord, maar wel een optie tot koop) en Nadje zijn. Zij krijgen al sporadisch kansen, en ik zie er wel wat in.

Maar het is nog veel te vroeg om tot een definitief oordeel te komen. Dat bijvoorbeeld Mitchell nog langer tijd nodig heeft, lijkt mij evident. Die heeft tot dit seizoen alleen in Costa Rica rondgehobbeld. Ik heb geen idee van het niveau aldaar, maar alleen de aanpassing om vanuit daar naar Europa te komen is er al een die niet onderschat moet worden. En voor zo'n keeper van 19 moet je ook een ander, veel langer traject uitstippelen voordat je er wat zinnigs over kan zeggen. Die moet je eigenlijk gewoon verhuren en veel laten spelen op een lager niveau.

De resultaten van afgelopen wedstrijden hebben de kritiek op te Kloese gelukkig een beetje doen verstommen. Er waren al geluiden dat Priske het veld moest ruimen, en dat dit moest gebeuren voordat het te laat zou zijn. Ik denk dat het goed is dat men in het Maasgebouw de rust bewaard heeft. Laten we hopen dat ze nu ook in alle rust kunnen verder werken, dat levert het beste resultaat.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 oktober 2024, 11:07:37.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 30 oktober 2024 om 10:53:

Marc Acardipane schreef op 27 oktober 2024 om 19:43:

Dit soort aankopen zijn investeringen voor de langere termijn. Deze spelers hebben zich nog niet op het hoogste niveau bewezen, maar beschikken volgens Feyenoord wel over het talent om zich richting dat niveau te ontwikkelen.

Ze zullen het niet allemaal gaan redden, het gaat erom dat 1 of 2 van deze aankopen de verwachtingen waarmaakt. Dan rechtvaardigt het rendement de investering in deze 5 spelers. Dat deze spelers allemaal 'een schot in de roos' blijken, is geen realistische verwachting.

Als ik nu mijn geld zou moeten inzetten op de twee spelers in wie ik het meeste potentie zie, zouden dat González (die nog geen eigendom is van Feyenoord, maar wel een optie tot koop) en Nadje zijn. Zij krijgen al sporadisch kansen, en ik zie er wel wat in.

Maar het is nog veel te vroeg om tot een definitief oordeel te komen. Dat bijvoorbeeld Mitchell nog langer tijd nodig heeft, lijkt mij evident. Die heeft tot dit seizoen alleen in Costa Rica rondgehobbeld. Ik heb geen idee van het niveau aldaar, maar alleen de aanpassing om vanuit daar naar Europa te komen is er al een die niet onderschat moet worden. En voor zo'n keeper van 19 moet je ook een ander, veel langer traject uitstippelen voordat je er wat zinnigs over kan zeggen. Die moet je eigenlijk gewoon verhuren en veel laten spelen op een lager niveau.

De resultaten van afgelopen wedstrijden hebben de kritiek op te Kloese gelukkig een beetje doen verstommen. Er waren al geluiden dat Priske het veld moest ruimen, en dat dit moest gebeuren voordat het te laat zou zijn. Ik denk dat het goed is dat men in het Maasgebouw de rust bewaard heeft. Laten we hopen dat ze nu ook in alle rust kunnen verder werken, dat levert het beste resultaat.

Vind dat Feyenoord meestal de trainer wel een eerlijke kans geeft.
Dat hebben ze nu ook gelukkig gedaan.
Kritiek blijft in mijn ogen nog steeds staan.
Alles ging te traag , daardoor ook spelers misgelopen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Dennis te Kloese