Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Amerikaanse investeerders

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Geen verrassing toch? Altijd al een fata morgana geweest.

 

+1/-0

Nee geen verrassing maar wel een bevestiging. Waar zullen toch die verhalen vandaan komen…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 03 oktober 2021 om 13:29:

Arnesen meldt vanmorgen in Goedemorgen Eredivisie dat hij geen rekening houdt met investeerders, er is helemaal niets concreet.
Daar kan dus een dikke, vette streep doorheen.



Anders gesteld: Hij is teleurgesteld in het opzetten van een site die investeerders aantrekt. ik hoop dat hij het op basis van no cure no pay heeft kunnen doen. Zoals het nu loopt kan het juist aantrekkelijk zijn voor investeerders, omdat we financieel gezien, het break-even point voorbij zijn en alleen maar stijgende zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 04 oktober 2021 om 16:59:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 03 oktober 2021 om 13:29:

Arnesen meldt vanmorgen in Goedemorgen Eredivisie dat hij geen rekening houdt met investeerders, er is helemaal niets concreet.
Daar kan dus een dikke, vette streep doorheen.



Anders gesteld: Hij is teleurgesteld in het opzetten van een site die investeerders aantrekt. ik hoop dat hij het op basis van no cure no pay heeft kunnen doen. Zoals het nu loopt kan het juist aantrekkelijk zijn voor investeerders, omdat we financieel gezien, het break-even point voorbij zijn en alleen maar stijgende zijn.




Site die investeerders moet aantrekken?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 oktober 2021 om 20:05:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 04 oktober 2021 om 16:59:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 03 oktober 2021 om 13:29:

Arnesen meldt vanmorgen in Goedemorgen Eredivisie dat hij geen rekening houdt met investeerders, er is helemaal niets concreet.
Daar kan dus een dikke, vette streep doorheen.



Anders gesteld: Hij is teleurgesteld in het opzetten van een site die investeerders aantrekt. ik hoop dat hij het op basis van no cure no pay heeft kunnen doen. Zoals het nu loopt kan het juist aantrekkelijk zijn voor investeerders, omdat we financieel gezien, het break-even point voorbij zijn en alleen maar stijgende zijn.




Site die investeerders moet aantrekken?


Lazard Investment Group, b.v.

 

+1/-0

Ik hoop dat de nieuwbouw toch mogelijk gaat worden.

Zolang al mee bezig, het zou toch te gek zijn als alles niet doorgaat, zit je nog in dat oude stadion, ik heb geen binding met de kuip wel met de club.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 05 oktober 2021 om 18:47:

Ik hoop dat de nieuwbouw toch mogelijk gaat worden.

Zolang al mee bezig, het zou toch te gek zijn als alles niet doorgaat, zit je nog in dat oude stadion, ik heb geen binding met de kuip wel met de club.


Geen binding met de Kuip? Dat kan je toch niet menen. Het stadion dat mede Feyenoord groot heeft gemaakt en waar we gelachen, gehuild, gejuicht en gevloekt hebben. Nee de Kuip is onlosmakelijk verbonden met Feyenoord voor mij. Ik begrijp uit je postings dat je ook van de oude garde bent. Nou ik ook hoor, kwam al in de Kuip aan het handje van mijn vader en opa vanaf 1967.

Maar los van al die sentimentele sentimenten, en die zijn er echt, ben ik ook voor een nieuw stadion hoor. De Kuip heeft zijn tijd gehad en kan echt niet meer in deze tijd. Wil Feyenoord vooruit dan is er geen keus en moet er afscheid worden genomen van onze geliefde Kuip.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 oktober 2021 om 19:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 05 oktober 2021 om 18:47:

Ik hoop dat de nieuwbouw toch mogelijk gaat worden.

Zolang al mee bezig, het zou toch te gek zijn als alles niet doorgaat, zit je nog in dat oude stadion, ik heb geen binding met de kuip wel met de club.


Geen binding met de Kuip? Dat kan je toch niet menen. Het stadion dat mede Feyenoord groot heeft gemaakt en waar we gelachen, gehuild, gejuicht en gevloekt hebben. Nee de Kuip is onlosmakelijk verbonden met Feyenoord voor mij. Ik begrijp uit je postings dat je ook van de oude garde bent. Nou ik ook hoor, kwam al in de Kuip aan het handje van mijn vader en opa vanaf 1967.

Maar los van al die sentimentele sentimenten, en die zijn er echt, ben ik ook voor een nieuw stadion hoor. De Kuip heeft zijn tijd gehad en kan echt niet meer in deze tijd. Wil Feyenoord vooruit dan is er geen keus en moet er afscheid worden genomen van onze geliefde Kuip.



Sorry, ik ben bijna 70 jaar, en van mijn 12e jaar supporter van feyenoord.
In de jaren ' 70 t/m ' 80 naar de kuip geweest in vak B geweldig.

Wij waren al vroeg in de kuip, een biertje en een balletje gehakt en klaverjassen voor de wedstrijd
echt een tijd die ik niet vergeten zal.

Maar de kuip is voor mij een stadion met een prachtig veld, maar totaal geen last van o jee de kuip daar is zoveel gebeurd, ik kan er niets aan doen ik wil voorruit kijken en hoopt dat het gaat lukken maar twijfel is er ook of het lukt. :pul

 

+1/-0

Probleem is ook dat De Kuip opzich nog wel een tijdje mee kan het staat niet op instorten ofzo dat je wel moet verhuizen. Daarmee is niet de noodzaak om sneller tehandelen er wordt dus niet doorgepakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 oktober 2021 om 22:00:

Probleem is ook dat De Kuip opzich nog wel een tijdje mee kan het staat niet op instorten ofzo dat je wel moet verhuizen. Daarmee is niet de noodzaak om sneller tehandelen er wordt dus niet doorgepakt.


Veel meer denk ik aan de agressieve tegenstand uit de gelederen, waardoor er niet doorgepakt kon worden. De directie deze nieuwbouw en business case heeft opgestart, zagen toen licht en aangezien de case een defensieve uitslag had dat de Rotterdamse Begrotings Kamer (?) er ook hun fiat over hebben gegeven, was door Red de Kuip aardig achteruit gezet. Dat moeten we ook meenemen, plus de huidige ontwikkelingen waarbij de opstandigheid grove en aggressieve vormen aanneemt. Al met al zal het tijd nemen.

 

+1/-0

Ondanks dat de Kuip het mooiste stadion van Nederland is ben ik voor een nieuw stadion. Maar niet op de manier waarop het nu gaat. PSV haalt meer inkomsten uit een stadion die 15.000 plekken minder heeft. Dat is echt bizar. Het stadion had er al drie jaar moeten staan en er is nog geen paal geslagen. Terwijl er in Europa de afgelopen toch best een aantal stadions zijn gebouwd. Waarom wordt niet gekeken hoe het een en ander daar tot stand is gekomen?

Een goede businesscase is essentieel. Dit ligt er nog steeds niet. Dan is het niet zo ingewikkeld dat dit eeuwen blijft duren. Feyenoord zal zeker worden tegengewerkt. Maar ze zijn tot op heden niet in staat gebleken die mensen te overtuigen dat hetgeen ze voor ogen hebben Feyenoord echt verder kan helpen. Ik begin me alleen wel af te vragen of dit alleen aan Feyenoord ligt. Want ze zijn hier eigenlijk al 25 jaar mee bezig. Gemeente kan ook zeggen, dit willen we niet. Nu niet en ook niet over 10 jaar. Dan heb je wel duidelijkheid. En als je het wel wil als gemeente, ook voor de stad, dan mag je verwachten dat zij ook meedenken in de plannen. Dat zie ik niet terug.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Woerts komt opnieuw met nieuws over investeerders: ''Dit is echt waar!''

Chris Woerts rept al maanden over mogelijke investeerders die klaarstaan bij Feyenoord. Ook vanavond in Veronica Inside heeft de oud-commercieel directeur van de Rotterdamse club nieuws over een mogelijke financiële injectie van de club. Woerts vertelt dat er vijf rijke Rotterdammers klaarstaan met een plan.

''Er staat heel veel te gebeuren bij Feyenoord. Feyenoord City is een dood project. Er zijn nu vijf vermogende Rotterdammers opgestaan en die gaan negentig miljoen euro in de club stoppen. Het bedrag is in tweeën opgesplitst. Ze moeten natuurlijk Goldman Sachs uitkopen, dan ben je er al 24 kwijt. Dan moeten ze de Vrienden van Feyenoord, die uit willen stappen, uitkopen. Die willen hun inleg dan terug. Dat is zo afgesproken. Het betekent wel dat het stadion terug naar de club gaat. Dan heb je alles in eigen beheer. Dat is het beste voor de club.'' Er zou daarnaast 30 a 40 miljoen overblijven om in de selectie te investeren.

''Deze gesprekken lopen al heel lang'', vervolgt Woerts in het praatprogramma. ''Wat ze er aan overhouden? Clubliefde! Ze doen het voor de club. Ze willen Rotterdam groter maken en Feyenoord laten aansluiten. Er zijn twee voorwaarden die ze hebben gesteld: geen Feyenoord City en ze willen af van de STICO. Dat is het beleidsorgaan boven de Raad van Commissarissen, daar willen ze eigenlijk vanaf. Het is een heel lastig orgaan en ze willen snel kunnen beslissen.''

Woerts heeft in Veronica Inside al vaker geroepen dat er investeerders klaarstaan om Feyenoord te helpen, zo stelt Wilfred Genee. Woerts weet zeker dat er nu eindelijk goed nieuws aan gaat komen voor de supporters. ''Dit is echt waar! Zolang er niks is getekend, is er natuurlijk niks zeker, maar dit is wel heel serieus. Hier zijn ze achter de schermen al zo lang mee bezig. Die Amerikanen zijn al heel lang uit beeld.''



Nou jongens Woerts heeft gesproken. Alweer :D

 

+1/-0

Of Goldman Sachs zich zomaar laat uitkopen is maar de vraag Feyenoord City moest als één van de eerste Europese projecten de reputatie van Goldman Sachs bevestigen. Topman Carey: ,,Ik heb 40 stadions op mijn naam en er is er niet één mislukt. Dat laatste wil ik graag zo houden.’’

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 23 november 2021 om 00:16:

Of Goldman Sachs zich zomaar laat uitkopen is maar de vraag Feyenoord City moest als één van de eerste Europese projecten de reputatie van Goldman Sachs bevestigen. Topman Carey: ,,Ik heb 40 stadions op mijn naam en er is er niet één mislukt. Dat laatste wil ik graag zo houden.’’



De lening van Goldman Sachs was een overbruggingskrediet waarmee de kosten gedekt moesten worden voor het uitwerken van de plannen voor een nieuw stadion. Verder heeft de bank geen claim op dat daadwerkelijke nieuwe onderkomen, voor zover bekend. Maar zoals Woerts al aangaf, niemand weet precies hoe dat contract met Goldman Sachs eruit ziet. Dus wellicht worden we daardoor nog verrast.

Het hoeft ook helemaal geen probleem te zijn dat Goldman Sachs partij blijft, daar valt denk ik best over te onderhandelen. Een ding is namelijk zeker; ze hebben grote ervaring met het bouwen van nieuwe onderkomens. Laat ze hun expertise maar inzetten.

Laat onverlet dat het een extra partij is, en wat mij erg aanspreekt in het bericht van Woerts is dat met een flink gedeelte van de investering gepoogd gaat worden het aantal belanghebbenden en groepen met een vinger in de pap verminderd moet worden. Dat is mijn inziens essentieel voor de club.

Zoals ik al eerder aangegeven heb, Feyenoord hangt aan elkaar van 'clubjes' die allemaal wat te vertellen hebben op basis van statuten en (financieel) belang in de club. De organisatie is ondoorzichtig en stroperig. Het is ook een situatie die heel onaantrekkelijk is voor investeerders, ze 'kopen' namelijk gedeelde invloed; zelfs als je met een hele grote zak geld komt blijven er andere figuren ook meebeslissen.

Bij PSV hebben een handvol hele Brabantse rijke families geld geinvesteerd. Die zeiden (min of meer): wij hebben geen verstand van voetbal, maar we doen graag mee. Met 5 van dit soort personen die ieder 10 miljoen in een club willen pompen kom je veel verder, dan met 25 man die ieder 2 miljoen beschikbaar stellen en overal iets van willen vinden...

Het bericht van Woerts klinkt zoals de situatie bij PSV. Daar kan Feyenoord echt mee vooruit.

 

+2/-0

https://www.veronicainside.nl/veronicainside/hans-weet-wie-feyenoord-gaat-kopen-heeft-een-vermogen-van-700-miljoen-euro

Zou dit hetzelfde verhaal kunnen zijn als waar Woerts mee kwam?

Herman van Drie is al de grootste investeerder in de Vrienden van Feyenoord, en kent de club door zijn rol als Commissaris in het verleden (tot december 2019). Daar stapte hij uit vanwege 'een verschil van inzicht over de te volgen koers'. Kennelijk bevalt die koers hem nog steeds niet, en heeft hij met een aantal andere vermogende heren (drie? vijf?) nu het plan opgevat de club in handen te krijgen.

Mocht dit waar zijn en het plan van deze groep inderdaad inhoudelijk overeenkomen met dat Woerts wist te melden, vind ik dat een zeer goede, interessante ontwikkeling zoals ik eerder aangegeven heb.

Iets wat Feyenoord mijn inziens tegenhoudt in haar ontwikkeling, zijn de verschillende organen binnen/rondom de totale organisatie die allemaal belangen, zeggenschap en invloed hebben op het beleid. Het is een wildgroei aan 'groepjes' die ieder op hun manier wellicht het beste voor hebben met de club, maar vanuit verschillende perspectieven kijken naar Feyenoord.

Dit leidt tot stroperige besluitvorming en compromisbeleid waarin teveel mensen tevreden gehouden moeten worden en iets van een eigen stempel in een proces willen terugzien. Terwijl harde keuzes soms nodig zijn om met een dergelijke organisatie succesvol te zijn.

Laat deze kleine groep investeerders alle andere groepen maar uitkopen, de organisatie op deze wijze meer transparant en minder ingewikkeld maken. Korte lijnen zodat de directie efficienter en sneller beslissingen kan maken.

Wat er aan vermogen vrijkomt voor de club om te investeren is mijn inziens bijzaak. Ik denk dat het veel belangrijker is dat de huidige koers verder uitgebouwd wordt en de directie die er nu zit/komt zijn werk kan doen. De huidige structuur en dat voort-etterende stadiondossier (alhoewel nu 'on Hold') leiden alleen maar af...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 december 2021 om 09:45:

https://www.veronicainside.nl/veronicainside/hans-weet-wie-feyenoord-gaat-kopen-heeft-een-vermogen-van-700-miljoen-euro

Zou dit hetzelfde verhaal kunnen zijn als waar Woerts mee kwam?

Herman van Drie is al de grootste investeerder in de Vrienden van Feyenoord, en kent de club door zijn rol als Commissaris in het verleden (tot december 2019). Daar stapte hij uit vanwege 'een verschil van inzicht over de te volgen koers'. Kennelijk bevalt die koers hem nog steeds niet, en heeft hij met een aantal andere vermogende heren (drie? vijf?) nu het plan opgevat de club in handen te krijgen.

Mocht dit waar zijn en het plan van deze groep inderdaad inhoudelijk overeenkomen met dat Woerts wist te melden, vind ik dat een zeer goede, interessante ontwikkeling zoals ik eerder aangegeven heb.

Iets wat Feyenoord mijn inziens tegenhoudt in haar ontwikkeling, zijn de verschillende organen binnen/rondom de totale organisatie die allemaal belangen, zeggenschap en invloed hebben op het beleid. Het is een wildgroei aan 'groepjes' die ieder op hun manier wellicht het beste voor hebben met de club, maar vanuit verschillende perspectieven kijken naar Feyenoord.

Dit leidt tot stroperige besluitvorming en compromisbeleid waarin teveel mensen tevreden gehouden moeten worden en iets van een eigen stempel in een proces willen terugzien. Terwijl harde keuzes soms nodig zijn om met een dergelijke organisatie succesvol te zijn.

Laat deze kleine groep investeerders alle andere groepen maar uitkopen, de organisatie op deze wijze meer transparant en minder ingewikkeld maken. Korte lijnen zodat de directie efficienter en sneller beslissingen kan maken.

Wat er aan vermogen vrijkomt voor de club om te investeren is mijn inziens bijzaak. Ik denk dat het veel belangrijker is dat de huidige koers verder uitgebouwd wordt en de directie die er nu zit/komt zijn werk kan doen. De huidige structuur en dat voort-etterende stadiondossier (alhoewel nu 'on Hold') leiden alleen maar af...



Zoals ik ook al op de voorpagina poste: Zullen we stoppen met dit soort onzinnige geruchten als "nieuwswaardige feiten" te benoemen?

Kraay Jr. en Woerts hebben nog nooit ook maar dichtbij de waarheid gezeten...

 

+1/-0

Hansie Hansie komt Herman vann Drie tegen en die roept tegen hem "Ik ga Feyenoord kopen!". Lijkt mij zeer betrouwbaar nieuws! :D

 

+1/-0

Het staat op Facebook dus moet het wel waar zijn :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 07 december 2021 om 11:01:

Het staat op Facebook dus moet het wel waar zijn :D



Sapperdewappieflap!

Je hebt gelijk!

 

+1/-0

Het beste beleid is om iedere zomer 1 of 2 spelers te verkopen, voor een totaalbedrag van 20 tot 30 miljoen Euro. Dan is er een basis om op door te bouwen. Op dit moment zijn er 6 of 7 spelers die een mooi bedrag kunnen opleveren. Dus de goede weg is al ingeslagen. Maar wel doorgaan met dit beleid. Dus spelers opleiden en laten debuteren in het eerste.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Amerikaanse investeerders