Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Arne Slot

Deze normale topic is open en bestaat uit 84 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 80 81 82 83 84

open/sluit de onderstaande quote:

Slot knutselt achter de schermen al volop aan Feyenoord

Dick Advocaat moet alle zeilen bijzetten om zijn opvolger Arne Slot straks aan een ticket voor Europees te helpen. Op de achtergrond knutselt Slot al aan een nieuw Feyenoord.

Door Mikos Gouka

Dat heeft Feyenoord weer. Kijkt de technische leiding eens wat verder vooruit door aanvallende middenvelder Francesco Antonucci alvast voor komend seizoen te contracteren, komt er een trainer die zweert bij een middenveld ‘met de punt naar voren’. Op die positie, met twee defensieve middenvelders erachter, speelden bij AZ onder het bewind van Slot spelers als Guus Til, Dani de Wit en Calvin Stengs. Eerder bij Cambuur was dat Sander van de Streek. Spelers die keer op keer loopacties maakten in de diepte zonder bal.

Antonucci, dit seizoen nog gestald bij FC Volendam, is een technisch zeer verfijnde voetballer, maar doorgaans niet iemand van dergelijke loopacties in de diepte. En dus viel de laatste weken in de Kuip weleens de naam de 21-jarige Belg. Zoals Arne Slot en technisch directeur Frank Arnesen het nieuwe Feyenoord toch al in elkaar aan het boetseren zijn. De aanstaande trainer schuift reeds aan bij spelers en polst zelf ook eventuele nieuwe aanwinsten.

Dat Slot maanden voor hij officieel aantreedt al uitvoerig gesprekken met spelers van Feyenoord voert, daar heeft Dick Advocaat geen problemen mee. Ook niet nu er door de mindere resultaten bij bepaalde spelers een situatie van ‘aftellen tot Slot’ kan ontstaan. ,,Alles gaat in overleg’’, zegt de zittende coach. ,,Het gaat zoals het hoort.’’

De spelers van Feyenoord weten straks ruimschoots voor de start van Slot wat hij van plan is in Rotterdam-Zuid. Toen hij bij AZ als hoofdtrainer begon, was hij ook meteen heel duidelijk. Mats Seuntjens, Bjørn Johnsen en Marko Vejinovic, die had Slot ondanks hun doorlopende contracten in Alkmaar niet meer nodig.

Feyenoord moet na de zomer wel ‘Slot-voetbal’ gaan spelen. Slot gaf al vaker aan dat hij het mooi vindt als een team echt de signatuur van de trainer draagt. Zoals dat volgens hem bijvoorbeeld bij Peter Bosz het geval is. Of bij het Manchester City van Pep Guardiola, waar Slot al vaak van zei dat die ploeg het voetbal speelt dat hem het meest aanspreekt.

Bij AZ werkte hij aan voetbal met veel lopende pionnen en veel balbezit op de helft van de tegenstander. Slot zei daarover al eens dat tegenstanders naar adem moeten happen in wedstrijden tegen AZ, ze moeten fysiek en mentaal gebroken worden door het energieke spel van zijn ploeg. ,,Ik heb nog liever dat er op een bepaald moment vier spelers tegelijkertijd diep gaan dan helemaal niemand.’’

Zulke middenvelders heeft Feyenoord niet of nauwelijks. Jens Toornstra speelde vaak zo, maar in de Kuip constateren ze dat de 31-jarige middenvelder inmiddels op z’n best is als hij dichter voor de defensie speelt. Orkun Kökçü komt ook het liefst naar de bal toe. De Portugees João Teixeira werd gehaald omdat er geen diepgang op het middenveld van Feyenoord was, dus die moet het kunnen. Maar de middenvelder heeft duidelijk moeite om weer snel om te schakelen als zijn team de bal kwijt is.

Het nieuwe Feyenoord zal het komend seizoen weer moeten hebben van slimme huurconstructies of transfervrije spelers. Normaal gesproken keert Eric Botteghin niet meer terug na de zomer, net als huurling Uros Spajic. Rechtsback Lutsharel Geertruida, die zijn in 2022 eindigende contract kan verlengen, weet dat hij na de zomer ook een optie is als centrumverdediger.

Bart Nieuwkoop heeft een contract tot komende zomer, maar Feyenoord kan voor 1 april die verbintenis met een jaar verlengen. Reservekeeper Nick Marsman heeft een aanbieding op zak om zijn aflopende contract in de Kuip te verlengen. Steven Berghuis is voor slechts vier miljoen euro op te halen uit de Kuip. Ridgeciano Haps, die deze zomer 28 jaar wordt, staat open voor een transfer, zoals Feyenoord ook mee zal werken als Nicolai Jørgensen met een contract tot medio 2022 ergens anders kan tekenen. En o ja, huurling Lucas Pratto vertrekt uiteraard ook.

Als trainer van Cambuur startte Slot met het aanleggen van een mediatheek. Hij verzamelde beelden van verschillende speelwijzen en actualiseert die bestanden voortdurend. Hij haalde in Voetbal International ooit Arrigo Sacchi aan. De Italiaan had gezegd dat voetbal volgens een bepaald script verloopt, maar dat er binnen dat script veel vrijheid moest zijn voor de invulling. ,,Ik heb geen seconde de illusie dat ik spelers individueel beter kan maken’’, zei Slot. ,,Maar het team kan een individu wél beter tot zijn recht laten komen. En daar komt de trainer om de hoek kijken.’’

In datzelfde interview zei hij over de in zijn ogen ideale invulling van zijn selectie: ,,Het liefst werk ik met vijftien gelijkwaardige spelers die op meerdere plekken kunnen spelen, aangevuld met vijf talenten en drie keepers.’’

Die talenten keren straks terug van een verhuurperiode. Met assistent Marino Pusic zal Slot ze nu ook al beoordelen. Pusic is volgens Slot ‘heel goed in groepsprocessen en in de menselijke omgang’.

Bij AZ zocht hij destijds nog naarstig naar ‘een exceptioneel snelle buitenspeler met diepgang’. Die speler heeft Feyenoord in de Duitser Christian Conteh, die tot op heden echter veel geblesseerd was. De Senegalees Aliou Bandé, die in de winter werd aangetrokken en inmiddels voluit meetraint bij de selectie van Advocaat, zou het ook kunnen. Zo moet Slot de puzzel, zonder een cent te makken, beetje bij beetje in elkaar laten vallen.



Nou Slot is in ieder geval al druk bezig en dat lijkt mij best lastig zonder geld. Hopelijk heeft Slot in ieder geval een beter oog voor versterkingen dan onze TD..

 

+1/-0

Rare uitspraak, Arnesen is bepaald geen koekenbakker, maar zonder een enorme zak geld doe je niet zoveel.

 

+1/-0

baggerstuk, van Moussou die zijn stuk voor de krant weer moet aanleveren. Aannames, veronderstellingen, nergens iemand echt aan het woord laten. Geen hoor en wederhoor toepassen, dus gewoon story / privé gehalte, oftewel Krabbedam II

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 06 maart 2021 om 09:32:

Rare uitspraak, Arnesen is bepaald geen koekenbakker, maar zonder een enorme zak geld doe je niet zoveel.



Arnesen heeft inderdaad in het verleden goede spelers gehaald, maar altijd met een flinke zak geld. Hij moet nu laten zien dat hij ook met weinig tot geen geld goede aanwinsten kan halen.

Bij spelers waarbij je twijfelt gewoon niet halen, dat lijkt mij toch niet zo moeilijk. Met een goede scouting kun je echt wel goede talenten halen, die kunnen groeien naar het gewenste niveau. Het hoeft echt niet heel veel geld te kosten om je te versterken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 maart 2021 om 10:50:

baggerstuk, van Moussou die zijn stuk voor de krant weer moet aanleveren. Aannames, veronderstellingen, nergens iemand echt aan het woord laten. Geen hoor en wederhoor toepassen, dus gewoon story / privé gehalte, oftewel Krabbedam II



Dat is een aanname van jouw kant willem. Mossou heeft echt wel zijn bronnen hoor, maar goed wat klopt er niet volgens jou? En wat zijn jouw bronnen daarvoor?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 06 maart 2021 om 10:54:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 maart 2021 om 10:50:

baggerstuk, van Moussou die zijn stuk voor de krant weer moet aanleveren. Aannames, veronderstellingen, nergens iemand echt aan het woord laten. Geen hoor en wederhoor toepassen, dus gewoon story / privé gehalte, oftewel Krabbedam II



Dat is een aanname van jouw kant willem. Mossou heeft echt wel zijn bronnen hoor, maar goed wat klopt er niet volgens jou? En wat zijn jouw bronnen daarvoor?




Sorry hoor, maar die heb ik juist totaal niet hoog zitten. Hij heeft een punt als hij echt Slot aan het woord laat!! En dan vragen stelen en antwoorden krijgen. Nee al die figuren moeten een stukje schrijven, maar nogmaals regel 1 uit de journalistiek, hoor en wederhoor past hij weer niet toe, dus kan ik hier niks mee. Het AD is een verschrikkelijk onbetrouwbare krant.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 maart 2021 om 11:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 06 maart 2021 om 10:54:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 maart 2021 om 10:50:

baggerstuk, van Moussou die zijn stuk voor de krant weer moet aanleveren. Aannames, veronderstellingen, nergens iemand echt aan het woord laten. Geen hoor en wederhoor toepassen, dus gewoon story / privé gehalte, oftewel Krabbedam II



Dat is een aanname van jouw kant willem. Mossou heeft echt wel zijn bronnen hoor, maar goed wat klopt er niet volgens jou? En wat zijn jouw bronnen daarvoor?




Sorry hoor, maar die heb ik juist totaal niet hoog zitten. Hij heeft een punt als hij echt Slot aan het woord laat!! En dan vragen stelen en antwoorden krijgen. Nee al die figuren moeten een stukje schrijven, maar nogmaals regel 1 uit de journalistiek, hoor en wederhoor past hij weer niet toe, dus kan ik hier niks mee. Het AD is een verschrikkelijk onbetrouwbare krant.


Het AD is de media partner van Feyenoord en volgens jou is er geen enkele media een betrouwbare bron. Slot is nog niet in dienst bij Feyenoord en doet dan ook nog geen interviews.

Ik ben het met je eens dat het een wat lui stuk is, maar dat er bijna geen geld beschikbaar is klopt gewoon.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 06 maart 2021 om 11:57:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 maart 2021 om 11:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 06 maart 2021 om 10:54:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 maart 2021 om 10:50:

baggerstuk, van Moussou die zijn stuk voor de krant weer moet aanleveren. Aannames, veronderstellingen, nergens iemand echt aan het woord laten. Geen hoor en wederhoor toepassen, dus gewoon story / privé gehalte, oftewel Krabbedam II



Dat is een aanname van jouw kant willem. Mossou heeft echt wel zijn bronnen hoor, maar goed wat klopt er niet volgens jou? En wat zijn jouw bronnen daarvoor?




Sorry hoor, maar die heb ik juist totaal niet hoog zitten. Hij heeft een punt als hij echt Slot aan het woord laat!! En dan vragen stelen en antwoorden krijgen. Nee al die figuren moeten een stukje schrijven, maar nogmaals regel 1 uit de journalistiek, hoor en wederhoor past hij weer niet toe, dus kan ik hier niks mee. Het AD is een verschrikkelijk onbetrouwbare krant.


Het AD is de media partner van Feyenoord en volgens jou is er geen enkele media een betrouwbare bron. Slot is nog niet in dienst bij Feyenoord en doet dan ook nog geen interviews.

Ik ben het met je eens dat het een wat lui stuk is, maar dat er bijna geen geld beschikbaar is klopt gewoon.



Het is nu maart...zullen we gewon even afwachten, at er echt naar buiten komt over investeerders? Dat ze er mee bezig zijn is gewoon een feit.
. Al die flut stukken die de krant of blad moeten vullen. Ik neem zelf altijd ECHTE interviews af ipv van dit oeverloos gelul. Trouwens weet je nog dat deze flutkrant een keer een ban gehad heeft van Feyenoord? Bij de Telegraaf ook mediapartner hebben ze betere info ( Marcel vd Kraan)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 06 maart 2021 om 10:51:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 06 maart 2021 om 09:32:

Rare uitspraak, Arnesen is bepaald geen koekenbakker, maar zonder een enorme zak geld doe je niet zoveel.



Arnesen heeft inderdaad in het verleden goede spelers gehaald, maar altijd met een flinke zak geld. Hij moet nu laten zien dat hij ook met weinig tot geen geld goede aanwinsten kan halen.

Bij spelers waarbij je twijfelt gewoon niet halen, dat lijkt mij toch niet zo moeilijk. Met een goede scouting kun je echt wel goede talenten halen, die kunnen groeien naar het gewenste niveau. Het hoeft echt niet heel veel geld te kosten om je te versterken.




Oh nee? Qua transfersommen wellicht niet maar dan begint het pas. Een speler heeft de macht, tekengeld, salaris, premies etc. Face it, zonder een enorme zak geld kun je je helemaal niet versterken om bovenin mee te doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 maart 2021 om 12:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 06 maart 2021 om 11:57:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 maart 2021 om 11:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 06 maart 2021 om 10:54:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 maart 2021 om 10:50:

baggerstuk, van Moussou die zijn stuk voor de krant weer moet aanleveren. Aannames, veronderstellingen, nergens iemand echt aan het woord laten. Geen hoor en wederhoor toepassen, dus gewoon story / privé gehalte, oftewel Krabbedam II



Dat is een aanname van jouw kant willem. Mossou heeft echt wel zijn bronnen hoor, maar goed wat klopt er niet volgens jou? En wat zijn jouw bronnen daarvoor?




Sorry hoor, maar die heb ik juist totaal niet hoog zitten. Hij heeft een punt als hij echt Slot aan het woord laat!! En dan vragen stelen en antwoorden krijgen. Nee al die figuren moeten een stukje schrijven, maar nogmaals regel 1 uit de journalistiek, hoor en wederhoor past hij weer niet toe, dus kan ik hier niks mee. Het AD is een verschrikkelijk onbetrouwbare krant.


Het AD is de media partner van Feyenoord en volgens jou is er geen enkele media een betrouwbare bron. Slot is nog niet in dienst bij Feyenoord en doet dan ook nog geen interviews.

Ik ben het met je eens dat het een wat lui stuk is, maar dat er bijna geen geld beschikbaar is klopt gewoon.



Het is nu maart...zullen we gewon even afwachten, at er echt naar buiten komt over investeerders? Dat ze er mee bezig zijn is gewoon een feit.
. Al die flut stukken die de krant of blad moeten vullen. Ik neem zelf altijd ECHTE interviews af ipv van dit oeverloos gelul. Trouwens weet je nog dat deze flutkrant een keer een ban gehad heeft van Feyenoord? Bij de Telegraaf ook mediapartner hebben ze betere info ( Marcel vd Kraan)


Dat met die investeerders komt toch niet rond voor het nieuwe seizoen.(Als het al ooit rond komt)
Jij schrijft voor het plaatselijke suffertje en die werken niet met betrouwbare bronnen ;)

De Telegraaf is trouwens helemaal geen mediapartner meer en we horen sindsdien helemaal niks meer van die vd Kraan.

 

+1/-0

Ach ik schrijf o.m. voor twee dochters van het AD. Maar als ik zulke stukken zou schrijven werden ze niet geplaatst. Waarom niet? Teveel aannames en geen hoor en wederhoor. Welterusten Sjoerd.....

 

+1/-0

Arnesen zijn keuze voor Slot is cruciaal, elke club heeft wel miskopen maar een trainer moet er dan alles uit halen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 maart 2021 om 22:35:

Arnesen zijn keuze voor Slot is cruciaal, elke club heeft wel miskopen maar een trainer moet er dan alles uit halen.



Slot is geen tovenaar hoor, met dit zootje kan hij ook niet veel. En financieel is er weinig mogelijk dus hou de verwachtingen realistisch.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 maart 2021 om 11:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 maart 2021 om 22:35:

Arnesen zijn keuze voor Slot is cruciaal, elke club heeft wel miskopen maar een trainer moet er dan alles uit halen.



Slot is geen tovenaar hoor, met dit zootje kan hij ook niet veel. En financieel is er weinig mogelijk dus hou de verwachtingen realistisch.



Zootje vind ik overdreven door de jaren heen hebben we echt wel veel mindere selecties gehad als Slot geen perspectief zou zien zou hij er niet in stappen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 maart 2021 om 14:55:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 maart 2021 om 11:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 maart 2021 om 22:35:

Arnesen zijn keuze voor Slot is cruciaal, elke club heeft wel miskopen maar een trainer moet er dan alles uit halen.



Slot is geen tovenaar hoor, met dit zootje kan hij ook niet veel. En financieel is er weinig mogelijk dus hou de verwachtingen realistisch.



Zootje vind ik overdreven door de jaren heen hebben we echt wel veel mindere selecties gehad als Slot geen perspectief zou zien zou hij er niet in stappen.



Dat denk je serieus? Slot ziet zijn salaris verdubbelen, dat is zijn perspectief in eerste instantie. Wij zullen moeten accepteren dat een titelstrijd er voorlopig niet in zit voor ons, misschien wel voor jaren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 08 maart 2021 om 09:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 maart 2021 om 14:55:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 maart 2021 om 11:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 maart 2021 om 22:35:

Arnesen zijn keuze voor Slot is cruciaal, elke club heeft wel miskopen maar een trainer moet er dan alles uit halen.



Slot is geen tovenaar hoor, met dit zootje kan hij ook niet veel. En financieel is er weinig mogelijk dus hou de verwachtingen realistisch.



Zootje vind ik overdreven door de jaren heen hebben we echt wel veel mindere selecties gehad als Slot geen perspectief zou zien zou hij er niet in stappen.



Dat denk je serieus? Slot ziet zijn salaris verdubbelen, dat is zijn perspectief in eerste instantie. Wij zullen moeten accepteren dat een titelstrijd er voorlopig niet in zit voor ons, misschien wel voor jaren.



Zullen we gewoon afwachten? Feyenoord is in gesprek met meerdere investeerders en in september de definitieve klap op het nieuwe stadion. Plus komende zomer de overtollige spelers lozen c.q. verkopen.
En over Toornstra, die heeft nog een jaar contract en is volgend jaar april alweer 33.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 06 maart 2021 om 15:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 06 maart 2021 om 10:51:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 06 maart 2021 om 09:32:

Rare uitspraak, Arnesen is bepaald geen koekenbakker, maar zonder een enorme zak geld doe je niet zoveel.



Arnesen heeft inderdaad in het verleden goede spelers gehaald, maar altijd met een flinke zak geld. Hij moet nu laten zien dat hij ook met weinig tot geen geld goede aanwinsten kan halen.

Bij spelers waarbij je twijfelt gewoon niet halen, dat lijkt mij toch niet zo moeilijk. Met een goede scouting kun je echt wel goede talenten halen, die kunnen groeien naar het gewenste niveau. Het hoeft echt niet heel veel geld te kosten om je te versterken.




Oh nee? Qua transfersommen wellicht niet maar dan begint het pas. Een speler heeft de macht, tekengeld, salaris, premies etc. Face it, zonder een enorme zak geld kun je je helemaal niet versterken om bovenin mee te doen.


Een speler hoort niet de macht te hebben. De club is groter dan welke speler ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 maart 2021 om 21:52:

Ach ik schrijf o.m. voor twee dochters van het AD. Maar als ik zulke stukken zou schrijven werden ze niet geplaatst. Waarom niet? Teveel aannames en geen hoor en wederhoor. Welterusten Sjoerd.....


Mikos was de auteur toch?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 maart 2021 om 14:35:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 maart 2021 om 21:52:

Ach ik schrijf o.m. voor twee dochters van het AD. Maar als ik zulke stukken zou schrijven werden ze niet geplaatst. Waarom niet? Teveel aannames en geen hoor en wederhoor. Welterusten Sjoerd.....


Mikos was de auteur toch?



ach ik vind ze allebei niks en moeten nu eenmaal een stukje schrijven en betreden het journaille af en toe met voeten, hetgeen Krabbedam al doet sinds hij geband is geweest bij Feyenoord ( net zoals het AD en Rijnmond trouwens)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 06 maart 2021 om 09:32:

Rare uitspraak, Arnesen is bepaald geen koekenbakker, maar zonder een enorme zak geld doe je niet zoveel.



Neem een voorbeeld aan AZ ze hebben in een paar jaar een goede organisatie op poten gezet, een vrij goed team, wij liggen al jaren aan het infuus, geen geld, het jaar daarop er is geen geld.
In de jaren '70 - '80 kwam ik altijd in de kuip, weet je dat er toen een probleem was bij feyenoord, er was geen geld.
Wat jaren gelden hadden wij best aardig wat goede jeugdspelers, ze leverde geld op, maar er is weer geen geld.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 84 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 80 81 82 83 84

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Arne Slot