Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Corona Virus

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 november 2021 om 01:53:

Ze gaan nu naast 3G en 2G ook kijken naar 1G, dat iedereen moet testen ongeacht gevaccineerd/ongevaccineerd dat is de omgekeerde wereld lijkt me ongevaccineerden vormen immers een veel groter risico voor de volksgezondheid en zorgen voor de grootste druk op de ziekenhuizen. Alles om maar iedereen gelijk tebehandelen.


Maarrrr..., ik had begrepen, dat als je gevaccineerd bent, je evengoed drager of corona ontvanger kan zijn. Alleen ...., zal bij het ontvangen van de virus het genezingsproces minder heftig en minder lang duren, waarbij geen IC-opname nodig zal zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 17 november 2021 om 17:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 november 2021 om 01:53:

Ze gaan nu naast 3G en 2G ook kijken naar 1G, dat iedereen moet testen ongeacht gevaccineerd/ongevaccineerd dat is de omgekeerde wereld lijkt me ongevaccineerden vormen immers een veel groter risico voor de volksgezondheid en zorgen voor de grootste druk op de ziekenhuizen. Alles om maar iedereen gelijk tebehandelen.


Maarrrr..., ik had begrepen, dat als je gevaccineerd bent, je evengoed drager of corona ontvanger kan zijn. Alleen ...., zal bij het ontvangen van de virus het genezingsproces minder heftig en minder lang duren, waarbij geen IC-opname nodig zal zijn.



Juist.

Als je volledig gevaccineerd bent, kun je nog steeds besmet raken en ben je nog steeds besmettelijk. Dit allemaal is in veel mindere mate dan wanneer je niet gevaccineerd bent, net als het risico dat de ziekte zich zodanig ontwikkeld dat je op een IC terechtkomt.

Er wordt gesteld dat de kans dat ongevaccineerden op een IC terechtkomen 17keer hoger is dat volledig gevaccineerden.

Wat ik me afvraag, hoeveel groter is de kans dat mensen boven de 60/65 op een IC terechtkomen ten opzichte van 20/25? Hoeveel keer groter is de kans dat je op een IC terechtkomt als je rookt? Met veel overwicht kampt? Deze risicogroepen hebben een veel grotere kans om echt ziek te worden, maar we doen niets om die specifieke groepen (tegen zichzelf) te beschermen.

Ik erken dat vaccineren helpt, maar met de beoogde maatregel 2G gaan we onderscheid maken tussen mensen die een vrije keuze gemaakt hebben en mogen maken. Door daar zulke verregaande en vrijheid-beperkte consequenties aan verbinden begeven we ons op een hellend vlak.

Zouden andere maatregelen, die op basis van leeftijd en leefwijze mensen treffen niet veel doeltreffendder zijn om het beoogde resultaat (minder druk op de zorg) te realiseren?

 

+1/-0

Het systeem van de GGD is nu al overbelast beloofd weinig goeds als de winter echt begint testcapaciteit moet weer flink omhoog. Snap ook niet waarom het zo lang moet duren met boosters voor 18-plussers, vaccins zijn er nu genoeg.

 

+1/-0

Er zijn veel mensen die in de ziekenhuizen werkte die zijn opgestapt.

Worden er vragen in de tweede kamer over gesteld dan doen ze het af met dat er zoveel geld is gegaan naar de gezondsheidszorg.

Wat belangrijk is dat de mensen in de zorg ook goed worden betaald,en zodoende de IC weer kunnen opschalen.

Een kennis van ons werkt in een ziekenhuis en in het IC, en die zegd dat het helemaal niet klopt dat er meer ongevacineerde mensen op de IC liggen.

Dat is ook begrijpelijk meer dan 85% is gevacineerd, en niet iedereen die corona krijgt komt in het ziekenhuis te liggen.

Ik ben bijna 70 en heb ook corona gehad, het was pittig maar met medicijnen was het binnen 10 dagen weer over, ik had wel 39,9 koorts maar gewoon thuis hersteld, en ook geen vaccin.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 18 november 2021 om 16:22:

Er zijn veel mensen die in de ziekenhuizen werkte die zijn opgestapt.

Worden er vragen in de tweede kamer over gesteld dan doen ze het af met dat er zoveel geld is gegaan naar de gezondsheidszorg.

Wat belangrijk is dat de mensen in de zorg ook goed worden betaald,en zodoende de IC weer kunnen opschalen.

Een kennis van ons werkt in een ziekenhuis en in het IC, en die zegd dat het helemaal niet klopt dat er meer ongevacineerde mensen op de IC liggen.

Dat is ook begrijpelijk meer dan 85% is gevacineerd, en niet iedereen die corona krijgt komt in het ziekenhuis te liggen.

Ik ben bijna 70 en heb ook corona gehad, het was pittig maar met medicijnen was het binnen 10 dagen weer over, ik had wel 39,9 koorts maar gewoon thuis hersteld, en ook geen vaccin.


Dan ben je immuun, Bestlander! Vaccinaties zijn niet nodig (Hugo).

 

+1/-0

Ik blijf het een wonderlijk fenomeen vinden dat mensen liever de bewering van een kennis geloven dan het vaak jarenlang onderzoek van een heel leger onafhankelijke wetenschappers.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 18 november 2021 om 17:09:

Ik blijf het een wonderlijk fenomeen vinden dat mensen liever de bewering van een kennis geloven dan het vaak jarenlang onderzoek van een heel leger onafhankelijke wetenschappers.


Kan dat ook zijn, dat een elk anders reageert op dit ziektebeeld dan een ander. Wetenschappers zijn leuk, maar als ze het niet over de volle breedte beredeneren, kan dat andere uitkomsten geven. Nogmaals we hebben niet allemaal hetzelfde lichaam, dus zijn er afwijkingen van het hoofdproces.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 18 november 2021 om 16:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 18 november 2021 om 16:22:

Er zijn veel mensen die in de ziekenhuizen werkte die zijn opgestapt.

Worden er vragen in de tweede kamer over gesteld dan doen ze het af met dat er zoveel geld is gegaan naar de gezondsheidszorg.

Wat belangrijk is dat de mensen in de zorg ook goed worden betaald,en zodoende de IC weer kunnen opschalen.

Een kennis van ons werkt in een ziekenhuis en in het IC, en die zegd dat het helemaal niet klopt dat er meer ongevacineerde mensen op de IC liggen.

Dat is ook begrijpelijk meer dan 85% is gevacineerd, en niet iedereen die corona krijgt komt in het ziekenhuis te liggen.

Ik ben bijna 70 en heb ook corona gehad, het was pittig maar met medicijnen was het binnen 10 dagen weer over, ik had wel 39,9 koorts maar gewoon thuis hersteld, en ook geen vaccin.


Dan ben je immuun, Bestlander! Vaccinaties zijn niet nodig (Hugo).



Dat klopt niet, want er wordt juist geadviseerd om je minimaal 1x te laten prikken.

Sterker m'n schoonzusje heeft het ook zwaar gehad en het advies gehad om ook nu een booster te nemen, omdat ze ook klachten blijft houden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 18 november 2021 om 17:29:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 18 november 2021 om 17:09:

Ik blijf het een wonderlijk fenomeen vinden dat mensen liever de bewering van een kennis geloven dan het vaak jarenlang onderzoek van een heel leger onafhankelijke wetenschappers.


Kan dat ook zijn, dat een elk anders reageert op dit ziektebeeld dan een ander. Wetenschappers zijn leuk, maar als ze het niet over de volle breedte beredeneren, kan dat andere uitkomsten geven. Nogmaals we hebben niet allemaal hetzelfde lichaam, dus zijn er afwijkingen van het hoofdproces.



Hoe kom je aan het idee dat de wetenschap niet breed genoeg kijkt?

 

+1/-0

Een regering kan nooit kiezen wat het beste is voor ieder individu maar wel wat het beste is voor de maatschappij en heel Nederland. Dat is op dit moment een vaccinatieplicht voor iedereen die gebruik wil maken van het openbare leven. Waar ze nu mee bezig zijn is chaos. Wel regels voor de 1 , geen regels voor de ander. Dan weer toch regels, dan weer toch niet. Wat een puinhoop om maar niet door de zure appel te hoeven bijten. Je moet kleur bekennen en durven te kiezen wat het beste is voor heel Nederland en niet ieder individu op zich.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 18 november 2021 om 18:16:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 18 november 2021 om 17:29:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 18 november 2021 om 17:09:

Ik blijf het een wonderlijk fenomeen vinden dat mensen liever de bewering van een kennis geloven dan het vaak jarenlang onderzoek van een heel leger onafhankelijke wetenschappers.


Kan dat ook zijn, dat een elk anders reageert op dit ziektebeeld dan een ander. Wetenschappers zijn leuk, maar als ze het niet over de volle breedte beredeneren, kan dat andere uitkomsten geven. Nogmaals we hebben niet allemaal hetzelfde lichaam, dus zijn er afwijkingen van het hoofdproces.



Hoe kom je aan het idee dat de wetenschap niet breed genoeg kijkt?


Dat zie je aan de conclusies die getrokken worden, plus de weerstand uit monde van andere wetenschappers. Daarbij zijn er ook randverschijnselen als zelfverrijking uit verkoop van mondkapjes, vaccinaties en dergelijke. Kijk om je heen en je ziet zelf hoe onze maatschappij er uit ziet.

 

+1/-0

Dat is nou juist een van de kenmerken van wetenschappelijk onderzoek. De voortdurende beweging en voortschrijdende inzichten en de constante discussies. Logisch anders zouden we nog hetzelfde denken als 30 jaar geleden.
En die zelfverrijking komt veel meer uit de bestuurlijke en ondernemende hoek en niet uit de wetenschap.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 november 2021 om 13:57:Zouden andere maatregelen, die op basis van leeftijd en leefwijze mensen treffen niet veel doeltreffendder zijn om het beoogde resultaat (minder druk op de zorg) te realiseren?



Ik weet niet helemaal wat je bedoelt, maar het eerste lijkt mij leeftijdsdiscriminatie? :P (dus mogelijk interpreteer ik het verkeerd)

2G is natuurlijk gevoelig. Maar het gaat dan wel om een keuze die iemand maakt (geen vaccinatie). Daar kan je iets aan doen. Ik vind dat zelf al minder problematisch dan zeggen "iedereen met kenmerk X mag dit wel of dit niet," omdat je niets aan het kenmerk kan doen.

Als je, ondanks overweldigend bewijs dat de vaccines werken (zij het door vooral de Delta variant bij 2 vaccinaties minder effectief dan voorheen) en veilig zijn (wereldwijd 7.6 miljard prikken gezet, 3.26 miljard volledig gevaccineerd) geen vaccinatie wil, okay. Maar dan blijven we doormodderen en dan 'gijzelt' die minderheid de overgrote meerderheid. En dat moet ook niet mogen.

Dus ja, het is een hele lastige, maar we zien wat er nu aan de hand is en dat komt toch voor een groot deel omdat 15% van de 18+ers die paar prikjes niet aandurft.

 

+1/-0

Ik dacht dat ik al sinds 2010 lid was, maar blijkbaar is er bij omzetting van netwerk.to naar supporters.nl iets fout gegaan.

Anyway ik volg een aantal fora, waaronder deze..En het valt me op dat er in mijn ogen rare conclusies worden getrokken aangaande het corona probleem.

Ten eerste is de politiek verantwoordelijk voor de maatregelen. Dat doet het virus niet.
Ten tweede is het totaal onlogisch om een vaccin, dat maar tijdelijk beschermd, verplicht te stellen eventueel. Het is namelijk meer een medicijn dan een echt vaccin.
Ten derde is het erg apart om mensen die zich niet laten vaccineren de schuld te geven van de zorg situatie. Dat is heel erg kortzichtig en totaal onwaar.

Blijkbaar is natuurlijke immuniteit beter, dus waarom niet daarop focussen, dat is ook veel duurzamer. Duurt misschien langer, maar dan word je in ieder geval niet afhankelijk gemaakt van een QR pas, waarbij je elk half jaar een prik moet halen. En anders mag je niet meer meedoen. Dit is niet logisch en heeft ook gezondheidsconsequenties en daarnaast maatschappelijke onrust tot gevolg. Zo erg is het virus niet dat men de mensheid in totale onrust stort alleen maar omdat men zo graag wil dat iedereen een prik neemt, waarvan alle documenten in het Europees Parlement zwart gemaakt zijn, omdat je niet mag weten wat de afspraken zijn tussen Farmacie en politiek. Dat moet toch ook al genoeg zeggen lijkt mij.

Voor de geinteresseerden. Intervieuws met Arno Wellens zijn wat dat betreft ook interessant.

Belangrijk is ook om te beseffen, hoe je je voelt omdat je een prik hebt genomen of juist niet. Voel je je verheven of juist niet en hoe komt dat. Heeft dat met volksgezondheid te maken???

 

+1/-0

ja.. die 15% die niet gavaccineerd is zorgt ineens voor dubbel aantal besmettingen dan toen 100% niet gevaccineerd was?

En we gaan het nog logischer maken.
We nemen een Corona-pas
Laten gevaccineerden die bewezen alsnog ziek kunnen worden, samen met niet gevaccineerde geteste personen samenkomen (en die testen werken toch? dus dan zouden die toch geen gevaar moeten zijn?
En dan bij uitbraak gaan we 2G invoeren en zij die geen gevaar zouden moeten zorgen uitbannen?

logoisch??

Zet aub die tv eens uit en ga zelf logisch nadenken?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 18 november 2021 om 17:09:

Ik blijf het een wonderlijk fenomeen vinden dat mensen liever de bewering van een kennis geloven dan het vaak jarenlang onderzoek van een heel leger onafhankelijke wetenschappers.


Dit blijf ik de beste reactie vinden in dit topic. Inderdaad zeer wonderlijk dat er nog steeds figuren zijn die liever op hun eigen "logische verstand" of waarnemingen afgaan dan op gedegen wetenschappelijk onderzoek. Allemaal zelfverklaarde kenners ineens, symbolisch voor deze tijd van hyper narcisme.

 

+1/-0

Als je sommige reacties leest dan ga je nog verlangen naar snelle invoering van 2G. En dan is het inderdaad een eigen keuze of je wel of niet een vaccinatie neemt. Niemand die je verplicht maar je keuze heeft wel gevolgen. Die moet je dan ook maar nemen en verder niet piepen. De vrijblijvendheid moet eraf.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 19 november 2021 om 12:50:

Als je sommige reacties leest dan ga je nog verlangen naar snelle invoering van 2G. En dan is het inderdaad een eigen keuze of je wel of niet een vaccinatie neemt. Niemand die je verplicht maar je keuze heeft wel gevolgen. Die moet je dan ook maar nemen en verder niet piepen. De vrijblijvendheid moet eraf.


Volledig eens.

 

+1/-0

Wat mij trouwens opvalt is dat het RIVM onvolledige informatie aanlevert of vertekende informatie (Zo hebben zij gebruik gemaakt van de ziekenhuis opname gegevens van april tot en met augustus bij het berekenen van het aantal gevaccineerden vs ongevaccineerden in de ziekenhuis. Iets dat zij nu nog steeds doen en waardoor cijfers vertekend zijn.) aan de kamer en dat er daarnaast beleid wordt gemaakt op diezelfde data door de heren Hugo en Mark. Als het RIVM correcte cijfers aanlevert zoals omringende landen maar ook Israel en de VS, ga je zien dat het aantal doorbraak infecties snel oploopt en dat gevaccineerden vaker in ziekenhuizen belanden (een opwaartse tred).

Waar aan het begin (start zomer) de ongevaccineerden vooral de ziekenhuizen aan het bezetten waren, zie je daar nu een flinke kentering terwijl de vaccinatiegraad ten opzichte van toen nauwelijks is veranderd. Hypothetisch gezien, zou dit kunnen liggen aan het feit dat de werking van de vaccins snel terugloopt. En dit is iets dat in omringende landen ook wordt onderschreven. Dit is ook de reden dat er een booster wordt gegeven, een booster met exact hetzelfde middeltje als de eerste en tweede vaccinatie. Als het deze tred in de toekomst ook blijft volgen, staan we iedere 6 maanden bij de prikboer om ons een middeltje te laten inspuiten waarvan de werking niet denderend is. Maar dit konden we immers van tevoren niet weten omdat er simpelweg geen studie was op dit gebied. Het was vanaf de start giswerk betreffende de werking en voor hoelang die werking er zou zijn. Over een kleine twee jaar weten we meer, tot die tijd is het experimenteel wat wordt ingespoten.

Ik ga die booster in ieder geval niet nemen, het scheelt dat ik daarnaast Corona heb gehad en dat natuurlijke immuniteit vele malen beter is en een vele malen langer effect heeft dan een prik. Dit geldt idem voor de griepprik waarvan de bescherming verwaarloosbaar is.

Daarnaast moet iedereen zich gewoon aan de regels houden die na de eerste lockdown prima werkten. Echter merk ik dat vooral een grote groep gevaccineerden de regels aan hun laars lappen en de schijnveiligheid van het groene vinkje als een soort van superman functie zien. We hebben het vinkje en zijn nergens meer vatbaar voor en kunnen anderen niets aandoen. Kom je dan even mooi bedrogen uit. Dit is ook de reden dat ik, ondanks QR, keurig blijf testen en mij keurig aan de regels houdt.

Maar waar ik vooral een grote hekel aan heb zijn de twee extreme kampen die zijn ontstaan. De pro-van wappies en de anti-vax Wappies die aansturen op een serieuze tweedeling. Doe even normaal en hou je aan de regels.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Cijfers in beeld: zoveel (on)gevaccineerden liggen met corona in het ziekenhuis
54 minuten geleden

Dat coronavaccins helpen om een ziekenhuisopname te voorkomen, was al bekend. Toch belanden er ook gevaccineerden in het ziekenhuis. Hoe zit dat precies? Het RIVM heeft nieuwe cijfers gedeeld over de bezetting in ziekenhuizen. Het gaat om gegevens van de eerste twee weken van november. In dit artikel leggen we uit hoe het zit.

Het RIVM berekent de effectiviteit van de vaccins al sinds 11 juli. Dat gebeurt op basis van informatie van ziekenhuizen. Zij registreren of mensen gevaccineerd zijn, en met welk vaccin.

Meerderheid in ziekenhuis niet gevaccineerd
De berekeningen zijn nu aangevuld met cijfers uit de eerste twee weken van november (.docx). In die twee weken zijn 2134 mensen in het ziekenhuis opgenomen, en 331 mensen moesten op de intensive care worden behandeld.

Het overgrote deel van die 2134 patiënten was ongevaccineerd, terwijl inmiddels ruim 88 procent van de volwassen Nederlanders minstens één prik heeft gehad.

Per honderd mensen in Nederland, zijn er 12 niet gevaccineerd, 3 deels en de rest volledig. In het ziekenhuis zijn ongevaccineerden dus behoorlijk oververtegenwoordigd: 51 procent van de patiënten is niet geprikt. Op de intensive care is dat zelfs 68 procent.

Kans op ziekenhuisopname 94 procent kleiner
Volgens de berekeningen van het RIVM verkleint een vaccin de kans dat je na een coronabesmetting zo ziek wordt dat je naar het ziekenhuis moet behoorlijk: met maar liefst 94 procent. Dat schrijft het instituut in een nieuw rapport, dat deze week naar de Tweede Kamer is gestuurd.

De kans dat je op de intensive care belandt, is zelfs 97 procent kleiner met een vaccin. En ben je jonger dan zeventig, dan werken de vaccins nóg beter: dan liggen die percentages op 98 en 99 procent.



https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5268635/cijfers-zoveel-ongevaccineerden-met-corona-ziekenhuislink

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Corona Virus