Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 49 pagina's: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49

Tot en met WK dat in Spanje is wel geinig groot nieuws al in het buitenland.

+1/-0

Eerlijk is eerlijk had ik niet verwacht van de KNVB maar met Jordi bij ajax en Gio bij Feyenoord toch twee matties die hem ook zullen helpen in Nederland.

Netherlands shocks soccer world with Xavi as new Dutch national team manager

https://sports.yahoo.com/articles/netherlands-shocks-soccer-world-xavi-194125101.htmllink

+1/-0

Ruud v Nistelrooy en Patrick Lodewijks blijven aan.

+1/-0

Xavi kan bij mij niet meer stuk als hij gelijk echte voetballers selecteerd als Valente Zechiel en Read ik zou het gelijk tegen Duitsland doen.

+1/-0

Dat het een buitenlandse trainer is schijnt wel een ding te zijn vind ik onzin Barcelona en Real Madrid hadden succesvolle Nederlandse coaches. Natuurlijk als Slot ja gezegd had was dat top maar Guardiola ook en na hem is Xavi de beste Spaanse keuze. Xavi moet wel inburgeren en het Wilhelmus leren. :B

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2026 om 05:41:

Dat het een buitenlandse trainer is schijnt wel een ding te zijn vind ik onzin Barcelona en Real Madrid hadden succesvolle Nederlandse coaches. Natuurlijk als Slot ja gezegd had was dat top maar Guardiola ook en na hem is Xavi de beste Spaanse keuze. Xavi moet wel inburgeren en het Wilhelmus leren. :B

Bij een club is het natuurlijk wel wat anders. Daar heb je sowieso al met een internationaal gezelschap te maken, meestal. Xavi is een echte buitenstaander. Ik ben heel benieuwd. Blij met een frisse keuze ipv altijd weer terugvallen op vorige trainers of mensen die geen trainer zouden moeten zijn. Zijn staat van dienst is nog niet groots, natuurlijk. Al Sad is qua titels een beetje het Ajax van Qatar. Met Barcelona was het wel de eerste keer in 4 jaar dat het lukte.

+1/-0

Xavi zal wel blij zijn dat hij weer aan de slag kan na twee jaar werkloos te hebben toegekeken. Twee jaar geen club meer geeft ook wel te denken lijkt mij.

+1/-0

SjaakF schreef op 13 augustus 2026 om 13:21:

Xavi zal wel blij zijn dat hij weer aan de slag kan na twee jaar werkloos te hebben toegekeken. Twee jaar geen club meer geeft ook wel te denken lijkt mij.

Dan is het wel een voordeel dat hij al genoeg geld heeft verdient als voetballer ende KNVB staat er ook niet om bekend fantastisch tebetalen hij is echt oprecht als hij over het Nederlands voetbal praat netals Pep maar de realiteit nu is niet het geromanticeerde beeld dat die twee hebben. Alles hangt ook af welke spelers hij kiest hopelijk alleen creatieve technische spelers zoals hijzelf was.

+1/-0

parena schreef op 13 augustus 2026 om 10:06:

Bij een club is het natuurlijk wel wat anders. Daar heb je sowieso al met een internationaal gezelschap te maken, meestal. Xavi is een echte buitenstaander. Ik ben heel benieuwd. Blij met een frisse keuze ipv altijd weer terugvallen op vorige trainers of mensen die geen trainer zouden moeten zijn. Zijn staat van dienst is nog niet groots, natuurlijk. Al Sad is qua titels een beetje het Ajax van Qatar. Met Barcelona was het wel de eerste keer in 4 jaar dat het lukte.

Het is wel een trend buitenlandse coaches België en Engeland hebben al jaren vaak een buitenlandse coach. Advocaat Beenhakker en Hiddink zeer succesvol bij andere landen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 augustus 2026, 17:29:02.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2026 om 17:23:

Het is wel een trend buitenlandse coaches België en Engeland hebben al jaren een buitenlandse coach laatste Engelsman was Glenn Hoddle geloof ik haha..
Advocaat en Hiddink zeer succesvol bij andere landen.

Gareth Southgate was van 2016 tot 2024 bondscoach van Engeland ???? Daarvoor even Allardyce, 1 wedstrijd Stuart en van 2012 tot 2016 Hoddle. Capello stopte in 2012 dus wel al lang geleden ????

Maar inderdaad, stuk minder krampachtig dan in Nederland. Kies de beste die je kan krijgen of die de meeste potentie heeft.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2026 om 17:00:

SjaakF schreef op 13 augustus 2026 om 13:21:

Dan is het wel een voordeel dat hij al genoeg geld heeft verdient als voetballer ende KNVB staat er ook niet om bekend fantastisch tebetalen hij is echt oprecht als hij over het Nederlands voetbal praat netals Pep maar de realiteit nu is niet het geromanticeerde beeld dat die twee hebben. Alles hangt ook af welke spelers hij kiest hopelijk alleen creatieve technische spelers zoals hijzelf was.

Ja hij zal wrs niet bij de Spaanse versie van het UWV hebben hoeven aankloppen :D

+1/-0

parena schreef op 13 augustus 2026 om 17:32:

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2026 om 17:23:

Het is wel een trend buitenlandse coaches België en Engeland hebben al jaren een buitenlandse coach laatste Engelsman was Glenn Hoddle geloof ik haha..
Advocaat en Hiddink zeer succesvol bij andere landen.

Gareth Southgate was van 2016 tot 2024 bondscoach van Engeland ???? Daarvoor even Allardyce, 1 wedstrijd Stuart en van 2012 tot 2016 Hoddle. Capello stopte in 2012 dus wel al lang geleden ????

Maar inderdaad, stuk minder krampachtig dan in Nederland. Kies de beste die je kan krijgen of die de meeste potentie heeft.

Klopt was Southgate even vergeten die heeft op mij ook nooit een indruk achtergelaten.
Dan schat ik Xavi echt wel hoger in maar ik zou Kluivert er niet bijhalen hij wil ook wat Spanjaarden erbij en je hebt al van Nistelrooy.

+1/-0

Ik hoor net op het Sportjournaal dat Xavi nauwelijks Engels spreekt :D
Lekker handig…. Vreemd eigenlijk in deze tijden, geven ze daar geen Engels op school in Spanje of zo…

+1/-0

SjaakF schreef op 13 augustus 2026 om 18:15:

Lekker handig…. Vreemd eigenlijk in deze tijden, geven ze daar geen Engels op school in Spanje of zo…

Klopt niet. Hij kan functionele interviews, persgesprekken en tactische besprekingen in het Engels voeren. Heb ik AI gevraagd.
Die Michel bij onze vrienden is een ander verhaal.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2026 om 18:39:

SjaakF schreef op 13 augustus 2026 om 18:15:

Klopt niet. Hij kan functionele interviews, persgesprekken en tactische besprekingen in het Engels voeren. Heb ik AI gevraagd.
Die Michel bij onze vrienden is een ander verhaal.

Ik denk dat jij gelijk hebt. Werd ook niet in het Sportjournaal gezegd, heb ‘t nog effe teruggespoeld. Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen maar misschien waren ze in de war met Hendrik de Jongh :B

https://youtu.be/u01t49iAiCE?is=EQQum9E2iyXqXd9_link

+1/-0

Haha legendarisch zoals zoveel Nederlanders op de Costa del Sol.
Als je de lange rij van Nederlanders ziet waarmee hij gewerkt heeft kan het ook niet anders dat Xavi best wat Nederlands begrijpt ook.

+1/-0

Jawel hoor daar is Mr. Azijn weer helaas slaat hij nu de plank volledig mis.
Bosz en Ten Hag worden veel te veel omhoog geschreven alleen Slot was de perfecte kandidaat.

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/valentijn-driessen-weet-het-nu-al-zeker-xavi-gaat-compleet-mislukken-bij-het-nederlands-elftal/blt2a4c77cafb45ede4link

Dit bericht is gewijzigd op 13 augustus 2026, 20:03:31.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 49 pagina's: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49

Feyenoord Forum » Andere competities » Nederlands elftal