Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.307
Reg.: 6 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 15.893
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 14 juli 2026 om 22:51:
Spanje is de angstgegner van Frankrijk laten ze weer zien.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Arne gaat binnenkort het oranje stafje overnemen selecteert gelijk alle Nederlanders bij Feyenoord.
De KNVB lijkt beet te hebben in de zoektocht naar een nieuwe bondscoach. Liverpool heeft besloten om medewerking te verlenen aan een overstap van Arne Slot, die daarmee de topfavoriet lijkt om Oranje onder zijn hoede te nemen.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 14 juli 2026 om 23:00:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 14 juli 2026 om 22:51:
Spanje is de angstgegner van Frankrijk laten ze weer zien.
Dik verdiend!
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 15 juli 2026 om 22:54:
Op basis van het vertoonde spel na de 1-0, is het terecht dat Argentinie nu voorstaat.
Forumreacties: 2.547
Reg.: 28 juli 2015
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.888
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 16 juli 2026 om 11:32:
De commentator van dienst bij de NOS liep het wel weer enorm te cultiveren. Die Grueter heeft bepaalde stokpaardjes, en ziet in alles een bevestiging daarvan.
Daar word ik (in de woorden van Wim Kieft) af en toe een beetje moe van.
De manier van spelen en 'beleven' van de Argentijnen wekt bij mij ook wel een flinke aversie op. Het slaat gewoon door.
Messi sjokt een beetje over het veld 95% van de tijd (waar is zijn passie en beleving dan?). Hij doet prachtige dingen als hij wel wakker is, en zijn (relatieve) impact is enorm. Maar hij heeft zijn beste tijd wel overduidelijk gehad.
Hij heeft gewoon een paar 'enforcers' in het elftal, die bij iedere overtreding (op Messi) er direct bovenop staan. De arbitrage én tegenstander worden werkelijk belaagd, en daar wordt te weinig tegen opgetreden.
Ze delen flink uit bij Argentinie, maar incasseren kunnen ze niet.
Het is inmiddels de norm binnen het topvoetbal, maar ik zie toch een verschil tussen landen in hoeverre er wordt aangesteld en toneelgespeeld.
Het gaat mij steeds meer tegenstaan.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.888
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 16 juli 2026 om 13:53:
Ik heb geen moeite met strijd, maar wel met het idee dat werkelijk alles geoorloofd is om te winnen.
De Argentijnen zuigen en zeiken, slaan en schoppen; en lijken met alles weg te komen dit toernooi. Wat er gisteren in de eerste minuten gebeurde, had weinig met 'strijd' te maken. Het ging meermaals flink over de schreef. Het was smerig.
De scheidsrechter bepaalt misschien hoevér je mag gaan, en kennelijk wil de arbitrage momenteel in de openingsfase geen beslissing nemen die het hele verdere verloop van de wedstrijd bepaalt. Maar daar gaat het mijn inziens wel fout, het klopt niet.
Dat Argentinie vervolgens op achterstand komt, en zich op deze wijze terugknokt; dat was echt heel knap en mooi om te zien. Onder die druk in dat tempo een tegenstander als Engeland zo afjagen en klem zetten; dat is niet alleen strijd, daar heb je ook veel techniek voor nodig.
Wat mij echter ook overblijft is die nare nasmaak van al dat theater en die gedrag 'eromheen'. Dat constante uitlokken, provoceren, en vervolgens dat gemékker als ze zelf met één vinger aangeraakt worden.
Argentijnen zien dat als geoorloofd gedrag om te winnen, een vorm van strijd. Ik vind dat niet op een voetbalveld thuishoren.
Feyenoord Forum » Andere competities » FIFA World Cup 2026