Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » Eredivisie 2025/2026

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Mogen zeker niet klagen met de andere uitslagen dit weekend laat ajax - groningen maar een spektakel worden haha..

+1/-0

Hoe krijgen supporters al dat vuurwerk naar binnen?

+2/-0

F side on Fire inpakken en wegwezen 3 punten naar Grunn en 3 punten aftrek!!

+1/-0

Verder spelen haha georganiseerd met steun vd club zoals Nijhuis boos zei schandalig om ook spelers zo in gevaar tebrengen.

+1/-0

Finito volgens mij is er een crisis bij die club.

+1/-0

Nou ben ik toch benieuwd. Bij Feyenoord ook vaak vuurwerk maar niet zodanig dat de wedstrijd gestaakt moet worden; bij Ajax nu toch uit mijn hoofd al de derde keer Bekerfinale PEC, de Ajax-Feyenoord die op een monsterscore dreigde uit te lopen, nu dit.
Vooral heel sneu voor al die groningensupporters die een verre reis op de late zondagavond gemaakt hebben.

+1/-0

De Groningen fans konden nu nog wel bier inslaan voor tien uur voor de terugreis moreel zijn zij al winnaar. Wat de knJb ook gaat beslissen als de club nu niet zwaar bestraft wordt is de harde kern echt de baas geen toeval dat het in Amsterdam gebeurt daar is geen moreel besef zien we al jaren sinds Halsema.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 november 2025, 23:34:22.

+1/-0

Het domme is ook Blokzijl en Resink denken nu ook voor zo'n aso club wil ik niet spelen moet Feyenoord ze maar oppikken.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 december 2025 om 03:50:

Het domme is ook Blokzijl en Resink denken nu ook voor zo'n aso club wil ik niet spelen moet Feyenoord ze maar oppikken.

De wens is wel een beetje de vader van de gedachte hier; spelers denken echt niet zo. Als Ajax interesse toont voor Blokzijl en Resink en ze bieden een veelvoud van het salaris dat ze in Groningen krijgen; dan gaan deze gasten, hoe slim en rechtschapen ze ook zijn, gewoon in Amsterdam voetballen hoor.

Ik kan me ook niet heugen dat er ook een speler Feyenoord heeft afgewezen, omwille van misdragingen van supporters. In ieder geval niet in directe zin. Als door dit soort malversaties clubs worden uitgesloten van Europees voetbal ofzo, dan is het een ander verhaal.

Maar dit is de Eredivisie. De KNVB. Dit gaat weer met een sisser aflopen, en Ajax gaat echt geen puntenaftrek of andere écht zware sanctie krijgen hoor. Terwijl nu al wel blijkt dat de club op voorhand vermoedens had over wat er stond te gebeuren, en de 'maatregelen' die ze zeiden genomen te hebben écht té slap zijn geweest. Ajax gaat de KNVB bespelen, en straks zal ook Halsema als burgemeester enorm grote woorden gebruiken om dit af te keuren. Maar ook zij zal geen grote maatregelen nemen, halfzachte slappeling als ze is.

Eigenlijk zou ze moeten zeggen dat totdat zij overtuigd is dat de club dit onder controle heeft, er tot nader order niet met publiek gevoetbald wordt in de Arena. Dat zou een mooie maatregel zijn... :B

Maar dat zal wel niet gebeuren.

Ik vrees een beetje dat er bij Feyenoord idioten rondlopen die straks denken dat ze dit in de Arena moeten overtreffen. En dat 'wij' straks wél de volledige toorn vanuit Zeist krijgen...

+1/-0

Los van het vuurwerk bedoel natuurlijk dat er een grote crisis is bij die club en daarom voorlopig onaantrekkelijk voor nieuwe spelers.

+1/-0

Morgen half drie wordt de wedstrijd verder gespeeld schandalig en reken maar tegen Feyenoord gaat het weer mis.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 01 december 2025 om 12:10:

Morgen half drie wordt de wedstrijd verder gespeeld schandalig en reken maar tegen Feyenoord gaat het weer mis.

Weet ik niet. Ik kan me goed voorstellen dat een eventuele straf gaat inhouden dat Ajax de tribunes in dat deel van de stadion achterde goals moet sluiten. Eén wedstrijd ofzo. Als de KNVB slim is, zorgen ze ervoor dat die straf precies is als Ajax over twee weken tegen Feyenoord speelt.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 01 december 2025 om 13:22:

Weet ik niet. Ik kan me goed voorstellen dat een eventuele straf gaat inhouden dat Ajax de tribunes in dat deel van de stadion achterde goals moet sluiten. Eén wedstrijd ofzo. Als de KNVB slim is, zorgen ze ervoor dat die straf precies is als Ajax over twee weken tegen Feyenoord speelt.

Laten we het hopen maar vrees het ergste ze zijn vindingrijk in het saboteren Valentijn pleit ervoor 5 6 wedstrijden de hele zijde leeg tehouden.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 01 december 2025 om 13:56:

Laten we het hopen maar vrees het ergste ze zijn vindingrijk in het saboteren Valentijn pleit ervoor 5 6 wedstrijden de hele zijde leeg tehouden.

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ajax-straft-f-side-keihard-harde-kern-niet-welkom-bij-klassieker-tegen-feyenoord/blt182218bb9d42b877

Club probeert suggestie te wekken haar (fanatieke) aanhang hard te straffen, maar dit is puur bedoeld voor de buhne. Hiermee wordt gepoogd eventuele zwaardere straffen (die op zijn plaats zouden zijn) af te wenden. Ik mag hopen dat de KNVB én de stad Amsterdam (verantwoordelijk voor de veiligheid rond de stadions) hier niet in trappen.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 01 december 2025 om 16:00:

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ajax-straft-f-side-keihard-harde-kern-niet-welkom-bij-klassieker-tegen-feyenoord/blt182218bb9d42b877

Club probeert suggestie te wekken haar (fanatieke) aanhang hard te straffen, maar dit is puur bedoeld voor de buhne. Hiermee wordt gepoogd eventuele zwaardere straffen (die op zijn plaats zouden zijn) af te wenden. Ik mag hopen dat de KNVB én de stad Amsterdam (verantwoordelijk voor de veiligheid rond de stadions) hier niet in trappen.

Wellicht kunnen ze via de noodingangen gewoon naar binnen. Lukte gisteravond ook prima!

+1/-0

MIddenveldert schreef op 01 december 2025 om 16:00:

Niet in het stadion denken zeker dat ze bij moeder de vrouw thuis gaan zitten die gaan gewoon lol trappen of protesteren in de Bijlmer. Ongelooflijk eigenlijk dacht dat de ellende IN Stadions minder is volgens de knvb zelf lachertje moeten ze eens in Duitsland of Engeland proberen.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 01 december 2025 om 16:11:

(...)Wellicht kunnen ze via de noodingangen gewoon naar binnen. Lukte gisteravond ook prima!

En dan als directie van Ajax met droge ogen beweren dat ze 'maatregelen' hadden genomen, naar aanleiding van geluiden dat er zoiets stond te gebeuren.

Leuk, dat fouilleren en met zogenaamde vuurwerkhonden op het vak (waar stonden die te ruiken dan?) maar het heeft geen klote geholpen en de basis van het beveiligen (zorgen dat de achterdeur dicht zit) was niet op orde.

Bij Feyenoord gebeurt er ook van alles wat het daglicht niet kan verdragen, sommige supportersgroepen bleken in het verleden ook toegang tot de Kuip te hebben (weten we het nog -> link). En was het niet bij Twente dat via een doorloop in een supportershome alles wat God verboden had op vak P terecht kon komen?

Het vervelende en pijnlijke is alleen dat als dit bij iedere andere club dan Ajax gebeurt, het narratief (zoals het op mij overkomt) is dat de hele club niet deugt. Dat het alle supporters aan te rekenen is. En in Amsterdam wordt er altijd succesvol gewezen naar 'de F-side' en zijn de club en andere supporters veel eerder ook 'slachtoffer'. Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat dit in de strafmaat ook meewerkt. Bij Feyenoord worden complete tribunes gesloten, bij Ajax komen ze dikwijls weg met een half vak.

Wij kijken tegen afschuwelijke netten aan, en de parterre's blijven leeg in Europees verband. Waar blijven dergelijke maatregelen in de Arena?

Ik klink wellicht als een Calimero, maar zo voelt het wel.

+1/-0

Van Basten heeft gelijk. Het is een zaak voor de politiek. Clubs kunnen dit niet alleen bestrijden. Politie-inzet, ME. Iets minder geld naar klimaatbeleid, zodat de politie zijn werk kan doen.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 02 december 2025 om 09:03:

Dn_Kraaij schreef op 01 december 2025 om 16:11:

(...)

(.............)

Ik klink wellicht als een Calimero, maar zo voelt het wel.

Deze gedachtengang is niet vreemd, want hoe vaak had ik hierover gereageerd en nu zie ik toch dat er behalve bij jou nu ook bij de overigen op dit netwerk over gedacht wordt. De KNVB meet met 2 of meerdere maten, dat bewees het verleden. Feyenoord's kern adviseer ik om je cool en collected te blijven en het A'damse voorbeeld te negeren, omdat de club dan echt wordt neergesabeld. Wellicht erg negatief gedacht maar ik kijk er niet van op als de KNVB maatregelen tegen Feyenoord treft, als dat bij ons gebeurt.

+1/-0

Groningen zoveel beter en kansen wel 1-0 achter.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Andere competities » Eredivisie 2025/2026