MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 3.389
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Heracles Almelo-Feyenoord
Man van de Wedstrijd Feyenoord-FC Utrecht: -
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 21 september 2025 om 23:59:
(...)
Ajax en PSV gaan het ook moeilijk krijgen in Alkmaar die Vlaming heeft het aardig goed op de rit en missen ze die Ierse spits ook nog.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 12.465
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Goh die Weghorst komt realistisch over hij heeft gelijk. Of het typisch Nederlands is betwijfel ik maar de kritiek richt zich volledig onterecht alleen op de trainer.
De verslaggever van de NOS, Joep Schreuder, suggereert dat de prestaties van Ajax wellicht niet aan de trainer liggen, maar ook aan de spelers. 'Jij zegt: het ligt niet aan de trainer. Uiteindelijk is de trainer degene die verantwoordelijk is. Hij is verantwoordelijk voor ons elftal.'
'Alleen, ik vind wel vanaf moment één dat onze trainer, mijn trainer, shit over zich heen heeft gehad van heb ik jou daar. Daar vind ik wel wat van. Ik vind daar wat van in Nederland. Natuurlijk mag er een verwachtingspatroon zijn, maar hoe wij soms dingen op de man spelen...', is Weghorst niet te spreken over de keiharde kritiek voor Heitinga.
Hij gaat verder: 'Ik zie hem ook staan na de wedstrijd in de kleedkamer. Dan denk ik soms wel: Nederland, wat zijn we aan het doen? Ik ben het er helemaal mee eens dat het beter moet. Het publiek zegt ook: we willen Ajax zien. We willen Ajax-voetbal zien. Dat wil iedereen en dat willen wij ook.'
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 958
Reg.: 6 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 05 oktober 2025 om 02:54:
We willen Ajax-voetbal zien. Dat wil iedereen en dat willen wij ook.'
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Hij doelt met name op de Nederlandse media die overwegend ajax minded is. De realiteit bij veel andere clubs is heel anders die hebben alleen maar leedvermaak sinds Ten Hag vertrok. Ajax doet er zelf ook aan mee is altijd wat loos Overmars Ihataren afpersing Brobby etcetera..
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 oktober 2025, 05:17:28.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Van Hanegem na persconferentie Heitinga: 'Als ik hem was, liep ik weg bij dat soort vragen'
vandaag, 07:40 door NielsOpdam 14
Bron Algemeen Dagblad
Willem van Hanegem ziet dat de spelers van Ajax John Heitinga niet lieten vallen tijdens de uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam, zo schrijft hij in het Algemeen Dagblad. Zaterdagmiddag vocht Ajax zich op Het Kasteel terug van 3-1 naar 3-3. Daardoor staan de Amsterdammers nu derde in de Eredivisie.
'Het was niet de week van Ajax, dat is wel duidelijk', begint Van Hanegem zijn wekelijkse column in de krant. 'Goed, van dit Olympique Marseille verliezen alle Nederlandse clubs, daar ben ik van overtuigd. Van die paniek in het land na dat verlies snapte ik weinig. Maar die eerste helft tegen Sparta, dat is wel zorgwekkend.'
Ajax verloor afgelopen dinsdag met 4-0 van Olympique Marseille in de Champions League, terwijl er in Rotterdam een punt werd gepakt. Na afloop kreeg Heitinga de vraag hoe lang hij nog trainer van Ajax is. 'Vaak zeggen verslaggevers ook nog dat ze het wel moeten vragen. Nou, van wie dan? Nee, verslaggevers krijgen steeds meer het idee dat zij bepalen wat er moet gebeuren. Nou, als ik Heitinga was, liep ik weg bij dat soort vragen.'
'Daar liet Ajax zien nog wel iets te kunnen'
Van Hanegem is van mening dat Heitinga er niet staat omdat 'verslaggevers zo nodig willen vragen of hij zijn baan kwijt is of niet'. De Kromme zag Ajax in de tweede helft wel terugkomen tot 3-3. 'De inhaalrace na de 3-1 achterstand, daar liet Ajax zien nog wel iets te kunnen. Ze kwamen terug, maar je moet ook eerlijk zijn: waarom pas na 70 minuten de bal snel rond laten gaan in plaats van vanaf de start?
john heitinga sparta ajax 25/26
John Heitinga kreeg tijdens de persconferentie veel vragen over zijn toekomst. Willem van Hanegem vindt dat belachelijk.
'Als spelers hadden gewild, hadden ze Heitinga laten vallen'
'En als Sparta een beetje scherper was geweest had Ajax vijf keer moeten scoren om in de slotfase nog een puntje te pakken', vervolgt Van Hanegem zijn verhaal. 'Maar goed, als de spelers hadden gewild, hadden ze Heitinga laten vallen. Dat gebeurde niet en dat zegt toch iets. En ook Heitinga weet wel dat het beter zal moeten hoor. Maar de directie van Ajax bepaalt of hij blijft en niet de sportjournalistiek van Nederland.'
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 05 oktober 2025 om 03:42:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 05 oktober 2025 om 02:54:
We willen Ajax-voetbal zien. Dat wil iedereen en dat willen wij ook.'
Die gekke Italiaan had het vorig seizoen nog niet zo slecht in de smiezen. Maar goed, in the end ging hij ook af!
Feyenoord Forum » Andere competities » Eredivisie 2025/2026