Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 10.436
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 27 maart 2024 om 08:25:
Conclusies tav Feyenoorders in Oranje:
- Bijlow kan zijn borst nat maken. Vebruggen was uitstekend vandaag.
- In 5-mans verdediging kan de Ligt echt niet meer. Goede kans voor Geertruida, die voetballend en positioneel veel beter is.
- Hartman wordt basis, Blind kan dat niet meer goed invullen.
- Wieffer zal het van invalbeurten moeten hebben. Denk dat Schouten een streepje voor heeft en wellicht kiest Koeman voor duo de Jong/Reijnders als blok (wel heel aanvallend, dus vraag het me af)
- Timber eigenlijk te weinig van gezien, kreeg nauwelijks ballen
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
Ik vind het een systeem van niks. Het past totaal niet bij de manier waarop wij in Nederland onze voetballers 'opleiden', en hoe de 'bepalende' internationals gewend zijn te spelen bij hun clubs.
Het komt mijn inziens voort uit een defensieve gemakszucht. Een idee dat Oranje het achterin moet dichttimmeren. Nederland heeft zeker centraal achterin een surplus aan kwaliteit, en zodoende kan de bondscoach zoveel mogelijk grote namen opstellen. Hoeft Koeman niet teveel centrale verdedigers teleur te stellen iedere interland.
Je moet het omdraaien. Juist omdat 'we' zulke goede centrale verdedigers hebben hoeven we er niet veel op te stellen. En kunnen we linies waarin het van de kwaliteit niet overloopt versterken.
Daarnaast is de positie van 'wingback' in dit systeem essentieel, je moet de beschikking hebben over spelers die de gehele flank kunnen bestrijken. En die 'wingbacks' moeten tot je beste spelers behoren. Echte meerwaarde. Dumfries doet het in Oranje heel aardig, maakt zelfs het verschil zo nu en dan. Maar ik blijf het een uiterst beperkte speler vinden. Het is keihard rennen en draven, maar niet heel doordacht.
Op de linkerflank zou Hartman zo'n rol kunnen vervullen, maar ik vind Hartman juist in de combinatie met zijn medespelers op zijn best. Hij is beter met een flankspeler vóór zich, als hij kan bijsluiten en verrassen. En Blind is voetballend sterk, maar heeft zo'n rol nooit kunnen belopen. Bleek ook gisteren weer.
Ik vind het uberhaupt niet 'passen' bij Nederland, dat er op de flank eigenlijk maar één speler geposteerd wordt. De balans in balbezit is er niet met deze veldbezetting. Het vermogen tot een goede opbouw en verzorgd combinatievoetbal te komen, ontbreekt.
Ik vind dat Oranje dit systeem heel snel overboord moet gooien, en terug moet naar 4-3-3.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 27 maart 2024 om 16:34:
Ik vind het een systeem van niks. Het past totaal niet bij de manier waarop wij in Nederland onze voetballers 'opleiden', en hoe de 'bepalende' internationals gewend zijn te spelen bij hun clubs.
Het komt mijn inziens voort uit een defensieve gemakszucht. Een idee dat Oranje het achterin moet dichttimmeren. Nederland heeft zeker centraal achterin een surplus aan kwaliteit, en zodoende kan de bondscoach zoveel mogelijk grote namen opstellen. Hoeft Koeman niet teveel centrale verdedigers teleur te stellen iedere interland.
Je moet het omdraaien. Juist omdat 'we' zulke goede centrale verdedigers hebben hoeven we er niet veel op te stellen. En kunnen we linies waarin het van de kwaliteit niet overloopt versterken.
Daarnaast is de positie van 'wingback' in dit systeem essentieel, je moet de beschikking hebben over spelers die de gehele flank kunnen bestrijken. En die 'wingbacks' moeten tot je beste spelers behoren. Echte meerwaarde. Dumfries doet het in Oranje heel aardig, maakt zelfs het verschil zo nu en dan. Maar ik blijf het een uiterst beperkte speler vinden. Het is keihard rennen en draven, maar niet heel doordacht.
Op de linkerflank zou Hartman zo'n rol kunnen vervullen, maar ik vind Hartman juist in de combinatie met zijn medespelers op zijn best. Hij is beter met een flankspeler vóór zich, als hij kan bijsluiten en verrassen. En Blind is voetballend sterk, maar heeft zo'n rol nooit kunnen belopen. Bleek ook gisteren weer.
Ik vind het uberhaupt niet 'passen' bij Nederland, dat er op de flank eigenlijk maar één speler geposteerd wordt. De balans in balbezit is er niet met deze veldbezetting. Het vermogen tot een goede opbouw en verzorgd combinatievoetbal te komen, ontbreekt.
Ik vind dat Oranje dit systeem heel snel overboord moet gooien, en terug moet naar 4-3-3.
Bijlow Geertruida van Dijk Aké Hartman Schouten F. de Jong Reijnders Malen Depay Simons
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 28 maart 2024 om 11:48:
(...)Ja, eens. Mooie opstelling. Gakpo of Simons is mij dan om het even, wie er maar in vorm is. geloof alleen dat Koeman hier net snel aan zal gaan en grotendeels aan 5-3-2 gaat vasthouden.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 29 maart 2024 om 10:29:
Schijnt dat Koeman wel fan is van Brobbey hij is ook de enige Ajacieden lijkt me al zit de kans erin dat Bergwijn en Berghuis ook weer erbij komen de bondscoach moet nog veel knopen doorhakken, Nederland kan wel twee elftallen opstellen als iedereen fit is.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.991
Reg.: 4 juli 2020
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 30 maart 2024 om 01:35:
Memphis Van Dijk wijnaldum zijn wel Europese toppers maar het gaat om het team halve finale moet mogelijk zijn zeker in Duitsland waar het oranje legioen groot zal zijn.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 30 maart 2024 om 01:35:
Memphis Van Dijk wijnaldum zijn wel Europese toppers maar het gaat om het team halve finale moet mogelijk zijn zeker in Duitsland waar het oranje legioen groot zal zijn.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 3.126
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 27 maart 2024 om 16:34:
Bijlow Geertruida van Dijk Aké Hartman Schouten F. de Jong Reijnders Malen Depay Simons
Koeman laat weer eens zien waarom hij middelmaat is. Wel Gravenberch (niets laten zien), Wijnaldum (spreekt voor zich), Brubbey (heeft na de warming up al kramp) en Bergwijn (heeft zich het hele jaar lopen misdragen en niets gepresteerd) oproepen is een schande. Geen Zirkzee, Wieffer (tenzij te zwaar gebleseeerd) en Summerville idem dito.
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 16 mei 2024 om 21:27:
Wieffer zal wel te geblesseerd zijn, want die heeft echt wel een streepje voor bij Koeman.
Zirkzee niet is wel treurig.
open/sluit de onderstaande quote:Frank Arneslot schreef op 16 mei 2024 om 21:29:
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 16 mei 2024 om 21:27:
Wieffer zal wel te geblesseerd zijn, want die heeft echt wel een streepje voor bij Koeman.
Zirkzee niet is wel treurig.
De Roon is ook geblesseerd.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Wieffer wordt niet zomaar gepasseerd lijkt me dat hij echt niet op tijd fit is erg sneu netals Hartman.
De voorselectie van Oranje:
Keepers: Justin Bijlow (Feyenoord), Mark Flekken (Brentford), Nick Olij (Sparta), Bart Verbruggen (Brighton & Hove Albion).
Verdedigers: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Girona FC), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Inter) Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen), Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Matthijs de Ligt (Bayern München), Ian Maatsen (Borussia Dortmund), Micky van de Ven (Tottenham Hotspur), Stefan de Vrij (Inter).
Middenvelders: Ryan Gravenberch (Liverpool), Frenkie de Jong (Barcelona), Teun Koopmeiners (Atalanta), Tijjani Reijnders (AC Milan), Marten de Roon (Atalanta), Jerdy Schouten (PSV), Quinten Timber (Feyenoord), Joey Veerman (PSV), Georginio Wijnaldum (Al Ettifaq).
Aanvallers: Steven Bergwijn (Ajax), Brian Brobbey (Ajax), Memphis Depay (Atlético), Cody Gakpo (Liverpool), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Xavi Simons (RB Leipzig), Wout Weghorst (TSG Hoffenheim).
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 27 mei 2024 om 16:48:
Weet iemand hoe erg Wieffer nou geblesseerd is?
Lees net dat de Roon ook afvalt door een blessure. Dat vergroot de kansen van Timber, maar ik vind dat toch echt een andere positie (al ziet Gullit hem wel als een verdedigende middenvelder).
Feyenoord Forum » Andere competities » Nederlands elftal