Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 63 pagina's: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 59 60 61 62 63

Proficiat Eindhoven, ze hebben nu 5x op rij van PSV verloren.

 

+1/-0

Eerste contact is gelegd met Bosz.

 

+1/-0

Einde verhaal Heitinga lijkt me, gewoon stapje terugdoen verder als assistent zal wel gebeuren en dan moet Bosz het gaan doen.

 

+1/-0

Heitinga heeft er een vechtploeg van gemaakt, hij denkt een soort Atletico te zijn. Maar dat kunnen deze spelers helemaal niet en daarom ziet het er zo kinderachtig uit allemaal. fascinerend om te zien deze aftakeling. PSV is ook gewoon matig, als Ajax 'gewoon' was gaan voetballen (combineren, aanvallen opzetten) dan hadden ze dit gewonnen. Helaas zal Heitinga wel afgeserveerd worden, het was leuk zolang het duurde

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 01 mei 2023 om 08:48:

(...)



Voetballend komt Ajax op alle fronten tekort in topwedstrijden. Daarmee hadden ze het gisteren ook zeker niet gewonnen. Dat frustreren en irriteren is hun plan B. Het is niet eens 'vechtvoetbal' volgens mijn definitie van het begrip, want dat kunnen ze fysiek niet opbrengen. Conditioneel en qua kracht schieten ze op vrijwel iedere positie op het middenveld en de aanval tekort om écht strijd te leveren.

In mijn ogen is vechtvoetbal niet persé negatief, het als collectief knokken voor iedere centrimeter, met volle overtuiging en passie duels aangaan en er alles aan doen om een overwinning over de streep te trekken. Het gras op willen vreten, als dat nodig is.

Dit Ajax heeft dat niet. De helft van het elftal onttrekt zich er ook aan. En omdat het ook voetballend niet lukt, komt er frustratie bovendrijven. Dat een Klaassen daarin het voortouw heeft, is typerend. Gewoon een gemankeerde speler die betere voetballers om zich heen nodig heeft om tot een acceptabel niveau te komen. Een 'mee-voetballer', die nu wordt geroemd om zijn leiderschap en winnaarsmentaliteit. Aldus de grote trainer. Maar daar heeft het helemaal niets mee te maken, zijn gedrag is een zwaktebod. Hij kan gewoon niet anders/beter/meer.

Ajax heeft met dit 'gezuig' de halve finale tegen Feyenoord gewonnen. En na de zeperd van vorige week, hebben ze gisteren geprobeerd op dezelfde manier te spelen.

PSV ging daarin méér mee dan Feyenoord in de halve finale. Het voedt het Eindhovense gedrag van mékkeren, verongelijkt doen en de arbitrage lastig vallen. Constant de confrontatie zoeken, je uit de tent laten lokken en massaal om de scheidsrechter heen staan om iedere beslissing aan te vechten. Ik weet niet of het vanuit een bepaald minderwaardigheidscomplex is, maar ik vind dat PSV 'van oudsher' daar een handje van heeft. Van Bommel en Bruggink waren ook zo vervelend, en nu hebben ze met Luuk de Jong wéér zo'n figuur.

Ze zijn er bij PSV misschien wel gewoon beter in.

Dus zelfs daarin moet Ajax dit seizoen zijn meerdere in een ander erkennen. Lastig, als je overtuigd bent dat je de beste bent...

 

+1/-0

Alvarez, Klaassen en Tadic vormen wel het meest treurige trio van de Nederlandse velden. Wat hebben zij Ajax voor gek gezet zeg. De club die ooit bekend stond om het verzorgde voetbal kan nu niet meer dan een stel B-acteurs laten provoceren, huilen en tijdrekken. Dit is geen incident, dit was het plan. Want zo deden ze het tegen ons in de halve finale ook. Wat is die club ver afgegleden. Ik hoop dat Sjonnie nog even mag blijven, maar als ik het voor het zeggen had bij Ajax zou ik dit gedrag nooit meer willen zien.

 

+2/-0

Vind Bassey nog de symphatiekste vh hele stel.

 

+1/-0

Over Brubbey verschillen de meningen ook tussen Van Basten en Gullit. Ik was het eens met Ruud in een heel pover ajax speelde hij gewoon een goede wedstrijd en als Bergwijn gewoon opgelet had was het 2-0 geworden. Dat hij een penal hoog over schiet zegt me niks deed Seedorf ook ooit. Had die jongen het hele seizoen in de spits laten staan en hij was nu veel verder geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Wat je tussen de regels over Brobbey hoort en leest, is dat hij op trainingen de kantjes eraf loopt en zichzelf heel slecht kan ‘pijnigen’. Dat laatste gaat er niet om dat je constant in het rood moet, maar wel dat je op een leeftijd zit wanneer je in jezelf moet investeren.

We hebben het hier over een topsporter die liever lui dan moe is. Die bij ‘weerstand’ stopt en/of ‘terugschakelt’. Daar kom je tegenwoordig niet meer mee weg. Alles wordt gezien/gemeten.

Ik heb ooit bij een zeer professioneel centrum gerevalideerd en daar zeiden ze; als het geen pijn doet, heet het bewegen en is het onderhouden. Sporten en beter worden doet pijn.

Alles wat ik op dat vlak over Brobbey hoor, doet me hieraan denken. Hij heeft altijd alles op talent kunnen doen, iedereen kende zijn nukken. En daar hebben ze 18M voor betaald…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 02 mei 2023 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:




Wat je tussen de regels over Brobbey hoort en leest, is dat hij op trainingen de kantjes eraf loopt en zichzelf heel slecht kan ‘pijnigen’. Dat laatste gaat er niet om dat je constant in het rood moet, maar wel dat je op een leeftijd zit wanneer je in jezelf moet investeren.

We hebben het hier over een topsporter die liever lui dan moe is. Die bij ‘weerstand’ stopt en/of ‘terugschakelt’. Daar kom je tegenwoordig niet meer mee weg. Alles wordt gezien/gemeten.

Ik heb ooit bij een zeer professioneel centrum gerevalideerd en daar zeiden ze; als het geen pijn doet, heet het bewegen en is het onderhouden. Sporten en beter worden doet pijn.

Alles wat ik op dat vlak over Brobbey hoor, doet me hieraan denken. Hij heeft altijd alles op talent kunnen doen, iedereen kende zijn nukken. En daar hebben ze 18M voor betaald…



Eens hoor maar ligt dat ook niet aan de begeleiding?? Kan me niet voorstellen dat bij Feyenoord nu iemand de kantjes ervan afloopt.
Zijn statistieken zijn echt niet slecht dit seizoen meer als tien goals geloof ik maar is nooit zeker van een basisplek. Daarbij denk ik dat hij een a-typische ajax spits is bij een PSV of Feyenoord zou hij anders beoordeeld worden.

 

+1/-0

HET IS HEEEEELLL ERG STIL IN Amsterdam!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 08 mei 2023 om 16:26:

HET IS HEEEEELLL ERG STIL IN Amsterdam!!!!!!!!!!!!!!!!!



 

+1/-0

Tegenwoordig luister ik regelmatig naar de maandag-uitzending van 'Kale & Kokkie'; twee 'échte' Ajacieden die iedere week hun licht laten schijnen op de club en de wedstrijd van die speelronde. En ik ben geloof ik niet de enige luisteraar met een lichte voorkeur voor 'hun Rotterdamse vrienden'. :B

Het chagrijn wat deze maanden met een shovel van hun gezichten is af te scheppen, bezorgt mij een hoop (leed)vermaak. De verbazing dat 'hun' grote Ajax zo diep heeft kunnen vallen, heeft al een beetje plaatsgemaakt voor woede en zelfs berusting. Wat dan wel weer herkenbaar is, van de tijden dat het met Feyenoord niet erg best ging.

Wat ik dan wel weer 'typerend' vind, is dat ze precies weten wat er moet gebeuren, wie er schuldig is: "Zal ik jouw ff vertellen hoe het zit?" (in dat hoofdstedelijke accent). En dan komt het...

Genieten.

Het is ook wel een puinzooi in Amsterdam, natuurlijk. Maar niet alles wat er gebeurt, deugt niet. Het vertrek van een Gerald Vanenburg (een man met een 'Ajax-hart') omdat er binnen de jeugdopleiding teveel gestuurd wordt op basis van data, is misschien gewoon gezond. Als figuren met conservatieve opvattingen niet meewillen met de ontwikkeling binnen het voetbal, kun je soms beter afscheid nemen. Volgens mij bewijzen Feyenoord en AZ juist dat die meer wetenschappelijke aanpak met een grotere rol voor data vruchten afwerpt. Maar op dit moment is dat ook een probleem in Amsterdam. En moeten ze weer scouten op de pleintjes waar Rijkaard, Kluivert en Davids werden ontdekt. Alsof je die daar nog gaat vinden... :B

 

+1/-0

Die club doet volgend jaar (helaas) weer mee om het kampioenschap, ik kan me weinig seizoenen voor de geest halen van Ajax waarin ze na een minder seizoen niet meestreden en ze hebben nu nog veel meer geld te besteden dan voorheen om dingen recht te zetten in die selectie.

In de basis is het daar zo slecht nog niet, de Ajax jeugdopleiding levert nog steeds het meeste aantal jeugdinternationals van de Nederlandse topclubs en vist vrijwel heel Nederland leeg qua toptalenten. Als ze dat combineren met wat kwaliteit van buitenaf en een normale trainer dan zullen ze weer meedoen, daar is weinig extra's voor nodig.

Bovendien hebben ze het voordeel dat hun spelers goed in de markt liggen, dus ze kunnen altijd een Alvarez of iets dergelijks voor een groot bedrag kwijt. Tamelijk bizar ergens, als je dat vergelijkt met wat wij bijvoorbeeld voor betere kwaliteit zoals Aursnes ontvingen. Maar dat is dan toch de Ajax premiumprijs op basis van enkele bijzondere prestaties uit het verleden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 09 mei 2023 om 16:53:

Die club doet volgend jaar (helaas) weer mee om het kampioenschap, ik kan me weinig seizoenen voor de geest halen van Ajax waarin ze na een minder seizoen niet meestreden en ze hebben nu nog veel meer geld te besteden dan voorheen om dingen recht te zetten in die selectie.

In de basis is het daar zo slecht nog niet, de Ajax jeugdopleiding levert nog steeds het meeste aantal jeugdinternationals van de Nederlandse topclubs en vist vrijwel heel Nederland leeg qua toptalenten. Als ze dat combineren met wat kwaliteit van buitenaf en een normale trainer dan zullen ze weer meedoen, daar is weinig extra's voor nodig.

Bovendien hebben ze het voordeel dat hun spelers goed in de markt liggen, dus ze kunnen altijd een Alvarez of iets dergelijks voor een groot bedrag kwijt. Tamelijk bizar ergens, als je dat vergelijkt met wat wij bijvoorbeeld voor betere kwaliteit zoals Aursnes ontvingen. Maar dat is dan toch de Ajax premiumprijs op basis van enkele bijzondere prestaties uit het verleden.



De basis is juist wel wankel. Hun beste spelers willen (en zullen vertrekken): Kudus, Alvarez en Timber.

Wat houdt je dan over als basis-as: Bassey, Taylor, Berghuis, Brobby, Bergwijn. Dat is echt veel te mager. er is geld zat, dus daar zal echt wel kwaliteit voor komen (dan moeten ze nu wel echt goed inkopen), maar dan hangt het nog van de trainer af of die daar snel een mooi geheel van kan maken (zoals Slot dat kan). Ik gok dat ze wat oud-spelers gaan proberen terug te halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 09 mei 2023 om 16:53:

Die club doet volgend jaar (helaas) weer mee om het kampioenschap, ik kan me weinig seizoenen voor de geest halen van Ajax waarin ze na een minder seizoen niet meestreden en ze hebben nu nog veel meer geld te besteden dan voorheen om dingen recht te zetten in die selectie.

In de basis is het daar zo slecht nog niet, de Ajax jeugdopleiding levert nog steeds het meeste aantal jeugdinternationals van de Nederlandse topclubs en vist vrijwel heel Nederland leeg qua toptalenten. Als ze dat combineren met wat kwaliteit van buitenaf en een normale trainer dan zullen ze weer meedoen, daar is weinig extra's voor nodig.

Bovendien hebben ze het voordeel dat hun spelers goed in de markt liggen, dus ze kunnen altijd een Alvarez of iets dergelijks voor een groot bedrag kwijt. Tamelijk bizar ergens, als je dat vergelijkt met wat wij bijvoorbeeld voor betere kwaliteit zoals Aursnes ontvingen. Maar dat is dan toch de Ajax premiumprijs op basis van enkele bijzondere prestaties uit het verleden.



Ik vind het niet vanzelfsprekend dat ze voor de titel gaan spelen ze kunnen deze zomer vast genoeg spelers kopen, maar hun kracht is altijd uit de eigen opleiding gekomen en ik zie daar niet 1,2,3 een goede basis uit voortkomen.

 

+1/-0

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1135468/ajax-weekt-opvolger-van-veldmate-los-bij-man-city-na-dienstverband-van-zes-jaar.htmllink

Slaat Ajaks even een slag hoor. Het gerucht gaat dat deze man na intensief scouten Erling Haaland bij Dortmund heeft ontdekt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 19:31:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1135468/ajax-weekt-opvolger-van-veldmate-los-bij-man-city-na-dienstverband-van-zes-jaar.htmllink

Slaat Ajaks even een slag hoor. Het gerucht gaat dat deze man na intensief scouten Erling Haaland bij Dortmund heeft ontdekt.



Beetje overdreven Bij Red Bull Salzburg in de Champions League trok Haaland al de aandacht: in zes wedstrijden wist hij acht keer te scoren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 mei 2023 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 19:31:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1135468/ajax-weekt-opvolger-van-veldmate-los-bij-man-city-na-dienstverband-van-zes-jaar.htmllink

Slaat Ajaks even een slag hoor. Het gerucht gaat dat deze man na intensief scouten Erling Haaland bij Dortmund heeft ontdekt.



Beetje overdreven Bij Red Bull Salzburg in de Champions League trok Haaland al de aandacht: in zes wedstrijden wist hij acht keer te scoren.



Sarcasme

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 22:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 mei 2023 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 19:31:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1135468/ajax-weekt-opvolger-van-veldmate-los-bij-man-city-na-dienstverband-van-zes-jaar.htmllink

Slaat Ajaks even een slag hoor. Het gerucht gaat dat deze man na intensief scouten Erling Haaland bij Dortmund heeft ontdekt.



Beetje overdreven Bij Red Bull Salzburg in de Champions League trok Haaland al de aandacht: in zes wedstrijden wist hij acht keer te scoren.



Sarcasme



Goeie meestal doorzie ik dat wel haha..

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 63 pagina's: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 59 60 61 62 63

Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax