Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 10.436
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
Heitinga heeft er een vechtploeg van gemaakt, hij denkt een soort Atletico te zijn. Maar dat kunnen deze spelers helemaal niet en daarom ziet het er zo kinderachtig uit allemaal. fascinerend om te zien deze aftakeling. PSV is ook gewoon matig, als Ajax 'gewoon' was gaan voetballen (combineren, aanvallen opzetten) dan hadden ze dit gewonnen. Helaas zal Heitinga wel afgeserveerd worden, het was leuk zolang het duurde
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 16.715
Reg.: 2 januari 2007
Alvarez, Klaassen en Tadic vormen wel het meest treurige trio van de Nederlandse velden. Wat hebben zij Ajax voor gek gezet zeg. De club die ooit bekend stond om het verzorgde voetbal kan nu niet meer dan een stel B-acteurs laten provoceren, huilen en tijdrekken. Dit is geen incident, dit was het plan. Want zo deden ze het tegen ons in de halve finale ook. Wat is die club ver afgegleden. Ik hoop dat Sjonnie nog even mag blijven, maar als ik het voor het zeggen had bij Ajax zou ik dit gedrag nooit meer willen zien.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Over Brubbey verschillen de meningen ook tussen Van Basten en Gullit. Ik was het eens met Ruud in een heel pover ajax speelde hij gewoon een goede wedstrijd en als Bergwijn gewoon opgelet had was het 2-0 geworden. Dat hij een penal hoog over schiet zegt me niks deed Seedorf ook ooit. Had die jongen het hele seizoen in de spits laten staan en hij was nu veel verder geweest.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 02 mei 2023 om 20:18:
Wat je tussen de regels over Brobbey hoort en leest, is dat hij op trainingen de kantjes eraf loopt en zichzelf heel slecht kan ‘pijnigen’. Dat laatste gaat er niet om dat je constant in het rood moet, maar wel dat je op een leeftijd zit wanneer je in jezelf moet investeren.
We hebben het hier over een topsporter die liever lui dan moe is. Die bij ‘weerstand’ stopt en/of ‘terugschakelt’. Daar kom je tegenwoordig niet meer mee weg. Alles wordt gezien/gemeten.
Ik heb ooit bij een zeer professioneel centrum gerevalideerd en daar zeiden ze; als het geen pijn doet, heet het bewegen en is het onderhouden. Sporten en beter worden doet pijn.
Alles wat ik op dat vlak over Brobbey hoor, doet me hieraan denken. Hij heeft altijd alles op talent kunnen doen, iedereen kende zijn nukken. En daar hebben ze 18M voor betaald…
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.991
Reg.: 4 juli 2020
Favoriete opstelling: geen
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Tegenwoordig luister ik regelmatig naar de maandag-uitzending van 'Kale & Kokkie'; twee 'échte' Ajacieden die iedere week hun licht laten schijnen op de club en de wedstrijd van die speelronde. En ik ben geloof ik niet de enige luisteraar met een lichte voorkeur voor 'hun Rotterdamse vrienden'.
Het chagrijn wat deze maanden met een shovel van hun gezichten is af te scheppen, bezorgt mij een hoop (leed)vermaak. De verbazing dat 'hun' grote Ajax zo diep heeft kunnen vallen, heeft al een beetje plaatsgemaakt voor woede en zelfs berusting. Wat dan wel weer herkenbaar is, van de tijden dat het met Feyenoord niet erg best ging.
Wat ik dan wel weer 'typerend' vind, is dat ze precies weten wat er moet gebeuren, wie er schuldig is: "Zal ik jouw ff vertellen hoe het zit?" (in dat hoofdstedelijke accent). En dan komt het...
Genieten.
Het is ook wel een puinzooi in Amsterdam, natuurlijk. Maar niet alles wat er gebeurt, deugt niet. Het vertrek van een Gerald Vanenburg (een man met een 'Ajax-hart') omdat er binnen de jeugdopleiding teveel gestuurd wordt op basis van data, is misschien gewoon gezond. Als figuren met conservatieve opvattingen niet meewillen met de ontwikkeling binnen het voetbal, kun je soms beter afscheid nemen. Volgens mij bewijzen Feyenoord en AZ juist dat die meer wetenschappelijke aanpak met een grotere rol voor data vruchten afwerpt. Maar op dit moment is dat ook een probleem in Amsterdam. En moeten ze weer scouten op de pleintjes waar Rijkaard, Kluivert en Davids werden ontdekt. Alsof je die daar nog gaat vinden...
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Die club doet volgend jaar (helaas) weer mee om het kampioenschap, ik kan me weinig seizoenen voor de geest halen van Ajax waarin ze na een minder seizoen niet meestreden en ze hebben nu nog veel meer geld te besteden dan voorheen om dingen recht te zetten in die selectie.
In de basis is het daar zo slecht nog niet, de Ajax jeugdopleiding levert nog steeds het meeste aantal jeugdinternationals van de Nederlandse topclubs en vist vrijwel heel Nederland leeg qua toptalenten. Als ze dat combineren met wat kwaliteit van buitenaf en een normale trainer dan zullen ze weer meedoen, daar is weinig extra's voor nodig.
Bovendien hebben ze het voordeel dat hun spelers goed in de markt liggen, dus ze kunnen altijd een Alvarez of iets dergelijks voor een groot bedrag kwijt. Tamelijk bizar ergens, als je dat vergelijkt met wat wij bijvoorbeeld voor betere kwaliteit zoals Aursnes ontvingen. Maar dat is dan toch de Ajax premiumprijs op basis van enkele bijzondere prestaties uit het verleden.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 09 mei 2023 om 16:53:
Die club doet volgend jaar (helaas) weer mee om het kampioenschap, ik kan me weinig seizoenen voor de geest halen van Ajax waarin ze na een minder seizoen niet meestreden en ze hebben nu nog veel meer geld te besteden dan voorheen om dingen recht te zetten in die selectie.
In de basis is het daar zo slecht nog niet, de Ajax jeugdopleiding levert nog steeds het meeste aantal jeugdinternationals van de Nederlandse topclubs en vist vrijwel heel Nederland leeg qua toptalenten. Als ze dat combineren met wat kwaliteit van buitenaf en een normale trainer dan zullen ze weer meedoen, daar is weinig extra's voor nodig.
Bovendien hebben ze het voordeel dat hun spelers goed in de markt liggen, dus ze kunnen altijd een Alvarez of iets dergelijks voor een groot bedrag kwijt. Tamelijk bizar ergens, als je dat vergelijkt met wat wij bijvoorbeeld voor betere kwaliteit zoals Aursnes ontvingen. Maar dat is dan toch de Ajax premiumprijs op basis van enkele bijzondere prestaties uit het verleden.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 09 mei 2023 om 16:53:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1135468/ajax-weekt-opvolger-van-veldmate-los-bij-man-city-na-dienstverband-van-zes-jaar.htmllink
Slaat Ajaks even een slag hoor. Het gerucht gaat dat deze man na intensief scouten Erling Haaland bij Dortmund heeft ontdekt.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 22 mei 2023 om 19:31:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1135468/ajax-weekt-opvolger-van-veldmate-los-bij-man-city-na-dienstverband-van-zes-jaar.htmllink
Slaat Ajaks even een slag hoor. Het gerucht gaat dat deze man na intensief scouten Erling Haaland bij Dortmund heeft ontdekt.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 22 mei 2023 om 22:35:
Beetje overdreven Bij Red Bull Salzburg in de Champions League trok Haaland al de aandacht: in zes wedstrijden wist hij acht keer te scoren.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 22 mei 2023 om 22:39:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 22 mei 2023 om 22:35:
Beetje overdreven Bij Red Bull Salzburg in de Champions League trok Haaland al de aandacht: in zes wedstrijden wist hij acht keer te scoren.
Sarcasme
Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax