Willykment
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 21 maart 2023 om 14:32:
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 21 maart 2023 om 13:37:
(...)Ward wordt juist gehaald omdat hij veel kennis heeft van de voor Ajax interessante markten: Portugal, Latijns Amerika. Daar waar de spelers lopen die vaak hét verschil maken (zie Lopez en Gimenez dit jaar tegen Ajax bijvoorbeeld) en voor de grootste bedragen worden verkocht (Anthony, Martinez, etc). De lokale markt is voor Ajax nauwelijks interessant, er lopen weinig spelers rond met de potentie en kwaliteit voor een topclub die Europees wil meedoen. Veel spelers die Overmars heeft gehaald in Nederland zijn mislukt. Iets wat ze daar eigenlijk wel hadden moeten zien aankomen, omdat ze eerder al de (terechte) conclusie hadden getrokken dat je voor Europees en groot transfer succes niet al te veel in de eredivisie moet scouten.
Tevens een les voor ons, al helemaal na dit seizoen waarin we grote kans maken op een kampioenschap zonder veel inbreng van spelers uit de eredivisie. Ook wij moeten nu niet terugvallen op de oude reflex om alleen in de eredivisie te kijken naar Nederlandstalige spelers, maar leren van dit seizoen en vooral kijken naar potentie en kwaliteit. Met name in Latijns Amerika is voor ons nog een wereld te winnen.
Ajax en ook Feyenoord zijn nou eenmaal Nederlandse clubs. Hier ligt de basis, je kan/mag dat niet laten versloffen. Hoe groot het potentieel van goede voetballers in andere werelddelen ook is, ik vind dat je aan die basis verplicht bent je elftal voor een (groot) deel uit Nederlandse spelers te laten bestaan.
Het moet in balans blijven. Feyenoord heeft nu in bepaalde opzichten een vreemdelingenlegioen, en zolang als het goed gaat hoeft dat geen probleem te zijn. Maar ik vind het van belang dat er ook spelers als Wieffer, Geertruida en Kokcu tussen lopen. Nu, en als het ff minder gaat ook.
Je verliest je identiteit als club, wanneer je met elf Brazilianen aan de aftrap verschijnt. Moet je niet willen.
Je kunt wijzen naar Anthony en Martínez, om aan te tonen dat Ajax met spelers uit Latijns-Amerika het meeste succes heeft weten te behalen. Maar daarvoor waren het de Ligt en de Jong; Nederlandser dan die twee krijg je bijna niet, en die kwamen uit de eigen opleiding. Overmars werkte nauw samen met die opleiding, wist wie er liep en heeft ook spelers aangetrokken voor de jeugd van Ajax.
Ik hoop dat Ward die kant helemaal laat versloffen, al was het alleen maar omdat ik denk dat Ajax in dat geval het lek absoluut niet boven gaat krijgen. En laat Feyenoord daar dan juist méér aandacht aan geven. Dan kunnen we daarin het verschil maken.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.879
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Dit bericht is gewijzigd op 21 maart 2023, 16:03:59.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.433
Reg.: 9 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 21 maart 2023 om 10:48:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 21 maart 2023 om 10:12:
(...)Zowel Heitinga als Huntelaar zie ik in de toekomst geen rol meer spelen er zal direct geen crisis ontstaan, maar wel als plek 2 in gevaar komt.
Overigens heeft Ward wel goede naam bij Liverpool.
Voor wat dat waard is. Ik ben heel benieuwd hoe een buitenlander zich staande gaat houden binnen die club, of hij de (club)cultuur snel genoeg kan doorgronden en om kan gaan met al die verschillende 'colonnes'.
Een directeur weghalen bij Liverpool geeft misschien internationaal aanzien, wat Ajax natuurlijk graag heeft. Ze schurken maar wat graag aan tegen de Europese top, al hebben ze daar dit seizoen he-le-maal niets te zoeken.
Maar weet Ward voldoende van de lokale markt en de nationale gang van zaken? Overmars was ook betrokken bij het binnenhalen van Nederlandse talenten, het wegkapen van veelbelovende spelers bij andere clubs. Kan Ward daarin vertrouwen op de scouting? Staat die organisatie goed genoeg op zichzelf? Op basis van afgelopen seizoen ben ik geneigd te stellen dat dit niet het geval is.
Misschien ligt dáár een rol voor Huntelaar. En met betrekking tot Heintinga denk ik inderdaad dat Ward een eigen hoofdtrainer mag gaan aanstellen, en 'Sjonnie' in die zin nog een beetje aan het lijntje gehouden wordt. Dat kan binnen de club wel voor onrust gaan zorgen. De supporters lopen nog altijd met 'Sjonnie' weg, lijkt het.
open/sluit de onderstaande quote:Ajax staat aan de vooravond van een grote reorganisatie op technisch vlak. Waar technisch manager Gerry Hamstra op het punt staat om zijn contract te ontbinden, is er vanuit de clubleiding wél veel vertrouwen in Klaas-Jan Huntelaar, aan wie alle scouts voorlopig verantwoording af moeten gaan leggen.
Dat meldt De Telegraaf dinsdagmiddag. Hoofdscout Henk Veldmate, die gelinkt wordt aan een terugkeer naar FC Groningen, doet een stapje terug een gaat verder als gewone scout. Hij moet voorlopig, net als zijn collega’s Hans van der Zee en Michel Doesberg verantwoording afleggen aan Huntelaar, in wie Ajax 'wel toekomst' ziet.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Scouting van Ajax voelde zich genegeerd
De Telegraaf schrijft dat de scouting van Ajax zich genegeerd voelde afgelopen zomer. Veel spelers kwamen binnen zonder dat er scoutingsrapporten van waren. Binnen Ajax werd de scoutingsvergadering op maandag in tweeën geknipt, omdat Van der Zee en Doesburg niet met elkaar praten. Dit zou Overmars nooit getolereerd hebben.
Uiteindelijk schakelde Ajax hulp in van Milos Malenovic. De zaakwaarnemer van Alfred Schreuder en Dusan Tadić moest spelers naar Amsterdam zien te halen. Hij moest contacten onderhouden met andere clubs, agenten en spelers, omdat Van der Sar, Huntelaar en Hamstra niet genoeg contacten hadden. Laatstgenoemde was niet populair bij veel zaakwaarnemers. Op het moment dat deze agenten versterkingen bij Ajax aandroegen, kregen ze te horen dat Hamstra er op een later moment op zou terugkomen. Uiteindelijk gebeurde dit vaak niet en dit zorgde voor ergernis bij de zaakwaarnemers.
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 652
Reg.: 6 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 21 maart 2023 om 18:13:
Ach, Gullit zei het mooi in Rondo:
"Sinds de VAR is er minder geluk."
En hij kon smakelijk om zijn eigen tegeltjeswijsheid/oneliner lachen.
Ik ook!
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.991
Reg.: 4 juli 2020
Favoriete opstelling: geen
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 24 maart 2023 om 09:38:
De naam van Ramiz Zerrouki valt ook weer in Amsterdam als mogelijke aanwinst. Het is pijnlijk om te zien voor Ajax dat Feyenoord met een kleinere portemonnee spelers heeft gehaald die er wel staan.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 24 maart 2023 om 09:38:
De naam van Ramiz Zerrouki valt ook weer in Amsterdam als mogelijke aanwinst. Het is pijnlijk om te zien voor Ajax dat Feyenoord met een kleinere portemonnee spelers heeft gehaald die er wel staan.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Het gaat nog niet eens zozeer om die financiële voorsprong, en veel meer over de structurele sportieve verhoudingen tussen de twee clubs. Ik ben de eerste die wijst naar budgetten en de mogelijkheden die daarbij gepaard gaan. Maar als dit seizoen weer eens iets bewijst, is het wel dat goed beleid onbetaalbaar is.
Ajax kan er 80 miljoen aan nieuwe tegenaan smijten (terwijl ze voor het dubbele verkocht hebben, laten we dat niet vergeten), ze zijn er geen klap mee opgeschoten. Feyenoord is alleen maar dichterbij gekomen.
Een causaal verband valt niet aan te tonen, maar ik durf te beweren dat in de regel clubs slechter met hun geld omgaan, naarmate ze meer te besteden krijgen.
In die zin hoeft Feyenoord niet te wedijveren met Ajax op financieel gebied, zolang het beleidstechnisch maar blijft presteren.
En als we dan toch naar die financiën in Amsterdam kijken. Ze zullen ook komende zomer wel spelers moeten verkopen, Kudus, Alvarez en Timber acht ik niet te behouden. En daarvoor zullen ze weer flinke bedragen cashen, waar Feyenoords verkopen weer bij in het niet vallen.
Maar waar Feyenoord de inkomsten kan gebruiken om her te investeren in kwaliteiten op het veld en de eigen organisatie gezonder te maken; heeft Ajax deze nodig om de begroting sluitend te krijgen. Daar staan namelijk aan de inkomsten-kant zowel CL-inkomsten als spelersverkopen die de hoge uitgaven (salarissen voornamelijk) dekken.
Feyenoord bouwt aan een betere financiële toekomst, Ajax moet gaten dichten om continuïteit te waarborgen op financieel vlak. Je zou het stilstand kunnen noemen, en dat is ten opzichte van Feyenoord achteruitgang. Ik zie het als momentum; Feyenoord valt aan en zet stappen. Ajax loopt achteruit en probeert vast te houden aan wat het heeft…
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 24 maart 2023 om 23:50:
Hoop dat Vd Sar nog lang blijft, zolang hij er zit zal Peter Bosz niet terugkomen.
Bosz is de ideale trainer voor hun, maarja weer een Feyenoorder hé.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 25 maart 2023 om 13:10:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 24 maart 2023 om 23:50:
Hoop dat Vd Sar nog lang blijft, zolang hij er zit zal Peter Bosz niet terugkomen.
Bosz is de ideale trainer voor hun, maarja weer een Feyenoorder hé.
Als Slot vertrekt, zou ik niet negatief staan tegenover de komst van Bosz naar Feyenoord. Bosz heeft Twente afgewezen, ik denk dat hij stiekem hoopt op iets beters. Nationaal of internationaal.
In Nederland heb je dan drie opties; Ajax gaat hem niet worden zolang van der Sar er iets over te vertellen heeft, bij PSV kan nog een hoop gebeuren, maar wellicht houdt hij het meeste rekening met Feyenoord.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 25 maart 2023 om 22:52:
Bosz stelt netals Slot wel eisen, meer als andere trainers volgens mij. Hij zal ook zijn eigen mensen meenemen denk aan Rob Maas en Hendrie Krüzen.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 26 maart 2023 om 12:10:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 25 maart 2023 om 22:52:
Bosz stelt netals Slot wel eisen, meer als andere trainers volgens mij. Hij zal ook zijn eigen mensen meenemen denk aan Rob Maas en Hendrie Krüzen.
Iedere trainer neemt zijn/haar mensen mee. Dat hoeft geen probleem te zijn bij Feyenoord, zolang hij (Bosz) en zijn staf willen voortborduren op de ontwikkeling die met de komst van Slot en zijn staf is ingezet.
Wat in Bosz’ nadeel spreekt, is zijn moeizame relatie met een aantal Feyenoord-iconen; in het bijzonder van Hanegem. Die bagatelliseert nog altijd alles wat Bosz presteert, en volgens zal hij de rol die Bosz gespeeld heeft in zijn ontslag als trainer nooit meer vergeven. Ik vraag me ook af of bijvoorbeeld John de Wolf onder/met Bosz kan werken, die liggen elkaar ook niet heel lekker volgens mij…
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord