Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 63 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 59 60 61 62 63

vd Vaart voorspelt in studio voetbal dat het 3-0 wordt voor Ajax. Hooijdonk houdt het op een gelijk spelletje. Ik teken ervoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 12 maart 2023 om 23:40:

vd Vaart voorspelt in studio voetbal dat het 3-0 wordt voor Ajax. Hooijdonk houdt het op een gelijk spelletje. Ik teken ervoor.



Ajax moet komen 2-6 op de counter. ;)

 

+1/-0

Ik zou met Szymanski rechts voorin en met Bullaude op 10 spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 13 maart 2023 om 00:11:

Ik zou met Szymanski rechts voorin en met Bullaude op 10 spelen.



Szymanski--Gimenez--Alireza
-----------Bullaude--------

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NRC: Ajax informeerde naar Slot en liet deal met technisch directeur ontploffen
07:11, Vandaag
80

Ajax heeft vorig jaar Feyenoord-trainer Arne Slot gepolst voor een overstap naar Amsterdam. Dat schrijft NRC in een reconstructie van de transferchaos in Amsterdam. Na de afgeketste samenwerking met de beoogde technisch directeur Alex Kroes werd Alfred Schreuder aangesteld.

De periode van Ajax onder Schreuder eindigde in een fiasco en hetzelfde geldt voor de onderhandelingen met Kroes, die aanvankelijk de belangrijkste kandidaat was om Marc Overmars op te volgen. Leen Meijaard, voorzitter van de raad van commissarissen, liet na een gesprek weten 'serieus geïnteresseerd' te zijn en appte later dat er met 'niemand anders' werd gepraat, terwijl commissaris Danny Blind hem een 'goede kandidaat' vond.

De volgende stap: een gesprek met algemeen directeur Edwin van der Sar. Die laat Kroes wekenlang bungelen, schetst NRC. Een afspraak met Van der Sar bleef uit. In mei 'ontploft het, als bekend wordt dat Schreuder in het nieuwe seizoen Ten Hag opvolgt - nadat Ajax eerst Feyenoord-coach Arne Slot zonder succes polst'. Kroes werd niet betrokken bij de onderhandelingen met Schreuder, trok zijn conclusies en trok zich terug. Hij werkt nu bij AZ.

Ook andere technisch directeuren bedankten. Ajax informeerde tevergeefs bij onder meer Michael Edwards (Liverpool) en Christoph Freund (Red Bull Salzburg). Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar vormden uiteindelijk het technische management met Van der Sar als supervisor. Ajax hoopt op korte termijn alsnog een nieuwe technisch directeur aan te stellen. Julian Ward (Liverpool) is de topkandidaat.

 

+1/-0

Van der Sar: "Arend Martijn, wil je trainer worden bij ons"

Arend Martijn: "Lijkt me leuk Edwin, maar alleen als je bij me in bad komt zitten"

 

+1/-0

Hoe Ajax in een permanente staat van crisismanagement kwam

Het is bestuurlijk nog altijd een zooitje bij Ajax, maar helaas heeft het niet echt meer zijn weerslag in sportief opzicht. Heitinga wint zijn wedstrijden en het vertrouwen bij de ploeg is weer aan het groeien. Het maakt mij er niet gerust op aankomende zondag...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 13 maart 2023 om 08:58:

Van der Sar: "Arend Martijn, wil je trainer worden bij ons"

Arend Martijn: "Lijkt me leuk Edwin, maar alleen als je bij me in bad komt zitten"



:B
En Mijn zaakwaarnemer Jack de handdoeken aangeeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

'Ajax klaar voor ultieme overval'
Ajax scoorde tegen sc Heerenveen drie keer binnen negentien minuten en won uiteindelijk met 4-2 in Friesland. 'Ajax klaar voor ultieme overval', kopt De Telegraaf, vooruitblikkend op de Klassieker tegen Feyenoord. Het werk van trainer John Heitinga wordt geprezen. 'Dat Ajax komend weekeinde al in de onderlinge clash met Feyenoord de koppositie kan overnemen, had Heitinga eind januari ook niet durven hopen. (...) En dus blaakt Ajax in de aanloop naar het prachtige affiche tegen Feyenoord van vertrouwen.'

Ook het Algemeen Dagblad heeft oog voor de Amsterdamse opmars sinds Heitinga het stokje overnam van Alfred Schreuder. 'In het eerste half uur toonde Ajax zich als vanouds frivool en dodelijk tegelijk. De flitsende aanvallen en drie vroege goals deden denken aan het spel en de grote scores van de voorbije succesjaren. Ajax speelde de Friese middenmoter helemaal ondersteboven.'

'Heitinga heeft Ajax getransformeerd, hoofdzakelijk door weinig te sleutelen aan zijn formatie en de concurrentiestrijd en automatismen steeds verder op te krikken. Ajax was dood en begraven, maar strijdt na reanimatie door John Heitinga volgende week om koppositie.'

'Het huidige vormpeil van Ajax lijkt een garantie voor een spannende kampioensrace tot het einde', schrijft Trouw. 'Ajax maakt van Feyenoord meer en meer opgejaagd wild. Komende zondag komt de Rotterdamse rivaal naar de Johan Cruijff Arena, voor een cruciale topper. De meegereisde Ajax-fans waren er in Friesland al druk mee. Na een week met veel discussie over het verbod op uitsupporters werd herhaaldelijk 'bommen op Rotterdam' gezongen.'

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 12 maart 2023 om 23:40:

vd Vaart voorspelt in studio voetbal dat het 3-0 wordt voor Ajax. Hooijdonk houdt het op een gelijk spelletje. Ik teken ervoor.



Hij zat er weer bij als een plofkikker. Blijft onuitroeibaar die arrogantie. gewoon lekker roepen obv een samenvatting, hij kijkt de Feyenoord wedstrijden niet eens. Prima, laat ze maar in de favorietenrol, we shall see.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 maart 2023 om 09:53:

open/sluit de onderstaande quote:

'Ajax klaar voor ultieme overval'
Ajax scoorde tegen sc Heerenveen drie keer binnen negentien minuten en won uiteindelijk met 4-2 in Friesland. 'Ajax klaar voor ultieme overval', kopt De Telegraaf, vooruitblikkend op de Klassieker tegen Feyenoord. Het werk van trainer John Heitinga wordt geprezen. 'Dat Ajax komend weekeinde al in de onderlinge clash met Feyenoord de koppositie kan overnemen, had Heitinga eind januari ook niet durven hopen. (...) En dus blaakt Ajax in de aanloop naar het prachtige affiche tegen Feyenoord van vertrouwen.'

Ook het Algemeen Dagblad heeft oog voor de Amsterdamse opmars sinds Heitinga het stokje overnam van Alfred Schreuder. 'In het eerste half uur toonde Ajax zich als vanouds frivool en dodelijk tegelijk. De flitsende aanvallen en drie vroege goals deden denken aan het spel en de grote scores van de voorbije succesjaren. Ajax speelde de Friese middenmoter helemaal ondersteboven.'

'Heitinga heeft Ajax getransformeerd, hoofdzakelijk door weinig te sleutelen aan zijn formatie en de concurrentiestrijd en automatismen steeds verder op te krikken. Ajax was dood en begraven, maar strijdt na reanimatie door John Heitinga volgende week om koppositie.'

'Het huidige vormpeil van Ajax lijkt een garantie voor een spannende kampioensrace tot het einde', schrijft Trouw. 'Ajax maakt van Feyenoord meer en meer opgejaagd wild. Komende zondag komt de Rotterdamse rivaal naar de Johan Cruijff Arena, voor een cruciale topper. De meegereisde Ajax-fans waren er in Friesland al druk mee. Na een week met veel discussie over het verbod op uitsupporters werd herhaaldelijk 'bommen op Rotterdam' gezongen.'




Goed dat het nog ergens wordt beschreven, op de NOS hebben ze er natuurlijk met geen woord over gerept. Maar o wee als er ook maar één micro incident rondom onze supporters plaatsvindt. Walgelijk.

 

+1/-0

Ajax is ook veruit de favoriet. Zij spelen tenslotte het allermoeilijkste voetbal. Ook gisteren weer tegen Heerenveen, die zo nodig ook het allermoeilijkste voetbal mee wilden spelen. Tja, dan heeft Ajax toch net wat meer als Heerenveen en dan wint het natuurlijk.

Maar Feyenoord, dat speelt het makkelijkste voetbal dat er is. Ze spelen constant op de helft van de tegenstander, alwaar twee verlengde bussen staan geparkeerd. Veel makkelijker kan het niet. En ja, ook achterin slipen er dan foutjes is, maar dat is bij Ajax ook.

Ben benieuwd op welke helft Ajax zondag speelt. Vermoedelijk op de eigen helft...

 

+1/-0

Veel hangt af van donderdag ga je door in Europa geeft dat ook een boost naar zondag. Het is jaren andersom geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 13 maart 2023 om 09:57:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 12 maart 2023 om 23:40:

vd Vaart voorspelt in studio voetbal dat het 3-0 wordt voor Ajax. Hooijdonk houdt het op een gelijk spelletje. Ik teken ervoor.



Hij zat er weer bij als een plofkikker. Blijft onuitroeibaar die arrogantie. gewoon lekker roepen obv een samenvatting, hij kijkt de Feyenoord wedstrijden niet eens. Prima, laat ze maar in de favorietenrol, we shall see.



Ik vind vd Fart wel okay hoor. Is gewoon eerlijk en zegt wat hij denkt, ook ten koste van ajax. Hij zei het juist cynisch mbt de 3-0 dat het eigenlijk 3-0 zou moeten worden obv het veel grotere budget van hunnie, eigenlijk een compliment aan ons.

 

+1/-0

Hamstra vertrekt crisis ligt op de loer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 maart 2023 om 09:44:

Hamstra vertrekt crisis ligt op de loer.



Dat denk ik eerlijk gezegd niet hoor. Het is een logische stap nu de benoeming van Ward bijna rond is. Als die komt, is er voor Hamstra geen plek meer. Huntelaar zal nu met Ward gaan meelopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 maart 2023 om 09:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 maart 2023 om 09:44:

Hamstra vertrekt crisis ligt op de loer.



Dat denk ik eerlijk gezegd niet hoor. Het is een logische stap nu de benoeming van Ward bijna rond is. Als die komt, is er voor Hamstra geen plek meer. Huntelaar zal nu met Ward gaan meelopen.



Zowel Heitinga als Huntelaar zie ik in de toekomst geen rol meer spelen er zal direct geen crisis ontstaan, maar wel als plek 2 in gevaar komt.
Overigens heeft Ward wel goede naam bij Liverpool.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 maart 2023 om 10:12:

(...)Zowel Heitinga als Huntelaar zie ik in de toekomst geen rol meer spelen er zal direct geen crisis ontstaan, maar wel als plek 2 in gevaar komt.
Overigens heeft Ward wel goede naam bij Liverpool.



Voor wat dat waard is. Ik ben heel benieuwd hoe een buitenlander zich staande gaat houden binnen die club, of hij de (club)cultuur snel genoeg kan doorgronden en om kan gaan met al die verschillende 'colonnes'.

Een directeur weghalen bij Liverpool geeft misschien internationaal aanzien, wat Ajax natuurlijk graag heeft. Ze schurken maar wat graag aan tegen de Europese top, al hebben ze daar dit seizoen he-le-maal niets te zoeken.

Maar weet Ward voldoende van de lokale markt en de nationale gang van zaken? Overmars was ook betrokken bij het binnenhalen van Nederlandse talenten, het wegkapen van veelbelovende spelers bij andere clubs. Kan Ward daarin vertrouwen op de scouting? Staat die organisatie goed genoeg op zichzelf? Op basis van afgelopen seizoen ben ik geneigd te stellen dat dit niet het geval is.

Misschien ligt dáár een rol voor Huntelaar. En met betrekking tot Heintinga denk ik inderdaad dat Ward een eigen hoofdtrainer mag gaan aanstellen, en 'Sjonnie' in die zin nog een beetje aan het lijntje gehouden wordt. Dat kan binnen de club wel voor onrust gaan zorgen. De supporters lopen nog altijd met 'Sjonnie' weg, lijkt het.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 maart 2023 om 10:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 maart 2023 om 10:12:

(...)Zowel Heitinga als Huntelaar zie ik in de toekomst geen rol meer spelen er zal direct geen crisis ontstaan, maar wel als plek 2 in gevaar komt.
Overigens heeft Ward wel goede naam bij Liverpool.



Voor wat dat waard is. Ik ben heel benieuwd hoe een buitenlander zich staande gaat houden binnen die club, of hij de (club)cultuur snel genoeg kan doorgronden en om kan gaan met al die verschillende 'colonnes'.

Een directeur weghalen bij Liverpool geeft misschien internationaal aanzien, wat Ajax natuurlijk graag heeft. Ze schurken maar wat graag aan tegen de Europese top, al hebben ze daar dit seizoen he-le-maal niets te zoeken.

Maar weet Ward voldoende van de lokale markt en de nationale gang van zaken? Overmars was ook betrokken bij het binnenhalen van Nederlandse talenten, het wegkapen van veelbelovende spelers bij andere clubs. Kan Ward daarin vertrouwen op de scouting? Staat die organisatie goed genoeg op zichzelf? Op basis van afgelopen seizoen ben ik geneigd te stellen dat dit niet het geval is.

Misschien ligt dáár een rol voor Huntelaar. En met betrekking tot Heintinga denk ik inderdaad dat Ward een eigen hoofdtrainer mag gaan aanstellen, en 'Sjonnie' in die zin nog een beetje aan het lijntje gehouden wordt. Dat kan binnen de club wel voor onrust gaan zorgen. De supporters lopen nog altijd met 'Sjonnie' weg, lijkt het.



Ward wordt juist gehaald omdat hij veel kennis heeft van de voor Ajax interessante markten: Portugal, Latijns Amerika. Daar waar de spelers lopen die vaak hét verschil maken (zie Lopez en Gimenez dit jaar tegen Ajax bijvoorbeeld) en voor de grootste bedragen worden verkocht (Anthony, Martinez, etc). De lokale markt is voor Ajax nauwelijks interessant, er lopen weinig spelers rond met de potentie en kwaliteit voor een topclub die Europees wil meedoen. Veel spelers die Overmars heeft gehaald in Nederland zijn mislukt. Iets wat ze daar eigenlijk wel hadden moeten zien aankomen, omdat ze eerder al de (terechte) conclusie hadden getrokken dat je voor Europees en groot transfer succes niet al te veel in de eredivisie moet scouten.

Tevens een les voor ons, al helemaal na dit seizoen waarin we grote kans maken op een kampioenschap zonder veel inbreng van spelers uit de eredivisie. Ook wij moeten nu niet terugvallen op de oude reflex om alleen in de eredivisie te kijken naar Nederlandstalige spelers, maar leren van dit seizoen en vooral kijken naar potentie en kwaliteit. Met name in Latijns Amerika is voor ons nog een wereld te winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 21 maart 2023 om 13:37:

(...)Ward wordt juist gehaald omdat hij veel kennis heeft van de voor Ajax interessante markten: Portugal, Latijns Amerika. Daar waar de spelers lopen die vaak hét verschil maken (zie Lopez en Gimenez dit jaar tegen Ajax bijvoorbeeld) en voor de grootste bedragen worden verkocht (Anthony, Martinez, etc). De lokale markt is voor Ajax nauwelijks interessant, er lopen weinig spelers rond met de potentie en kwaliteit voor een topclub die Europees wil meedoen. Veel spelers die Overmars heeft gehaald in Nederland zijn mislukt. Iets wat ze daar eigenlijk wel hadden moeten zien aankomen, omdat ze eerder al de (terechte) conclusie hadden getrokken dat je voor Europees en groot transfer succes niet al te veel in de eredivisie moet scouten.

Tevens een les voor ons, al helemaal na dit seizoen waarin we grote kans maken op een kampioenschap zonder veel inbreng van spelers uit de eredivisie. Ook wij moeten nu niet terugvallen op de oude reflex om alleen in de eredivisie te kijken naar Nederlandstalige spelers, maar leren van dit seizoen en vooral kijken naar potentie en kwaliteit. Met name in Latijns Amerika is voor ons nog een wereld te winnen.



Ajax en ook Feyenoord zijn nou eenmaal Nederlandse clubs. Hier ligt de basis, je kan/mag dat niet laten versloffen. Hoe groot het potentieel van goede voetballers in andere werelddelen ook is, ik vind dat je aan die basis verplicht bent je elftal voor een (groot) deel uit Nederlandse spelers te laten bestaan.

Het moet in balans blijven. Feyenoord heeft nu in bepaalde opzichten een vreemdelingenlegioen, en zolang als het goed gaat hoeft dat geen probleem te zijn. Maar ik vind het van belang dat er ook spelers als Wieffer, Geertruida en Kokcu tussen lopen. Nu, en als het ff minder gaat ook.

Je verliest je identiteit als club, wanneer je met elf Brazilianen aan de aftrap verschijnt. Moet je niet willen.

Je kunt wijzen naar Anthony en Martínez, om aan te tonen dat Ajax met spelers uit Latijns-Amerika het meeste succes heeft weten te behalen. Maar daarvoor waren het de Ligt en de Jong; Nederlandser dan die twee krijg je bijna niet, en die kwamen uit de eigen opleiding. Overmars werkte nauw samen met die opleiding, wist wie er liep en heeft ook spelers aangetrokken voor de jeugd van Ajax.

Ik hoop dat Ward die kant helemaal laat versloffen, al was het alleen maar omdat ik denk dat Ajax in dat geval het lek absoluut niet boven gaat krijgen. En laat Feyenoord daar dan juist méér aandacht aan geven. Dan kunnen we daarin het verschil maken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 63 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 59 60 61 62 63

Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax