Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 37 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 33 34 35 36 37

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 januari 2023 om 10:52:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 16 januari 2023 om 10:45:

Je krijgt toch de indruk dat Van Nistelrode de toptrainer acteert, maar het (nog) niet is. Wissel Slot en hem om en PSV staat bovenaan.



Feyenoord zou niet bovenaan staan als van Nistelrooij hier hoofdtrainer was geweest.

Maar ik weet niet of Slot met PSV (of met Ajax) ook bovenaan zou hebben gestaan. Er is bij beide clubs meer aan de hand wat zijn weerslag heeft op het veld, waar een hoofdtrainer minder tot geen invloed op heeft. De spelersgroep is minder uitgebalanceerd, en bestaat niet uit spelers die geschikt zijn te spelen volgens de spelopvatting van Slot.

Maar als Slot de middelen zou krijgen die bij PSV en Ajax beschikbaar zijn en een spelersgroep mag formeren, zou hij natuurlijk bovenaan staan.



Ik word wel een beetje moe van dat gelul van de media als zou Slot een wonderdokter zijn die bovenaan staat met een soort van Volendam selectie of zo.

 

+1/-0

De selectie van Feyenoord is van een vrij hoog nivo, maar dan moeten ze ook nog leren tespelen volgens zijn spelopvatting.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 16 januari 2023 om 10:57:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 januari 2023 om 10:52:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 16 januari 2023 om 10:45:

Je krijgt toch de indruk dat Van Nistelrode de toptrainer acteert, maar het (nog) niet is. Wissel Slot en hem om en PSV staat bovenaan.



Feyenoord zou niet bovenaan staan als van Nistelrooij hier hoofdtrainer was geweest.

Maar ik weet niet of Slot met PSV (of met Ajax) ook bovenaan zou hebben gestaan. Er is bij beide clubs meer aan de hand wat zijn weerslag heeft op het veld, waar een hoofdtrainer minder tot geen invloed op heeft. De spelersgroep is minder uitgebalanceerd, en bestaat niet uit spelers die geschikt zijn te spelen volgens de spelopvatting van Slot.

Maar als Slot de middelen zou krijgen die bij PSV en Ajax beschikbaar zijn en een spelersgroep mag formeren, zou hij natuurlijk bovenaan staan.



Ik word wel een beetje moe van dat gelul van de media als zou Slot een wonderdokter zijn die bovenaan staat met een soort van Volendam selectie of zo.



Hij staat bovenaan met een club die aanzienlijk minder heeft te besteden dan Ajaks en PSV.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 16 januari 2023 om 10:57:

(...)

Ik word wel een beetje moe van dat gelul van de media als zou Slot een wonderdokter zijn die bovenaan staat met een soort van Volendam selectie of zo.



Nou, als je kijkt naar de mogelijkheden van Feyenoord ten opzichte van PSV en Ajax, en naar de individuele kwaliteiten van alle selecties; is Feyenoord gewoon derde van Nederland. Op afstand.

Toch is er iets wat ervoor zorgt dat we nu al twee seizoenen kunnen wedijveren met de andere twee topclubs en in Europa ook aansprekende resultaten behalen. Ik denk dat de hoofdtrainer van Feyenoord daarin het grote verschil maakt.

Zijn aanpak, presentatie en speelwijze zorgt voor duidelijkheid, rust en resultaat. Het hangt allemaal met elkaar samen.

Of hij dat ook bij Ajax of PSV zo zou kunnen verwezenlijken weet je niet, maar de randvoorwaarden zijn niet minder dan bij Feyenoord.

Nu moeten we hier wel als kantekening bij plaatsen dat dit seizoen ook Twente en AZ meedoen bovenin, en zich kunnen meten aan PSV en Ajax. Superknap van die ploegen. Ook daar wordt dat mijn inziens veroorzaakt door duidelijkheid en rust, wat voor hen tot resultaat leidt.

Maar zij bouwen toch al langer aan het team in Alkmaar en Enschede, waar Slot afgelopen zomer veel meer sleutelspelers zag vertrekken en aan een nieuw elftal moest bouwen.

Al met al doet Slot het gewoon heel goed vind ik. En in die zin is hij de ideale man bij Feyenoord op dit moment. Wonderdokter? Ach, geef het beestje een naam maar waarom niet?

 

+1/-0

Niemand die twijfelt aan de capaciteiten van Slot en iedere boerelul weet dat wij van de top drie de kleinste begroting hebben. Dat is mijn punt niet. Waar het mij omgaat is dat de selectie vaak in de media wordt weggezet als een stelletje amateurs die er eigenlijk niets van kunnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 16 januari 2023 om 12:05:

Niemand die twijfelt aan de capaciteiten van Slot en iedere boerelul weet dat wij van de top drie de kleinste begroting hebben. Dat is mijn punt niet. Waar het mij omgaat is dat de selectie vaak in de media wordt weggezet als een stelletje amateurs die er eigenlijk niets van kunnen.



Feyenoord heeft een prima selectie, alhoewel wat aan de smalle kant achterin en op het middenveld. De spelersgroep is wat betreft kwaliteiten en breedte wel de nummer 3 van de competitie, achter Ajax en PSV. De afstand tot AZ en Twente wordt bepaald door Slot, die er in slechts een paar maanden in is geslaagd een homogeen team van te maken; op voorhand waren er zodanig veel nieuwelingen dat die afstand tot AZ en Twente helemaal niet zo vanzelfsprekend was vind ik.

Ajax en PSV presteren onder hun niveau, en daarin maakt Slot ook het laatste beetje verschil goed op dit moment.

 

+1/-0

Dat Chelsea verregaande interesse heeft in Madueke vind ik een apart verhaal. Die gozer is goed, natuurlijk, maar wel chronisch geblesseerd. Dat je bereidt bent als club extreme bedragen neer te leggen voor een speler die meer geblesseerd geweest is dan dat hij gespeeld heeft is toch gek. Zeker het bedrag dat in de media circuleert.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 16 januari 2023 om 14:20:

Dat Chelsea verregaande interesse heeft in Madueke vind ik een apart verhaal. Die gozer is goed, natuurlijk, maar wel chronisch geblesseerd. Dat je bereidt bent als club extreme bedragen neer te leggen voor een speler die meer geblesseerd geweest is dan dat hij gespeeld heeft is toch gek. Zeker het bedrag dat in de media circuleert.



Het antwoord is eigenlijk heel simpel, maar verklaart het niet; Madueke heeft de Engelse nationaliteit.

Als in de Premier League ergens chronisch teveel voor wordt betaald, zijn het wel spelers met de Engelse nationaliteit. Het verdubbelt de marktwaarde en kan van modale spelers die leuk meehobbelen in het Engelse profvoetbal van de één op andere dag spelers maken waar transferrecords voor gebroken worden.

Harry Maguire en Andy Carroll schieten mij te binnen als voorbeelden. Zo'n bod op Madueke zie ik als soortgelijk voortvloeisel van deze afwijking binnen het Engelse voetbal.


Het enige wat misschien nog erger is in de Premier League, waardoor er zwaar overbetaald wordt voor spelers; is de macht van managers en hun voorkeur spelers te halen waarmee ze eerder gewerkt hebben. Dan krijg je transfers zoals Antony naar United en Cucurella naar Chelsea.

 

+1/-0

- PSV gaat deze transferwindow een tweede grote klapper op de transfermarkt maken. Na de verkoop van Cody Gakpo aan Liverpool, gaat ook Noni Madueke de overstap maken naar de Premier League.

PSV heeft met Chelsea een mondeling akkoord bereikt over een transfersom die rond de 35 miljoen euro ligt en door extra’s kan oplopen richting 40 miljoen euro.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 januari 2023 om 18:13:

- PSV gaat deze transferwindow een tweede grote klapper op de transfermarkt maken. Na de verkoop van Cody Gakpo aan Liverpool, gaat ook Noni Madueke de overstap maken naar de Premier League.

PSV heeft met Chelsea een mondeling akkoord bereikt over een transfersom die rond de 35 miljoen euro ligt en door extra’s kan oplopen richting 40 miljoen euro.



Knappe deal, je verkoopt een speler die zo blessuregevoelig is dat je kan afvragen of hij geschikt is voor de top voor een schitterend bedrag.

Ik heb er een hard hoofd in of hij gaat slagen, maar misschien heeft hij al die spierblessures achter de rug en blijft hij nu fit/belastbaar. Dan zou hij zomaar een sensatie kunnen worden in Engeland…

PSV doet wel een jas uit, heb zelf al eerder gesteld dat ik de afweging snap. Maar ik denk dat ze een hoge klassering dit jaar wel op hun buik kunnen schrijven.

Hoe zullen supporters en andere spelers zich nu voelen; die op basis van de aanwezigheid van Madueke en Gakpo hun verwachtingen hadden dit seizoen? Of voor PSV getekend hebben vanwege de aanwezigheid van deze talenten?

Heeft een Veerman dan niet toch de verkeerde keuze gemaakt? :B

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 januari 2023, 18:30:35.

 

+1/-0

Tja dat zijn bedragen waar wij alleen maar van kunnen dromen. 40 miljoen voor een halve arbeidsongeschikte, knap onderhandeld van Philips hoor.

 

+1/-0

Wat een waanzinnige verkoop, dat hebben ze goed gedaan voor dat bedrag. Voor hen zal dit waarschijnlijk een tussenjaar worden, maar als ze slim terugkopen kunnen ze er enorm op vooruit gaan. Dat hebben ze in het verleden veelvuldig gedaan, dus ik schrijf ze nog niet af voor de komende jaren. Er loopt bij PSV veel grote aanvallend talent rond, dus die zullen hierdoor misschien meer kansen krijgen.

 

+1/-0

Zo dat PSV verdiende al 200 miljoen aan zelf opgeleide spelers, wat een goudmijn die jeugdopleiding van de boeren. Alle financiële problemen zijn verleden tijd volgens Rik Elfrink. Zo jammer dat wij daar niet in mee kunnen en het maar niet lukt om spelers te halen die hoog op het lijstje staan.

 

+1/-0

We moeten nog even geduld hebben, VakkieK. Het komt eraan. Als we de Europa League tot de halve finales halen, en het volgende jaar Champions League spelen, dan stromen de opbrengsten meer onze kant op en krabbelen we langzaam aan uit het diepe dal. Mogelijke verkoop van spelers zullen ook meer opbrengen, dan in vroegere jaren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 19 januari 2023 om 23:25:

Zo dat PSV verdiende al 200 miljoen aan zelf opgeleide spelers, wat een goudmijn die jeugdopleiding van de boeren. Alle financiële problemen zijn verleden tijd volgens Rik Elfrink. Zo jammer dat wij daar niet in mee kunnen en het maar niet lukt om spelers te halen die hoog op het lijstje staan.



Wat is 'zelf opgeleid'? ;)

Ik heb het staatje niet gezien maar ik denk dat er een paar spelers bij zitten, die in Eindhoven doorgebroken zijn maar waarvan je kan afvragen of ze 'zelf opgeleid' zijn.

Maakt niet uit, dan doet Feyenoord en Ajax ook. Maar toch komt de jeugdopleiding van PSV op mij toch altijd een beetje gekunsteld over.

Het is mooi voor PSV dat de financiële problemen nu over zijn. Maar daar hebben ze een behoorlijke aderlating voor moeten doen. En het zijn incidentele inkomsten, ze kunnen Gakpo niet nog een keer verkopen. Terwijl aan de uitgaven-kant de kosten over langere termijn uitgesmeerd zijn. Het zijn de hoge salarissen, die uit de pas lopen met de inkomsten.

Het zou zomaar kunnen dat ze dit nog een keer moeten herhalen op termijn.

 

+1/-0

1 0 achter in Emmen en man minder crisis ligt daar ook op de loer.

 

+1/-0

Echt slecht schrok er toch wel van miljoenen op de bank dat wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 januari 2023 om 21:14:

Echt slecht schrok er toch wel van miljoenen op de bank dat wel.



Ben benieuwd of ze daar de rust weten te bewaren en niet in paniek de verkeerde aankopen gaan doen in die laatste week van de transferwindow. Ik hoop het wel natuurlijk :B
Ik las ergens dat er al een plan ligt voor zomerse versterkingen met de vele miljoenen op de bank. Volgend seizoen zijn naar alle waarschijnlijkheid de eerste twee plekken in de eredivisie goed voor rechtstreekse toelating tot de CL poulefase.

 

+1/-0

Emmen durft te voetballen, ook tegen PSV en dat werd beloond. Emmen heeft een aantal goede spelers. De linkerverdediger/linkermiddenvelder, Dirksen speelde een goede partij.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 37 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 33 34 35 36 37

Feyenoord Forum » Andere competities » PSV