Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » 2022 FIFA World Cup

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 12 december 2022 om 13:26:

Berghuis heeft niet het niveau, zeker niet als buitenspeler. Leuk tegen San Marino maar in een serieuze wedstrijd valt hij door de mand.



Je hebt genoeg alternatieven, van Gaals bewering dat hij geen buitenspelers tot zijn beschikking had is bullsh#t. Het is wel zo dat alle goeie buitenspelers het liefste vanaf de linkerflank spelen, rechtsbenigen die naar binnen willen komen.

Maar het wordt tijd dat ze zich schikken in het plan wat de bondscoach met ze heeft. Als dat betekent dat ze met krijt aan hun schoenen langs de zijlijn moeten blijven en die bal moeten voorslingeren in plaats van voor eigen succes gaan, het is graag of niet.

Maar met spelers als Gakpo, Malen, Bergwijn, Simons, Lang, Dilrosun en Danjuma heb je meer dan genoeg opties op de flank.

Verder met alles hier eens. Gewoon weer terug naar 4-3-3. Beginnen bij de basis, een viermans verdediging en een middenveld (in controlerende zin) dat de aanvallende intenties van de tegenstander kan neutraliseren. Aanvallen via de flanken, ondersteuning vanuit de backs in plaats van dat deze opeens in hun eentje de gehele flank moeten bestrijken.

Een middenveld dat de bal kan veroveren, bij zich kan houden en een aanval op poten kan zetten. Voorin spelers die een bal kunnen vasthouden en de rest van het elftal de tijd kunnen geven om bij te sluiten. Overtal en kansen creeeren.

Het hoeft allemaal geen hogere wiskunde te zijn. Ook niet als er penalties genomen moeten worden.

 

+1/-0

Koeman heeft een zwak voor Feyenoorders Bijlow, Dilrosun, Timber, Geertruida en later ook Hartman zijn dan zeker opties. Zeker als Feyenoord goed draait.

 

+1/-0

Argentinië in de finale. Kan me niet voorstellen dat die Fransen zich laten foppen door de Marokkanen. Het zou zomaar een finale Frankrijk tegen Argentinië kunnen worden. Zal gezellig worden morgen in Parijs
Alles naar de kloten van de Champs-Élysées tot de banlieues.

 

+1/-0

Messi neemt het land op sleeptouw indrukwekkend hoor gaat geschiedenis schrijven als hij de wereldtitel pakt.
Wat een klasse!

 

+1/-0

Messi vs Mbappe finale, zijn terecht de sterren van dit toernooi maar beiden wel PSG dus Qatar is hier superblij mee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 december 2022 om 01:34:

Messi vs Mbappe finale, zijn terecht de sterren van dit toernooi maar beiden wel PSG dus Qatar is hier superblij mee.



Dus Marokko ligt er (nu al) uit???????????

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 14 december 2022 om 17:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 december 2022 om 01:34:

Messi vs Mbappe finale, zijn terecht de sterren van dit toernooi maar beiden wel PSG dus Qatar is hier superblij mee.



Dus Marokko ligt er (nu al) uit???????????



Nu wel kon me gewoon niet voorstellen dat zo'n "klein" voetballland (nummer 22 op fifa ranking) de finale zou kunnen halen net een stap tever.
Hopelijk voor hen kunnen ze nu wel een flinke stap maken dat het niet eenmalig is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 14 december 2022 om 17:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 december 2022 om 01:34:

Messi vs Mbappe finale, zijn terecht de sterren van dit toernooi maar beiden wel PSG dus Qatar is hier superblij mee.



Dus Marokko ligt er (nu al) uit???????????



Marc heeft in zijn glazen bol gekeken en zag Marokko met 0-2 verliezen :B

 

+2/-0

Prima analyse en Willem zegt terecht dat Wijnaldum erg gemist werd, maar dat zei ik al voor het WK.


Willem van Hanegem vat WK samen: ‘Die gozer heeft Oranje gemist in Qatar’

Woensdag, 14 december 2022 om 23:22 • Mart van Mourik

Willem van Hanegem vindt dat het niveau van het WK 2022 relatief lager lag dan ‘vroeger’. De columnist van het Algemeen Dagblad schrijft dat hij niet onder de indruk is geraakt van het spel dat de teams op de mat legden in Qatar, al noemt hij wel enkele individuele uitblinkers. De Kromme is onder de indruk geraakt van onder meer Xavi Simons, Cody Gakpo, Jude Bellingham en Phil Foden, terwijl hij Georginio Wijnaldum als ontbrekende schakel zag bij Oranje.


“Al die mensen die maar hardop blijven roepen dat het voetbal een enorme evolutie heeft ondergaan: het zal allemaal wel”, zo opent Van Hanegem zijn column. “Maar wat ik de afgelopen weken heb gezien, zie ik volgens mij al jaren. Of gaan we vertellen dat Brazilië, Argentinië, Portugal en Frankrijk het ineens compleet anders hebben gedaan? Of dat ze fitter zijn dan vier of acht of twaalf jaar geleden? Het landenvoetbal was vroeger wel beter dan het clubvoetbal, denk ik. Dat is nu andersom.”

“Bij een WK hoop je altijd dat er leuke en bijzondere spelers opstaan”, vervolgt de oud-middenvelder. “Dat was zo, maar ze kwamen dit toernooi niet in busladingen tegelijk voorbij. Bij de Engelsen liep wat mij betreft de allerbeste speler. Jude Bellingham is echt een heerlijke voetballer. Geweldige techniek, mooie stijl, goed overzicht en loopvermogen. Ik was onder de indruk. Met Phil Foden, die we al wat langer kennen, hebben ze wel twee spelers die richting het EK van 2024 in Duitsland de regie in handen kunnen nemen.”

Tot slot trekt Van Hanegem zijn conclusies over de individuen van Oranje. “Bij Oranje liet Cody Gakpo zich natuurlijk zien. Die zal de komende jaren beter worden, daar geloof ik wel in. Dat geldt ook voor Jurriën Timber en uiteraard Xavi Simons. De rest van de spelers bij Oranje zijn toch jongens op een leeftijd die normaal gesproken hun top al hebben gehaald. Daar moeten dus weer jonge gasten bij komen, maar zoals ik al eerder schreef zou ik ook een terugkeer van de straks weer fitte Georginio Wijnaldum toejuichen. Die gozer hebben we toch gemist in Qatar.”

 

+1/-0

Overigens had LvG Gini al gepasseerd voor de blessure was ook vreemde beslissing zoals hij meerdere fouten heeft gemaakt. Prima instap moment voor Koeman wel.

 

+1/-0

Wij zijn allemaal wat gekleurd door het Feyenoord verleden van Wijnaldum, ik denk dat iemand met een neutrale bril eerder zal zeggen dat het nu tijd wordt voor spelers zoals Xavi Simons op die plek. Wijnaldum zal er waarschijnlijk wel bijkomen als backup, ipv een Klaassen lijkt me.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 15 december 2022 om 12:59:

Wij zijn allemaal wat gekleurd door het Feyenoord verleden van Wijnaldum, ik denk dat iemand met een neutrale bril eerder zal zeggen dat het nu tijd wordt voor spelers zoals Xavi Simons op die plek. Wijnaldum zal er waarschijnlijk wel bijkomen als backup, ipv een Klaassen lijkt me.



Wijnaldum is 32 jaar, geen opa. Mits fit heeft ie voldoende dynamiek en snelheid. Misschien niet meer op 10, maar juist heel goed naast De Jong. En dan Xavi als backup

 

+1/-0

Eens RK moet sowieso doorselecteren met het oog op het EK in Duitsland over 1,5 jaar. Wijnaldum zal eerst bij zijn club weer op nivo moeten komen maar mits fit zie ik hem wel meegaan heeft bij RK altijd gespeeld.

 

+1/-0

Die Leo Messi heeft nu wel een God-like status in Argentinië overal zie je grote muurschilderingen en mensen hebben al tranen in hun ogen als ze over hem praten. Die verering is uniek. Zoals Koeman zei de druk moet voor hem immens zijn!
Voor die mensen hoop ik dat ze winnen.

forumillustratie

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 december 2022, 02:39:47.

 

+1/-0

Ik gun het Messi wel, zijn gedrag dit WK heeft daar niets aan veranderd. Ik vind het ook niet onlogisch, gezien de druk waar hij mee te maken heeft. Ga er maar eens aanstaan.

Het zou eenzelfde stunt zijn als in '86; een middelmatig elftal in dienst van één grootheid, en die neemt de boel op sleeptouw. Zo prominent als de rol van Maradonna in de wereldtitel van '86 was, is Messi nog niet geweest. Maar ik zou het wel aandurven om te stellen dat winst vandaag hem tot zelfde mytische proporties kan opstuwen als zijn voorganger. Het enige wat eraan ontbreekt is de romantiek van de teloorgang, Maradonna's verval die uiteindelijk tot zijn dood leidde dragen bij aan zijn status.

Overigens hoop ik vanuit de ratio dat Frankrijk wereldkampioen wordt. Ik heb in een jolige bui vér voor het toernooi al een flink geldbedrag ingezet op Unibet, dat zij wereldkampioen zouden worden. Altijd lekker als dat alsnog gebeurt...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 december 2022 om 13:14:

Ik gun het Messi wel, zijn gedrag dit WK heeft daar niets aan veranderd. Ik vind het ook niet onlogisch, gezien de druk waar hij mee te maken heeft. Ga er maar eens aanstaan.

Het zou eenzelfde stunt zijn als in '86; een middelmatig elftal in dienst van één grootheid, en die neemt de boel op sleeptouw. Zo prominent als de rol van Maradonna in de wereldtitel van '86 was, is Messi nog niet geweest. Maar ik zou het wel aandurven om te stellen dat winst vandaag hem tot zelfde mytische proporties kan opstuwen als zijn voorganger. Het enige wat eraan ontbreekt is de romantiek van de teloorgang, Maradonna's verval die uiteindelijk tot zijn dood leidde dragen bij aan zijn status.

Overigens hoop ik vanuit de ratio dat Frankrijk wereldkampioen wordt. Ik heb in een jolige bui vér voor het toernooi al een flink geldbedrag ingezet op Unibet, dat zij wereldkampioen zouden worden. Altijd lekker als dat alsnog gebeurt...



Als Argentinië überhaupt kans wil maken tegen het ijzersterke frankrijk moet Messi nog 1x een wereldpartij spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 december 2022 om 13:14:

Ik gun het Messi wel, zijn gedrag dit WK heeft daar niets aan veranderd. Ik vind het ook niet onlogisch, gezien de druk waar hij mee te maken heeft. Ga er maar eens aanstaan.

Het zou eenzelfde stunt zijn als in '86; een middelmatig elftal in dienst van één grootheid, en die neemt de boel op sleeptouw. Zo prominent als de rol van Maradonna in de wereldtitel van '86 was, is Messi nog niet geweest. Maar ik zou het wel aandurven om te stellen dat winst vandaag hem tot zelfde mytische proporties kan opstuwen als zijn voorganger. Het enige wat eraan ontbreekt is de romantiek van de teloorgang, Maradonna's verval die uiteindelijk tot zijn dood leidde dragen bij aan zijn status.

Overigens hoop ik vanuit de ratio dat Frankrijk wereldkampioen wordt. Ik heb in een jolige bui vér voor het toernooi al een flink geldbedrag ingezet op Unibet, dat zij wereldkampioen zouden worden. Altijd lekker als dat alsnog gebeurt...



Ik vind het prachtig hoe hij die arrogante Louis -en met hem dat laffe Nederlandse elftal- op z'n plek heeft gezet. Ik had hiervoor niet zoveel met Messi, veel te braaf en weinig intensiteit, maar nu hij eindelijk wat grinta laat zien mag hij het van mij winnen ook. Over de hele breedte gezien zijn er teams met meer topspelers, maar Argentinië is zeker geen middelmatig elftal. Als je ziet wat voor kwaliteit daar rondloopt, die spelen niet voor niets nu een finale. Dit is een beter Argentinië dan in 1986 mijns inziens.

 

+1/-0

Lekker hoor 1-0 Messi nu moeten de Fransen wel uit hun schulp kruipen.

 

+1/-0

Messi strooit met mooie passjes, Frankrijk wordt overklast momenteel.

2-0!!!!

 

+1/-0

Ja verre van een middelmatig elftal, zoals in de eerste helft te zien was. Met een fenomenale Di Maria.
Ben ook groot fan van Enzo Fernandez, hij kan de Modric van Argentinië worden (hét bewijs dat je goed moet blijven scouten in Argentinië/Latijns Amerika, dit wordt de zoveelste relatief goedkoop ingekochte klapper voor Benfica straks).

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Andere competities » 2022 FIFA World Cup