Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Atletico Madrid(28/11/2023-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Atletico is inderdaad beter, maar dat Lazio boven ons staat is gewoon slecht. Je moet hopen dat je tegen PSV wint zondag, anders vind ik het al wel een mislukt seizoen.

 

+1/-0

Gewogen en te licht bevonden.
Het blijkt een ijzeren wet dat je de kansen moet benutten. Dit gekeken over de overige wedstrijden.
Maar in een ding staan we wel bovenaan: de meest stompzinnige goals tegen krijgen. Als ze dat er een keertje eruit zouden krijgen scheelt het al een slok op een borrel.

Rug rechten, komende zondag weer een belangrijke wedstrijd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 28 november 2023 om 23:25:

Atletico is inderdaad beter, maar dat Lazio boven ons staat is gewoon slecht. Je moet hopen dat je tegen PSV wint zondag, anders vind ik het al wel een mislukt seizoen.



Mislukt vind ik niet PSV is ook een prima ploeg, maar Feyenoord is nu net niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 28 november 2023 om 23:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 28 november 2023 om 23:10:

Het lijkt me meer dat je Feyenoord vooral heel erg overschat. Zo goed zijn we helemaal niet. Een gouden kans gekregen om in zo'n (voor CL begrippen) matige groep te overwinteren en je faalt keihard.



Op voorhand had ik ook verwacht dat we echt kans hadden tegen Atletico en Lazio de realiteit is dat zij gewoon veel verder zijn Feyenoord mist nog de ervaring voor Champions League. Atletico speelt altijd op dit niveau. EL finale is nog mogelijk, positief blijven. ;)



Hoe kun je het na zo'n groepsfase in hemelsnaam over de finale gaan hebben?

 

+1/-0

Toch ben ik wel benieuwd waarom niet je in dezelfde formatie start als alle andere Cl wedstrijden?
Je had een perfecte formatie voor de eredivisie en de CL en Slot gooide beiden om.
Als we zondag ook verliezen kan je wel zeggen dat Bosz toch wat verder is in een half jaar dan Slot die er al jaren zit.

 

+1/-0

Zerrouki had moeten spelen dan had je het middenveld wel in handen gehad, Stengs op rechtsbuiten.

 

+2/-0

Lui, we hebben 3x gescoord en toch verloren. Er had veel meer ingezeten, als ze daadkrachtiger optraden, want het aannemen van een balletje en naar je goede voet is dodelijk in de CL. Die krengen wisten hier gebruik van te maken. En die scheidsrechter er ook intrappen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 29 november 2023 om 00:12:

Zerrouki had moeten spelen dan had je het middenveld wel in handen gehad, Stengs op rechtsbuiten.



Nou heb ik Stengs wel al betere wedstrijden zien spelen hoor, net zoals Gimenez en Paixao. Jammer maar op naar de gloeilampen en laten we daar dan maar kaarsjes van maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 29 november 2023 om 00:12:

Zerrouki had moeten spelen dan had je het middenveld wel in handen gehad, Stengs op rechtsbuiten.



Ja, dat lijkt me ook. had ook verwacht dat hij de 2e helft erin zou komen om Griezman af te stoppen en meer op balbezit te spelen.

 

+1/-0

Atletico was gewoon een maatje te groot gisteren.

Feyenoord heeft lang geen tegenstander getroffen die de ploeg voetballend de baas was. Gisteren kon de ploeg op dat vlak het verschil niet maken, de mannen van Simeone voetbalde er zélf te gemakkelijk onderuit.

Er waren gisteren een aantal spelers niet op hun top, en het zat niet mee in beide doelgebieden. Met eigen doelpunten, gemiste kansen, etc. Maar we dwongen dat óók niet af.

Dat er niet gekozen werd voor Zeroukki snapte ik volledig, Slot moest winnen. Niet verliezen, was niet genoeg. Timber is 'op 8' beter dan 'op 10'. Stengs normaliter 'op 10' beter dan vanaf de flank. Je moest wel.

Los daarvan moeten we ook gewoon accepteren dat er gisteren geen resultaat in zat, ook als je anders had gespeeld. En dat brengt ons bij de algehele conclusie dat we het in de uitwedstrijden hiervóór in Madrid en Rome hebben laten liggen. Dáár waren we voetballend de betere, dat we daar uiteindelijk met lege handen stonden nekt je nu. Boek je daar wél een resultaat, had je de nederlaag gisteren kunnen lijden.

Ik ga niet mee met alle geluiden die je nu weer hoort over spelers die niet genoeg zijn, of dat de Europa League het podium is waar dit Feyenoord thuishoort. Amehoela. In 5 wedstrijden is de ploeg vier keer de bovenliggende partij geweest. Daar koop je misschien niets voor, maar het geeft wel aan dat je in de Champions League op je plek was.

Atletico is een lepe ploeg, de Europese top is daar afgelopen seizoenen ook meermaals in het mes gelopen. De spitsen van wereldklasse die dáár spelen, hebben ook aan de ketting gelegen. Dat Feyenoord verloor is geen schande, dat Giménez er niet aan te pas kwam zegt (nog) niets over zijn kwaliteiten.

Nu winnen in Glasgow en hopen op een gunstige loting. Allesbehalve AS Roma...

 

+2/-0

We krijgen zo vaak van die kutgoals tegen dat het geen toeval meer is, ook Excelsior maakt er gewoon 2, dat is gewoon zorgelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 29 november 2023 om 10:00:

Atletico was gewoon een maatje te groot gisteren.

Feyenoord heeft lang geen tegenstander getroffen die de ploeg voetballend de baas was. Gisteren kon de ploeg op dat vlak het verschil niet maken, de mannen van Simeone voetbalde er zélf te gemakkelijk onderuit.

Er waren gisteren een aantal spelers niet op hun top, en het zat niet mee in beide doelgebieden. Met eigen doelpunten, gemiste kansen, etc. Maar we dwongen dat óók niet af.

Dat er niet gekozen werd voor Zeroukki snapte ik volledig, Slot moest winnen. Niet verliezen, was niet genoeg. Timber is 'op 8' beter dan 'op 10'. Stengs normaliter 'op 10' beter dan vanaf de flank. Je moest wel.

Los daarvan moeten we ook gewoon accepteren dat er gisteren geen resultaat in zat, ook als je anders had gespeeld. En dat brengt ons bij de algehele conclusie dat we het in de uitwedstrijden hiervóór in Madrid en Rome hebben laten liggen. Dáár waren we voetballend de betere, dat we daar uiteindelijk met lege handen stonden nekt je nu. Boek je daar wél een resultaat, had je de nederlaag gisteren kunnen lijden.

Ik ga niet mee met alle geluiden die je nu weer hoort over spelers die niet genoeg zijn, of dat de Europa League het podium is waar dit Feyenoord thuishoort. Amehoela. In 5 wedstrijden is de ploeg vier keer de bovenliggende partij geweest. Daar koop je misschien niets voor, maar het geeft wel aan dat je in de Champions League op je plek was.

Atletico is een lepe ploeg, de Europese top is daar afgelopen seizoenen ook meermaals in het mes gelopen. De spitsen van wereldklasse die dáár spelen, hebben ook aan de ketting gelegen. Dat Feyenoord verloor is geen schande, dat Giménez er niet aan te pas kwam zegt (nog) niets over zijn kwaliteiten.

Nu winnen in Glasgow en hopen op een gunstige loting. Allesbehalve AS Roma...



Ik ga niet mee met de geluiden dat het aan de spelers ligt.
Vind Slot laatste tijd slecht in vorm , rare opstellingen , rare wissels.
Zoals altijd slecht in jeugd brengen.

Nee dit verliest ligt voor mij aan Slot..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 29 november 2023 om 10:02:

We krijgen zo vaak van die kutgoals tegen dat het geen toeval meer is, ook Excelsior maakt er gewoon 2, dat is gewoon zorgelijk.



Mee eens hoor, het is inderdaad geen toeval meer.

Het zit gedeeltelijk opgesloten in de speelwijze van Feyenoord, die de ploeg voetballend beter maakt dan 95% van de ploegen waartegen het speelt. Het positiespel is gewoon enorm ontwikkeld, net als de variatie in positionering.

Maar het is ook risicovol. Als je 2/3 keer méér passes verstuurd dan de tegenstander, kunnen er ook veel meer mis gaan. Kijk naar zo'n bal van Paixão tegen Excelsior. En dan kun je ook nog afvragen of een buitenspeler, op die plek, in die situatie, met zo weinig rudekking; in balbezit zo'n pass moet versturen.

Het is ook geen toeval dat het vrijwel altijd voorhoede spelers zijn die een eigen doelpunt maken zoals Giménez gisteren (en Dilrosun tegen AZ vorig seizoen). Die gaan 'anders' de lucht in. Je kan je afvragen of zij dáár moeten staan, om de voorzet eruit te halen. Misschien moeten zij wel juist in de 16 die kop proberen weg te koppen, en een verdediger ervóór.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 29 november 2023 om 10:14:

(...)Nee dit verliest ligt voor mij aan Slot..



Zou het niet ook gewoon aan niemand kunnen liggen? Dat Atletico (zoals ik al zei) gewoon echt een maatje te groot is?

Feyenoord had gisteren met een andere opstelling en andere wissels ook niet gewonnen, denk ik. Je moet soms accepteren dat het er niet in zit. Al zullen we dat natuurlijk nooit weten.

Het zoeken naar 'een schuldige' doet de realiteit geen recht, zoals de klasse van Atletico.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 29 november 2023 om 10:14:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 29 november 2023 om 10:00:

Atletico was gewoon een maatje te groot gisteren.

Feyenoord heeft lang geen tegenstander getroffen die de ploeg voetballend de baas was. Gisteren kon de ploeg op dat vlak het verschil niet maken, de mannen van Simeone voetbalde er zélf te gemakkelijk onderuit.

Er waren gisteren een aantal spelers niet op hun top, en het zat niet mee in beide doelgebieden. Met eigen doelpunten, gemiste kansen, etc. Maar we dwongen dat óók niet af.

Dat er niet gekozen werd voor Zeroukki snapte ik volledig, Slot moest winnen. Niet verliezen, was niet genoeg. Timber is 'op 8' beter dan 'op 10'. Stengs normaliter 'op 10' beter dan vanaf de flank. Je moest wel.

Los daarvan moeten we ook gewoon accepteren dat er gisteren geen resultaat in zat, ook als je anders had gespeeld. En dat brengt ons bij de algehele conclusie dat we het in de uitwedstrijden hiervóór in Madrid en Rome hebben laten liggen. Dáár waren we voetballend de betere, dat we daar uiteindelijk met lege handen stonden nekt je nu. Boek je daar wél een resultaat, had je de nederlaag gisteren kunnen lijden.

Ik ga niet mee met alle geluiden die je nu weer hoort over spelers die niet genoeg zijn, of dat de Europa League het podium is waar dit Feyenoord thuishoort. Amehoela. In 5 wedstrijden is de ploeg vier keer de bovenliggende partij geweest. Daar koop je misschien niets voor, maar het geeft wel aan dat je in de Champions League op je plek was.

Atletico is een lepe ploeg, de Europese top is daar afgelopen seizoenen ook meermaals in het mes gelopen. De spitsen van wereldklasse die dáár spelen, hebben ook aan de ketting gelegen. Dat Feyenoord verloor is geen schande, dat Giménez er niet aan te pas kwam zegt (nog) niets over zijn kwaliteiten.

Nu winnen in Glasgow en hopen op een gunstige loting. Allesbehalve AS Roma...



Ik ga niet mee met de geluiden dat het aan de spelers ligt.
Vind Slot laatste tijd slecht in vorm , rare opstellingen , rare wissels.
Zoals altijd slecht in jeugd brengen.

Nee dit verliest ligt voor mij aan Slot..




Je maakt 2 eigen doelpunten maar het ligt aan Slot, ok.....

 

+1/-0

Vooropgesteld, tegen een ploeg uit de Europese top 10 zoals Atletico maak je überhaupt weinig kans. Het is dus ook niet zo'n enorme deceptie als je het nuchter beschouwt. Wat wel blijft hangen is de enorme kans om door te gaan in de CL, die we hebben laten liggen (met name in de uitwedstrijd tegen Atletico). Ik vond het gisterenavond een matige wedstrijd met een heel tam publiek, Feyenoord probeerde druk te zetten zonder dat de linies goed op elkaar aansloten. Grotendeels uit angst voor de counters van Atletico. Tegen een ploeg van wereldklasse zoals Atletico wordt je dan uit elkaar gespeeld. Onze spits stond op een eiland tegen drie verdedigende wereldtoppers. De kritiek op Gimenez is terecht, een grote spits maakt die geweldige voorzet van Hartman af, maar verder stond hij natuurlijk geïsoleerd en kan je hem eigenlijk niets verwijten. Ik blijf daardoor toch terugkomen op dezelfde kritiek op Slot, Feyenoord en deze selectie.

Bij Slot mis ik toch wat variatie in de aanvallende spelpatronen zodra een tegenstander zich zo massaal opsluit voor het eigen doel (bij een voorsprong bijvoorbeeld). De patronen zijn inmiddels herkenbaar en makkelijk te verdedigen voor trainers zoals Mourinho, Sarri en Simeone. Er werd in de afgelopen weken vaak gedaan alsof we veel beter waren dan Lazio uit in Rome, maar uiteindelijk hebben we daar amper wat gecreëerd. Het is inmiddels een rode draad in onze topwedstrijden waarin we op achterstand komen dat Slot het niet weet om te draaien. Een tegenwerping kan zijn dat Slot nu eenmaal te maken heeft met beperkte kwaliteit in zijn spelersmateriaal, zo kom ik op punt 2. Maar daar wil ik nog wel over kwijt dat Slot hier zelf ook een grote hand in heeft gehad.

Een ander kritiekpuntje vind ik dat Slot meer (en eerder in de wedstrijd) kansen moet geven aan spelers die voor frisse energie kunnen zorgen, onder andere om basisspelers scherp te houden. Pas toen spelers zoals Milambo, Sauer en Lingr er in kwamen zag je iets van een kleine opleving.

Vorig jaar werden we terecht kampioen met over het algemeen goed voetbal. Maar er waren behoorlijk wat 'hakken over de sloot' wedstrijden bij die we maar nipt wonnen. In mijn ogen was het daarom logisch dat er vooral gekeken zou worden naar aankopen die ons voorin en qua creativiteit zouden versterken. Uiteindelijk haalde Feyenoord vijf aanvallende versterkingen (Ueda, Stengs, Lingr, Ivanusec en Minteh), van deze vijf heeft Stengs als 10 nog de grootste impact gehad. Tot nu toe vind ik dat de aanvallende investeringen licht tegenvallen, we missen nog steeds een vleugelspeler die het verschil kan maken met (geslaagde) acties in de diepte en kleine ruimte. Een Minteh oogt bijvoorbeeld leuk en dreigend, maar heeft vrijwel geen rendement. We voetballen mijns inziens iets beter dan vorig jaar, maar wil je ook dit soort wedstrijden winnen dan dien je aanvallend meer kwaliteit toe te voegen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik kan in grote lijnen met je betoog mee.

Feyenoord is gisteren op waarde geklopt, en dat is geen schande. We hebben het hier over Atletico Madrid.

Vorig seizoen heeft Feyenoord vaak met goed voetbal zijn wedstrijden gewonnen, maar dat ging ook niet vanzelf. En niet zelden werd in topwedstrijden met hangen en wurgen resultaat behaald.

Feyenoord moet het hebben van goed verzorgd combinatievoetbal van het collectief, en (gelukkig) is de ploeg in het overgrote deel van alle wedstrijden daarin de bovenliggende partij. Ik kan dit seizoen alleen PSV en Atletico voor de geest halen als wedstrijden waarin Feyenoord in dat opzicht de mindere was. Echter, voetballend gezien de bovenliggende partij zijn betekent nog niet dat je in zijn geheel de betere ploeg bent, en al helemaal niet dat je verdient te winnen.

Lazio-uit is zo'n wedstrijd waarin je voetballend beter bent, maar weinig creëert en de tegenstander zodanig frustreert dat er aan de uitslag weinig af te dingen valt. Atletico-uit is dan weer een ander verhaal, want daar waren de mogelijkheden er wél.

Het verschil kan gemaakt worden door individuele kwaliteiten. En bij Feyenoord ontbreekt het aan één/twee spelers met zodanige meerwaarde dat ze iedere wedstrijd iets kunnen forceren en mogelijk beslissen. Feyenoord heeft zulke spelers wel geprobeerd te halen, maar ze wilden niet of waren te duur. Dat is de situatie waarin de club nog zit, en die moeten we accepteren.

De spelers die wél gehaald zijn, kunnen op een goede dag een wedstrijd beslissen. Maar hun basis-niveau en hun individuele kwaliteiten zijn (nog) niet van dien aard, dat de dreiging is dat ze het iedere wedstrijd doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 29 november 2023 om 14:08:

open/sluit de onderstaande quote:




Ik kan in grote lijnen met je betoog mee.

Feyenoord is gisteren op waarde geklopt, en dat is geen schande. We hebben het hier over Atletico Madrid.

Vorig seizoen heeft Feyenoord vaak met goed voetbal zijn wedstrijden gewonnen, maar dat ging ook niet vanzelf. En niet zelden werd in topwedstrijden met hangen en wurgen resultaat behaald.

Feyenoord moet het hebben van goed verzorgd combinatievoetbal van het collectief, en (gelukkig) is de ploeg in het overgrote deel van alle wedstrijden daarin de bovenliggende partij. Ik kan dit seizoen alleen PSV en Atletico voor de geest halen als wedstrijden waarin Feyenoord in dat opzicht de mindere was. Echter, voetballend gezien de bovenliggende partij zijn betekent nog niet dat je in zijn geheel de betere ploeg bent, en al helemaal niet dat je verdient te winnen.

Lazio-uit is zo'n wedstrijd waarin je voetballend beter bent, maar weinig creëert en de tegenstander zodanig frustreert dat er aan de uitslag weinig af te dingen valt. Atletico-uit is dan weer een ander verhaal, want daar waren de mogelijkheden er wél.

Het verschil kan gemaakt worden door individuele kwaliteiten. En bij Feyenoord ontbreekt het aan één/twee spelers met zodanige meerwaarde dat ze iedere wedstrijd iets kunnen forceren en mogelijk beslissen. Feyenoord heeft zulke spelers wel geprobeerd te halen, maar ze wilden niet of waren te duur. Dat is de situatie waarin de club nog zit, en die moeten we accepteren.

De spelers die wél gehaald zijn, kunnen op een goede dag een wedstrijd beslissen. Maar hun basis-niveau en hun individuele kwaliteiten zijn (nog) niet van dien aard, dat de dreiging is dat ze het iedere wedstrijd doen.



Dit onderschrijf ik. En Slot heeft dit al eerder met zoveel woorden gezegd. Denk ook dat hij daarom voor Minteh koos, omdat die dit in potentie wel heeft.

We hebben gezocht naar een type Sinisterra, maar niet gevonden. Ivanusec is een ander type, maar moet bovenal nog groeien en fit worden. Paixao lijkt al maanden ergens tegenaan te hikken, maar heeft denk ik toch wel de potentie. Minteh is nog grillig en bovendien gehuurd. Sauer heeft het in zich, maar nog erg jong en onervaren.

 

+1/-0

Ik zoek niet naar excuses dat wij de wedstrijden hebben verloren door Slot's verwachtingen. Als je zoals gisterenavond geen eigen goals had gehad, had ATM dan wel gewonnen? Daarbij vond ik de assistent-referee een stel blunders met Minteh maken en dat de VAR niet ingreep. Hier ben ik meer boos over. En het is niet de enige wedstrijd.

 

+1/-0

Begrijp dat mensen AM en Lazio groot willen maken zodat het verlies minder zwaar lijkt.
In het verleden dan ja 100% mee eens.
Maar dit jaar stelde het echt niet zoveel voor.
Feyenoord had echt bovenaan moeten staan in deze poule en vnd het einenlijk wel een schande dat je met 1 wedstrijd te gaan al eruit ligt(CL)
EN extra pijnlijk dat je dan Psv het wel ziet doen.
Bosz durft wel gewoon de beste ondanks leeftijd op te stellen en dat betaald ook uit.

We gingen binnen paar weken van droom voetbal naar matig voetbal.
Het enige wat veranderen was de opstelling.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Atletico Madrid(28/11/2023-21:00)