Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - AZ (18/2/2023)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ik denk dat Dilrosun op 10 gaat komen. Al zou ik het liefst Bullaude daar willen zien. Dilrosun vind ik redelijk in vorm op de flanken, zou jammer zijn om weer met hem te gaan schuiven. Dan zal Alireza wel op rechts komen, qua balans misschien wel goed, verdedigt behoorlijk prima en kan die Kerkez goed in toom houden.

 

+1/-0

Ik hoop en denk ook Bullaude, hij is er wel klaar voor denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 13 februari 2023 om 10:11:

Ik denk dat Dilrosun op 10 gaat komen. Al zou ik het liefst Bullaude daar willen zien. Dilrosun vind ik redelijk in vorm op de flanken, zou jammer zijn om weer met hem te gaan schuiven. Dan zal Alireza wel op rechts komen, qua balans misschien wel goed, verdedigt behoorlijk prima en kan die Kerkez goed in toom houden.



Ik vrees het ook. Wat mij betreft hoort Bullaude daar te staan, maar als je tegen Heerenveen geen invalbeurt krijgt dan weet je het wel bij Slot.

 

+1/-0

Bullaude en Walemark liggen niet goed bij slot. Waarom is me nog een beetje onduidelijk, die jongens krijgen niet eens een echte kans meer. Ik verwacht ook Dilrosun op 10 en Timber een linie naar achter. Het is niet de wedstrijd om te gaan experimenteren dus zal die grijpen naar dingen die eerder al geprobeerd zijn. Met Jahanbakhsh op rechts en Dilrosun op 10 heb je iig wel spelers die hebben laten zien dat (soms) goed in te vullen.

 

+1/-0

Ik denk niet Dirkteur dat Slot zo zou redeneren. Dat zou ik een teken van zwakte vinden. Zowel Walemark als Bullaude zijn met zijn instemming gehaald, dus daar zit het hem niet in.

 

+1/-0

Dilrosun heeft teveel oogkleppen op voor 10, die is vaak alleen maar bezig met zijn eigen acties.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 13 februari 2023 om 13:43:

Bullaude en Walemark liggen niet goed bij slot. Waarom is me nog een beetje onduidelijk, die jongens krijgen niet eens een echte kans meer. Ik verwacht ook Dilrosun op 10 en Timber een linie naar achter. Het is niet de wedstrijd om te gaan experimenteren dus zal die grijpen naar dingen die eerder al geprobeerd zijn. Met Jahanbakhsh op rechts en Dilrosun op 10 heb je iig wel spelers die hebben laten zien dat (soms) goed in te vullen.



Van Bullaude weet ik het niet, maar bij Wålemark is de simpele reden dat andere buitenspelers verder zijn en beter passen bij de manier waarop Slot wil spelen. Wålemark kan geweldig voetballen, maar zonder bal vullen zijn concurrenten het beter in. Zo simpel is het.

Bullaude krijgt de tijd, en van wat ik gezien heb heeft hij die ook nog nodig. Anderzijds, ik dacht ook dat Wieffer nog tijd nodig had. Maar dan valt er een basisspeler weg, komt Wieffer in het elftal en speelt hij zich definitief in de basis. Niemand kan meer om hem heen. Met Bullaude zou zomaar hetzelfde kunnen gebeuren.

 

+1/-0

Bij Wieffer was het nodig dat Timber er langdurig uit lag voordat hij een keer een echte kans kreeg, terwijl hij tijdens de invalbeurten al voldoende potentie liet zien dat hij snel zou aanhaken. Ja z'n fitheid was een puntje, gezien hij van de KKD kwam, maar met wat wedstrijden bouw je dat snel genoeg op. Voor hetzelfde geld was die blessuregolf niet gebeurd en speelden we nu nog met Timber op 6. Dan had het net geleken alsof Wieffer een jaar nodig zou hebben om aan te passen en hadden ze misschien nog meer ingezet op die Zerrouki. Terwijl nu blijkt dat Wieffer er in no-time volledig stond voor ons.

Ik heb Arne Slot hoog zitten, meestal vind ik dat hij het goed ziet. Er zijn echter ook wat momenten dat ik mijn twijfels heb bij zijn inschattingsvermogen. Het duurde erg lang voordat Wieffer een echte kans kreeg op 6, terwijl ik nu het gevoel heb dat hij er naast zit met Bullaude. Bullaude kwam van een aanzienlijk hoger niveau dan Wieffer, die was gewoon basisspeler in de Argentijnse competitie (echt geen misselijke competitie). Dat hij de tijd krijgt om aan te passen vind ik normaal, maar het aantal speelminuten is wel erg karig ten opzichte van de meeste andere spelers. Zo bouw je juist iemand zijn fitheid af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 14 februari 2023 om 12:32:

Bij Wieffer was het nodig dat Timber er langdurig uit lag voordat hij een keer een echte kans kreeg, terwijl hij tijdens de invalbeurten al voldoende potentie liet zien dat hij snel zou aanhaken. Ja z'n fitheid was een puntje, gezien hij van de KKD kwam, maar met wat wedstrijden bouw je dat snel genoeg op. Voor hetzelfde geld was die blessuregolf niet gebeurd en speelden we nu nog met Timber op 6. Dan had het net geleken alsof Wieffer een jaar nodig zou hebben om aan te passen en hadden ze misschien nog meer ingezet op die Zerrouki. Terwijl nu blijkt dat Wieffer er in no-time volledig stond voor ons.

Ik heb Arne Slot hoog zitten, meestal vind ik dat hij het goed ziet. Er zijn echter ook wat momenten dat ik mijn twijfels heb bij zijn inschattingsvermogen. Het duurde erg lang voordat Wieffer een echte kans kreeg op 6, terwijl ik nu het gevoel heb dat hij er naast zit met Bullaude. Bullaude kwam van een aanzienlijk hoger niveau dan Wieffer, die was gewoon basisspeler in de Argentijnse competitie (echt geen misselijke competitie). Dat hij de tijd krijgt om aan te passen vind ik normaal, maar het aantal speelminuten is wel erg karig ten opzichte van de meeste andere spelers. Zo bouw je juist iemand zijn fitheid af.



100% mee eens.
Bullaude zal het niet veel slechter doen dan sommige die daar de kans kregen de laatste wedstrijden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 13 februari 2023 om 23:59:

Ik denk niet Dirkteur dat Slot zo zou redeneren. Dat zou ik een teken van zwakte vinden. Zowel Walemark als Bullaude zijn met zijn instemming gehaald, dus daar zit het hem niet in.



Cole Bassett ook, maar soms blijkt een nederlandse topclub toch net iets tehoog gegrepen niet elke speler is een schot in de roos. Zowel Walemark als Bullaude zullen moeten laten zien dat ze een meerwaarde zijn anders is het bij Slot keihard nee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 14 februari 2023 om 17:42:

(...)100% mee eens.
Bullaude zal het niet veel slechter doen dan sommige die daar de kans kregen de laatste wedstrijden.



De spelers die zich op de betreffende positie afgelopen wedstrijd 'de kans kregen', hebben zich al eerder bewezen. Misschien niet op de betreffende positie. Maar ze weten wat er van hen verlangd wordt, en kunnen dat ook opbrengen.

Iedere trainer werkt met een 'vaste kern' van X-aantal spelers, en valt daar op terug. Slot schuift overduidelijk liever binnen de vaste kern, dan dat hij buiten de kern op zoek gaat naar een oplossing. Het is moeilijk om tot die kern door te dringen, het is Wieffer gelukt en wellicht lukt het Bullaude ook. Maar dat Slot hem nu nog niet zover acht, vind ik niet verrassend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 15 februari 2023 om 09:14:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 14 februari 2023 om 17:42:

(...)100% mee eens.
Bullaude zal het niet veel slechter doen dan sommige die daar de kans kregen de laatste wedstrijden.



De spelers die zich op de betreffende positie afgelopen wedstrijd 'de kans kregen', hebben zich al eerder bewezen. Misschien niet op de betreffende positie. Maar ze weten wat er van hen verlangd wordt, en kunnen dat ook opbrengen.

Iedere trainer werkt met een 'vaste kern' van X-aantal spelers, en valt daar op terug. Slot schuift overduidelijk liever binnen de vaste kern, dan dat hij buiten de kern op zoek gaat naar een oplossing. Het is moeilijk om tot die kern door te dringen, het is Wieffer gelukt en wellicht lukt het Bullaude ook. Maar dat Slot hem nu nog niet zover acht, vind ik niet verrassend.



Slot lijkt wel onnodig voorzichtig. Als hij door de omstandigheden wordt gedwongen een speler de kans te geven zoals Wieffer blijkt hij verder dan (zo lijkt het) Slot zelf ook dacht. Ik denk dat de combinatie Bullaude-Gimenez een openbaring wordt en er ook voor zorgt dat Gimenez minder op een eiland staat. Dat Bullaude potentie heeft hebben we kunnen zien in zijn recente invalbeueurten. Bij AZ schijnt de scouting lyrisch over hem te zijn geweest. Dat is niet voor niets, scouten kunnen ze daar wel.

 

+1/-0

Snap wel dat hij lang vast houdt aan dezelfde spelers alleen geldt dat niet voor de buitenspelers elke keer een verrassing wie er links en rechtsbuiten staan.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 februari 2023, 12:09:04.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 februari 2023 om 12:03:

Snap wel dat hij lang vast houdt aan dezelfde spelers alleen geldt dat niet voor de buitenspelers elke keer een verrassing wie er links en rechtbuiten staan.


Meestal is Dilrosun basisspeler, dat is geen verrassing meer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 16 februari 2023 om 12:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 februari 2023 om 12:03:

Snap wel dat hij lang vast houdt aan dezelfde spelers alleen geldt dat niet voor de buitenspelers elke keer een verrassing wie er links en rechtbuiten staan.


Meestal is Dilrosun basisspeler, dat is geen verrassing meer.



Klopt is zijn favoriet, omdat hij op beide flanken kan al vind ik hem op rechts beter, maar ja daar heb je ook Alireza die ook gewoon basis is vind ik.

 

+1/-0

Ik vind AZ voorin wel beter dan ons, dan zijn we ook nog zonder kökcü en szymanski dus op het middenveld is het bij ons ook niet veel beter. Wel balen dat je voor z'n cruciale wedstrijd zoveel wapens mist en ook nog steeds het buitenspeler probleem niet echt is opgelost. Je moet haast winnen want bij gelijkspel en verlies ben je vrijwel zeker de koppositie kwijt. Hoop dat we een beetje geluk hebben zondag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 16 februari 2023 om 16:26:

Ik vind AZ voorin wel beter dan ons, dan zijn we ook nog zonder kökcü en szymanski dus op het middenveld is het bij ons ook niet veel beter. Wel balen dat je voor z'n cruciale wedstrijd zoveel wapens mist en ook nog steeds het buitenspeler probleem niet echt is opgelost. Je moet haast winnen want bij gelijkspel en verlies ben je vrijwel zeker de koppositie kwijt. Hoop dat we een beetje geluk hebben zondag.



AZ is voorin wellicht beter, maar die komen tegenover de beste defensie van Nederland te staan. En alhoewel onze voorhoede minder is, is de verdediging van AZ misschien wel nóg minder. Of Feyenoord de slag op het middenveld kan winnen, zal spannend worden. Als Wellenreuther z'n mannetje staat, hoeven de keepers elkaar ook niet veel te ontlopen.

Het wordt echt een spannende pot, met twee ploegen die elkaar niet veel ontlopen. Ik hoop dat een volle Kuip het verschil maakt!

 

+1/-0

De beste defensie waar NEC 4 keer tegen scoorde...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 16 februari 2023 om 22:26:

De beste defensie waar NEC 4 keer tegen scoorde...


En Utrecht? :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 16 februari 2023 om 22:26:

De beste defensie waar NEC 4 keer tegen scoorde...



Ja, het oogt minder 'zeker' de laatste wedstrijden. Maar het ging om de vergelijking met AZ. En ik vind de Alkmaarders achterin nog meer kwetsbaar, mede vanwege de blessures in het centrum.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - AZ (18/2/2023)