Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » DE KLASSIEKER: Feyenoord-Ajax (22/01/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Hopelijk zondag een en al gekkenhuis, zodat ze niet weten waar ze het zoeken moeten.
Laten we nu eens ook echt zien dat er in De :kuip niks te halen valt dit jaar!

Welcome to the hell of Rotterdam ;)

We hebben dit jaar echt een hele goede kans om ze op een onoverbrugbare achterstand te zetten en serieus voor de titel te gaan strijden.
Laten we het nu ook echt waar maken en ze een pak slaag geven waar ze komende jaren weer over praten a la de 6-2 van paar jaar terug:feyenoord

 

+1/-0

Ik ben niet optimistisch gestemd. In het verleden te vaak meegemaakt dat wij als favoriet de wedstrijd ingingen omdat Ajax in een slechte flow zat om vervolgens vrolijk te worden weggespeeld in onze eigen Kuip. Dit is een wedstrijd op zich ongeacht hoe de teams ervoor staan. Ik hou mijn hart vast, niet alleen wat de wedstrijd zelf betreft maar ook hoe een deel van de supporters zich zal gedragen.

 

+2/-0

Het is altijd een wedstrijd opzich, hoe cliché dat ook mag zijn.

Dat het een wedstrijd op zich is, is afgelopen jaren op voorhand vaak genoeg zogenaamd in het voordeel van Feyenoord geweest. In de zin dat Feyenoord overduidelijk de mindere ploeg was, er minder goed voor stond in de competitie en het niet lekker liep. Dan werd er gezegd dat Feyenoord altijd een kans had in de eigen Kuip tegen Ajax, ongeacht de situatie. Maar vaak genoeg maakte dat geen reet uit, en stond Feyenoord toch met lege handen na het laatste fluitsignaal.

Nu lijken de rollen omgedraaid, en begint Feyenoord misschien wel als favoriet aan deze wedstrijd. Maar ik ben er allerminst gerust op. Er lopen bij Ajax teveel goede spelers, die aankomend weekend 'zomaar' opeens wél hun niveau kunnen halen. Er lopen teveel spelers die weten wat deze wedstrijd betekent, wat extra's kunnen brengen (Klaassen, Berghuis, Tadić) en het team misschien kunnen 'opstoken' om tot een goede prestatie te komen.

Feyenoord zal het verschil moeten maken in de aanval, tegen hun verdediging valt het meeste te halen. En niet moeten 'choken' op het moment suprême. De druk staat erop, maar van de andere kant; ook na deze wedstrijd staan 'we' nog bovenaan.

We hebben een geweldig team, als iedereen die nu fit is dat ook blijft. Een team waarmee we kunnen winnen van dit Ajax. En met een volle Kuip kan het zomaar gaan spoken. Ik heb er echt wel vertrouwen in, maar nogmaals; ik ben er niet gerust op.

Maar wat zou het lekker zijn!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 16 januari 2023 om 10:54:

Ik ben niet optimistisch gestemd. In het verleden te vaak meegemaakt dat wij als favoriet de wedstrijd ingingen omdat Ajax in een slechte flow zat om vervolgens vrolijk te worden weggespeeld in onze eigen Kuip. Dit is een wedstrijd op zich ongeacht hoe de teams ervoor staan. Ik hou mijn hart vast, niet alleen wat de wedstrijd zelf betreft maar ook hoe een deel van de supporters zich zal gedragen.



Ik heb exact hetzelfde gevoel bij deze wedstrijd. In het verleden tig keer meegemaakt dat een Ajax uit vorm in Feyenoord de ideale tegenstander vond om het eigen vertrouwen weer lekker op te vijzelen. Op een of andere manier rust er een vloek op onze wedstrijden tegen Ajax. Altijd spelen we die wedstrijd als een zwakke degradatiekandidaat zonder enige vorm van vertrouwen en flair.

Komt natuurlijk ook door het verschil in kwaliteit dat aanwezig is geweest in de meeste jaren, maar alsnog waren het bizarre wedstrijden. Ik heb Feyenoord 90% van de wedstrijden tegen Ajax op de meest defensieve en compact manier zien voetballen, altijd vinden ze dan toch de opening en daarna was de wedstrijd voorbij. De andere 10% dat Feyenoord wel durfde te voetballen en hoog druk te zetten vond Ajax op een of andere manier een doelpunt, onder Fred Rutten kan ik me twee wedstrijden herinneren waarin ze helemaal zoek werden getikt maar van 1 kans een doelpunt wisten te maken.

Gezien ons trackrecord tegen Ajax verwacht ik het ergste, maar laten we hopen op een meevaller.

 

+2/-0

Wat een verschrikkelijke spreekkoren weer tijdens Groningen -Feyenoord op zelf gemaakte filmpjes die circuleren op de socials. En de meest achterlijke oproepen variërend van knikkers meenemen tot aan de meest stuitende antisemitische uitingen. Als het uit uit de hand loopt zal de scheids de wedstrijd stilleggen, reken maar dat hij instructies krijgt. Wanneer worden we eindelijk verlost van dat zwakbegaafde, debiele deel van de supporters die de club al jarenlang in gijzeling houden.

 

+1/-0

Denk dat het voor zowel ons als voor hen niet echt realistisch om hier met hoge verwachtingen in te gaan. Gelukkig heb je een buffer van 4 en dan kan je hem zelfs verliezen zonder echt schade op te lopen. Dat is een luxe die we al jaren niet meer hebben gekend.

 

+1/-0

Ik geef ons een hele goede kans als er een volle Kuip achter gaat staan.

Die spreekkoren zijn gewoon te ziekelijk voor woorden.
Ook met positieve sfeer kun je een hekesen ketel maken.

In een kolkende Kuip is dit 020 voor mijn gevoel echt kansloos.

Ik heb er wel een goed gevoel over tot op heden, maar dan moet het team wel spelen zoals gister en niet zoals tegen Utrecht, dan is het een ander verhaal.

 

+2/-0

Ajax was behoorlijk zwak tegen Twente, maar net als zovelen hier, heb ik de slechte ervaringen met klassiekers nog in de vezels zitten. Moeilijk om dat van je af te schudden.

Het helpt denk ik wel dat we best wat spelers hebben die die geschiedenis niet met zich meedragen: Hancko, Pederesen, Szymanski, Wieffer, Jahanbaksh, Danilo, Gimenez om maar een paar te noemen. Gewoon je spel spelen dan komt het vanzelf wel.

 

+1/-0

Het is wel de maand van de waarheid, tot en met 18 februari spelen we 5 echt lastige wedstrijden.

Klassieker
Twente uit
PSV thuis
Heerenveen Uit
AZ Thuis

Je mag er sowieso 1 verliezen maar je moet er dan wel 4 winnen en dat is echt wel moeilijk.

 

+1/-0

Wedstrijd op zich, maar ik kan mij niet herinneren dat ik vooraf zo positief gestemd was over deze wedstrijd. Ik verwacht eerlijk gezegd helemaal niets van Ajax. Het is daar intern hommeles. Kijk er niet raar van op als Ajax "express" verliest en Schreuder de maandag erop zijn ontslag krijgt. Ik verwacht niet, dat de Ajax spelers daar nu even overheen stappen om tegen Feyenoord wel te vlammen. Het wordt gewoon 3-0 voor ons:)

 

+1/-0

Gözübüyük fluit.

 

+1/-0

Kut

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 16 januari 2023 om 10:54:

Ik ben niet optimistisch gestemd. In het verleden te vaak meegemaakt dat wij als favoriet de wedstrijd ingingen omdat Ajax in een slechte flow zat om vervolgens vrolijk te worden weggespeeld in onze eigen Kuip. Dit is een wedstrijd op zich ongeacht hoe de teams ervoor staan. Ik hou mijn hart vast, niet alleen wat de wedstrijd zelf betreft maar ook hoe een deel van de supporters zich zal gedragen.


Dat is ook mijn grootste zorg. Ik heb dit keer wel vertrouwen in het team.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 16 januari 2023 om 13:14:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 16 januari 2023 om 10:54:

Ik ben niet optimistisch gestemd. In het verleden te vaak meegemaakt dat wij als favoriet de wedstrijd ingingen omdat Ajax in een slechte flow zat om vervolgens vrolijk te worden weggespeeld in onze eigen Kuip. Dit is een wedstrijd op zich ongeacht hoe de teams ervoor staan. Ik hou mijn hart vast, niet alleen wat de wedstrijd zelf betreft maar ook hoe een deel van de supporters zich zal gedragen.



Ik heb exact hetzelfde gevoel bij deze wedstrijd. In het verleden tig keer meegemaakt dat een Ajax uit vorm in Feyenoord de ideale tegenstander vond om het eigen vertrouwen weer lekker op te vijzelen. Op een of andere manier rust er een vloek op onze wedstrijden tegen Ajax. Altijd spelen we die wedstrijd als een zwakke degradatiekandidaat zonder enige vorm van vertrouwen en flair.

Komt natuurlijk ook door het verschil in kwaliteit dat aanwezig is geweest in de meeste jaren, maar alsnog waren het bizarre wedstrijden. Ik heb Feyenoord 90% van de wedstrijden tegen Ajax op de meest defensieve en compact manier zien voetballen, altijd vinden ze dan toch de opening en daarna was de wedstrijd voorbij. De andere 10% dat Feyenoord wel durfde te voetballen en hoog druk te zetten vond Ajax op een of andere manier een doelpunt, onder Fred Rutten kan ik me twee wedstrijden herinneren waarin ze helemaal zoek werden getikt maar van 1 kans een doelpunt wisten te maken.

Gezien ons trackrecord tegen Ajax verwacht ik het ergste, maar laten we hopen op een meevaller.


Reken ook de arbitrale blunders of Ajax fluiters mee. Wat ik vaak genoeg zag was dat Ajax alles mocht en Feyenoord werd ingeperkt. Ik hoop dat die Ajax fluiters wegblijven.

 

+1/-0

Ik heb ook wel vertrouwen vooral in Slot, maar tegen hun lijkt het vaak wel verkrampt en nu staat er een titel op het spel.

 

+1/-0

Gelijkspel denk ik, ook niet slecht blijft het verschil 5 punten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Gözübüyük je weet het niet ene keer goed andere keer waardeloos, hij staat er in Zeist wel goed op.
Maarja hij werd verdacht gemaakt. Op 18 april 2015 meldt de Volkskrant dat Gözübüyük genoemd wordt in een grote Duitse strafzaak rond matchfixing. Volgens een verdachte (Paul R.) was hij betrokken bij het manipuleren van wedstrijden.

Dit bericht is gewijzigd op 17 januari 2023, 05:03:15.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 januari 2023 om 04:52:

open/sluit de onderstaande quote:




Gözübüyük je weet het niet ene keer goed andere keer waardeloos, hij staat er in Zeist wel goed op.
Maarja hij werd verdacht gemaakt. Op 18 april 2015 meldt de Volkskrant dat Gözübüyük genoemd wordt in een grote Duitse strafzaak rond matchfixing. Volgens een verdachte (Paul R.) was hij betrokken bij het manipuleren van wedstrijden.


Dan staat hij onder een groot vergrootglas, waardoor ik gerustgesteld raak.

 

+1/-0

Feyenoord en Ajax zitten in hun maag met de aanstaande terugkeer van Steven Berghuis in De Kuip.
Dat schrijft het Algemeen Dagblad.

Hoop dat Feyenoorders ook denken aan wat hij heeft bijgedragen aan de 5 prijzen onder Gio.

 

+1/-0

Ik weet dat het een wedstrijd op zich is, met geen enkele andere te vergelijken dus voorspellen doe ik niet. Wel duimen draaien dat we winnen en hopen dat sommige fanatieke supporters ( ja ik noem ze nu nog gewoon supporters) hun verstand gebruiken en zich bezighouden met VOETBALLEN in plaats van één speler voeding geven voor wraak.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » DE KLASSIEKER: Feyenoord-Ajax (22/01/2023-14:30)