Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Thomas Beelen

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

YES!!!

PEC Zwolle en Feyenoord bereiken akkoord over Beelen

Thomas Beelen maakt op korte termijn de overstap naar Feyenoord. De landskampioen heeft met PEC Zwolle een akkoord bereikt over een transfer van de 22-jarige centrale verdediger en verwacht de laatste details op korte termijn af te kunnen ronden.

 

+1/-0

En deze is nog ff voor wegkapen Veerman!

Heel mooi deze, welkom Thomas! :pul:feyenoord:kuip

 

+1/-0

Hier het hele bericht:

open/sluit de onderstaande quote:

PEC Zwolle en Feyenoord bereiken akkoord over Beelen
vandaag, 15:09 473 reacties
Thomas Beelen maakt op korte termijn de overstap naar Feyenoord. De landskampioen heeft met PEC Zwolle een akkoord bereikt over een transfer van de 22-jarige centrale verdediger en verwacht de laatste details op korte termijn af te kunnen ronden.

Niet alleen Feyenoord was concreet geïnteresseerd in Beelen. Ook PSV en AZ hadden hun zinnen gezet op de verdediger, die afgelopen seizoen een uitstekende indruk maakte in de Keuken Kampioen Divisie. De Rotterdammers zagen eerder twee biedingen afgewezen worden door PEC Zwolle, maar bij het derde bod was het raak. Het is op dit moment nog niet bekend hoeveel de stadionclub moet overmaken. PEC Zwolle hanteerde een vraagprijs van drie miljoen euro.

Feyenoord shopt hiermee voor de tweede keer bij PEC Zwolle. Eerder werd Thomas van den Belt al naar De Kuip gehaald. Afgelopen seizoen was Beelen goed voor dertig wedstrijden in De Keuken Kampioen Divisie en wist hij een keer te scoren en vier assists af te leveren. Het is niet duidelijk of de rechtspoot wordt gezien als vervanger van de vertrokken Jacob Rasmussen of als buitenkansje waar Slot afgelopen donderdag op doelde.

Bijna weggestuurd
Van den Belt gaf vrijdagmiddag nog aan te hopen dat de 1,90 meter lange verdediger voor Feyenoord zou kiezen: ''Thomas is een maatje van me. We hebben bij PEC veel samen opgetrokken en samen in de jeugd gespeeld. Het is zijn keuze en hij moet doen wat hij wil. Het is snel gegaan met hem. Anderhalf jaar geleden was hij bijna weggestuurd bij PEC en nu is hij dicht bij een transfer naar een topclub.''

 

+1/-0

Kan zich ontwikkelen tot een moderne topverdediger lang, sterk aan de bal en durft in teschuiven lijkt wel wat op Hancko en Geertruida.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 juli 2023, 15:40:23.

 

+1/-0

Dat voelt goed. Eindelijk psv op zijn plaats gezet, alleen daarom al.

 

+1/-0

Even afwachten tot het echt definitief is. Maar goed nieuws! De staf lijkt hem er graag bij te hebben, die hebben er meer kijk op dan ik. Voor mij is het een onbekende, we gaan het zien!

 

+1/-0

Voorgeselecteerd op het vertrek van Geertuida !


Lutsharel Geertruida heeft duidelijk gemaakt aan Arne Slot dat hij deze zomer de overstap wil maken naar RB Leipzig, zo meldt Feyenoord-watcher Mikos Gouka. De verdediger en de trainer hebben vandaag een gesprek gehad over de concrete interesse van de Duitse club.

Geertruida ziet een overstap naar de Bundesliga helemaal zitten. De 22-jarige verdediger beschouwt het als een sportieve stap en zou in Duitsland ook vier keer zoveel kunnen verdienen als bij Feyenoord. Tijdens het gesprek tussen Slot en Geertruida is de wens om te vertrekken nogmaals duidelijk geworden voor alle partijen.

 

+1/-0

Ik vind rond de 3 miljoen euro veel geld voor een omgeturnde middenvelder uit de eerste divisie die pas dit jaar zijn doorbraak kent. Bij Wieffer en van den Belt vond ik het een voordeel dat ze goedkoop als gokje gehaald konden worden onder de miljoen, dat vind ik een beter model dan zo'n speler op het toppunt van de hype kopen. Ik moet ook nog zien waar zijn plafond ligt, ik schat het beduidend lager in dan iemand als Geertruida.

Naast de nadelen zie ik ook veel voordelen. Ik ben altijd fan van voetballende verdedigers en dat is Beelen. Iemand die in durft te dribbelen en een goede passing heeft die naar voren is gericht kan een groot verschil maken in de opbouw, al helemaal in ons type spel. Deze speler doet me enorm denken aan de transitie van Trauner van defensieve middenvelder naar inschuivende verdediger. Ik denk daarom dat hij vooral als potentiële opvolger van Trauner gezien moet worden, waarop hij qua type spel het meest lijkt. Helaas ook de nadelen die Trauner heeft, de wat mindere wendbaarheid en gebrek aan explosiviteit tegenover snelle spitsen. Maar als Beelen een Trauner blijkt te zijn is het uiteindelijk gewoon een uitstekende transfer, want Beelen kan nog jaren mee en heeft nog wat groeipotentie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 juli 2023 om 17:24:

Ik vind rond de 3 miljoen euro veel geld voor een omgeturnde middenvelder uit de eerste divisie die pas dit jaar zijn doorbraak kent. Bij Wieffer en van den Belt vond ik het een voordeel dat ze goedkoop als gokje gehaald konden worden onder de miljoen, dat vind ik een beter model dan zo'n speler op het toppunt van de hype kopen. Ik moet ook nog zien waar zijn plafond ligt, ik schat het beduidend lager in dan iemand als Geertruida.

Naast de nadelen zie ik ook veel voordelen. Ik ben altijd fan van voetballende verdedigers en dat is Beelen. Iemand die in durft te dribbelen en een goede passing heeft die naar voren is gericht kan een groot verschil maken in de opbouw, al helemaal in ons type spel. Deze speler doet me enorm denken aan de transitie van Trauner van defensieve middenvelder naar inschuivende verdediger. Ik denk daarom dat hij vooral als potentiële opvolger van Trauner gezien moet worden, waarop hij qua type spel het meest lijkt. Helaas ook de nadelen die Trauner heeft, de wat mindere wendbaarheid en gebrek aan explosiviteit tegenover snelle spitsen. Maar als Beelen een Trauner blijkt te zijn is het uiteindelijk gewoon een uitstekende transfer, want Beelen kan nog jaren mee en heeft nog wat groeipotentie.



Het stemt me wel positief dat ook PSV en AZ deze speler wilden hebben. Zeker AZ heeft daar kijk op. Tegelijk vraag ik me af of hij goed genoeg is om er direct te staan als Geertruida weg is. Trauner is tegenwoordig ook geen zekerheidje meer. Moet er dan nog wat bij of leggen we ons lot in handen van een KKD speler?

 

+1/-0

 

+1/-0

De Rotterdammers hebben afgelopen seizoen volop gescout in de Keuken Kampioen Divisie, waar Beelen een uitstekende indruk wist te maken. Trainer Arne Slot reageert in gesprek met het Algemeen Dagblad voor het eerst op zijn komst. ''We bekeken veel Nederlandse centrale verdedigers en het was duidelijk dat we vol voor Beelen wilden gaan. Het is fijn dat het is gelukt.'' Beelen zal, zodra de laatste details zijn afgerond, een meerjarig contract tekenen in De Kuip.

 

+1/-0

Slot gaf aan dat ze wel meerdere CV's hebben gescout Thijmen Blokzijl zit daar ook zeker bij en Mees Hilgers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 juli 2023 om 01:37:

Slot gaf aan dat ze wel meerdere CV's hebben gescout Thijmen Blokzijl zit daar ook zeker bij en Mees Hilgers.



Blokzijl vind ik ook echt een goede. Beelen nooit gezien, maar als Slot hem beter dan Blokzijl vindt dan moet ie wel goed zijn :)

 

+1/-0

Komt goed over in de media volwassen toekomstige aanvoerder wellicht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 23 juli 2023 om 00:11:

Komt goed over in de media volwassen toekomstige aanvoerder wellicht.



Doet mij een beetje denken aan de Vrij, in zijn doen en laten. Hij maakt hem niet snel gek, denk ik.

Vergelijkingen maken met grote spelers is altijd gevaarlijk, Beelen heeft nog een lange weg te gaan. Hem moet wel enige tijd gegund worden. Maar wat ik tot nu toe gezien heb, is veelbelovend.

 

+1/-0

Thomas Beelen hoeft zijn voetbalcarrière nog niet op te geven om als zanger aan de slag te gaan. Trainer Arne Slot neemt de aanwinst van Feyenoord op de hak, een dag nadat hij een liedje voor de groep heeft gezongen.

Op het trainingskamp in Oostenrijk neemt Slot de verdediger in de maling. "Als dat de media bereikt, wordt je nooit meer serieus genomen", grapt de trainer. "Het slechtste optreden sinds, nou, ooit?", besluit Slot.

:B

 

+1/-0

Eerlijk is eerlijk, hij staat er pas een kwartier in, maar wat die laat zien tot op heden ziet het er gewoon prima uit.
Hij blijft heel erg rustig en zoekt de juiste oplossing.

Hopelijk kan die deze lijn doortrekken...

 

+1/-0

Ik vind het niet indrukwekkend wat ik zie, aan de bal traag en langzaam qua wendbaarheid. Blijft wel rustig inderdaad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 30 juli 2023 om 17:34:

Ik vind het niet indrukwekkend wat ik zie, aan de bal traag en langzaam qua wendbaarheid. Blijft wel rustig inderdaad.



KKD naar top EDV is nogal een stap, maar hij doet z'n werk goed.
Je ziet ook dat die het inzicht heeft en de techniek om een goede pass te geven.

Hij zal komende maanden gaan groeien en in de toekomst denk ik ook zeker van waarde gaan zijn.

 

+1/-0

Wissels:

Hendriksen --> Hancko
Milambo --> Wieffer
Sauer --> Alireza

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Spelers » Thomas Beelen