Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 11.317
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Feyenoord-Almere City FC
Man van de Wedstrijd AC Milan-Feyenoord: -
Forumreacties: 3.481
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
https://www.voetbalzone.nl/nieuws/feyenoord-gaat-vol-voor-terugkeer-van-robin-van-persie-rene-hake-moet-assistent-trainer-worden/blt5f62336f1a6cc924
Vind het lastig.
Mooi natuurlijk jongen van de club maar vind moeilijk in te schatten waar zijn niveau ligt.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.113
Reg.: 11 januari 2008
Feyenoord-Almere City FC 2-0 (1-0)
Ik vind dit wel een beetje paniek voetbal. Ook onderstaande redenen vind ik niet echt overtuigend, Ernst Happel zeker vergeten.
VI: Feyenoord benadert Heerenveen om Van Persie los te weken
Feyenoord maakt serieus werk van de komst van Robin van Persie. In eerste instantie werd er gemeld dat de voormalige voetballer vanaf komende zomer de overstap moest maken naar de Rotterdammers, maar inmiddels is duidelijk dat Van Persie per direct moet worden losgeweekt in Heerenveen. Dit weet Voetbal International te melden.
Van Persie wordt bij Feyenoord gezien als de ideale opvolger van trainer Brian Priske. De Deen is mede door een gebrek aan chemie in de technische staf op straat gezet. Inmiddels neemt Pascal Bosschaart de honneurs waar als interim-trainer. Hoe zijn toekomst er gaat uitzien na twee uitstekende resultaten in de Champions League is vooralsnog onduidelijk.
Met Van Persie neemt Feyenoord ‘een ingecalculeerd risico’, zo schrijft journalist Martijn Krabbendam. De komst van Robin van Persie moet voor rust en eenheid zorgen bij de Rotterdammers. Feyenoord hoopt het gebrek aan ervaring van Van Persie te compenseren met de aanstelling van een ervaren assistent. René Hake is daarvoor een serieuze kandidaat.
De keuze voor Van Persie heeft er ook mee te maken dat intern iedereen achter zijn komst staat, en dat was bij andere kandidaten niet zo. ''Pusic stond klaar, maar kon niet weg bij Shakhtar'', legt de journalist uit. ''Van Bommel? Goed cv, ervaring genoeg, maar aan hem kleefde volgens mensen binnen de club te veel het PSV-DNA. Een buitenlandse trainer? Na Priske is Feyenoord daar meteen klaar mee. Liever een trainer die binnen alle geledingen goed ligt.''
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.113
Reg.: 11 januari 2008
Feyenoord-Almere City FC 2-0 (1-0)
'Feyenoord bereikt principeakkoord met Hake; ook Pinas in beeld'
Feyenoord heeft een principeakkoord bereikt met René Hake. De voormalig assistent-trainer van Manchester United is persoonlijk rond over de voorwaarden van een contract in Rotterdam. De stadionclub hoopt spoedig ook op groen licht over Robin van Persie. Dit meldt 1908.nl.
Hake moet in De Kuip aan de slag gaan als assistent-trainer van Robin van Persie. De voormalig topvoetballer ontbeert de nodige ervaring als trainer, en Hake moet Van Persie daarin assisteren. De grootste obstakel is op dit moment nog Heerenveen. Feyenoord moet een akkoord zien te bereiken, en het is nog niet duidelijk of de Friezen willen meewerken over een vertrek van Van Persie.
Wanneer Van Persie niet per direct naar Rotterdam kan komen, dan komt Hake voor de groep te staan. Pascal Bosschaart is op dit moment de interim-trainer, maar beschikt niet over de juiste papieren om het seizoen af te maken bij Feyenoord. De kans dat Bosschaart aan de slag gaat als assistent-trainer wanneer Van Persie niet per direct komt, is groot.
Brian Pinas
Het Algemeen Dagblad weet te melden dat Brian Pinas ook een optie is voor de technische staf van Feyenoord. De oud-voetballer werkt al jaren samen met Van Persie en staat momenteel onder contract bij SC Heerenveen. John de Wolf en Etienne Reijnen blijven hoe dan ook werkzaam als assistent-trainers in De Kuip.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 877
Reg.: 31 augustus 2023
Feyenoord-Almere City FC 6-0 (2-0)
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.060
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 19 februari 2025 om 17:06:
Met een ervaren rot als Haake ernaast zie ik het wel zitten. Die behoedt ‘m wel om in de 70e minuut Wellenreuther te wisselen voor Andreef
Uit: Middelburg
Forumreacties: 3.882
Reg.: 6 november 2005
Forumreacties: 3.481
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 19 februari 2025 om 18:54:
Met een ervaren rot als Haake ernaast zie ik het wel zitten. Die behoedt ‘m wel om in de 70e minuut Wellenreuther te wisselen voor Andreef
Vind je Hake echt de "ervaren rot" die je bij Feyenoord verwacht? Heeft bij Go Ahead, Utrecht, Twente, Cambuur als trainer voor de groep gestaan. Nooit Europeese top, van Persie ook niet...
Ik vind dat er dan te weinig ervaring is voor een echte topclub. Ik vond v. Persie een geweldige speler, en een geweldige kerel, en wellicht over 5 jaar trainer. Maar nu toch niet...
Forumreacties: 264
Reg.: 19 juli 2009
Wat een hemeltergend amateurisme weer bij Feyenoord. Een trainer aanstellen om iedereen vriendjes met elkaar te laten zijn en anderen bij voorbaat afwijzen vanwege "PSV-DNA". Arme ten Kloese. Dacht vanuit zijn Amerikaanse achtergrond in een professionele organisatie terecht te komen en bevindt hij zich opeens bij een dorpsclub waar roddel, achterklap en xenofobie schering en inslag is.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marquis schreef op 19 februari 2025 om 19:40:
Wat een hemeltergend amateurisme weer bij Feyenoord. Een trainer aanstellen om iedereen vriendjes met elkaar te laten zijn en anderen bij voorbaat afwijzen vanwege "PSV-DNA". Arme ten Kloese. Dacht vanuit zijn Amerikaanse achtergrond in een professionele organisatie terecht te komen en bevindt hij zich opeens bij een dorpsclub waar roddel, achterklap en xenofobie schering en inslag is.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.657
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 19 februari 2025 om 19:16:
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 19 februari 2025 om 18:54:
Vind je Hake echt de "ervaren rot" die je bij Feyenoord verwacht? Heeft bij Go Ahead, Utrecht, Twente, Cambuur als trainer voor de groep gestaan. Nooit Europeese top, van Persie ook niet...
Ik vind dat er dan te weinig ervaring is voor een echte topclub. Ik vond v. Persie een geweldige speler, en een geweldige kerel, en wellicht over 5 jaar trainer. Maar nu toch niet...
Het moet allemaal nog blijken natuurlijk maar het kan ook goed gaan.
Bv een Cocu is ook 3 keer kampioen geworden.
Ik heb ook wel het gevoel dat van Persie de jeugd heel goed kent en een kans gaat geven.
Ik ga veel liever die kant op dan weer een trainer waar voor veel ingekocht moet worden.
Er zitten echt wat leuke spelers in de jeugd en die worden duurder dan de spelers die we vaak inkopen,uitzonderingen daargelaten.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.074
Reg.: 9 april 2019
Ik ben niet enthousiast over deze ontwikkeling. Maar als van Persie de enige optie is die echt breedgedragen wordt binnen de club, dan is het misschien wel het noodzakelijke lapmiddel waardoor (voorlopig) de neuzen weer in dezelfde richting staan. En dan is het vervolgens te hopen dat er iemand opstaat die boven de hoofdtrainer (in de directie en in de wirwar van al die advies-/bestuursorganen) schoon schip gaat maken.
Alles valt of staat met de assistenten die zijn staf gaan complementeren. Robin van Persie is op zichzelf nog te licht als hoofdtrainer, hij bevindt zich in een fase van zijn ontwikkeling als trainer waarin hij nog (veel) moet leren. Dat kan 'on the fly', maar is niet ideaal. Verre van.
Het is zaak dat hij zijn ontwikkeling bij Feyenoord kan doorzetten, mocht hij inderdaad de nieuwe hoofdtrainer worden. Een aantal ervaren assistenten met verschillende kwaliteiten zijn essentieel. Assistenten die hem ook waar nodig van repliek dienen en bijsturen. En dan is het te hopen dat van Persie niet te eigenwijs blijkt, om ook iets van zijn staf aan te nemen. Dat zit natuurlijk wel in zijn karakter, en ligt altijd op de loer.
René Hake is geen gekke optie, Etiënne Reijnen en John de Wolf schat ik persoonlijk ook hoger in dan Henk Brugge en Brian Pinas. Niets ten nadele van die laatste twee, maar die hebben van Persie toch ook niet weten te behoeden voor zijn uitglijder met die keeperswissel bij Quick Boys?
Een trainerschap van Robin van Persie bij Feyenoord komt op dit moment veel te vroeg om meerdere redenen:
Gebrek aan Ervaring – Heeft veelste weinig ervaring, heeft pas een half jaar Heerenveen gecoacht en daarvoor alleen maar met jeugdteams gewerkt.
Tactische Rijping – Hoewel hij als speler een geweldige voetbalkennis heeft, betekent dat niet automatisch dat hij een ploeg op topniveau kan leiden. Trainers als Arne Slot en Pep Guardiola hebben jaren als assistent of in lagere divisies gewerkt om hun tactische ideeën te verfijnen.
Druk en Verwachtingen – Feyenoord is een club waar de druk enorm is. Het verwachtingspatroon na het succes van Arne Slot is hoog, en zonder de juiste ervaring kan Van Persie snel in de problemen komen als resultaten uitblijven.
Managen van een Volwassen Spelersgroep – Het leiden van een jeugdteam is iets heel anders dan het managen van een kleedkamer vol ervaren profs met grote ego’s. Dat vergt leiderschapskwaliteiten en autoriteit die vaak met ervaring groeien.
Beter een Geleidelijke Opbouw – Voor zijn eigen ontwikkeling is het logischer dat Van Persie eerst ervaring opdoet bij een kleinere club of als assistent-trainer op het hoogste niveau, voordat hij de stap naar Feyenoord als hoofdcoach zet.
Kortom, Van Persie heeft potentie als trainer, maar hij heeft nog niet de ervaring en tactische rijpheid om nu al een topclub als Feyenoord te leiden.
Ik kan mij de 9-1 dit jaar nog herinneren met Heerenveen tegen AZ, het verlies tegen Quick Boys, de wissel van de keeper dat slecht uitpakte. Allemaal "foutjes" die een beginnende coach maakt en wat ook moet kunnen, daar moet hij ook de tijd voor krijgen. Maar die fouten mag je bij een topclub niet maken, ook die tijd krijg je niet.
Forumreacties: 1.552
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 20 februari 2025 om 10:30:
Hij heeft natuurlijk ook goede resultaten gehaald. Winnen bij NAC en Willem 2 en Heerenveen sprokkelt aardig wat punten bij elkaar. Ben benieuwd.
Forumreacties: 16.791
Reg.: 2 januari 2007
Spannende keuze wel. Maar ik weet het nog zo net niet.
Enerzijds gun je Robin enorm het voordeel van de twijfel. Hij heeft een moderne visie, is intelligent, komt goed uit zijn woorden en heeft alles in de top wel gezien. Hij is niet de klassieke ex wereldster die denkt het als trainer op zijn naam te kunnen redden maar is ook echt bezig met zijn ontwikkeling. Ik vind hem veel weg hebben van Xabi Alonso in dat opzicht die ook eerst jeugdtrainer was.
Aan de andere kant maakt hij bij Heerenveen geen enkele indruk. Hij valt eerder op door die gekke keeperswissel en een 9-1 nederlaag. Iedere andere trainer zonder deze grote naam die dit presteert zou niet eens in aanmerking zijn gekomen.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.657
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 20 februari 2025 om 11:51:
Enerzijds gun je Robin enorm het voordeel van de twijfel. Hij heeft een moderne visie, is intelligent, komt goed uit zijn woorden en heeft alles in de top wel gezien. Hij is niet de klassieke ex wereldster die denkt het als trainer op zijn naam te kunnen redden maar is ook echt bezig met zijn ontwikkeling. Ik vind hem veel weg hebben van Xabi Alonso in dat opzicht die ook eerst jeugdtrainer was.
Aan de andere kant maakt hij bij Heerenveen geen enkele indruk. Hij valt eerder op door die gekke keeperswissel en een 9-1 nederlaag. Iedere andere trainer zonder deze grote naam die dit presteert zou niet eens in aanmerking zijn gekomen.
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 20 februari 2025 om 14:09:
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 20 februari 2025 om 11:51:
Deze dikgedrukte stelling lees ik vaker, maar je kan van Heerenveen toch niet meer verwachten dan wat ze nu presteren qua spelersmateriaal? Eerlijk gezegd had ik het ook niet gek gevonden als ze in de degradatiezone zouden staan met het materiaal dat ze daar hebben.
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Brian Priske