Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Rkc-Feyenoord (21/08/2022-16:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Kökcü terug in de basis

Feyenoord trapt zondag om 16:45 uur af tegen RKC Waalwijk. De Rotterdammers beschikken over een fit middenveld en daardoor moet trainer Arne Slot keuzes maken. Orkun Kökcü is klaar om een volledige wedstrijd te spelen en start vermoedelijk in de basis bij de stadionclub.

Fredrik Aursnes speelde afgelopen weekend tegen sc Heerenveen een uitstekende wedstrijd. De Noor is een van de spelers die het eerst wordt opgeschreven op het wedstrijdformulier. Quinten Timber maakt het middenveld compleet. Sebastian Szymański lijkt genoegen te moeten nemen met een plek op de bank.

Quilindschy Hartman heeft afgelopen week een goede indruk gemaakt op de training. Slot gaf aan dat de 20-jarige linksback klaar is voor een plek in de basis. De kans is groot dat hij tegen RKC Waalwijk dan ook gaat starten. Lutsharel Geertruida, Gernot Trauner en Jacob Rasmussen maken de achterhoede compleet.

Slot heeft de opstelling al in zijn hoofd, maar of het in de praktijk ook gaat werken moet blijken. ''Normaal gesproken gebruik je oefenwedstrijden om ingespeeld te raken en eventueel dingen uit te proberen. Nu probeer ik vooral uit in mijn hoofd. Welke spelers passen bij elkaar en in welke formatie? Hoe komen ze in hun kracht te spelen? Daar hebben we de wedstrijden voor als meetmoment.''

Vermoedelijke opstelling Feyenoord
Bijlow; Geertruida, Trauner, Rasmussen, Hartman; Aursnes, Timber, Kökcü; Wålemark, Danilo, Dilrosun.

'Marcos Lopez en Igor Paixão tegen RKC nog niet inzetbaar'
Op de persconferentie van vrijdag gaf Arne Slot aan dat Feyenoord tegen RKC nog niet kan beschikken over Marcos Lopez en Igor Paixão. Beide aanwinsten hebben nog geen werkvergunning en zijn daarom nog niet speelgerechtigd. Slot gaf wel aan dat hij verwacht dat in ieder geval Lopez snel inzetbaar zal zijn omdat hij inmiddels alweer in Nederland is. Paixão is momenteel nog in Brazilië.

Dit bericht is gewijzigd op 20 augustus 2022, 13:27:23.

 

+1/-0

Heb het gevoel dat Walemark wel de tijd krijgt van Slot om zich tebewijzen. In elk geval denk ik dat hij niet meer verhuurd gaat worden.

 

+1/-0

Deze vermoedelijke opstelling Feyenoord gaat hem niet worden.
Bijlow; Geertruida, Trauner, Rasmussen, Hartman; Aursnes, Timber, Kökcü; Wålemark, Danilo, Dilrosun.

'Aursnes naar Benfica is rond; middenvelder afwezig tegen RKC'

Feyenoord en Benfica hebben dit weekend overeenstemming bereikt wat betreft de transfer van Fredrik Aursnes, zo meldt 1908.nl. De middenvelder is er zondagmiddag tegen RKC Waalwijk niet meer bij en heeft zijn laatste wedstrijd voor de Rotterdammers daardoor al gespeeld.

Feyenoord was al weken in gesprek met de ploeg van Roger Schmidt, maar tot een akkoord kwamen beide clubs nog niet. Tot vandaag dus. Met het vertrek van de 26-jarige Noor naderen de Rotterdammers de zeventig miljoen euro aan transferinkomsten deze zomer.

De tijd van Aursnes bij Feyenoord blijft daardoor slechts beperkt tot één seizoen. De middenvelder kwam een jaar geleden voor slechts 450.000 euro over van Molde FK en vertrekt nu voor miljoenen naar Portugal. Hoe hoog de transfersom uiteindelijk uitvalt, is nog niet bekend.

Arne Slot zal balen van het vertrek van zijn middenvelder, maar gaf eerder al aan dat er sowieso een vervanger wordt binnengehaald. Feyenoord was lang in gesprek met FC Twente over Ramiz Zerrouki, maar bereikte geen overeenstemming met de ploeg uit Enschede. Daardoor besloten de Rotterdammers de overhandelingen definitief stop te zetten.

LEES OOK

 

+1/-0

Bijlow
Pedersen-Trauner-Geertruida-Hartman
Timber-Kokcu
Szymanski
Walemark-Danilo-Dilrosun

Dit zal het worden lijkt me? Of toch Geertruida op 6?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 21 augustus 2022 om 12:29:

Bijlow
Pedersen-Trauner-Geertruida-Hartman
Timber-Kokcu
Szymanski
Walemark-Danilo-Dilrosun

Dit zal het worden lijkt me? Of toch Geertruida op 6?



Prima opstelling!

Tegen RKC moet je met dit middenveld kunnen spelen, de rol waarin Aursnes speelde en waarin Geertruida tijdens de voorbereiding is niet essentieel tegen een ploeg van het kaliber RKC…

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord bekend: Hartman maakt Eredivisiedebuut

Arne Slot heeft de opstelling voor de wedstrijd tegen RKC Waalwijk bekendgemaakt. Fredrik Aursnes ontbreekt zoals eerder al gemeld, de middenvelder vertrekt naar Benfica. Verder maakt Quilindschy Hartman zijn officiële debuut voor de Rotterdammers.

De basisplaats van Hartman gaat ten koste van Marcus Pedersen. De rest van de achterhoede blijft met Lutsharel Geertruida, Gernot Trauner en Jacob Rasmussen intact. Op het middenveld wordt de afwezigheid van Aursnes opgevangen door de terugkeer van Orkun Kökcü.

Voorin maakt zomeraanwinst Oussama Idrissi zijn basisdebuut. De van Sevilla gehuurde linksbuiten neemt de plek van Patrik Wålemark in. Javairo Dilrosun start vanaf de rechterkant en Danilo is nog altijd de spits, wat betekent dat Santiago Gimenez opnieuw op de bank plaatsneemt.

Opstelling Feyenoord Bijlow; Geertruida, Trauner, Rasmussen, Hartman; Timber, Szymański, Kökcü; Dilrosun, Danilo, Idrissi.
Wissels Feyenoord Marciano, Wellenreuther, Pedersen, Benita, Toornstra, Taabouni, Wålemark, Jahanbakhsh, Naujoks, Gimenez.

 

+1/-0

Idrissi was zeer ongelukkig tegen Heerenveen, maar wellicht wil Slot RKC met andere wapens bestrijden dan wat Walemark te bieden heeft.

Ik had Rasmussen liever niet in de basis gezien, ik vind hem nog niet overtuigen en je kan met Pedersen op rechts en Geetruida in het centrum beter voor de dag komen denk ik.

Maar Slot wil denk ik houvast creëren, Geertruida op rechts laten wennen aan de nieuwe spelers om hem heen omdat hij daar het meeste zal spelen dit seizoen. Rasmussen zal snel plaats moeten maken voor Hancko, Danilo voor Gimenez, en Idrissi voor Paxao…

 

+1/-0

Wat een zwak Feyenoord zeg de eerste helft.

 

+1/-0

69" 0-1: Danilo

 

+1/-0

Ouderwets billen knijpen zeg. Top redding van Bijlow die in de 5e minuut van de blessuretijd de drie punten zeker stelde. Maar wat was het schrikbarend slecht en het zal echt heel snel beter moeten maar het proces zal niet te lang moeten gaan duren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 21 augustus 2022 om 18:51:

Ouderwets billen knijpen zeg. Top redding van Bijlow die in de 5e minuut van de blessuretijd de drie punten zeker stelde. Maar wat was het schrikbarend slecht en het zal echt heel snel beter moeten maar het proces zal niet te lang moeten gaan duren.



Zo spectaculair was de redding ook weer niet, Bijlow is vooral heel onrustig momenteel en daar moet die echt vanaf.
Hij is niet zo stabiel als vorig jaar.

Op deze manier verspeelt hij z'n kansen op het WK in ieder geval als eerste doelman, terwijl hij gewoon de beste is.
Als hij zo onrustig is heeft dat ook weerspiegeling op de verdediging die onrustig is en blijft.

 

+1/-0

We moeten niet vergeten dat vorig jaar ook niet iedere wedstrijd geweldig was. Feyenoord heeft ook genoeg geworsteld; en niet alleen tijdens het begin van de competitie toen de afstemming er nog niet was.

Het gevoel (althans, het mijne) wat er is achtergebleven van afgelopen seizoen was dat Feyenoord iedere wedstrijd aanvallend, goed voetbal speelde, en het leuk was om naar te kijken.

Maar dat klopt slechts deels.

Feyenoord moet wel in een soort ‘flow’ kunnen komen, de kwaliteiten zijn er. Ik heb er vertrouwen in dat het gaat lukken, en tot die tijd tellen de punten.

 

+1/-0

Trauner, man van de wedstrijd. Ook Geertruida en Hartman speelden goed. Mooi dat een jeugdspeler z,n debuut kon maken. Dan hoeft de linksback van Cambuur niet te komen. Dilrosun is niet goed genoeg voor Feyenoord. Ook Idrissi liet niks zien. Met Walemark heb je meer voetbal in de ploeg. Ook Pedersen viel goed in. Hij hoort een basisplaats te hebben, omdat hij voetbal in de ploeg brengt. Timber heeft ongeveer 8 miljoen gekost, maar heeft nog niet veel laten zien. Zulke bedragen uitgeven, dat moet Feyenoord niet doen. Aursnes kostte een half miljoen en de club had er een prima voetballer aan, die paste bij Feyenoord. Op die manier moet de club doorgaan. Goede spelers scouten voor weinig geld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 21 augustus 2022 om 18:57:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 21 augustus 2022 om 18:51:

Ouderwets billen knijpen zeg. Top redding van Bijlow die in de 5e minuut van de blessuretijd de drie punten zeker stelde. Maar wat was het schrikbarend slecht en het zal echt heel snel beter moeten maar het proces zal niet te lang moeten gaan duren.



Zo spectaculair was de redding ook weer niet, Bijlow is vooral heel onrustig momenteel en daar moet die echt vanaf.
Hij is niet zo stabiel als vorig jaar.

Op deze manier verspeelt hij z'n kansen op het WK in ieder geval als eerste doelman, terwijl hij gewoon de beste is.
Als hij zo onrustig is heeft dat ook weerspiegeling op de verdediging die onrustig is en blijft.



Bijlow moet er ook weer gewoon ingroeien en fit blijven nog geen reden gezien om hem te passeren maar die Wellenreuther is ook geen koekebakker en Marciano is er nog dus om de keepers maak ik me weinig zorgen.

 

+1/-0

In reactie op Kees592:
Ook Idrissi liet niks zien. Met Walemark heb je meer voetbal in de ploeg. Ook Pedersen viel goed in. Hij hoort een basisplaats te hebben, omdat hij voetbal in de ploeg brengt. Timber heeft ongeveer 8 miljoen gekost, maar heeft nog niet veel laten zien. Zulke bedragen uitgeven, dat moet Feyenoord niet doen.

Bij Idrissi krijg ik een beetje het volgende gevoel: 'Resultaten uit het verleden...' ach, vul zelf maar in.
Wat Timber betreft heb ik het gevoel dat hij met cryptomunten is gekocht.Die zijn momenteel ook niet zoveel waard. Die jongen valt mij tot op heden tegen. Ik hoop dat ik het fout heb en dat hij straks 'onmisbaar'wordt.
Tsja en dan D&D, nog weinig rendement, gaan ze het redden?

Voor de rest, hoop ik dat de nieuwelingen kunnen aanhaken en dat we weer met vol vertrouwen de rest van het seizoen tegemoet kunnen zien. Ik ben (zeker) niet pessimistisch.

 

+1/-0

Ik wacht nog af om een mening te geven over de spelers, je heb de trainer horen zeggen voor de TV dat over enkele weken het allemaal beter zal zijn.
Daar geloof ik ook in, iedereen wil winnen als een ploeg tegen Feyenoord
speelt, dus het moet goed gaan willen ze winnen, en ze ruiken een wat onzeker spel van Feyenoord dus durven de tegenstanders te spelen.

 

+1/-0

Het is nog steeds wennen aan elkaar en het spel dat gewenst is en als daarnaast ook nog enkele ver van hun normaal ingeschatte vorm zijn tja dan krijg je dit tegen een 5 3 2 systeem waarin wij niet weten hoe we dat kunnen openbreken. En gezien de snelheid van ons centraal verdedigingsduo kan je ook niet teveel naar voren spelen en druk zetten op de vijandelijke helft. Goed laten we nog even afwachten als we tegen die lampjes spelen half september moet het in ieder geval duidelijk zijn.

 

+1/-0

Dit was qua sfeer van het uitvak een topwedstrijd, qua spelbeeld was het helaas middelmatig. Het spelbeeld is ergens wel logisch gezien de mutaties in de selectie en het feit dat iedereen nog amper ingespeeld is. Wat mij opvalt is dat tegenstanders met een 5-3-2 systeem nauwelijks kansen tegen ons creëren, zelfs met de trage Rasmussen in het centrum. Ik had niet verwacht dat onze organisatie zo goed zou staan met alle mutaties in de basis, maar Trauner blijkt de figuurlijke rots in de branding. Met Hancko erbij worden we defensief nog stabieler en sneller, dat belooft wat. Als het aanvallende deel van het team ook beter ingespeeld raakt, en met de komst van Paixao iets meer variatie gaat krijgen, kunnen we ver komen dit seizoen.

 

+1/-0

Trauner ook fijn in de interviews als aanvoerder lekker band omhouden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Rkc-Feyenoord (21/08/2022-16:45)