Vak: -
Forumreacties: 1.326
Reg.: 12 september 2004
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Feyenoord-PEC Zwolle
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Feyenoord: -
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 04 augustus 2023 om 23:32:
open/sluit de onderstaande quote:Noud schreef op 04 augustus 2023 om 23:00:
Heel eerlijk vond ik PSV vorig jaar al een hele lastige tegenstander omdat ze gewoon enorm veel power hebben. Het systeem van Slot valt of staat natuurlijk bij het snel winnen van de bal door de duels te winnen. Maar dit PSV heeft op dit moment meer duelkracht dan wij en ze zijn ook nog fitter vanwege een vroege voorbereiding.
Wat dat betreft denk ik dat veel tegenstanders ons wel wat beter gaan liggen dan dit PSV. Maar goed alsnog was het wel treurig om te zien hoe extreem veel moeite we hadden om aan voetballen toe te komen. Ik hoop dat in ieder geval Ivanusec snel binnen is.
Ik vind dat je PSV dan tekort doet eigenlijk. Ik vond hen vooral het verschil maken in balbezit. Qua pressie waren ze misschien iets fitter en feller, maar ze waren vooral een stuk creatiever en zorgvuldiger in hun aanvallende spelpatronen. Vooral die opbouw met twee centrumverdedigers die het heel breed hielden vond ik ingenieus gevonden van Bosz, ze speelden relatief makkelijk onder onze druk uit en Slot had hier totaal geen antwoord op. Ze hadden een aantal keren een mooie ingestudeerde variant waarin een back of vleugelaanvaller net iets achter onze verdediging in de diepte goed werd weg gestuurd. Ook vond ik PSV heel slim spelen met veel verticale passes richting hun aanval en daar vlak achter een pressend blok vanuit het middenveld dat de afvallende bal direct kon veroveren.
Ik had wel verwacht dat Slot ook het aanvallende spel misschien naar een wat hoger plan zou trekken tijdens deze voorbereiding, maar zonder spelmakers zoals Kökcü en aankopen voorin lijken we eerder wat te hebben ingeleverd op dit vlak.
Je kan alleen maar hopen dat Slot de boel snel op de rails krijgt. In september begint de groepsfase CL al en dat wil je toch wat meer zijn als kanonnenvoer zoals de laatste keer dat we meededen.
Het wordt sowieso een waanzinnig belangrijk seizoen met de twee directe plekken die te verdienen zijn in de CL-groepsfase. Als ik het goed begrepen heb gaat het deelnemersgeld volgend seizoen naar 70 miljoen dus Feyenoord moet koste wat het kost bij de eerste twee eindigen in de competitie anders verlies je de slag en loopt de concurrentie bij je weg. Het zou toch wel heel erg jammer zijn als het bij een succesvol seizoen zou blijven maar wel weer een beetje des Feyenoords.
Forumreacties: 3.583
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 04 augustus 2023 om 22:28:
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 04 augustus 2023 om 22:17:
Wie heeft die Minteh gescout? Die kan er echte helemaal niets van. Houdt dat samenwerkingsverband met Newcastle in dat zij hun rotzooi lekker naar Rotterdam sturen? Wat een bling ongeleid projectiel, naar Dordrecht met die gozer.
Sauer is in alles verder.
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 05 augustus 2023 om 02:33:
Als de selectie compleet is dan kan je pas naar een basis toewerken dit basis team gaat nog wel veranderen gedurende het seizoen.
Ali en Pedersen zijn geen basismateriaal en ook een aantal middenvelders komen op de bank.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.177
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voor mijn gevoel heb je geen enkel moment aanspraak gemaakt op de overwinning. Je bent op zijn minst gelijkwaardig geweest, een groot gedeelte van de wedstrijd. Maar anders dan vorig jaar in de topwedstrijden heb je geen enkel moment vanuit controle de tegenstander vastgezet, en door pressie fouten en doelpunten afgedwongen.
PSV speelde verder vooruit, gaf Feyenoord eerder druk en ‘stond’ beter. Dat is hun winst van afgelopen voorbereiding, en Feyenoord zit gewoonweg nog niet op het niveau van vorig seizoen. Dat is niet erg, dat duurde vorig seizoen ook een aantal maanden.
Gisteren geeft alleen wel aan dat in ieder geval PSV nu verder is dan toen, en Feyenoord zich een langere aanloop niet kan veroorloven.
Er zijn tal van excuses te bedenken voor gisteren, maar je hebt een finale (terecht) verloren. Dan moet je niet achter bepaalde omstandigheden verschuilen, maar nog harder aan de slag.
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 05 augustus 2023 om 13:02:
Voor mijn gevoel heb je geen enkel moment aanspraak gemaakt op de overwinning. Je bent op zijn minst gelijkwaardig geweest, een groot gedeelte van de wedstrijd. Maar anders dan vorig jaar in de topwedstrijden heb je geen enkel moment vanuit controle de tegenstander vastgezet, en door pressie fouten en doelpunten afgedwongen.
PSV speelde verder vooruit, gaf Feyenoord eerder druk en ‘stond’ beter. Dat is hun winst van afgelopen voorbereiding, en Feyenoord zit gewoonweg nog niet op het niveau van vorig seizoen. Dat is niet erg, dat duurde vorig seizoen ook een aantal maanden.
Gisteren geeft alleen wel aan dat in ieder geval PSV nu verder is dan toen, en Feyenoord zich een langere aanloop niet kan veroorloven.
Er zijn tal van excuses te bedenken voor gisteren, maar je hebt een finale (terecht) verloren. Dan moet je niet achter bepaalde omstandigheden verschuilen, maar nog harder aan de slag.
open/sluit de onderstaande quote:Kuijt007 schreef op 05 augustus 2023 om 13:10:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 05 augustus 2023 om 13:02:
Ik ben het helemaal met je eens.
Daarnaast: 24 uur vieren en 24 uur rouwen.
Dus nu de schouders er onder en door op naar Fortuna.
Forumreacties: 1.646
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 05 augustus 2023 om 16:27:
PSV heeft een nieuwe coach maar niet zoals Feyenoord veel nieuwe spelers tov vorig seizoen voor Simons hebben ze Lang voor de rest spelen ze al meer als een jaar in min of meer dezelfde opstelling en dat doen ze erg aardig.
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 05 augustus 2023 om 17:04:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 05 augustus 2023 om 16:27:
PSV heeft een nieuwe coach maar niet zoals Feyenoord veel nieuwe spelers tov vorig seizoen voor Simons hebben ze Lang voor de rest spelen ze al meer als een jaar in min of meer dezelfde opstelling en dat doen ze erg aardig.
Een verschil tussen Bosz en Slot is, dat Til bij Slot een basisspeler was en bij Bosz niet eens mag invallen.
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 05 augustus 2023 om 17:39:
Een verschil tussen Bosz en Slot is, dat Til bij Slot een basisspeler was en bij Bosz niet eens mag invallen.
Ja en? Bosz legt de lat hoger, bedoel je dat?
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 05 augustus 2023 om 19:21:
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 05 augustus 2023 om 17:39:
Ja en? Bosz legt de lat hoger, bedoel je dat?
Dan praat je over verschil van inzicht of visie. Als het gaat om Til sta ik aan de kant van Bosz.
Ono the magician
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4
Reg.: 5 augustus 2023
Net nog even de uitgebreide samenvatting zitten kijken. Dan ben ik toch een stuk minder negatief dan gisteravond. Feyenoord heeft tot de 60e minuut gewoon de grootste kansen gekregen, ondanks dat PSV meer de bal had. Als Santi iets scherper was geweest had je met 1 of 2-0 voorgestaan bij rust, zoals tegen Benfica. Dat er een fantasie middenveld en voorhoede staat richting het einde van de wedstrijd maakt gewoon dat je deze wedstrijd verliest.
Slot zal weer kijken naar het aantal gelopen kilometers. Het zou mij niet verbazen als dat bij PSV deze wedstrijd veel hoger ligt. Dat correleert volgens de Slot doctrine sterk met de kans op winst of verlies. Dat geloof ik eigenlijk ook wel. Er was weinig beweging bij Feyenoord aan de bal en met name te weinig druk op de bal bij balbezit PSV. Dat was bij de goal van PSV ook goed te zien, Boscagli kreeg alle tijd en ruimte. Voor Slot een perfect voorbeeld om op terug te komen in de komende besprekingen. En zo zal hij ook dit jaar gaan bouwen en een machine van dit elftal gaan smeden. Daar heb ik nog steeds alle vertrouwen in.
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.539
Reg.: 26 juli 2005
Ik ben wat minder positief. Feyenoord moved wel, maar wanneer je het loopwerk, de aanzetten en de efficiëntie van het spel overziet dan blijft er weinig over. Kwalitatief is er geen echte verbetering. Het is schuifwerk en goede wil, maar net dat beetje meer denkwerk, creativiteit en klasse ontbreekt.
Forumreacties: 16.799
Reg.: 2 januari 2007
open/sluit de onderstaande quote:Ono the magician schreef op 05 augustus 2023 om 23:15:
Net nog even de uitgebreide samenvatting zitten kijken. Dan ben ik toch een stuk minder negatief dan gisteravond. Feyenoord heeft tot de 60e minuut gewoon de grootste kansen gekregen, ondanks dat PSV meer de bal had. Als Santi iets scherper was geweest had je met 1 of 2-0 voorgestaan bij rust, zoals tegen Benfica. Dat er een fantasie middenveld en voorhoede staat richting het einde van de wedstrijd maakt gewoon dat je deze wedstrijd verliest.
Slot zal weer kijken naar het aantal gelopen kilometers. Het zou mij niet verbazen als dat bij PSV deze wedstrijd veel hoger ligt. Dat correleert volgens de Slot doctrine sterk met de kans op winst of verlies. Dat geloof ik eigenlijk ook wel. Er was weinig beweging bij Feyenoord aan de bal en met name te weinig druk op de bal bij balbezit PSV. Dat was bij de goal van PSV ook goed te zien, Boscagli kreeg alle tijd en ruimte. Voor Slot een perfect voorbeeld om op terug te komen in de komende besprekingen. En zo zal hij ook dit jaar gaan bouwen en een machine van dit elftal gaan smeden. Daar heb ik nog steeds alle vertrouwen in.
open/sluit de onderstaande quote:arrow1 schreef op 06 augustus 2023 om 01:41:
Ik ben wat minder positief. Feyenoord moved wel, maar wanneer je het loopwerk, de aanzetten en de efficiëntie van het spel overziet dan blijft er weinig over. Kwalitatief is er geen echte verbetering. Het is schuifwerk en goede wil, maar net dat beetje meer denkwerk, creativiteit en klasse ontbreekt.
Forumreacties: 16.799
Reg.: 2 januari 2007
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 06 augustus 2023 om 10:54:
Het viel ook op dat PSV veel meer balbezit had. Uiteindelijk 42 om 57 procent, in ons stadion. Slot is met zijn eigen wapens verslagen.
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.539
Reg.: 26 juli 2005
Misschien wat voorbarig, maar ik had dit hinderlijke gevoel ook. Te vlot de beste spelers laten vertrekken ? Te snel kwalitatief minder er voor in de plaats gehaald ? Ik vraag mij af of ons middenveld overwicht gaat krijgen en ook of we niet te veel " leuke spelers voorin " hebben maar zonder inbreng v.w.b. creatie van doelkansen.
open/sluit de onderstaande quote:arrow1 schreef op 06 augustus 2023 om 11:34:
Misschien wat voorbarig, maar ik had dit hinderlijke gevoel ook. Te vlot de beste spelers laten vertrekken ? Te snel kwalitatief minder er voor in de plaats gehaald ? Ik vraag mij af of ons middenveld overwicht gaat krijgen en ook of we niet te veel " leuke spelers voorin " hebben maar zonder inbreng v.w.b. creatie van doelkansen.
Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Johan Cruijff Schaal