Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Johan Cruijff Schaal

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Arne Slot roept Peter Bosz lachend tot de orde: 'Kijk uit wat je zegt, hè'
Dominic Mostert
2 augustus 2023, 15:55

forumillustratie
Foto: © ESPN
Een opvallend moment op de persconferentie voorafgaand aan de strijd om de Johan Cruijff Schaal. PSV-trainer Peter Bosz bewierookte het spel van Manchester City onder Josep Guardiola, maar werd met een knipoog tot de orde geroepen door Feyenoord-trainer Arne Slot.

Op de persconferentie werden de trainers gevraagd naar hun voorbeelden: het is bekend dat Slot een liefhebber is van Guardiola en Bosz zich liet inspireren door Johan Cruijff. Maar, zo antwoordde Bosz: "Guardiola is Cruijff. Als trainer zelfs nog een betere uitvoering daarvan, als ik eerlijk ben. Omdat hij veel gedetailleerder op de dingen is ingegaan en dat helemaal doorontwikkeld heeft. Wedstrijden van City kijk ik altijd."

Slot moest lachen en adviseerde zijn collega: "Kijk uit wat je zegt, hè. Ik heb ook weleens gezegd dat ik graag de wedstrijden van City bekijk." Daarmee verwees hij indirect naar de wijze waarop José Mourinho reageerde op die woorden van Slot. De AS Roma-trainer schreeuwde richting Slot dat hij vaker naar Roma moet kijken in plaats van naar City. Bosz antwoordde: "Maar dat is geloof ik toch al niet mijn grootste vriend, dus dat is geen probleem."

 

+1/-0

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 02 augustus 2023 om 17:16:

Arne Slot roept Peter Bosz lachend tot de orde: 'Kijk uit wat je zegt, hè'
Dominic Mostert
2 augustus 2023, 15:55

forumillustratie
Foto: © ESPN
Een opvallend moment op de persconferentie voorafgaand aan de strijd om de Johan Cruijff Schaal. PSV-trainer Peter Bosz bewierookte het spel van Manchester City onder Josep Guardiola, maar werd met een knipoog tot de orde geroepen door Feyenoord-trainer Arne Slot.

Op de persconferentie werden de trainers gevraagd naar hun voorbeelden: het is bekend dat Slot een liefhebber is van Guardiola en Bosz zich liet inspireren door Johan Cruijff. Maar, zo antwoordde Bosz: "Guardiola is Cruijff. Als trainer zelfs nog een betere uitvoering daarvan, als ik eerlijk ben. Omdat hij veel gedetailleerder op de dingen is ingegaan en dat helemaal doorontwikkeld heeft. Wedstrijden van City kijk ik altijd."

Slot moest lachen en adviseerde zijn collega: "Kijk uit wat je zegt, hè. Ik heb ook weleens gezegd dat ik graag de wedstrijden van City bekijk." Daarmee verwees hij indirect naar de wijze waarop José Mourinho reageerde op die woorden van Slot. De AS Roma-trainer schreeuwde richting Slot dat hij vaker naar Roma moet kijken in plaats van naar City. Bosz antwoordde: "Maar dat is geloof ik toch al niet mijn grootste vriend, dus dat is geen probleem."



Haha dit is heerlijke humor ja. :B

 

+2/-0

Deze schaal kan me eigenlijk niets schelen.

 

+1/-0

Het is motiverend voor de rest vh seizoen als je hem wint dat zal Slot ze ook zeggen, maar verlies je hem vergeet iedereen het weer.
Het is een prijs dus voor trainers en spelers leuk om hem tewinnen, maar veel belangrijker hoe goed het voetbal is.

 

+1/-0

Wel benieuwd als beide teams hoog druk gaan zetten zoals Slot en Bosz allebei willen. Heb ik al eerder gezegd dat hun filosofie dicht bijelkaar ligt.

 

+1/-0

Het is toch gewoon een prijs dus wil je die winnen ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 03 augustus 2023 om 17:56:

Het is toch gewoon een prijs dus wil je die winnen ook.



Gaat ook om de eer ik heb er wel zin an.

Santi ook ! :cool

 

+1/-0







Om er alvast ff in te komen:pul

 

+2/-0

Dit is de opstelling van Feyenoord tegen PSV
vandaag, 17:49 91 reacties

Arne Slot heeft de opstelling van Feyenoord bekendgemaakt. De Rotterdammers trappen om 20:00 uur af met onderstaande namen voor het duel om de Johan Cruijff Schaal in De Kuip.

Calvin Stengs gaat zijn officiële debuut maken voor Feyenoord. De aanwinst start op papier als aanvallende middenvelder. Stengs begon ook tegen SL Benfica op deze positie, terwijl hij in de oefenwedstrijd tegen het Spaanse Villarreal CF juist weer als rechtsbuiten begon. De komst van Stengs heeft voorlopig ook gevolgen voor Quinten Timber, die momenteel genoegen moet nemen met een plek op de bank.

Santiago Gimenez mag natuurlijk niet ontbreken in de punt van de aanval. De Mexicaan verlengde donderdagmiddag zijn contract tot medio 2027 en gaat voor zijn tweede prijs in het shirt van Feyenoord. De spits kan, net als Stengs, nog geen volledige wedstrijd spelen. Slot gaat het duel aankijken hoe lang de middenvelder en spits in actie kunnen komen tegen PSV. Gernot Trauner en Patrik Wålemark zijn er helemaal niet bij.

Gimenez moet van aanvoer worden voorzien vanaf de vleugels door Igor Paixão en Alireza Jahanbakhsh. De Braziliaan en de international van Iran lijken voorlopig de concurrentiestrijd te hebben gewonnen op de zijkanten. Het middenveld bestaat uit Ramiz Zerrouki en Mats Wieffer. Achterin bij Feyenoord zien we dezelfde namen terug: Marcus Pedersen, Lutsharel Geertruida, David Hancko en Quilindschy Hartman.

Opstellingen
Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Zerrouki, Stengs; Jahanbakhsh, Gimenez, Paixão.
PSV: Benitez; Teze, Ramalho, Boscagli, Van Aanholt; Sangaré, Babadi, Veerman; Bakayoko, de Jong, Lang.

Wissels
Feyenoord: Wellenreuther, Kasanwirjo, López, Hendriks, Milambo, Van den Belt, Zechiël, Dilrosun, Beelen, Minteh. Timber, Sauer.
PSV Nog niet bekend

Dit bericht is gewijzigd op 4 augustus 2023, 18:58:46.

 

+1/-0

LET'S GO GET THEM!

 

+1/-0

Feyenoord begint weer te onrustig, gewoon de rust bewaren...

 

+1/-0

Bijlow laat al 3x die bal glippen, die is echt niet in z'n goede vorm van vorig jaar...

 

+1/-0

Feyenoord begint sterk
Op middenveld is Zerrouki echt de zwakkeschakel, loopt verkeerd, verliest bijna elk duel.
Pedersen laat verdedigend zien beter te worden.
Stengs een meerwaarde die kan switchen met de aanval of bijsluiten.
Middenveld in totaal staat niet goed.
Wieffer op 6 en Zerrouki doorschuiven

 

+1/-0

In de rust Zerrouki er af voor Timber, staat het veel beter.
Zerrouki valt echt keihard door de mand vanavond.

 

+1/-0

Tweede helft: Geen wissels.

 

+1/-0

Wissel (1/5):

Minteh --> Gimenez
Timber --> Stengs

Bijz: Debuut Minteh

 

+1/-0

Onbegrijpelijke wissel, Gimenez had moeten blijven staan, dan maar ff doorbijten.
Met de pingels heb je hem nodig en Minteh is sterker op de vleugel...

 

+1/-0

Wissel (4/5):

Lopez --> Hartman
Dilrosun --> Paixao

 

+1/-0

80" 0-1: lang

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Johan Cruijff Schaal