Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Johan Cruijff Schaal

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Heel eerlijk vond ik PSV vorig jaar al een hele lastige tegenstander omdat ze gewoon enorm veel power hebben. Het systeem van Slot valt of staat natuurlijk bij het snel winnen van de bal door de duels te winnen. Maar dit PSV heeft op dit moment meer duelkracht dan wij en ze zijn ook nog fitter vanwege een vroege voorbereiding.

Wat dat betreft denk ik dat veel tegenstanders ons wel wat beter gaan liggen dan dit PSV. Maar goed alsnog was het wel treurig om te zien hoe extreem veel moeite we hadden om aan voetballen toe te komen. Ik hoop dat in ieder geval Ivanusec snel binnen is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 04 augustus 2023 om 23:00:

Heel eerlijk vond ik PSV vorig jaar al een hele lastige tegenstander omdat ze gewoon enorm veel power hebben. Het systeem van Slot valt of staat natuurlijk bij het snel winnen van de bal door de duels te winnen. Maar dit PSV heeft op dit moment meer duelkracht dan wij en ze zijn ook nog fitter vanwege een vroege voorbereiding.

Wat dat betreft denk ik dat veel tegenstanders ons wel wat beter gaan liggen dan dit PSV. Maar goed alsnog was het wel treurig om te zien hoe extreem veel moeite we hadden om aan voetballen toe te komen. Ik hoop dat in ieder geval Ivanusec snel binnen is.



Ik vind dat je PSV dan tekort doet eigenlijk. Ik vond hen vooral het verschil maken in balbezit. Qua pressie waren ze misschien iets fitter en feller, maar ze waren vooral een stuk creatiever en zorgvuldiger in hun aanvallende spelpatronen. Vooral die opbouw met twee centrumverdedigers die het heel breed hielden vond ik ingenieus gevonden van Bosz, ze speelden relatief makkelijk onder onze druk uit en Slot had hier totaal geen antwoord op. Ze hadden een aantal keren een mooie ingestudeerde variant waarin een back of vleugelaanvaller net iets achter onze verdediging in de diepte goed werd weg gestuurd. Ook vond ik PSV heel slim spelen met veel verticale passes richting hun aanval en daar vlak achter een pressend blok vanuit het middenveld dat de afvallende bal direct kon veroveren.

Ik had wel verwacht dat Slot ook het aanvallende spel misschien naar een wat hoger plan zou trekken tijdens deze voorbereiding, maar zonder spelmakers zoals Kökcü en aankopen voorin lijken we eerder wat te hebben ingeleverd op dit vlak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 04 augustus 2023 om 22:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 04 augustus 2023 om 21:57:

Feyenoord is vanavond compleet door het ijs gezakt, anders kun je niet concluderen.
Geen minuut is er ook maar het geloof geweest dat Feyenoord deze kon winnen.
Feyenoord speelde zo ongelofelijk slap, psv was veel feller en had de wedstrijd uiteindelijk in handen.
Slot heeft oom een capitale blunder gemaakt door Zerrouki op 6 te zetten en Wieffer diep, dat zijn niet hun posities.
Daarnaast had die Gimenez er nooit af mogen halen, dan maar ff doorbijten. Je had hem voorin nodig, dan is het maar risico nemen.
psv heeft dik verdient gewonnen en daar is niks aan gestolen of wat dan ook.

Feyenoord is keihard weer op aarde gezet en laat dit een kei en keiharde les zijn.
Er zijn verder geen woorden voor zo zwak als dit was...

HOE KUN JE VERDOMME ZO INSPIRATIELOOS EN DOM SPELEN!:kwaad



Risico nemen bij een veredelde oefenwedstrijd?

Verder ben ik het overigens wel volledig eens met je kritiek, maar van te voren was al bekend dat Gimenez en Stengs fysiek niet in staat zijn om een hele wedstrijd te spelen. Het domste wat je kan doen is om hem dan langer in het veld te laten staan. Met een spierblessure ben je veel verder naar huis.

Ik vind het eigenlijk vooral onverantwoord dat hij al zo snel weer op het veld staat bij Feyenoord. Ook hij heeft gewoon zijn vakantie nodig en dat heeft hij nu totaal niet gehad.



Het is geen veredelde oefenwedstrijd, maar gewoon een prijs die je kunt pakken en je gewoon risico moet nemen of je had niet met Gimenez moet beginnen.
Stengs kan ik nog wel begrijpen, daar had je opties voor, maar Gimenez had anders gemoeten.

Maar goed ieder z'n mening in deze...

 

+1/-0

Nog even een grote schoonmaak houden de komende weken.

Dilrosun, Timber, Kasanwirjo Ali, Walemark en voor mijn part ook Zerrouki aan West Ham pf Fulham verpatsen. Minteh terugsturen naar Newcastle.

Halen:
- rechtsback voor de basis
-Ivanusec
-een spelverdeler
-vleugelspeler.

 

+1/-0

Feyenoord begon erg sterk, daarna was PSV heer en meester. Beter met pressing, fitter, beter positiespel en belangrijst meeste kansen. Maar geeft niet Slot gaf prima aan waaraan het lag.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 04 augustus 2023 om 22:41:

Laten we vooral niet meteen volledig door gaan draaien. Twee basisspelers zijn nog niet volledig wedstrijdfit, de tweede spits is nog niet speelgerechtigd en als Ivanusec er ook bij is, is het aanvallend ook meteen een heel stuk sterker.

Net zoals het ook logisch is dat het middenveld nog tijd nodig heeft om te wennen aan elkaar. Niemand in de Eredivisie die in staat is om Kökcü een op een direct te vervangen. Slot zei het afgelopen vrijdag ook al dat het tot januari heeft geduurd voordat het bij Feyenoord liep. Het is totaal niet realistisch om te verwachten dat je begin augustus al volledig bent ingespeeld, iets wat voor andere clubs uiteraard ook geldt.



Ik snap je punt en dat we niet "volledig door moeten draaien" ben ik met je eens.

Alleen Wieffer stond gewoon verkeerd en had controlerend moeten staan, wat zijn beste positie is.
Stengs gaan we nog veel plezier van hebben, die ziet en snapt het spelletje.
Zerrouki is gewoon volledig door de mand gevallen, wat ik eerder al aangaf.

Het gaat ook er om hoe we de wedstrijd begonnen en hoe we een aantal keer in de oefenreeks hebben gespeeld. Waar ik voor mijn gevoel een stijgende lijn zag in bepaalde delen, dan moet je vanavond het gewoon simpel houden en in de duels komen.

Alle 3 de facetten is zwaar onvoldoende geweest, veel te slap, verkeerde oplossingen zoeken en verkeerd staan.
Geertruida werd niet voor niets een paar keer gigantisch kwaad, ook al was hij deels schuldig aan de goal (verkeerd dekken/inlopen).

Het zal echt wel naar elkaar toe groeien, maar in toppers zal het echt compleet anders moeten en in de CL geldt hetzelfde, anders zak je volledig door het eis.

Voetballend kan en moet het veel beter en kunnen wij gewoon mee. Op de spaarzame momenten dat we wel in de duels kwamen zag je ook gelijk dat we voetballend sterker waren en kwamen we er redelijk goed uit.

Zoals al gezegd elders: Er is heel veel huiswerk te doen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 augustus 2023 om 23:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 04 augustus 2023 om 23:00:

Heel eerlijk vond ik PSV vorig jaar al een hele lastige tegenstander omdat ze gewoon enorm veel power hebben. Het systeem van Slot valt of staat natuurlijk bij het snel winnen van de bal door de duels te winnen. Maar dit PSV heeft op dit moment meer duelkracht dan wij en ze zijn ook nog fitter vanwege een vroege voorbereiding.

Wat dat betreft denk ik dat veel tegenstanders ons wel wat beter gaan liggen dan dit PSV. Maar goed alsnog was het wel treurig om te zien hoe extreem veel moeite we hadden om aan voetballen toe te komen. Ik hoop dat in ieder geval Ivanusec snel binnen is.



Ik vind dat je PSV dan tekort doet eigenlijk. Ik vond hen vooral het verschil maken in balbezit. Qua pressie waren ze misschien iets fitter en feller, maar ze waren vooral een stuk creatiever en zorgvuldiger in hun aanvallende spelpatronen. Vooral die opbouw met twee centrumverdedigers die het heel breed hielden vond ik ingenieus gevonden van Bosz, ze speelden relatief makkelijk onder onze druk uit en Slot had hier totaal geen antwoord op. Ze hadden een aantal keren een mooie ingestudeerde variant waarin een back of vleugelaanvaller net iets achter onze verdediging in de diepte goed werd weg gestuurd. Ook vond ik PSV heel slim spelen met veel verticale passes richting hun aanval en daar vlak achter een pressend blok vanuit het middenveld dat de afvallende bal direct kon veroveren.

Ik had wel verwacht dat Slot ook het aanvallende spel misschien naar een wat hoger plan zou trekken tijdens deze voorbereiding, maar zonder spelmakers zoals Kökcü en aankopen voorin lijken we eerder wat te hebben ingeleverd op dit vlak.



Ben ik wel met je eens. Al vond ik zelf de eerste 20 minuten van ons nog wel oké en vond ik er een kentering in beginnen te komen doordat de Jong een aantal keer zijn duels won en met name Sangare het middenveld begon te domineren. Daardoor drukte ze ons steeds verder naar achter.

Vanuit daar vond ik inderdaad het opbouwende spel van PSV heel goed en vond ik ook dat ze een heel goed antwoord hadden op Geertruida door daar constant lang te laten pressen. Daardoor moest Feyenoord eigenlijk constant de lange bal hanteren of je moest naar Pedersen, die dat gewoon niet beheerst. Overigens vond ik wel dat psv pas na de wissels het overwicht echt in gevaar wist uit te drukken.

 

+1/-0

Je kan alleen maar hopen dat Slot de boel snel op de rails krijgt. In september begint de groepsfase CL al en dat wil je toch wat meer zijn als kanonnenvoer zoals de laatste keer dat we meededen.
Het wordt sowieso een waanzinnig belangrijk seizoen met de twee directe plekken die te verdienen zijn in de CL-groepsfase. Als ik het goed begrepen heb gaat het deelnemersgeld volgend seizoen naar 70 miljoen dus Feyenoord moet koste wat het kost bij de eerste twee eindigen in de competitie anders verlies je de slag en loopt de concurrentie bij je weg. Het zou toch wel heel erg jammer zijn als het bij een succesvol seizoen zou blijven maar wel weer een beetje des Feyenoords.

 

+1/-0

Stengs en Gimenez waren 75% als die op nivo zijn (fysiek) scheelt dat een slok op een borrel. Al moet ik zeggen dat Stengs mischien beter is op 8 dan op 10 en dan Ueda of Ivanusec op 10.

 

+1/-0

Als de selectie compleet is dan kan je pas naar een basis toewerken dit basis team gaat nog wel veranderen gedurende het seizoen.
Ali en Pedersen zijn geen basismateriaal en ook een aantal middenvelders komen op de bank.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 augustus 2023 om 22:28:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 augustus 2023 om 22:17:

Wie heeft die Minteh gescout? Die kan er echte helemaal niets van. Houdt dat samenwerkingsverband met Newcastle in dat zij hun rotzooi lekker naar Rotterdam sturen? Wat een bling ongeleid projectiel, naar Dordrecht met die gozer.



Sauer is in alles verder.



Tja en toch krijgt een huur speler weer de voorkeur.
Hij kon er niets van en had hij ook nog een bepaalde attidtude.

Buiten dat Slot al verkeerd begon , waren zij wissels ook nog eens dramatisch.

Bij Bosz zie wel dat als een jeugdspeler goed genoeg is dat die er dan gewoon instaat.
Die maakt zich niet zo druk om de hiërarchie zoals sommige zeggen dat belangrijk is.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat Stengs niet gaat werken centraal tegen sterke tegenstanders.
Hij gaf een paar fantastische ballen maar echt een opjager is het niet.
Tegen de zwakkere kan je hem zeker daar zetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 augustus 2023 om 02:33:

Als de selectie compleet is dan kan je pas naar een basis toewerken dit basis team gaat nog wel veranderen gedurende het seizoen.
Ali en Pedersen zijn geen basismateriaal en ook een aantal middenvelders komen op de bank.



Pedersen was een van de betere kuist, zowel aanvallend als verdedigend. Hij heeft bergen werk verzet en was op. Ik denk dat ik hem geen wedstrijd harder heb zien werken dan gister.

Dus als ik dan iemand een compliment moet geven is hij het wel, met Luts op de goal na....

 

+1/-0

Voor mijn gevoel heb je geen enkel moment aanspraak gemaakt op de overwinning. Je bent op zijn minst gelijkwaardig geweest, een groot gedeelte van de wedstrijd. Maar anders dan vorig jaar in de topwedstrijden heb je geen enkel moment vanuit controle de tegenstander vastgezet, en door pressie fouten en doelpunten afgedwongen.

PSV speelde verder vooruit, gaf Feyenoord eerder druk en ‘stond’ beter. Dat is hun winst van afgelopen voorbereiding, en Feyenoord zit gewoonweg nog niet op het niveau van vorig seizoen. Dat is niet erg, dat duurde vorig seizoen ook een aantal maanden.

Gisteren geeft alleen wel aan dat in ieder geval PSV nu verder is dan toen, en Feyenoord zich een langere aanloop niet kan veroorloven.

Er zijn tal van excuses te bedenken voor gisteren, maar je hebt een finale (terecht) verloren. Dan moet je niet achter bepaalde omstandigheden verschuilen, maar nog harder aan de slag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 augustus 2023 om 13:02:

Voor mijn gevoel heb je geen enkel moment aanspraak gemaakt op de overwinning. Je bent op zijn minst gelijkwaardig geweest, een groot gedeelte van de wedstrijd. Maar anders dan vorig jaar in de topwedstrijden heb je geen enkel moment vanuit controle de tegenstander vastgezet, en door pressie fouten en doelpunten afgedwongen.

PSV speelde verder vooruit, gaf Feyenoord eerder druk en ‘stond’ beter. Dat is hun winst van afgelopen voorbereiding, en Feyenoord zit gewoonweg nog niet op het niveau van vorig seizoen. Dat is niet erg, dat duurde vorig seizoen ook een aantal maanden.

Gisteren geeft alleen wel aan dat in ieder geval PSV nu verder is dan toen, en Feyenoord zich een langere aanloop niet kan veroorloven.

Er zijn tal van excuses te bedenken voor gisteren, maar je hebt een finale (terecht) verloren. Dan moet je niet achter bepaalde omstandigheden verschuilen, maar nog harder aan de slag.



Ik ben het helemaal met je eens.

Daarnaast: 24 uur vieren en 24 uur rouwen.

Dus nu de schouders er onder en door op naar Fortuna.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 augustus 2023 om 13:10:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 augustus 2023 om 13:02:

Voor mijn gevoel heb je geen enkel moment aanspraak gemaakt op de overwinning. Je bent op zijn minst gelijkwaardig geweest, een groot gedeelte van de wedstrijd. Maar anders dan vorig jaar in de topwedstrijden heb je geen enkel moment vanuit controle de tegenstander vastgezet, en door pressie fouten en doelpunten afgedwongen.

PSV speelde verder vooruit, gaf Feyenoord eerder druk en ‘stond’ beter. Dat is hun winst van afgelopen voorbereiding, en Feyenoord zit gewoonweg nog niet op het niveau van vorig seizoen. Dat is niet erg, dat duurde vorig seizoen ook een aantal maanden.

Gisteren geeft alleen wel aan dat in ieder geval PSV nu verder is dan toen, en Feyenoord zich een langere aanloop niet kan veroorloven.

Er zijn tal van excuses te bedenken voor gisteren, maar je hebt een finale (terecht) verloren. Dan moet je niet achter bepaalde omstandigheden verschuilen, maar nog harder aan de slag.



Ik ben het helemaal met je eens.

Daarnaast: 24 uur vieren en 24 uur rouwen.

Dus nu de schouders er onder en door op naar Fortuna.




Wel mee eens hoor, je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
Na Benfica zouden we met 2 vingers in de neus kampioen worden en nu is Psv weer de favoriet.

Verlies maakt me niet zoveel uit, wel hoe het staat en daar heb ik toch wel mijn twijfels over.
Bepaalde posities zijn toch nog wel erg zwak.
Ook snap ik het transfer beleid niet helemaal.
In mijn ogen moet je een speler die weggaat en belangrijk is ook goed vervangen.
Er waren meerdere opties om Kokcu gewoon goed te vervangen maar door ons obsessieve drang naar Zerrouki die niet eens nodig was want we hadden daar al iemand voor en de vv loopt bij de reserves.
Probleem is nu wel dat het een Slot transfer is dus die zal wel met Wieffer blijven staan.
Is het echt de bedoeling van Slot om dit jaar anders te gaan spelen ofzo want dat krijg je met deze spelers.

Ook onze wing spelers zijn al jaar ondermaats, behalve Paixão dan.
Dat word een topper denk ik.
Maar daar moet veel meer naar gekeken worden.
Nu staat daar weer Jahanbakhsh.
Speelt altijd met zijn hart maar is niet zo heel goed en hoort een niveau lager te spelen dan bij Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 augustus 2023 om 08:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 augustus 2023 om 02:33:

Als de selectie compleet is dan kan je pas naar een basis toewerken dit basis team gaat nog wel veranderen gedurende het seizoen.
Ali en Pedersen zijn geen basismateriaal en ook een aantal middenvelders komen op de bank.



Pedersen was een van de betere kuist, zowel aanvallend als verdedigend. Hij heeft bergen werk verzet en was op. Ik denk dat ik hem geen wedstrijd harder heb zien werken dan gister.

Dus als ik dan iemand een compliment moet geven is hij het wel, met Luts op de goal na....



Pedersen krijgt heel vaak veel ruimte maar zijn rendement is te laag bij een goed bod doorselecteren alleen bij vertrek van Geertruida moet er naast Beelen nog wel iemand bij dan.

 

+1/-0

PSV heeft een nieuwe coach maar niet zoals Feyenoord veel nieuwe spelers tov vorig seizoen voor Simons hebben ze Lang voor de rest spelen ze al meer als een jaar in min of meer dezelfde opstelling en dat doen ze erg aardig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 augustus 2023 om 16:27:

PSV heeft een nieuwe coach maar niet zoals Feyenoord veel nieuwe spelers tov vorig seizoen voor Simons hebben ze Lang voor de rest spelen ze al meer als een jaar in min of meer dezelfde opstelling en dat doen ze erg aardig.


Een verschil tussen Bosz en Slot is, dat Til bij Slot een basisspeler was en bij Bosz niet eens mag invallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 05 augustus 2023 om 17:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 augustus 2023 om 16:27:

PSV heeft een nieuwe coach maar niet zoals Feyenoord veel nieuwe spelers tov vorig seizoen voor Simons hebben ze Lang voor de rest spelen ze al meer als een jaar in min of meer dezelfde opstelling en dat doen ze erg aardig.


Een verschil tussen Bosz en Slot is, dat Til bij Slot een basisspeler was en bij Bosz niet eens mag invallen.



Ja en? Bosz legt de lat hoger, bedoel je dat?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 augustus 2023 om 16:27:

PSV heeft een nieuwe coach maar niet zoals Feyenoord veel nieuwe spelers tov vorig seizoen voor Simons hebben ze Lang voor de rest spelen ze al meer als een jaar in min of meer dezelfde opstelling en dat doen ze erg aardig.



Bij PSV stond er een jeugdspeler in de basis die gisteren zijn debuut op het hoogste niveau maakte. Dat soort spelers worden onder Slot totaal genegeerd.

Het is te lachwekkend voor woorden dat Sauer en Zechiël gisteren niet in mochten vallen, maar Minteh en Van den Belt wel. Die zwarte vlek van Slot gaat helemaal nergens meer over.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Johan Cruijff Schaal