Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » DE KLASSIEKER: Feyenoord-Ajax (22/01/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Een conclusie: Compleet onnodig gelijkspel wat we onszelf volledig mogen aanrekenen.

Ik miste echt de overtuiging om echt voor de winst te gaan, want we hadden ze volledig over de knie kunnen en MOETEN leggen.
Dit was niet het Feyenoord wat op zijn best was, dit voelt echt als een keiharde nederlaag.

Ik heb hier echt geen andere woorden voor...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 16:08:

Gimenez moet het dan maar gaan doen, zo zonde knullige goal.



Die is het ook niet. Tot nu toe nog nooit een beslissende goal gemaakt of de 1-0.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 22 januari 2023 om 16:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 16:08:

Gimenez moet het dan maar gaan doen, zo zonde knullige goal.



Die is het ook niet. Tot nu toe nog nooit een beslissende goal gemaakt of de 1-0.



Lazio thuis gemist?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 januari 2023 om 16:33:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 22 januari 2023 om 16:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 16:08:

Gimenez moet het dan maar gaan doen, zo zonde knullige goal.



Die is het ook niet. Tot nu toe nog nooit een beslissende goal gemaakt of de 1-0.



Lazio thuis gemist?


Je bent gelijk. Maar het blijft te weinig. Deze had hij net moeten maken.

 

+1/-0

Ik ben echt heel heel heel diep teleurgesteld met dit gelijkspel.
Dit had een monsterzege moeten worden, maar er stond een team wat niet de overtuiging had om ze vol over de knie te leggen.
Daardoor viel het middenveld uit elkaar en vielen er gaten achterin.

Net zoals tegen Utrecht voelt dit meer als een keiharde nederlaag, dan een gewonnen punt.

Ik had gehoopt dat we verder waren dan dit...

 

+2/-0

Ach uiteindelijk ben ik al blij dat we niet verloren hebben tegen dit wel heel matige Ajax. Zegt ook wel iets over ons, we zijn er nog lang niet,

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 januari 2023 om 16:36:

Ik ben echt heel heel heel diep teleurgesteld met dit gelijkspel.
Dit had een monsterzege moeten worden, maar er stond een team wat niet de overtuiging had om ze vol over de knie te leggen.
Daardoor viel het middenveld uit elkaar en vielen er gaten achterin.

Net zoals tegen Utrecht voelt dit meer als een keiharde nederlaag, dan een gewonnen punt.

Ik had gehoopt dat we verder waren dan dit...



Op basis van wat dan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 22 januari 2023 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 januari 2023 om 16:33:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 22 januari 2023 om 16:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 16:08:

Gimenez moet het dan maar gaan doen, zo zonde knullige goal.



Die is het ook niet. Tot nu toe nog nooit een beslissende goal gemaakt of de 1-0.



Lazio thuis gemist?


Je bent gelijk. Maar het blijft te weinig. Deze had hij net moeten maken.



Keeper pakte hem goed, maar er was ook te weinig steun vanuit het middenveld voor de rest.

Wiefer had veel eerder gewisseld moeten worden, die zat er helemaal doorheen. Szymanski had moeten blijven staan.
Dus foute wissel van Slot.

 

+1/-0

Feyenoord won bijna alle duels, maar was daarna vaak te gehaast en slordig ipv goed voetballen werd het een gevecht. Hou er ook een kut gevoel aan over je laat ajax nu leven ook voor de titel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 22 januari 2023 om 16:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 januari 2023 om 16:36:

Ik ben echt heel heel heel diep teleurgesteld met dit gelijkspel.
Dit had een monsterzege moeten worden, maar er stond een team wat niet de overtuiging had om ze vol over de knie te leggen.
Daardoor viel het middenveld uit elkaar en vielen er gaten achterin.

Net zoals tegen Utrecht voelt dit meer als een keiharde nederlaag, dan een gewonnen punt.

Ik had gehoopt dat we verder waren dan dit...



Op basis van wat dan?



Misschien lezen wat ik aangeef?

We speelden niet met volle overtuiging, middenveld was te groot daardoor en daarom vielen er ook gaten achterin waaruit de 1-1 bijvoorbeeld komt.
Speel je gefocust als team met vol de druk er op is 020 helemaal nergens, dat zag je aan alles.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 16:37:

Feyenoord won bijna alle duels, maar was daarna vaak te gehaast en slordig ipv goed voetballen werd het een gevecht. Hou er ook een kut gevoel aan over je laat ajax nu leven ook voor de titel.



Dit dus...

Wiefer verloor op laatst nagenoeg alle duels, die was gewoon compleet op en had gewisseld moeten worden.
Werkte wel weer hard, maar je ziet wel dat Timber verder is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 januari 2023 om 16:38:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 22 januari 2023 om 16:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 januari 2023 om 16:36:

Ik ben echt heel heel heel diep teleurgesteld met dit gelijkspel.
Dit had een monsterzege moeten worden, maar er stond een team wat niet de overtuiging had om ze vol over de knie te leggen.
Daardoor viel het middenveld uit elkaar en vielen er gaten achterin.

Net zoals tegen Utrecht voelt dit meer als een keiharde nederlaag, dan een gewonnen punt.

Ik had gehoopt dat we verder waren dan dit...



Op basis van wat dan?



Misschien lezen wat ik aangeef?

We speelden niet met volle overtuiging, middenveld was te groot daardoor en daarom vielen er ook gaten achterin waaruit de 1-1 bijvoorbeeld komt.
Speel je gefocust als team met vol de druk er op is 020 helemaal nergens, dat zag je aan alles.



Dus de conclusie is simpel; we zijn er nog lang niet. Letterlijk klopt dat ook, we zitten pas op de helft van de competitie.
De focus kan op woensdag als nec zijn opwachting maakt in de Kuip, dus zsm dat hele opgefokte sfeertje achter ons laten.

 

+1/-0

Ajax is ook niet tevreden maar hebben een veel makkelijker programma de komende weken 5 punten voorsprong kan zo verdwijnen ook met de andere kanshebbers. Ben er allerminst gerust op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 16:49:

Ajax is ook niet tevreden maar hebben een veel makkelijker programma de komende weken 5 punten voorsprong kan zo verdwijnen ook met de andere kanshebbers. Ben er allerminst gerust op.


Twente uit pfffff. Nou eerst effe nek nekken.

 

+2/-0

Vond Slot wel wat laat met de wissels had Gimenez eerder gebracht hij kreeg nu ook weer een 100% kans die Danilo nooit krijgt.

 

+1/-0

Voorin te weinig kwaliteit, jammer maar da's een bekend verhaal.

 

+1/-0

Hartman en Wieffer wel knap gespeeld hoor in hun eerste klassieker en Geertruida is bijna netzo sterk als Trauner.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 17:11:

Hartman en Wieffer wel knap gespeeld hoor in hun eerste klassieker en Geertruida is bijna netzo sterk als Trauner.



Klopt helemaal, inzet was niks over te klagen, ze hebben op dat gebied allemaal alles gegeven.

Maar Hartman speelde heel sterk, Wiefer grotendeels ook, maar was gewoon leeg op einde.
Geertruida stabiel.

 

+1/-0

Ik ben weer een paar jaar ouder geworden in 90 minuten…

Had op basis van eerste helft niet gehoeven. Feyenoord was bovenliggende partij en had ruimer afstand moeten nemen. Op basis van de kansen-verhouding klopte de 1-0 bij rust wel; zoveel meer kansen heeft Feyenoord niet uitgespeeld.

In de tweede helft zie je de energie weglopen, en op dat moment komt Ajax beter in de wedstrijd. Dan kunnen zij verse krachten inbrengen die iets extra’s brengen. De enige die bij Feyenoord iets extra’s bracht was Timber, en Gimenez. Maar die laatste laat DE kans om zich onsterfelijk te maken liggen. Slecht ingeschoten.

Kokcu en Hartman vond ik het beste vandaag. Wieffer met verve geslaagd voor ‘de test’, al was daar na verloop van de tweede helft ook niks meer van over. Die was op. Geertruida was goed, Hancko solide. Voorin hield het weer niet over. Wordt keihard gewerkt, geen uitzondering daargelaten. Natuurlijk scoort Paixao een geweldige goal, maar verder heb ik hem alleen zien trekkebenen en pijnlijke gezichten zien trekken…

Als koploper mag je niet tevreden zijn met dit resultaat. De concurrentie loopt in. Maar het geeft wel vertrouwen naar komende weken. Nu nog wennen aan de veranderde rol, van jager naar opgejaagd….

 

+2/-0

Veel te laat gewisseld na de 70e minuut. Super irritant doelpunt (een terugkopbal als goal aan die Albino toekennen zwaar belachelijk weer). Wij beter zij iets slimmer/gevaarlijker. Wij zoveel ballen kop 16 en maar pielen en slechte schoten niet op doel of te slap (kokcu, danilo) zo zonde. Idrissi slim en handig in de 16 en heeft zo'n schot, Dilrosun bloedsnel en onvoorspelbaar (laatste weken beiden minder maar met adrenaline en publiek erachter kan van alles gebeuren) en Gimi echte spits had je nodig. Schot Gimi had iets beter gekund, maar schot kuduz was veel gevaarlijker die pakt Bijlow weer briljant. Pedersen zeer matig. Paixao brengt heel weinig maar zo'n goal maakt veel goed natuurlijk.

Ik weet het niet probeer blij te zijn. Twente uit wordt super belangrijk, als je die wint..... Psv en az gelukkig nog thuis. Duurt nog ff maar als we na najax uit bovenaan staan zijn we kampioen ivm redelijk programma dan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » DE KLASSIEKER: Feyenoord-Ajax (22/01/2023-14:30)