Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Lazio - Feyenoord (Do 8-9 21:00 uur)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Dilrosun met zijn ervaring in de Bundesliga verwacht je toch wel meer van maar zoals men vreesde gemis van Aursnes en mindere mate Toornstra werd wel duidelijk maar Wieffer viel goed in.

 

+2/-0

Mooie reactie topper!!

Arne Slot reageerde op de persconferentie op het veelbesproken penaltymoment. ''Het is een logisch gevolg van zoveel nationaliteiten en culturen bij elkaar zetten. Zo leren we elke dag met elkaar hoe we een zo goed mogelijke groep kunnen zijn en dat gaat nooit gepaard met alleen maar positieve dingen'', zegt de trainer.

Daar horen dit soort momenten bij, geeft Slot aan. ''Die bespreek je en daar geef je heel duidelijk je mening over hoe je dat in het vervolg wil zien. Dan gaat het er vooral om hoe er mee omgegaan wordt. In dit geval vind ik het een fout, maar wel een fout die in de cultuur van Santiago geen fout is. Hij komt naar Nederland, maar hij moet zich aan onze cultuur aanpassen en wij moeten ons weer verdiepen in zijn cultuur. Dat heb ik dan vandaag dan ook gedaan.''

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 september 2022 om 00:56:

Mooie reactie topper!!

Arne Slot reageerde op de persconferentie op het veelbesproken penaltymoment. ''Het is een logisch gevolg van zoveel nationaliteiten en culturen bij elkaar zetten. Zo leren we elke dag met elkaar hoe we een zo goed mogelijke groep kunnen zijn en dat gaat nooit gepaard met alleen maar positieve dingen'', zegt de trainer.

Daar horen dit soort momenten bij, geeft Slot aan. ''Die bespreek je en daar geef je heel duidelijk je mening over hoe je dat in het vervolg wil zien. Dan gaat het er vooral om hoe er mee omgegaan wordt. In dit geval vind ik het een fout, maar wel een fout die in de cultuur van Santiago geen fout is. Hij komt naar Nederland, maar hij moet zich aan onze cultuur aanpassen en wij moeten ons weer verdiepen in zijn cultuur. Dat heb ik dan vandaag dan ook gedaan.''



Betere reactie dan die van kokcu die meteen de respect kaart trekt in de media.

Dit bericht is gewijzigd op 9 september 2022, 01:35:06 door een mod.

 

+1/-0

Eens maar ik snap ze allebei wel hoor natuurlijk heb je dingen afgesproken maar in de heat of the moment Gimenez pakt hem en rost hem erin dat tekent wel zijn persoonlijkheid. Kokcu had er geen punt van moeten maken voor de camera.

 

+1/-0

Eerste helft geen schot op goal gehad dat is erger als 3 tegen vind ik. Verdedigend is het nog ff zoeken voor Slot na het vertrek van Malacia, Senesi.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 september 2022 om 22:34:

Je hebt eindelijk een brede selectie maar als je Wieffer en Alireza nu ziet kan je je afvragen waarom zij niet in de basis stonden.




Inderdaad door het wegvallen van Aursness is het middenveld in onbalans. Wiefer gewoon opstellen die zorgt wel voor enige balans. Dat bleek na rust

 

+1/-0

Het middenveld in de bezetting Szymanski, Timber en Kokcu kan gewoon niet. Zijn alle drie een beetje van hetzelfde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DubbelQ schreef op 09 september 2022 om 08:57:

Het middenveld in de bezetting Szymański, Timber en Kokcu kan gewoon niet. Zijn alle drie een beetje van hetzelfde.



Iedereen ziet dat , hoop Slot nu ook.
Slot trapt in de val dat je al je beste spelers wilt opstellen en niet kijkt wat het beste team is.
Blessure voor Szymański hoe lullig ook kan wel eens de redding zijn, al mag van mijn Kokcu lekker de bank warm houden.
Ik snap ook nog steeds niet waarom Aursnes nou verkocht moest worden.
Als Twente kan vasthouden waarom kunnen we dan niet een speler houden die er net een jaar speelt.
Echt meeste onbegrijpelijke beslissing in de laatste jaren.

 

+1/-0

De keuze om Aursnes te verkopen was een economische, daarin heeft Feyenoord niet anders gehandeld dan Twente. Het enige verschil is/was; het bedrag wat Feyenoord voor ogen had voor Aursnes werd betaald door Benfica, en Feyenoord wilde niet het bedrag betalen wat Twente in gedachten had.

De wedstrijd van gisteren was pijnlijk, maar laten we de nederlaag niet groter maken dan hij al is. Het is nu niet opeens zo dat het team wat nog niet zover is dat het partij kon bieden tegen Lazio bestaat uit spelers die er niets van kunnen. Ze kunnen allemaal voetballen (en op de bank heeft Slot eindelijk de beschikking over meer spelers die daar nog eens wat aan kunnen toevoegen, de grootste winst is de kwalitatieve impuls in de breedte), alleen moeten ze nog heel erg wennen aan elkaar.

In de Eredivisie is Feyenoord daar tot nu toe nog aardig mee weggekomen, tegen een club als Lazio is dat niet gelukt. Dan lijkt het gelijk helemaal nergens op, en de eerste helft was het ook niet om aan te zien. Tweede helft speelt Lazio een paar versnelling lager en zie je dat Feyenoord best wat aardige momenten had.

Misschien ben ik heel positief, maar ik heb wel weer wat dingen gezien waarvan ik dacht; nou, dat is helemaal zo gek nog niet.

Dit bericht is gewijzigd op 9 september 2022, 10:08:21.

 

+1/-0

Niet meteen in paniek raken. Het was gewoon een slechte wedstrijd en lazio strafte dat genadeloos af. Die speelde ook 1 van hun beste wedstrijden. Op dit niveau kun je niet nog zoekende zijn naar een opstelling en elkaar als spelers nog moeten leren kennen. Ik wil ook niet meteen conclusies trekken behalve dat het geen voetbaljaar gaat worden waar we op veel moeten rekenen. Het is echt nog te vroeg om iets zinnigs over spelers te zeggen behalve dat het middenveld nu weinig in balans lijkt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 september 2022 om 09:58:

De keuze om Aursnes te verkopen was een economische, daarin heeft Feyenoord niet anders gehandeld dan Twente. Het enige verschil is/was; het bedrag wat Feyenoord voor ogen had voor Aursnes werd betaald door Benfica, en Feyenoord wilde niet het bedrag betalen wat Twente in gedachten had.

De wedstrijd van gisteren was pijnlijk, maar laten we de nederlaag niet groter maken dan hij al is. Het is nu niet opeens zo dat het team wat nog niet zover is dat het partij kon bieden tegen Lazio bestaat uit spelers die er niets van kunnen. Ze kunnen allemaal voetballen (en op de bank heeft Slot eindelijk de beschikking over meer spelers die daar nog eens wat aan kunnen toevoegen, de grootste winst is de kwalitatieve impuls in de breedte), alleen moeten ze nog heel erg wennen aan elkaar.

In de Eredivisie is Feyenoord daar tot nu toe nog aardig mee weggekomen, tegen een club als Lazio is dat niet gelukt. Dan lijkt het gelijk helemaal nergens op, en de eerste helft was het ook niet om aan te zien. Tweede helft speelt Lazio een paar versnelling lager en zie je dat Feyenoord best wat aardige momenten had.

Misschien ben ik heel positief, maar ik heb wel weer wat dingen gezien waarvan ik dacht; nou, dat is helemaal zo gek nog niet.



De wereld zou mooier zijn als we allemaal jou opvatting zouden hebben.
Maar ondertussen was Aursnes de reden waarom spelers zoals Kökcü opeens 20/30 miljoen waard leek te zijn.
Nu geef je er geen 5 miljoen voor.
Hij is weer net zo slecht als de jaren ervoor.
En we hadden al genoeg verkocht en als je dan toch perse moet verkopen dan had er een vervanger moeten worden gehaald en niet weer een aanvallende middenvelder.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 09 september 2022 om 10:46:

(...)De wereld zou mooier zijn als we allemaal jou opvatting zouden hebben.
Maar ondertussen was Aursnes de reden waarom spelers zoals Kökcü opeens 20/30 miljoen waard leek te zijn.
Nu geef je er geen 5 miljoen voor.
Hij is weer net zo slecht als de jaren ervoor.
En we hadden al genoeg verkocht en als je dan toch perse moet verkopen dan had er een vervanger moeten worden gehaald en niet weer een aanvallende middenvelder.



Ik begrijp wat je zegt, en ik ben het volledig met je eens dat het gemis van Aursnes heel erg gevoeld wordt.

Dat spelers dankzij de aanwezigheid van anderen (zoals Aursnes) beter uit de verf kwamen en meer waard waren onderschrijf ik ook. Logisch.

In dat opzicht zou je kunnen rechtvaardigen Aursnes te behouden, er te zijner tijd minder transfersom voor te krijgen en/of het risico te lopen dat hij transfervrij de deur uit loopt, en te hopen dat hij andere spelers zoveel meer waard 'laat lijken'.

Maar je hebt ook te maken met de speler zelf, en Aursnes wilde deze stap maken.

En ik vind bovenal dat we met het oog op het presteren van Kökçü, het vertrek van Aursnes niet relevant is voor zijn spel van gisteren. Hoe legitiem dat misschien ook lijkt.

Kökçü is een grote jongen, hij heeft vorig seizoen laten zien wat hij kan. Je moet hem nu de tijd gunnen te wennen aan zijn nieuwe medespelers en zijn nieuwe rol, maar daarna moet hij kunnen brengen wat hij vorig seizoen deed. En gezien zijn leeftijd zelfs nog wel meer, want hij ontwikkelt zich nog.

Hij moet hiervan leren. En beter van worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 september 2022 om 11:30:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 09 september 2022 om 10:46:

(...)De wereld zou mooier zijn als we allemaal jou opvatting zouden hebben.
Maar ondertussen was Aursnes de reden waarom spelers zoals Kökcü opeens 20/30 miljoen waard leek te zijn.
Nu geef je er geen 5 miljoen voor.
Hij is weer net zo slecht als de jaren ervoor.
En we hadden al genoeg verkocht en als je dan toch perse moet verkopen dan had er een vervanger moeten worden gehaald en niet weer een aanvallende middenvelder.



Ik begrijp wat je zegt, en ik ben het volledig met je eens dat het gemis van Aursnes heel erg gevoeld wordt.

Dat spelers dankzij de aanwezigheid van anderen (zoals Aursnes) beter uit de verf kwamen en meer waard waren onderschrijf ik ook. Logisch.

In dat opzicht zou je kunnen rechtvaardigen Aursnes te behouden, er te zijner tijd minder transfersom voor te krijgen en/of het risico te lopen dat hij transfervrij de deur uit loopt, en te hopen dat hij andere spelers zoveel meer waard 'laat lijken'.

Maar je hebt ook te maken met de speler zelf, en Aursnes wilde deze stap maken.

En ik vind bovenal dat we met het oog op het presteren van Kökçü, het vertrek van Aursnes niet relevant is voor zijn spel van gisteren. Hoe legitiem dat misschien ook lijkt.

Kökçü is een grote jongen, hij heeft vorig seizoen laten zien wat hij kan. Je moet hem nu de tijd gunnen te wennen aan zijn nieuwe medespelers en zijn nieuwe rol, maar daarna moet hij kunnen brengen wat hij vorig seizoen deed. En gezien zijn leeftijd zelfs nog wel meer, want hij ontwikkelt zich nog.

Hij moet hiervan leren. En beter van worden.




Begrijp wat je zegt maar wat Aursnes wilde is na 1 seizoen voor mij absoluut niet van belang.
Bij Ajax zijn ze zelfs niet gaan trainen en zie hoe belangrijk ze nu zijn door ze te behouden.
Die Twente speler die naar Feyenoord wilde zag ik laatst een wereld partij spelen tegen Psv.
Spelers zetten zich er wel overheen.
Vind dit echt een cruciale fout.
Dat Kökçü het ook zonder hem moet kunnen is natuurlijk een feit maar ik heb eerlijk gezegd niet een al te goede indruk van hem,had gehoopt dat juist hij zou gaan dit seizoen.

 

+1/-0

Dan zal hij zich een snelle leerling moeten tonen en zich zowel in als buiten het veld een waardig aanvoerder moeten tonen. En vooral niet meer het verongelijkte jongetje voor de camera uithangen die zich gepiepeld voelt omdat iemand zijn penalty afpikte.

 

+1/-0

Over Aursnes kunnen we blijven discussieren maar het feit is; die is weg. Dat is ontzettend jammer, maar veranderen we nu niets meer aan.

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 09 september 2022 om 11:37:

(...)Dat Kökçü het ook zonder hem moet kunnen is natuurlijk een feit maar ik heb eerlijk gezegd niet een al te goede indruk van hem,had gehoopt dat juist hij zou gaan dit seizoen.



Kom op zeg, Kökçü is tijdens de voorbereiding geblesseerd geweest, moet ook nog wennen aan alle nieuwe medespelers en aan de nieuwe invulling die Slot op het middenveld voor ogen heeft omdat Aursnes vertrokken is.

Hoe lang zijn we onderweg? Zijn huidige spel en prestaties zijn helemaal niet representatief voor wat hij de rest van het seizoen gaat laten zien.

Je kan een fan zijn van hem, of niet. Ik vind Kökçü een goede speler, die gezien zijn leeftijd nog flinke stappen kan en moet maken. Daar horen mindere wedstrijden bij, (verbale) uitglijders voor de camera; op je bek gaan doet iedereen. Het gaat erom hoe je ermee omgaat en er weer bovenop komt.

In dat opzicht is de wedstrijd van gisteren voor Kökçü en de rest van Feyenoord veel belangrijker dan alle andere wedstrijden in de competitie, tot nu toe.

 

+1/-0

Arne is natuurlijk ook erg geschrokken van de eerste helft noemde het een eyeopener dus verwacht dat hij tegen Sparta de basis behoorlijk gaat wijzigen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 september 2022 om 13:18:

Arne is natuurlijk ook erg geschrokken van de eerste helft noemde het een eyeopener dus verwacht dat hij tegen Sparta de basis behoorlijk gaat wijzigen.



Denk dat het voor hem wel duidelijk is nu dat het middenveld uit balans is. Verder lijken Danilo en Dilrosun alleen in sommige wedstrijden thuis te geven. Dus wie weet krijgt Alireza wel weer eens een kans om te starten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 09 september 2022 om 13:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 september 2022 om 13:18:

Arne is natuurlijk ook erg geschrokken van de eerste helft noemde het een eyeopener dus verwacht dat hij tegen Sparta de basis behoorlijk gaat wijzigen.



Denk dat het voor hem wel duidelijk is nu dat het middenveld uit balans is. Verder lijken Danilo en Dilrosun alleen in sommige wedstrijden thuis te geven. Dus wie weet krijgt Alireza wel weer eens een kans om te starten.



Denk inderdaad Alireza en toch weer met Rasmussen centraal en Wieffer erin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 september 2022 om 13:33:

Denk inderdaad Alireza en toch weer met Rasmussen centraal en Wieffer erin.



Op zoek gaan naar een andere balans op het middenveld is wellicht niet gek, maar ik denk dat Wieffer in de grote wedstrijden nog tekortkomt. Timber, Kökçü en Szymański werkte gisteren ook niet, dus de keuze van Slot daarin wordt een interessante.

Ik zou de positie van Hancko centraal achterin niet direct opofferen. Die is echt gehaald als opvolger van Senesi en verdient de tijd/het vertrouwen om in die rol te groeien en te wennen aan zijn positie en de manier van spelen. Hij moet een samenwerking met Trauner opbouwen, en het helpt niet om daar nu iets in te wijzigen denk ik.

Voorin moet je varieren, afhankelijk van waar de wedstrijd om vraagt. Mijn inziens zijn de posities daar meer dan dubbel bezet, en heb je op iedere positie verschillende types tot je beschikking.

Jahanbakhsh valt al het hele seizoen goed in, dus hij verdient een kans. Van de andere kant, als je denkt dat zondag Pinto vooral op snelheid te kloppen is kun je wellicht beter met Dilrosun starten.

 

+1/-0

Graag de achterhoede zo spelen: Hancko- Rasmussen- Trauner - Pedersen / Benita. Trauner en Rasmussen hielden wel driemaal de nul en Hancko is een top lb!!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Lazio - Feyenoord (Do 8-9 21:00 uur)