Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » [Ere] Feyenoord - FC Twente

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Het was allemaal te mager, dat ga je zo niet volhouden. In tegenstelling tot andere meningen ben ik over de nieuwe aanwinsten maar matig enthousiast. Ik wil nu Texeira in actie zien en onze Serv.

 

+1/-0

@arrow1

Ik ben ook niet denderend enthousiast over de aanwinsten... En de teller staat al op meer dan 10 miljoen wat Arnesen heeft uitgegeven... Al hadden we geen geld... Alle td's lijden aan die koop ziekte om maar spelers te halen... Hou daar mee op! Richt je op je eigen opleiding en eigen jeugd! En vul de rest aan met huur en transfervrije spelers met bewezen minimaal eredivisie subtop niveau.

 

+1/-0

Eerlijk gezegd had Advocaat ook niet zijn dag met zijn wissels, gewoon afgetroefd door Ron Jans, ik had Nico in de rust al gewisseld. Maar kan een keer gebeuren normaal gesproken had Berghuis wel voor de drie punten gezorgd hoe kon hij zo missen??

Dit bericht is gewijzigd op 21 september 2020, 00:53:34.

 

+1/-0

@Marc Acardipane

Dat heeft Berghuis wel vaker daarom is het geen spits. Hij kan nog grillig zijn qua prestatie. Je kan toch niet als teamzo afhankelijk zijn van 1 speler wat een zwakte bod is dat...

Advocaat wisselt nooit echt gelukkig... Houd te lang vast aan zijn basis en vaste kern spelers. Ergens een kracht door de duidelijkheid maar naar mijn mening dus vaker een zwakte als je tactisch word afgetroefd en als je niet ziet dat bepaalde spelers niet werken in je tactisch concept bij de basis 11.

Je zag dat het al beter ging en meer kansen kreeg toen nieuwkoop (meer aanvallende back) en Narsingh (speler met snelheid) er in stonden. En kokcu (nooit gevaarlijk) er uit gingen. Probleem is echter dat dat op 2 posities weer spelers zijn met onvoldoende kwaliteiten. Nieuwkoop is gewoon niet goed genoeg en Narsingh scoort bijna nooit.
Kokcu werd pas in de 78ste minuut gewisseld en Jorgensen ook pas in de 77ste minuut.

Advocaat wisselt altijd te laat.

En het scoringsprobleem word echt niet opgelost door jorgensen te vervangen met Bozenik...
Het probleem is vooral dat je niet gevaarlijk genoeg kan worden voorin. Niet met snelheid, niet met diepgang en niet met assists.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 september 2020, 02:21:26.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 september 2020 om 00:24:

Eerlijk gezegd had Advocaat ook niet zijn dag met zijn wissels, gewoon afgetroefd door Ron Jans, ik had Nico in de rust al gewisseld. Maar kan een keer gebeuren normaal gesproken had Berghuis wel voor de drie punten gezorgd hoe kon hij zo missen??



Als je met de rust gaat wisselen, dan kan je knel komen te zitten als er in het begin van de 2e helft blessures zijn die wisselen noodzakelijk maken. Beter is
om na 60 minuten wissels toe te passen.

 

+1/-0

@danall

Ook als blijkt dat sommige spelers mss totaal niet renderen en helemaal worden weg gespeeld? Lijkt me beter dat je uit tactisch oogpunt beter zo snel mogelijk iets repareert je mag nu toch 5 keer wisselen.

 

+1/-0

5 keer wisselen wil nog niet zeggen dat je de schwung in het spel terugkrijgt.

 

+1/-0

De dubbele wissel Teixeira en Bozenik was opzich logisch maar niet in de 76e minuut veel telaat in de rust zag je al dat er iets moest veranderen Dick had nu meer lef moeten tonen maar ja hij wil vooral niet verliezen om zijn ongeslagen record te handhaven. Overigens had Bijlow ook weinig tedoen gehad netals in Zwolle, verdedigend is het best goed vooral ook dankzij Fer en Diemers.

 

+2/-0

Klopt fer is erg belangrijk in die organisatie. Maar kokcu en diemers kan niet samen op je middenveld. 1 van die 2 middenvelder moet diepte brengen en dat doen ze alle bij niet.
Dan krijg je dit als er en geen diepgang is op de vleugel en niet vanuit het middenveld...

Maar echt er moet meer onvoorspelbaarheid in het spel komen. Meer variatie in het spel.

Laat ze varieren in 3 systemen 4-3-3, 5-3-2 en opbouwend op zijn cruijff's 3-1-2-1-3 door je back in te laten schuiven op het middenveld en iemand in het middenveld in te laten schuiven naar de 10 zodat je op het middenveld in een ruit komt te spelen.

Dan kan je weer opbouwend wat creëren en ben je minder voorspelbaar als je in het spel kan switchen van opstelling met de basis.

We hebben geen echte top spits dus zet dan linssen in de spits als valse 9. En test narsingh of diemers als rechts back voor meer aanvallend gevaar.

Maar goed ik begon voor deze wedstrijd al met het posten van een nieuwe formatie... Mss word die na deze wan vertoning bij twente beter ontvangen. Want die opstelling verhelpt ene hoop van de zwaktes die je nu zag bij Feyenoord.

 

+1/-0

Ik vond dat Diemers wel degelijk diepgang zocht, Kokcu speelde echt slecht.
Met één of twee wissels ben je er niet, het tempo moet omhoog er moet strijd geleverd worden.

Dit was vorig seizoen ook al zo, alle spelers moeten knokken het tempo moet omhoog, wie daar niet in mee kan moet worden vervangen, als je zo traag speelt is het zo en zo voorspelbaar.

Het kan niet zo zijn dat spelers vorig jaar goed speelde nu ineens geen lantaarnpaal meer voorbij komen.

 

+1/-0

@Bestlander

Ik denk dat Diemers het tempo nog niet aan kan en hij op het middenveld mede het tempo bepaald.

 

+1/-0

Dat klopt maar ik zag Diemers wel de oplossing naar voren zoeken.

Maar ik blijf overal schrijven iedereen speelde onder zijn kunnen, en dan is het moeilijk om er één of twee aan te wijzen.

Als er twee andere spelers in de basis hadden gestaan die volgens de meeste supporters slecht speelde was het net zo'n wedstrijd geworden.

Het spel was veels te traag, voorspelbaar, en slordig, en daar was iedereen debet aan.

 

+1/-0

@bestlander

Klopt en daar heb je gelijk in.

De samenhang in het team klopt niet. Maar echt als je zaken aan pakt zoals ik het aan geef.
Dus snelheid op links op de vleugel en die loop acties maakt zonder bal.
Een middenvelder die bij sluit vanuit het middenveld naar de spits die diepte zoekt.
Een creatieve middenvelder.
Een rechts back die meer aanvallend brengt (en geen nieuwkoop want die is te slecht)
En hopelijk een mee voetballende spits die ballen er in schiet.

Dan ben je klaar. Alleen die laatste is lastig op te lossen. De rest kan je met andere spelers in de selectie wel creëren.


---Azarkan---Linssen---Berghuis---

---Jorgensen----Fer----Teixeira---

Haps-----Senesi--Botteghin----Diemers

---------------Bijlow---------------

Zo los je al een hoop op.
voor diemers kan je narsingh nog testen als reachts back.
Voor Botteghin kan je Geertruida nog inzetten.
Links op de vleugel kan je conthe of sinisterra als ze fit zijn ook een kans krijgen. Haps kan je er nog neerzetten als malacia terug is als links back.
En je kan toornstra brengen voor Jorgensen als die matig speelt.

Wil je echt zaken repareren Assaidi, Lens en bacuna/fosu-mensah/karsdorp halen/huren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 21 september 2020 om 20:52:

@bestlander

Klopt en daar heb je gelijk in.

De samenhang in het team klopt niet. Maar echt als je zaken aan pakt zoals ik het aan geef.
Dus snelheid op links op de vleugel en die loop acties maakt zonder bal.
Een middenvelder die bij sluit vanuit het middenveld naar de spits die diepte zoekt.
Een creatieve middenvelder.
Een rechts back die meer aanvallend brengt (en geen nieuwkoop want die is te slecht)
En hopelijk een mee voetballende spits die ballen er in schiet.

Dan ben je klaar. Alleen die laatste is lastig op te lossen. De rest kan je met andere spelers in de selectie wel creëren.


---Azarkan---Linssen---Berghuis---

---Jorgensen----Fer----Teixeira---

Haps-----Senesi--Botteghin----Diemers

---------------Bijlow---------------

Zo los je al een hoop op.
voor diemers kan je narsingh nog testen als reachts back.
Voor Botteghin kan je Geertruida nog inzetten.
Links op de vleugel kan je conthe of sinisterra als ze fit zijn ook een kans krijgen. Haps kan je er nog neerzetten als malacia terug is als links back.
En je kan toornstra brengen voor Jorgensen als die matig speelt.

Wil je echt zaken repareren Assaidi, Lens en bacuna/fosu-mensah/karsdorp halen/huren.



Toch ff een reactie.

Diemers als rechtsback lijkt mij geen optie is te traag, Jorgensen als middenvelder ook geen optie heeft de draaicirkel van een vrachtwagen
Bozenik ipv Linssen in de spits, Bozenik heeft echt gevoel voor het op de juiste plaats staan op het juiste moment.
Helaas zijn Malacia en Sinistera geblesseerd ander was de linkerkant makkelijk op te lossen.
Texeira verdient zonder meer kansen als middenvelder samen met Fer en in mijn geval Diemers.
Achterin gewoon Geertruida ipv Botthegin een vaste kans geven.

Maar gelukkig ga ik er niet over.

 

+1/-0

@Blaak

Bedankt voor je reactie.
Ik kom ook met eventuele alternatieven aangezien veel huidige basis spelers falen in dit systeem van Advocaat.

Even wat tegen argumenten om wel degelijk mijn opties te gebruiken per positie in het veld.

Diemers is dan mss niet heel snel hij heeft wel een goeie pass en voorzet. Blind speelt bijvoorbeeld al tijden als links back bij het nederlands elftal. Die is nog vele malen trager dan Diemers. Je hoeft dus niet snel te zijn als je dat kan compenseren met andere goeie vaardigheden voor die positie.

Waarom denk je dat Jorgensen die de draaicirkel van een vrachtwagen heeft een probleem is? Denk je dat Fer een betere draaicirkel heeft? Zolang je groot en sterk bent is dat te compenseren. Ook zonder draaicirkel bleek Jorgensen een bal vaste spits die goed mee voetbalt en in Kopenhagen goed te renderen als 10.

Bozenik kan weer niet mee voetballen en kan enkel uit de voeten in de spits. Linssen voetbalt wel goed mee en kan zwerven over het hele veld en van positie wisselingen. Linssen is een agressief, slim en irritant mannetje om tegen te spelen die ook nog eens goed kan koppen. Linssen is zeker een plaag voor de niet zo bewegelijke, matige centrale verdedigers van de ere divisie.

Over de linker kant ben ik het eens. Maar dat Malacia en Sinisterra niet kunnen worden ingezet voor een langere periode was al even bekend. Er moet een tijd zonder hen worden overbrugt. Wat je dus punten gaat kosten als je daar niet adequaat op handeld.

Eens over Teixeira en fer op het middenveld. Diemers heb ik mijn vraagtekens bij sinds hij op het middenveld staat is het spel wel erg traag... Mss speelt Feyenoord zo traag omdat hij het hogere tempo (nog) niet aan kan. Diemers word wel opgehemeld maar ik zie zijn meerwaarde nog niet. Heeft niet de diepte in zijn spel wat nodig is en minimaal 1 van de middenvelders moet brengen. Vind hem in bal verlies zwak (zie doelpunt tegen twente). En Als Feyenoord de bal niet heeft is hij ook niet sterk die terug te veroveren.

Wat geertruida betreft in plaats van Botteghin lijkt me prima. Want we hebben daar straks ook 3 spelers die uit hun contract lopen (botteghin, Spajic en van Beek) en volgend seizoen dus een zwakke plek als je nu niemand opleid als centrale rechter verdediger.

Hoe zou jouw ideale mogelijke opstelling er nu dan uit zien van spelers die inzetbaar zijn bij de huidige selectie Blaak?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 september 2020, 19:56:32.

 

+1/-0

---Azarkan---Bozanek---Berghuis---

--- Toornstra----Fer----Teixeira---

Haps-----Senesi--Botteghin----Nieuwkoop

---------------Bijlow--

Mogelijk kan Toornstra nog wisselen met Teixeira.
Jorgensen heeft teveel ruzie met de bal, op de bank.
Diemers heeft wel de wil om naar voren te gaan maar dan toch te traag dan geef ik bij geen andere optie voorkeur aan Nieuwkoop.

Ik weet niet of Teixeira goed genoeg dan heb je de kans dat die kant zwak is.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 september 2020, 22:26:18.

 

+1/-0

@Bestlander
Je opstelling zou best kunnen werken omdat je wel diepgang en snelheid hebt vanaf links en diepgang hebt vanuit het middenveld. Inderdaad afwachten wat Teixeira brengt. Het kan dat die kant waar hij speelt er zwakker door word. Maar kokcu en diemers vind ik ook niet erg sterk op het moment mss brengt Teixeira in ieder geval meer aanvallende impulsen.

We hebben eigenlijk geen adequate rechts back... Nieuwkoop is ook een omgebouwde middenvelder voor die positie.

Ik zou de wat kwakkelende Jorgensen graag nog eens zien op ene andere positie behalve die van spits. Want voetballend vind ik hem best sterk. Hij scoort alleen niet. Maar dat komt ook omdat hij op een eiland staat met 2 centrale verdedigers in zijn nek.

 

+1/-0

Ik zou tegen de kleintjes iets aanvallender spelen dan dat we nu doen en wel in het volgende systeem;

forumillustratie

Teixeira op een vrije rol links, ipv die houten klaas Linssen want die voegt niks toe. Nikolai op 10 lijkt me wel geschikt en als hij dat niet kan dan eventueel Kökcu of Toornstra. Bozenik in de spits, het heeft geen zin om Jørgensen daar te zetten. Hij snapt niet hoe hij zich in Advocaat's systeem moet positioneren en Bozenik snapt dat wel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 23 september 2020 om 02:13:

Ik zou tegen de kleintjes iets aanvallender spelen dan dat we nu doen en wel in het volgende systeem;

forumillustratie

Teixeira op een vrije rol links, ipv die houten klaas Linssen want die voegt niks toe. Nikolai op 10 lijkt me wel geschikt en als hij dat niet kan dan eventueel Kökcu of Toornstra. Bozenik in de spits, het heeft geen zin om Jørgensen daar te zetten. Hij snapt niet hoe hij zich in Advocaat's systeem moet positioneren en Bozenik snapt dat wel.



Vind het een interessante optie Dirkteur.

Maar persoonlijk hou ik niet van dit systeem. Het is zeer degelijk maar ouderwets. Als Fer en diemers balverlies leiden staat je tegenstander zo 1 tegen een in het centrum en dat is gevaarlijk. Vooral bij Diemers en Fer die nog al eens in accurate passen geven.
Ik hoop ook dat teixeira dan een soort berghuis is maar dan met een rechter been. Dan zou dat kunnen werken op links. Maar zoveel kwaliteiten dicht ik hem niet echt toe...

Je middenveld is zo wel degelijk. Maar mis er een speler met een linker been die berghuis kan bereiken. En diemers zag er verdedigend niet best uit... Dus vraag me af of hij die rol goed kan uitvoeren. Hij lijkt ook de reden te zijn dat Feyenoord in zo'n laag tempo voetbalt. Bozenik staat wel goed in positie maar voetballend zal hij weinig toevoegen... Maar is als je tegen mindere tegenstanders speelt niet zo erg als hij maar de ballen er in trapt. Jorgensen zo op 10 lijkt me wel het proberen waard. En Nieuwkoop heeft eigenlijk het niveau niet wat zou moeten bij Feyenoord.

Je zwakke plekken vind ik Teixeira, Diemers en Nieuwkoop en geen linker been op je middenveld.

Mss mag ik een suggestie doen. En op zijn Cruijffs spelen.

https://www.youtube.com/watch?v=QNI_2cll13Ulink

Nieuwkoop toch vervangen door Geertruida als rechts back. En het centrum Senesi Botteghin/Spajic. Niet meer opbouwen via de flanken. En in plaats van Diemers Teixeira of Toornstra. En In plaats van Teixeira links op de vleugel nu Azarkan (en eventueel Conthe proberen als hij terug is van een blessure en zeker Sinisterra er neer zetten als hij terug is van zijn blessure).

En dan haps de speler is die op links door schuift naar het middenveld. Heb je een links poot op het middenveld.

Krijg je deze formatie:

------------Bozenik------------
--Azarkan--Jorgensen--Berghuis
--------Haps--Teixeira/Toornstra--
---------------Fer---------------
Senesi--Botteghin/Spajic--Geertruida

Bij bal verlies zakt haps weer terug naar de links back positie.
In de spits positie zou ik wel kijken of Linssen mss meer rendeert dan Bozenik als je er iemand nodig hebt die mee voetbalt. Kan je later Bozenik brengen als breekijzer.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 september 2020, 09:05:48.

 

+1/-0

Geen systeem is zaligmakend, het is vooral de instelling waarmee je de wedstrijd ingaat. Die was gewoon niet goed geen aggressie, mischien omdat het de eerste thuiswedstrijd was en de nieuwkomers nog hun plekje moeten vinden in de groep. En je belangrijkste speler Berghuis is ook nog niet helemaal de oude na zijn longinfectie.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 september 2020, 12:10:17.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » [Ere] Feyenoord - FC Twente