Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 10.445
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Manchester City-Feyenoord
Man van de Wedstrijd Feyenoord-sc Heerenveen: -
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.881
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 14 maart 2023 om 09:56:
Het was natuurlijk niet alleen Van Geel, Gudde, de technische staf destijds en Stanley Brard zaten er ook bij en de RVC en VvF.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Deze grootste beleidsblunder in het bestaan van de club heeft ons op een niet meer te overbruggen achterstand gezet tov Ajax, AZ en psv.
De inkomstenderving is niet objectief vast te stellen maar moet wel in de miljoenen lopen zonder die opleidingsfabriek die de KKD is. Van die wedstrijden in de beloftencompetitie worden de talenten niet beter. Gezien de prestaties zou je eerder zeggen slechter.
Geen idee of er ooit nog een mogelijkheid komt om in te stromen. Op een sportieve manier, kampioen worden en een aantal beslissingswedstrijden, zie ik het niet gebeuren.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 14 maart 2023 om 10:30:
Hij was beslissend en wilde de invoering van een nieuwe reservecompetitie op maandagavond. Maar niemand binnen de club heeft ook maar iets van tegengas gegeven toen bleek dat het niet haalbaar was.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Vanaf het eerste uur ben ik voorstander geweest van een Jong team in de KKD en de voordelen zijn evident. Je zou kunnen stellen dat het de club miljoenen heeft gekost. Maar niet omdat er geen talenten zijn doorgestroomd via deze route, meer omdat deze route ontbrak als opleidingsperspectief voor enkele talenten die mede daardoor niet hebben bijgetekend (de categorie Zirkzee, Summerville, Chong etc). Het wordt extreem overschat hoeveel talenten er wel doorbreken door het hebben van een Jong team in de KKD, dat valt in de praktijk reuze mee. De grootste talenten dienen een kans te krijgen in het eerste team en die categorie daaronder haalt het helaas -ook- met een Jong team in de KKD niet zo vaak. Dat is toch wel de voornaamste conclusie die je kan trekken na zoveel jaar Jong teams in de KKD.
Alleen de uitzonderlijke talenten die niet aan de bak komen bij het eerste hebben baat bij (extra) speeltijd in de KKD, maar als je samenwerkt met een andere club zoals Dordrecht dan zal je die talenten niet zo snel weer bij het eerste kunnen betrekken. Groot nadeel. En je bent dan maar net afhankelijk van welke medespelers en trainer er bij die club zijn. Bij Dordrecht zie ik het wat dat betreft somber in, het is tot nu toe het afvalputje van onze talenten gebleken. Op een enkele uitzondering na misschien, zoals Baldé en Summerville. Ze spelen een heel ander type voetbal en de kwaliteit van de medespelers (en trainers) is abominabel slecht. Of je je daar effectief kan door ontwikkelen is maar de vraag. Een Baldé slaagde daar alleen omdat hij bij uitstek geschikt is voor countervoetbal, maar dat is nou net niet de speelstijl die wij hanteren bij het eerste.
Ik zou deze samenwerking gebruiken als handelshuis constructie om af en toe dat soort voetballers daar te stallen in de hoop dat ze meer waard worden en ze op die manier door te verkopen. Zo'n Baldé traject kan best wat opleveren voor de club. Goedkoop scouten in bijvoorbeeld andere continenten en dan die talenten stallen bij Dordrecht. De echt grote parels kan je dan altijd nog een kans geven bij Feyenoord uiteindelijk.
Je grootste talenten uit de academy van het Jong team (Mike Kleijn, Jaden Slory, Antoni Milambo, Leo Sauer) zou ik een kans blijven geven bij Feyenoord 1 en anders verhuren aan eredivisieclubs met een redelijk vergelijkbare speelstijl. De categorie daaronder (Nesto Groen, Guus Baas, Mirheimel Benita, Milan Hokke etc) zou ik alleen stallen bij Dordrecht als ze bereid zijn onze speelstijl te gaan spelen, maar ik denk dat je er geen al te hoge verwachtingen van moet hebben. De categorie Ramon Hendriks, Sem Valk, Dylan Vente, etc zal niet ineens topclub materiaal worden door het spelen van meer wedstrijden in de KKD, daarvoor is hun potentie en basisniveau te laag helaas. Voor spelers als Karim Dermane kan het misschien een goede leerschool zijn, wellicht dat ze net zoals Baldé excelleren en op de radar komen van buitenlandse clubs met wat geld.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 14 maart 2023 om 12:54:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 14 maart 2023 om 10:30:
Hij was beslissend en wilde de invoering van een nieuwe reservecompetitie op maandagavond. Maar niemand binnen de club heeft ook maar iets van tegengas gegeven toen bleek dat het niet haalbaar was.
Ik denk dat er wel degelijk tegengas is geweest, als de toenmalige hoofdtrainer zich erover uitspreekt in de media kun je er wel zeker van zijn dat het intern ook op de agenda gestaan heeft.
Martin van Geel wilde er in eerste instantie niet aan, en het ontbrak hem aan het vermogen over zijn eigen ego te stappen en zijn initiele misvatting achteraf te herstellen. Zijn trots en overtuiging zaten hem in de weg. De vraag is of hij de (interne) kritiek op deze keuze (die volledig bij hem lag) wel heeft wíllen horen.
Als een soort Don Quichot is hij ten strijde blijven trekken tegen reuzen, terwijl iedereen allang wist dat het windmolens betrof.
Z'n laatste uitlatingen hierover hadden dan ook iets meelijwekkends. Hij was de enige die er nog altijd de meerwaarde niet van inzag, terwijl het tegendeel al bij de andere clubs op het veld liep.
Het heeft de club inderdaad miljoenen gekost, en dat gaat alleen nog maar méér worden.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.992
Reg.: 4 juli 2020
Favoriete opstelling: geen
Wat ook in Van Geel's besluit meespeelde was de zwakke financiele positie om zo'n elftal bestaansrecht kan geven. Ik kan me daar wel in vinden, maar was het ook de moeite waard om naar andere mogelijke financiele inkomsten te kijken. Ik weet dat entreeheffing weinig zoden aan de dijk zet, maar alle beetjes helpen. Zo zullen er wel meer projecten kunnen zijn waardoor het later wel mogelijk bleek te zijn dat overleving in de KKD aanwezig was. Zo'n Jong Utrecht doet het redelijk.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:danall schreef op 15 maart 2023 om 00:18:
Wat ook in Van Geel's besluit meespeelde was de zwakke financiele positie om zo'n elftal bestaansrecht kan geven. Ik kan me daar wel in vinden, maar was het ook de moeite waard om naar andere mogelijke financiele inkomsten te kijken. Ik weet dat entreeheffing weinig zoden aan de dijk zet, maar alle beetjes helpen. Zo zullen er wel meer projecten kunnen zijn waardoor het later wel mogelijk bleek te zijn dat overleving in de KKD aanwezig was. Zo'n Jong Utrecht doet het redelijk.
Feyenoord Forum » Jeugdopleiding » Jong Feyenoord in de voetbalpiramide