Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 ... 178 179 180 181 182

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert
Als je Shinji Ono geen bijzondere speler vond


Het is één van de beste spelers die we ooit gehad hebben. Helaas, door het vele reizen, een beetje een man van glas op de duur. Van Bommel werd door Ono altijd als de eerste de beste E pupil weggezet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 23 juni 2022 om 09:41:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 22 juni 2022 om 23:45:

(...)Je gebruikt woorden als markt en marketingtechnisch, maar Feyenoord is geen verkoopprodukt, maar een voetbalclub. 20 jaar geleden gebeurde iets dergelijks met Ono. Niemand heeft het 20 jaar later nog over Ono. Zo,n bijzondere speler was het niet. Het succes wat de club kan hebben hangt af van de trainer en een goed bestuur.



Als je Shinji Ono geen bijzondere speler vond, vraag ik me of waar je gedurende de 4 seizoenen dat hij voor Feyenoord speelde wel op hebt zitten letten.

Ono was een gigant en vele kenners, oud-voetballers die met en tegen hem hebben gespeeld, onderkennen dat Ono tot de allerbeste behoorde. Zijn (functionele) techniek en trap (in beide benen) benaderde perfectie, hij werkte zich drie slagen in de rondte en cijferde zich compleet weg in dienst van het elftal.

Zijn tragiek is dat hij wellicht niet vaak opviel, dat er in het elftal veel andere spelers waren die de aandacht trokken omdat ze (zichtbaar) voorop gingen in de strijd, veel scoorden en het Legioen meer aanspraken. Bescheiden als Ono was, vond hij het wel prima. Het team dat de UEFA Cup won, leunde niet alleen op de goals van van Hooijdonk maar ook op het blok centraal met Bosvelt en Ono. Waarvan laatstgenoemde misschien wel belangrijker was dan de aanvoerder dat jaar.

Van iedere profvoetballer kan een leuke compilatie gemaakt worden in de vorm van een YouTube-clipje van 2/3 minuten. Ook van Ono bestaan zulke filmpjes, ik zou toch eens de moeite nemen er een paar te kijken. Dan zie je wat voor geweldenaar hij was.


Na zijn Feyenoordtijd is hij niet naar een Engelse of Spaanse topclub gegaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 23 juni 2022 om 22:07:

(...)
Na zijn Feyenoordtijd is hij niet naar een Engelse of Spaanse topclub gegaan.



Is dat de graadmeter? Slaat nergens op.

Ono speelde met een terminale jetlag, omdat hij iedere interland met het nationale elftal van Japan meedeed. Die is in 4 seizoenen bij Feyenoord volgens mij 23 keer de wereld rondgevlogen.

Een oproep weigeren is in die cultuur geen optie. Het was waanzin, een vorm van roofbouw op lichaam en geest wat niet vol te houden was. Daardoor is Ono na zijn eerste seizoenen (waarin er wel afspraken waren met de Japanse bond en hij af en toe een wedstrijd mocht overslaan) van blessure naar blessure gesukkeld. En als hij maar even fit was, moest hij weer naar de andere kant van de wereld om met zijn land te spelen tegen Bhutan of Australie.

En mede daardoor heeft hij denk ik nooit een grote transfer gemaakt.

Maar dat doet helemaal niets af aan zijn kwaliteiten en talent, die waren ongeevenaard. Misschien dat van Persie hem in dat opzicht naar de kroon stak, maar geen enkele andere speler van de afgelopen 20 jaar komt in de buurt.

Als je beweert dat Ono geen bijzondere speler was, is het bijna niet mogelijk om er verder naast te zitten in mijn ogen.

 

+1/-0

Is dit het Ono topic?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 juni 2022 om 09:56:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 23 juni 2022 om 22:07:

(...)
Na zijn Feyenoordtijd is hij niet naar een Engelse of Spaanse topclub gegaan.



Is dat de graadmeter? Slaat nergens op.

Ono speelde met een terminale jetlag, omdat hij iedere interland met het nationale elftal van Japan meedeed. Die is in 4 seizoenen bij Feyenoord volgens mij 23 keer de wereld rondgevlogen.

Een oproep weigeren is in die cultuur geen optie. Het was waanzin, een vorm van roofbouw op lichaam en geest wat niet vol te houden was. Daardoor is Ono na zijn eerste seizoenen (waarin er wel afspraken waren met de Japanse bond en hij af en toe een wedstrijd mocht overslaan) van blessure naar blessure gesukkeld. En als hij maar even fit was, moest hij weer naar de andere kant van de wereld om met zijn land te spelen tegen Bhutan of Australie.

En mede daardoor heeft hij denk ik nooit een grote transfer gemaakt.

Maar dat doet helemaal niets af aan zijn kwaliteiten en talent, die waren ongeevenaard. Misschien dat van Persie hem in dat opzicht naar de kroon stak, maar geen enkele andere speler van de afgelopen 20 jaar komt in de buurt.

Als je beweert dat Ono geen bijzondere speler was, is het bijna niet mogelijk om er verder naast te zitten in mijn ogen.


Je geeft zelf al aan hoe moeizaam het ging. Jetlags, het vele reizen. Met Ono in de ploeg is Feyenoord geen kampioen geworden. Cruyff was top. Onder zijn leiding wist Ajax vele prijzen te pakken. Ono was een speler die mee deed, met af en toe een leuke actie, meer niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 24 juni 2022 om 11:29:

(...)Je geeft zelf al aan hoe moeizaam het ging. Jetlags, het vele reizen. Met Ono in de ploeg is Feyenoord geen kampioen geworden. Cruyff was top. Onder zijn leiding wist Ajax vele prijzen te pakken. Ono was een speler die mee deed, met af en toe een leuke actie, meer niet.



Laten we er maar over ophouden, want dit is niet het topic hiervoor en kennelijk blijf je maar in bochten wringen om je gelijk te behouden. Nu haal je Cruyff er opeens bij, omdat diens prijzenkast zoveel groter is dan die van Ono. Dat klopt.

Maar ik heb het nergens over prijzen, Cruyff is uberhaupt geen graadmeter. Kennelijk is nu opeens in jouw ogen alles wat niet Cruyff is, 'niet zo bijzonder'.

Ono deed meer dan een beetje meevoetballen en af en toe een leuke actie. Hij was een bepalende speler in het team dat de UEFA-Cup won. Alle spelers waarmee hij in dat team speelde onderkennen dat, maar die zijn volgens jou stuk voor stuk ook 'niet zo bijzonder' waarschijnlijk...

Prima, jouw mening.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 24 juni 2022 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 juni 2022 om 09:56:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 23 juni 2022 om 22:07:

(...)
Na zijn Feyenoordtijd is hij niet naar een Engelse of Spaanse topclub gegaan.



Is dat de graadmeter? Slaat nergens op.

Ono speelde met een terminale jetlag, omdat hij iedere interland met het nationale elftal van Japan meedeed. Die is in 4 seizoenen bij Feyenoord volgens mij 23 keer de wereld rondgevlogen.

Een oproep weigeren is in die cultuur geen optie. Het was waanzin, een vorm van roofbouw op lichaam en geest wat niet vol te houden was. Daardoor is Ono na zijn eerste seizoenen (waarin er wel afspraken waren met de Japanse bond en hij af en toe een wedstrijd mocht overslaan) van blessure naar blessure gesukkeld. En als hij maar even fit was, moest hij weer naar de andere kant van de wereld om met zijn land te spelen tegen Bhutan of Australie.

En mede daardoor heeft hij denk ik nooit een grote transfer gemaakt.

Maar dat doet helemaal niets af aan zijn kwaliteiten en talent, die waren ongeevenaard. Misschien dat van Persie hem in dat opzicht naar de kroon stak, maar geen enkele andere speler van de afgelopen 20 jaar komt in de buurt.

Als je beweert dat Ono geen bijzondere speler was, is het bijna niet mogelijk om er verder naast te zitten in mijn ogen.


Je geeft zelf al aan hoe moeizaam het ging. Jetlags, het vele reizen. Met Ono in de ploeg is Feyenoord geen kampioen geworden. Cruyff was top. Onder zijn leiding wist Ajax vele prijzen te pakken. Ono was een speler die mee deed, met af en toe een leuke actie, meer niet.



Ene Kees592 die zich hier geregeld lovend uitlaat over Jorrit Hendrix vindt Ono een speler die mee deed, met af en toe een leuke actie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 24 juni 2022 om 15:51:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 24 juni 2022 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 juni 2022 om 09:56:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 23 juni 2022 om 22:07:

(...)
Na zijn Feyenoordtijd is hij niet naar een Engelse of Spaanse topclub gegaan.



Is dat de graadmeter? Slaat nergens op.

Ono speelde met een terminale jetlag, omdat hij iedere interland met het nationale elftal van Japan meedeed. Die is in 4 seizoenen bij Feyenoord volgens mij 23 keer de wereld rondgevlogen.

Een oproep weigeren is in die cultuur geen optie. Het was waanzin, een vorm van roofbouw op lichaam en geest wat niet vol te houden was. Daardoor is Ono na zijn eerste seizoenen (waarin er wel afspraken waren met de Japanse bond en hij af en toe een wedstrijd mocht overslaan) van blessure naar blessure gesukkeld. En als hij maar even fit was, moest hij weer naar de andere kant van de wereld om met zijn land te spelen tegen Bhutan of Australie.
:B
En mede daardoor heeft hij denk ik nooit een grote transfer gemaakt.

Maar dat doet helemaal niets af aan zijn kwaliteiten en talent, die waren ongeevenaard. Misschien dat van Persie hem in dat opzicht naar de kroon stak, maar geen enkele andere speler van de afgelopen 20 jaar komt in de buurt.

Als je beweert dat Ono geen bijzondere speler was, is het bijna niet mogelijk om er verder naast te zitten in mijn ogen.


Je geeft zelf al aan hoe moeizaam het ging. Jetlags, het vele reizen. Met Ono in de ploeg is Feyenoord geen kampioen geworden. Cruyff was top. Onder zijn leiding wist Ajax vele prijzen te pakken. Ono was een speler die mee deed, met af en toe een leuke actie, meer niet.



Ene Kees592 die zich hier geregeld lovend uitlaat over Jorrit Hendrix vindt Ono een speler die mee deed, met af en toe een leuke actie.



:D

 

+1/-0

Neem aan dat de volgende Senesi is die verkocht wordt. Het ziet er naar uit dat hij zijn nog een seizoen doorlopend contract niet wil verlengen. Dus ook voor hem ga je niet de hoofdprijs vangen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 24 juni 2022 om 16:59:

Neem aan dat de volgende Senesi is die verkocht wordt. Het ziet er naar uit dat hij zijn nog een seizoen doorlopend contract niet wil verlengen. Dus ook voor hem ga je niet de hoofdprijs vangen.


Met een optie voor nog een jaar (de facto een tweejarig contract), je kan vragen wat je wilt. Onder de 20 miljoen zou teleurstellend zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 24 juni 2022 om 17:03:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 24 juni 2022 om 16:59:

Neem aan dat de volgende Senesi is die verkocht wordt. Het ziet er naar uit dat hij zijn nog een seizoen doorlopend contract niet wil verlengen. Dus ook voor hem ga je niet de hoofdprijs vangen.


Met een optie voor nog een jaar (de facto een tweejarig contract), je kan vragen wat je wilt. Onder de 20 miljoen zou teleurstellend zijn.



Vergeet het maar, laat dat maar over aan die slimme Italianen. Frankie is geen partij voor die gewiekste zakenmannen, helemaal niet nu ze weten dat frankie onze pareltjes voor een dumpprijs verkoopt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 24 juni 2022 om 17:03:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 24 juni 2022 om 16:59:

Neem aan dat de volgende Senesi is die verkocht wordt. Het ziet er naar uit dat hij zijn nog een seizoen doorlopend contract niet wil verlengen. Dus ook voor hem ga je niet de hoofdprijs vangen.


Met een optie voor nog een jaar (de facto een tweejarig contract), je kan vragen wat je wilt. Onder de 20 miljoen zou teleurstellend zijn.




Weet niet zeker als die optie er echt is maar reken maar op 7/10 voor 1 jaar en 12/15 milj voor 2 jaar max.
Feyenoord is gewoon niet goed in verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 24 juni 2022 om 20:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 24 juni 2022 om 17:03:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 24 juni 2022 om 16:59:

Neem aan dat de volgende Senesi is die verkocht wordt. Het ziet er naar uit dat hij zijn nog een seizoen doorlopend contract niet wil verlengen. Dus ook voor hem ga je niet de hoofdprijs vangen.


Met een optie voor nog een jaar (de facto een tweejarig contract), je kan vragen wat je wilt. Onder de 20 miljoen zou teleurstellend zijn.




Weet niet zeker als die optie er echt is maar reken maar op 7/10 voor 1 jaar en 12/15 milj voor 2 jaar max.
Feyenoord is gewoon niet goed in verkopen.


Dat heeft o.a. te maken met dat wij altijd maar negatief geleuter moeten aanhoren over hoe matig Feyenoordspelers wel niet zijn .... ik heb dit al veel vaker aangegeven en nu ziet iedereen de gevolgen hiervan. Feyenoord moet die 020-maffia media actief gaan bestrijden en onze spelers beter in de etalage te zetten

 

+1/-0

Feyenoord hengelt naar Calvin Stengs

Feyenoord onderneemt pogingen om Calvin Stengs op huurbasis naar de Kuip te halen. De 23-jarige aanvaller van het Franse Nice zou dé aanvallende versterking voor de Rotterdammers moeten worden deze zomer na het vertrek van Cyriel Dessers, Reiss Nelson en eerdaags Bryan Linssen.
Mikos Gouka 25-06-22, 21:52

De eventuele komst van Stengs is een ware puzzel voor de Rotterdammers. Feyenoord is in eerste instantie afhankelijk van Nice voor een hereniging van de aanvaller en trainer Arne Slot, die eerder samenwerkten bij AZ. Bovendien zal de aanvaller zelf financieel flink moeten inleveren.

Bron: https://www.ad.nl/transfer-talk/feyenoord-hengelt-naar-calvin-stengs~aa4e55b7/link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 25 juni 2022 om 21:57:

Feyenoord hengelt naar Calvin Stengs

Feyenoord onderneemt pogingen om Calvin Stengs op huurbasis naar de Kuip te halen. De 23-jarige aanvaller van het Franse Nice zou dé aanvallende versterking voor de Rotterdammers moeten worden deze zomer na het vertrek van Cyriel Dessers, Reiss Nelson en eerdaags Bryan Linssen.
Mikos Gouka 25-06-22, 21:52

De eventuele komst van Stengs is een ware puzzel voor de Rotterdammers. Feyenoord is in eerste instantie afhankelijk van Nice voor een hereniging van de aanvaller en trainer Arne Slot, die eerder samenwerkten bij AZ. Bovendien zal de aanvaller zelf financieel flink moeten inleveren.

Bron: https://www.ad.nl/transfer-talk/feyenoord-hengelt-naar-calvin-stengs~aa4e55b7/link



Dat zou wel een stunt zijn, aan de andere kant denk ik weer een huurspeler die na een jaar weer vertrekt. En Walemark heben we ook nog lopen, die zal aankomend seizoen ook minuten moeten gaan maken. Maar goed dat Stengs een klassespeler is daar is geen twijfel over al is het wel gek dat ie niet aan de bak komt in Frankrijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 25 juni 2022 om 22:47:

Dat zou wel een stunt zijn, aan de andere kant denk ik weer een huurspeler die na een jaar weer vertrekt. En Walemark heben we ook nog lopen, die zal aankomend seizoen ook minuten moeten gaan maken. Maar goed dat Stengs een klassespeler is daar is geen twijfel over al is het wel gek dat ie niet aan de bak komt in Frankrijk.



Zeker een stunt!

Stengs is in goede doen van een ander niveau dan Walemark, en kan op meerdere posities uit de voeten. Ik twijfel nog wel aan Walemark, het ene moment druipt de klasse eraf, vervolgens gaat er een hele periode geen enkele dreiging van uit. En ik vind dat hij fysiek nog flink wat stappen moet maken; hij ligt/valt erg veel. Daar is het spel wat Slot wil spelen niet bij gebaat, dat vertraagt alleen maar.

Ik kan alleen maar hopen dat die ingewikkelde puzzel met betrekking tot Stengs niet te veel tijd en focus gaat kosten, want uiteindelijk levert een huurspeler aan het einde van de rit niets op. Al mag hij Feyenoord best kampioen maken komend seizoen.

Ik hoop alleen dat Arnesen ook tijd ‘overhoudt’ voor andere versterkingen en wat verrassingen waar het team ook beter van wordt en waar nog enige restwaarde aan zit…

 

+1/-0

'Hall kan overstap maken naar Excelsior'

Denzel Hall gaat mogelijk de overstap maken naar Excelsior. De 21-jarige verdediger van Feyenoord moet aankomend seizoen speelminuten maken om zichzelf te ontwikkelen. De Kralingers bieden mogelijk uitkomst.

Dit meldt 1908.nl. Hall maakte afgelopen januari zijn debuut in de uitwedstrijd tegen NEC voor Feyenoord, maar heeft op de rechtsback positie bij Feyenoord flinke concurrentie met Lutsharel Geertruida, Marcus Holmgren Pedersen en Mimeirhel Benita voor zich. Hall heeft nog een contract tot medio 2024 in De Kuip.

Naast Hall hoopt Excelsior aankomend seizoen ook te kunnen beschikken over Marouan Azarkan. De aanvaller van Feyenoord kan zijn contract verlengen in De Kuip en daarna op huurbasis de overstap maken naar Excelsior. Ook Sparta en FC Utrecht zijn in beeld. Morgen staat de 20-jarige Azarkan gewoon op het trainingsveld van Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoord heeft uitstekende papieren om met Wilfried Gnonto, een 18-jarig talent dat al debuteerde in de nationale ploeg, aan de haal te gaan. De club is nagenoeg persoonlijk akkoord met de kleine spits en stevent ook af op een deal met zijn werkgever FC Zürich, dat zo’n 4 miljoen euro verlangt voor Gnonto.

Mikos Gouka 26-06-22, 18:12

Gnonto staat nog een jaar onder contract in Zürich en genereerde de voorbije maanden de interesse van tal van topclubs. Zo ziet Napoli zijn komst zitten en heeft ook PSV belangstelling voor de spits. Gnonto kan bij andere clubs beter verdienen, maar net als toen hij twee jaar geleden een topcontract van Internazionale afwees om in Zwitserland te gaan voetballen, lijkt hij ook nu de voorkeur te geven aan het sportieve plaatje.



Toen ik dit gerucht van de week las, dacht ik: tuurlijk ouwe. Maar volgens Mikos gaat-ie komen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 ... 178 179 180 181 182

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten