Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Neraysho Kasanwirjo

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Welkom bij de mooiste club van Nederland!

open/sluit de onderstaande quote:

'Kasanwirjo traint niet meer mee en wacht transfer naar Feyenoord af'
vandaag, 10:53 296 reacties

Neraysho Kasanwirjo lijkt zich spoedig speler van Feyenoord te mogen noemen. De 20-jarige centrale verdediger van FC Groningen traint inmiddels niet meer mee met de selectie in afwachting van zijn transfer naar de Rotterdamse club, zo meldt Voetbal International.

Feyenoord en FC Groningen hebben nagenoeg een akkoord weten te bereiken over Kasanwirjo. Beide clubs werken aan de laatste details van de deal. Kasanwirjo wordt intern door de Rotterdammers gezien als de ideale back-up voor de geblesseerde Gernot Trauner. De Oostenrijker is eind maart naar verwachting pas weer klaar voor zijn eerste minuten.

Kasanwirjo maakte in de zomer van 2021 transfervrij de overstap van Ajax naar FC Groningen. In De Euroborg groeide hij direct uit tot een onbetwiste basisspeler. De laatste maanden kampte Kasanwirjo met een vorm dip waardoor de Rotterdamse club niet de hoofdprijs hoeft te betalen. De verdediger speelde dit seizoen zeventien officiële wedstrijden in het shirt van FC Groningen.

 

+1/-0

Interessante speler zat dichtbij zijn debuut bij ajax. In 2020/21 zat hij enkele keren op de bank bij het eerste team.

 

+1/-0

Naar verluidt 2 miljoen lijkt me een koopje voor een speler van Jong Oranje en voldoende groei mogelijkheden.

 

+1/-0

Speelde ook al samen met Timber in hun jeugd denk ik en ook met Geertruida bij jong oranje.

 

+1/-0

Ik ben niet echt overtuigd van deze speler, kwalitatief zeker nog niet van het kaliber Geertruida. Ik denk niet dat hij er direct kan staan. Positief is dat ze hebben gekeken naar potentie en restwaarde, met zijn leeftijd is hij in staat om te groeien onder Slot. Een ouderwets eredivisiegokje, ik hoop dat we er geen spijt van krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 20 januari 2023 om 12:51:

Ik ben niet echt overtuigd van deze speler, kwalitatief zeker nog niet van het kaliber Geertruida. Ik denk niet dat hij er direct kan staan. Positief is dat ze hebben gekeken naar potentie en restwaarde, met zijn leeftijd is hij in staat om te groeien onder Slot. Een ouderwets eredivisiegokje, ik hoop dat we er geen spijt van krijgen.



Gok is toch minder groot met onze goede trainer en scouting. Ajax wou zijn contract graag verlengen maar hij koos bewust een ander pad via Groningen.Hij kan op het middenveld, centraal achterin en rechtsback, dus geeft Slot veel opties.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 januari 2023, 13:10:32.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 20 januari 2023 om 12:51:

Ik ben niet echt overtuigd van deze speler, kwalitatief zeker nog niet van het kaliber Geertruida. Ik denk niet dat hij er direct kan staan. Positief is dat ze hebben gekeken naar potentie en restwaarde, met zijn leeftijd is hij in staat om te groeien onder Slot. Een ouderwets eredivisiegokje, ik hoop dat we er geen spijt van krijgen.



Hij zal zich sowieso de speelopvatting en het niveau eigen moeten maken. Er wordt door nieuwe spelers tegenwoordig vaak gewezen naar het verschil in 'intensiteit' tussen wat ze gewend waren en wat er bij Feyenoord verlangd wordt. Dat zal ff aanpoten worden voor Kasanwirjo.

Ik denk ook niet dat hij al op het niveau zit van Geertruida, maar de staf schaalt hem hoger in dan de alternatieven uit de jeugd/Jong Feyenoord. Met de wedstrijden die hij al gespeeld heeft voor Jong Ajax en FC Groningen, denk ik dat dit wel terecht is.

Hij is een aantal maal uitgekomen voor Jong Oranje; best knap om je daar tussen te spelen als je ziet welke spelers er nog meer allemaal geselecteerd kunnen worden voor de laatste linie.

En laten we wel wezen, hij hoeft (hopelijk) niet gelijk in de basis zondag. Maar het zou lekker zijn als hij woensdag tegen NEC kan invallen om Geertruida of een andere speler wat rust te gunnen. Hij komt als back-up; laten we hem ook zo beoordelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 20 januari 2023 om 13:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 20 januari 2023 om 12:51:

Ik ben niet echt overtuigd van deze speler, kwalitatief zeker nog niet van het kaliber Geertruida. Ik denk niet dat hij er direct kan staan. Positief is dat ze hebben gekeken naar potentie en restwaarde, met zijn leeftijd is hij in staat om te groeien onder Slot. Een ouderwets eredivisiegokje, ik hoop dat we er geen spijt van krijgen.



Hij zal zich sowieso de speelopvatting en het niveau eigen moeten maken. Er wordt door nieuwe spelers tegenwoordig vaak gewezen naar het verschil in 'intensiteit' tussen wat ze gewend waren en wat er bij Feyenoord verlangd wordt. Dat zal ff aanpoten worden voor Kasanwirjo.

Ik denk ook niet dat hij al op het niveau zit van Geertruida, maar de staf schaalt hem hoger in dan de alternatieven uit de jeugd/Jong Feyenoord. Met de wedstrijden die hij al gespeeld heeft voor Jong Ajax en FC Groningen, denk ik dat dit wel terecht is.

Hij is een aantal maal uitgekomen voor Jong Oranje; best knap om je daar tussen te spelen als je ziet welke spelers er nog meer allemaal geselecteerd kunnen worden voor de laatste linie.

En laten we wel wezen, hij hoeft (hopelijk) niet gelijk in de basis zondag. Maar het zou lekker zijn als hij woensdag tegen NEC kan invallen om Geertruida of een andere speler wat rust te gunnen. Hij komt als back-up; laten we hem ook zo beoordelen.



Maar Middenveldert, in principe zou elke nieuwe aankoop boven dat dikgedrukte niveau moeten zitten toch? Anders is het de moeite en het geld niet waard. Het lijkt me niet zo'n goed criterium voor een beoogde aanwinst als je alleen boven het niveau van onze huidige jeugd hoeft te zitten, want laten we eerlijk zijn een Sem Valk en Guus Baars zijn als rcv niet bepaald hoogvliegers. Mag hopen dat de lat wat hoger ligt.

Ik heb al eerder wat geschreven over het halen van B garnituur en goedkope spelers als gokjes. Het kan goed uitpakken, maar je haalt nu wel ruim 2 miljoen uit het toekomstige budget voor een speler die kwalitatief meer zou toevoegen of meer potentie heeft. Bij Ajax heeft dat minder consequenties gezien hun bankrekening, maar bij PSV zie je momenteel het meest recente voorbeeld van een club waarbij dit soort koopjes cumulatief kunnen leiden tot noodgedwongen verkoop van de kroonjuwelen (en uiteraard heeft onze eigen club alleen al talloze voorbeelden hiervan).

Laten we maar hopen op het beste.

 

+1/-0

1,5 miljoen maar echt niet duur.

 

+1/-0

Omdat we niet in staat blijken een rcv aan te trekken komen ze aan met de zoveelste speler met potentie, daar hebben we al een half elftal vol van. Wat een armoede als je als club bovenaan staat en mee doet om de bovenste plaatsten je veel te weinig financiële middelen hebt om spelers te halen waar je echt wat aan hebt,

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 20 januari 2023 om 13:55:

Omdat we niet in staat blijken een rcv aan te trekken komen ze aan met de zoveelste speler met potentie, daar hebben we al een half elftal vol van. Wat een armoede als je als club bovenaan staat en mee doet om de bovenste plaatsten je veel te weinig financiële middelen hebt om spelers te halen waar je echt wat aan hebt,



Tja, op wie ben je dan eigenlijk boos? Geld is er wel of het is er niet. Wat je niet hebt kun je niet uitgeven. We willen allemaal iemand die er direct staat en als dat niet lukt dan is investeren in talent plan B. Bij Feyenoord is er afgelopen jaar al veel meer geld dan ik me kan heugen, dus we gaan echt de goede kant op.

Deze speler ken ik onvoldoende. Maar vertrouw volledig op Slot's timmermansoog. kijk eens naar Wieffer, kostte nog minder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Als antwoord op je eerste vraag/opmerking: Natuurlijk. Altijd.

Dat zegt verder niets over de kwaliteiten en het talent van de jeugd of de spelers van Jong Feyenoord. Zolang dát elftal niet in de Eerste Divisie speelt zal het niveauverschil tussen Feyenoord-1 en 'Jong' zo groot blijven.

Wat ik er echter mee probeer te zeggen is dat een speler van Jong Feyenoord/de jeugd op dit moment het enige alternatief is.

Feyenoord heeft verschillende andere spelers gepoogd te halen, en er zit enige druk/urgentie achter. Want als Geertruida en/of Pedersen nu geblesseerd wegvalt moet er een linkspoot rechts in de zone, of moet je heugd inpassen. Nu zijn ze bij Kasanwirjo uitgekomen; kost niet duur, is jong, jeugdinternational, en heeft Eredivisie-ervaring. Op papier (want zoals gezged; de speler is mij verder nog nooit echt opgevallen) ziet het er niet slecht uit.

Je kan het een gokje vinden. En B-garnituur. Buiten het feit dat ik zo'n laatste kwalificatie voor een 20-jarige veel te voorbarig vind, denk ik dat Feyenoord simpelweg niet over de budgetten beschikt om tussentijds een speler te halen die géén gokje is. Vorig seizoen werden we afgetroefd met Veerman, daar hadden we dus kennelijk de middelen niet voor. En Wålemark was vervolgens ook een 'gokje'. Om over Sandler, Basset en Hendrix nog maar te zwijgen.

In dat opzicht heb ik meer vertrouwen in het aantrekken van Kasanwirjo dan in die laatste drie. De 'randvoorwaarden' van Kasanwirj zijn een stuk beter.

En nogmaals; hij wordt niet gehaald om vanaf nu in alle topwedstrijden 90 minuten de sterren van de hemel te koppen. Hij is een échte breedte-aankoop. Zolang iedereen fit blijft (en laten we dat vooral hopen) zal hij alleen spelen zodat anderen rust kunnen krijgen, of bij schorsingen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 20 januari 2023 om 15:16:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 20 januari 2023 om 13:55:

Omdat we niet in staat blijken een rcv aan te trekken komen ze aan met de zoveelste speler met potentie, daar hebben we al een half elftal vol van. Wat een armoede als je als club bovenaan staat en mee doet om de bovenste plaatsten je veel te weinig financiële middelen hebt om spelers te halen waar je echt wat aan hebt,



Tja, op wie ben je dan eigenlijk boos? Geld is er wel of het is er niet. Wat je niet hebt kun je niet uitgeven. We willen allemaal iemand die er direct staat en als dat niet lukt dan is investeren in talent plan B. Bij Feyenoord is er afgelopen jaar al veel meer geld dan ik me kan heugen, dus we gaan echt de goede kant op.

Deze speler ken ik onvoldoende. Maar vertrouw volledig op Slot's timmermansoog. kijk eens naar Wieffer, kostte nog minder.



We geven Slot wel van alles credit he haha( Slot's timmermansoog)
Was die linksback Bjørkan ook gehaald door Slot's timmermansoog?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 20 januari 2023 om 13:42:
Ik heb al eerder wat geschreven over het halen van B garnituur en goedkope spelers als gokjes. Het kan goed uitpakken, maar je haalt nu wel ruim 2 miljoen uit het toekomstige budget voor een speler die kwalitatief meer zou toevoegen of meer potentie heeft.
Laten we maar hopen op het beste.


Deze jongen is 20 jaar met Jong-Oranje ervaring. Een aankoop is altijd een gok. Wellicht wordt hij beter dan Geertruida. Dan ga je miljoenen pakken. Vroeger haalden we voor dat bedrag bijna dertigers als Rob Maas, Stanislav Griga, Aurelio Vidmar en dergelijke kneuzen.
Een beetje hoop en positiviteit is wat dat betreft dus niet onterecht.

 

+1/-0

Ik had dan aan het begin van bet seizoen bazoer transfervrij gehaald die ook op die beide benodigde plekken kan spelen en zich al bewezen heeft, maar goed speelt niet heel veel bij AZ volgens mij. Hopen dat dit een succes wordt, ik hou van multi inzetbare spelers (daarom doodzonde dat jens niet wilde blijven).

 

+1/-0

Slot wou ook persé een NLer voor de verhouding in het team, ondanks dat hij nog jong is heeft hij toch al veel wedstrijden gespeeld bij jong ajax, fcg en jong oranje. Denk dat hij zich snel kan aanpassen en prima past tussen de huidige leeftijdgenoten Slot ziet hem eerder als RCV of RB niet CVM zei die vanmiddag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 januari 2023 om 00:02:

Slot wou ook persé een NLer voor de verhouding in het team, ondanks dat hij nog jong is heeft hij toch al veel wedstrijden gespeeld bij jong ajax, fcg en jong oranje. Denk dat hij zich snel kan aanpassen en prima past tussen de huidige leeftijdgenoten Slot ziet hem eerder als RCV of RB niet CVM zei die vanmiddag.



Zerouki is ook Algerijn ;)

Maar snap wel wat je bedoelt, het moet geen vreemdelingenlegioen worden inderdaad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 21 januari 2023 om 11:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 januari 2023 om 00:02:

Slot wou ook persé een NLer voor de verhouding in het team, ondanks dat hij nog jong is heeft hij toch al veel wedstrijden gespeeld bij jong ajax, fcg en jong oranje. Denk dat hij zich snel kan aanpassen en prima past tussen de huidige leeftijdgenoten Slot ziet hem eerder als RCV of RB niet CVM zei die vanmiddag.



Zerouki is ook Algerijn ;)

Maar snap wel wat je bedoelt, het moet geen vreemdelingenlegioen worden inderdaad.



Wel benieuwd of er nu nog een CVM bij komt ofdat er wat is afgesproken met Zerrouki voor de zomer. Ik zou hem wel halen in de zomer.
Wel weer twee Amsterdammers lol, maar waren Rinus en Ruud ook.

 

+1/-0

Denk dat Kasanwirjo in eerste instantie een geduchte concurrent gaat worden voor Pedersen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 januari 2023 om 22:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 21 januari 2023 om 11:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 januari 2023 om 00:02:

Slot wou ook persé een NLer voor de verhouding in het team, ondanks dat hij nog jong is heeft hij toch al veel wedstrijden gespeeld bij jong ajax, fcg en jong oranje. Denk dat hij zich snel kan aanpassen en prima past tussen de huidige leeftijdgenoten Slot ziet hem eerder als RCV of RB niet CVM zei die vanmiddag.



Zerouki is ook Algerijn ;)

Maar snap wel wat je bedoelt, het moet geen vreemdelingenlegioen worden inderdaad.



Wel benieuwd of er nu nog een CVM bij komt ofdat er wat is afgesproken met Zerrouki voor de zomer. Ik zou hem wel halen in de zomer.
Wel weer twee Amsterdammers lol, maar waren Rinus en Ruud ook.



Komt geen middenvelder meer nu Timber terug is als ik het begrijp.

Selectie is voor nu rond, zal eerder in de zomer zijn mogelijk.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Spelers » Neraysho Kasanwirjo