Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Fredrik Aursnes

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Prima speler om erbij te hebben voor een goede bezetting van het middenveld.

 

+1/-0

Vierde Noor(man) al weer bij Feyenoord kunnen ze in elk geval klaverjassen.

 

+2/-0

'Feyenoord gaat Aursnes vandaag presenteren'

Feyenoord gaat naar verwachting Fredrik Aursnes vandaag presenteren, zo meldt Feyenoord-watcher Sinclair Bischop op Twitter. De Noor is op dit moment in Nederland om zijn transfer af te ronden. De middenvelder gaat een contract tekenen voor meerdere seizoenen in De Kuip.

De 25-jarige middenvelder speelde bijna 200 duels voor Molde en had nog een contract tot het einde van het kalenderjaar. Het Algemeen Dagblad wist vanmorgen al te melden dat trainer Arne Slot dit weekend al kan beschikken over Aursnes. Hij is namelijk wedstrijdfit en daardoor direct inzetbaar tijdens de competitiewedstrijd tegen Willem II van aanstaande zondag.

''Feyenoord gaat echt heel veel plezier beleven aan hem'', vertelt voormalig PSV-spits Hallvar Thoresen en tevens actief als scout. ''Hij is een creatieve middenvelder die redelijk allround is en behoorlijk goede statistieken kan overleggen. Hij pikt geregeld een doelpuntje mee en is ook vaak als aangever betrokken bij een doelpunt. Hij is het type voetballer dat zijn elftal nooit laat zakken en er altijd staat. Een winnaar. Ja, ik geloof zeker dat hij aan zal spreken in De Kuip.''

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 09 augustus 2021 om 16:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 augustus 2021 om 20:42:

Arnesen "met Trauner hebben we laatste geld uitgegeven" haha..


Nee, maar nu echt.



Denk je ook niet dat er achter de schermen liquide middelen worden vrijgemaakt om spelers te halen, nu Nico, en Steven zijn vertrokken? Alleen Fer nog ff wippen, want dat is eerder een klaploper, dan dat hij met zijn topinkomen het voorbeeld aan zijn medespelers geeft.

 

+1/-0

Als hij echt zo goed is dat ze omschrijven, maar wat ik wel een dingetje vind is staat het de groei van onze jonge spelers niet in de weg.
Als je altijd maar blijft kopen en nooit eens een eigen speler uit de jeugd probeert lopen de jonge spelers ook weg.
Naar mijn mening schrijven ze te snel een jonge speler af, misschien heb ik het mis en dat de trainer daar een betere kijk op heb.
Maar ik heb die jonge spelers zien spelen, natuurlijk moeten ze nog veel leren maar ze waren zo fris aan het spelen zonder dat ze terughoudend waren, ik vond dat toch knap als ik dat ziet dan denk ik zit daar niemand bij die je bij de selectie kan houden en af en toe eens opstellen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 10 augustus
2021 om 17:57
:


Als hij echt zo goed is dat ze omschrijven, maar wat ik wel een dingetje vind is staat het de groei van onze jonge spelers niet in de weg.
Als je altijd maar blijft kopen en nooit eens een eigen speler uit de jeugd probeert lopen de jonge spelers ook weg.
Naar mijn mening schrijven ze te snel een jonge speler af, misschien heb ik het mis en dat de trainer daar een betere kijk op heb.
Maar ik heb die jonge spelers zien spelen, natuurlijk moeten ze nog veel leren maar ze waren zo fris aan het spelen zonder dat ze terughoudend waren, ik vond dat toch knap als ik dat ziet dan denk ik zit daar niemand bij die je bij de selectie kan houden en af en toe eens opstellen.



Ervanuitgaande dat Diemers en Texeira helemaal afgeschreven zijn, en dat Fer eigenlijk ook mag gaan zitten er niet zo heel veel spelers voor onze talenten.

Til, Kokcu en deze Aursnes dan voor de basis. Dan Toornstra nog als backup. Antonucci die zich vooralsnog op de vleugel mag richten. En dan denk ik dat Slot al vrij snel uit komt bij Hartjes en Milambo. Dat is toch wel het minimale aan concurrentie wat je mag verwachten.

Toornstra zal zijn laatste jaar zijn en Til is gehuurd. Dus jongens als Hartjes en Milambo kunnen dit jaar rustig wennen en hier en daar kansen krijgen en dan volgend jaar liggen er erg veel perspectieven als ze de stappen maken die ze moeten maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 10 augustus 2021 om 16:28:

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 09 augustus 2021 om 16:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 augustus 2021 om 20:42:

Arnesen "met Trauner hebben we laatste geld uitgegeven" haha..


Nee, maar nu echt.



Denk je ook niet dat er achter de schermen liquide middelen worden vrijgemaakt om spelers te halen, nu Nico, en Steven zijn vertrokken? Alleen Fer nog ff wippen, want dat is eerder een klaploper, dan dat hij met zijn topinkomen het voorbeeld aan zijn medespelers geeft.



Fer mag onderhandelen met geïnteresseerde clubs, dus even afwachten wat hij zelf wil in elk geval gebeurt het in goed overleg.

 

+1/-0

Fredrik Aursnes tekent voor drie jaar bij Feyenoord

Fredrik Aursnes maakt de overstap naar Feyenoord. De 25-jarige middenvelder, die afkomstig is van de Noorse club Molde FK, tekent in De Kuip een driejarig contract tot medio 2024.

''Nadat we er recent al in zijn geslaagd ons in de aanval en verdediging te versterken, halen we nu met Fredrik een defensieve middenvelder binnen die al geruime tijd hoog op onze lijst stond, maar eerder voor ons onhaalbaar was'', reageert technisch directeur Frank Arnesen op de clubwebsite van Feyenoord.

De Deen volgt Aursnes al maanden. ''Fredrik is onder meer sterk in het afjagen en het veroveren van de bal en heeft ook een heel goede pass. Met zijn kwaliteiten kan hij voor nog meer balans gaan zorgen in het elftal en verwachten we dat hij bij ons echt van toegevoegde waarde kan zijn.’

De aanwinst zelf is heel blij dat hij zich vanaf nu Feyenoorder mag noemen. ''Dit is een hele mooie stap voor mij. De manier van spelen van de club en de supporters hier spreken me aan. Ik kijk er enorm naar uit om voor Feyenoord te gaan spelen en ben heel enthousiast om hier te zijn.''

Aursnes, die begin juni zijn debuut maakte voor de Noorse nationale ploeg, begon zijn voetbalcarrière bij amateurclub Hareid IL en maakte daarna de overstap naar de Noorse profclub IL Hødd. In 2016 werd hij opgepikt door Molde FK, waar hij in totaal 192 keer voor uitkwam en goed was voor 20 doelpunten en 32 assists. In 2019 werd hij met Molde kampioen van Noorwegen.

Aursnes, die gaat spelen met rugnummer 17, sluit deze week aan bij Feyenoord en sluit snel aan bij de selectie.

''Speelwijze, manier van denken en de supporters spreken me erg aan''

Feyenoord presenteerde vandaag Frederik Aursnes als nieuwe speler. De middenvelder komt van Molde, is enkelvoudig Noors international en wordt gezien als een directe versterking voor de selectie van Arne Slot. Aursnes had al gelijk een voorkeur voor de Rotterdammers toen hij de keuze voor een nieuwe club ging maken. "Ik heb met de trainer en de clubleiding gesproken. Dat waren fijne gesprekken."

"De speelwijze, de manier van denken en de supporters spreken me erg aan. Het lijkt me geweldig om hier te spelen en ik ben heel blij om hier te zijn", aldus Aursnes voor de camera van Feyenoord TV. Het gesprek met Slot werd door de middenvelder als positief ervaren. "Hij zei dat ze me hebben bekeken toen ik bij Molde FK speelde en vroeg me om naar Feyenoord te komen. Ik ga mijn best doen om hier te slagen."

Aursnes wordt ploeggenoot van landgenoot Macus Pedersen. "Ik heb met hem gesproken voordat ik een beslissing nam. Het is fijn om al iemand hier te kennen. Hij heeft het erg naar zijn zin hier en adviseerde me om naar Feyenoord te komen." De middenvelder wordt gevraagd om zijn eigen kwaliteiten te benoemen. "Ik ben een box-to-box speler die hard werkt en veel in beweging is, ik heb een goed pass in huis. Dat zijn een paar van mijn kwaliteiten."

Over zijn fitheid hoeven we ons geen zorgen te maken. "Ik ben er klaar voor, in Noorwegen heb ik al vijftien wedstrijden gespeeld. Het is aan de trainer, maar ik ben er klaar voor. Dit is een mooie stap voor mij, ik speel voor het eerst buiten Noorwegen. Feyenoord is een hele grote club en ik kijk er enorm naar uit om hier te spelen."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 10 augustus 2021 om 17:57:

Als hij echt zo goed is dat ze omschrijven, maar wat ik wel een dingetje vind is staat het de groei van onze jonge spelers niet in de weg.
Als je altijd maar blijft kopen en nooit eens een eigen speler uit de jeugd probeert lopen de jonge spelers ook weg.
Naar mijn mening schrijven ze te snel een jonge speler af, misschien heb ik het mis en dat de trainer daar een betere kijk op heb.
Maar ik heb die jonge spelers zien spelen, natuurlijk moeten ze nog veel leren maar ze waren zo fris aan het spelen zonder dat ze terughoudend waren, ik vond dat toch knap als ik dat ziet dan denk ik zit daar niemand bij die je bij de selectie kan houden en af en toe eens opstellen.



De trainert ziet ze elke dag....

 

+1/-0

Uitspraak achternaam blijkt Uierschness. Klinkt lekker Germaans!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 augustus 2021 om 01:33:

Uitspraak achternaam blijkt Uierschness. Klinkt lekker Germaans!



Dacht eerder aan een gerecht met uiers. :B :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 11 augustus 2021 om 17:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 augustus 2021 om 01:33:

Uitspraak achternaam blijkt Uierschness. Klinkt lekker Germaans!



Dacht eerder aan een gerecht met uiers. :B :D



Gerecht met uien klinkt goed. :B

Noorwegen is hot goed dat Feyenoord daar goede connecties heeft met Molde en Rosenborg!

 

+1/-0

Beetje afwachten. Hij moet ècht veel beter blijken dan wat er nu loopt.

 

+1/-0

'Feyenoord betaalde slechts 450.000 euro voor Aursnes'

De komst van Fredrik Aursnes heeft Feyenoord slechts 450.000 euro gekost. Dat bedrag noemde het doorgaans goed ingevoerde Feyenoord Transfermarkt zondagmiddag.

Afgelopen week maakte de Noorse middenvelder zijn transfer naar De Kuip compleet. De 25-jarige Aursnes stond de afgelopen vijf jaar onder contract bij Molde, waar hij vaste basisspeler was en geregeld de aanvoerdersband droeg. Bij de Noorse topclub had hij nog een contract tot het einde van dit kalenderjaar, waardoor technisch directeur Frank Arnesen niet diep in de buidel hoefde te tasten.

Aursnes zou vandaag in de openingswedstrijd tegen Willem II zijn officiële debuut kunnen maken. De Noor was nog niet speelgerechtigd voor de duels in de voorronde van de Conference League, maar is wel gewoon fit en was met Molde al veertien wedstrijden onderweg in de Noorse competitie. Op de persconferentie van afgelopen vrijdag kon Slot nog niet vertellen of Aursnes ook al direct zal starten.

 

+1/-0

Hij deed het prima, gisteren. Lijkt een goede aankoop.

 

+1/-0

Eerste indruk : voldeed prima. Not to wild, gedegen, inzicht. Bij sterke tegenstander kun je er meer over zeggen.

 

+1/-0

Hele sterkte indruk, vooral dat balvaste en zuivere passing. Ik weet het: één zwaluw, maakt nog geen goede zomer. Maar het is wel bizar om mee te maken dat momenteel alles op zijn plek lijk te vallen. Na jaren van aankopen (in feite uit dezelfde categorie en vaak zelfs duurder) die allemaal net niet bleken

 

+1/-0

Lijkt me een nuchtere jongen en als je voor het eerst ar al in staat heeft hij dat prima gedaan en kan alleen maar beter.

 

+1/-0

Defensief vind ik hem sterker dan Toornstra, maar in aanvallend opzicht vond ik het niet heel bijzonder eerlijk gezegd. Dezelfde dingen doet een Hartjes bijvoorbeeld ook al. Weinig lange passes met risico. In deze wedstrijd was dat ook niet nodig, dus heel benieuwd hoe hij tegen sterkere tegenstanders zich houdt. Ik vind een Midtsjo bij AZ -waar Aursnes mee is vergeleken- meer toevoegen aan het spel, maar hopelijk kan deze Aursnes dat niveau op termijn bereiken.

 

+1/-0

Geef het je te doen gelijk 90 minuten in de basis zonder voorbereiding Til was terecht lovend !
Wordt leuk als hij straks tegen oranje speelt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Feyenoord Forum » Spelers » Fredrik Aursnes