Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Gjivai Zechiël

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

Hij wil graag weg dat moet dan maar maar wel tegen de juiste prijs.

'Lille keert terug voor Zechiël na verkoop van Bouaddi'
vandaag, 21:05 208 reacties
Lille OSC heeft zich opnieuw bij Feyenoord gemeld voor Gjivai Zechiël. De Franse topclub is van plan een flink bod uit te brengen op de middenvelder, die zondagmiddag opnieuw belangrijk was voor de Rotterdammers met een doelpunt tegen SC Cambuur. Dit meldt Voetbal International.

De belangstelling vanuit Frankrijk voor Zechiël is daarmee opnieuw concreet geworden. Lille ziet voldoende aanleiding om een nieuwe poging te wagen voor de uitblinker van Feyenoord. Zechiël liet zich zondag opnieuw gelden in de VriendenLoterij Eredivisie. Tegen SC Cambuur wist de middenvelder wederom het net te vinden en zette hij zijn sterke start van het seizoen voort.

Lille beschikt inmiddels ook over de financiële mogelijkheden om door te pakken. De Franse club heeft Ayyoub Bouaddi verkocht aan Manchester City voor 100 miljoen euro en heeft daardoor ruimte gekregen om een flink bod uit te brengen op Zechiël. Feyenoord kan zich daardoor opnieuw opmaken voor concrete interesse in de middenvelder.

De belangstelling van Lille is niet nieuw. De Fransen brachten eerder deze zomer een bod van tien miljoen euro exclusief bonussen en een doorverkooppercentage uit op Zechiël. Feyenoord wees dat voorstel af en maakte duidelijk niet te willen meewerken aan een vertrek van de middenvelder. De Rotterdammers besloten vervolgens juist in te zetten op behoud.

Eind juli kreeg Zechiël een voorstel om zijn contract in De Kuip te verlengen. Zijn huidige verbintenis loopt tot medio 2028. Ook Giovanni van Bronckhorst sprak meerdere keren uit dat hij de middenvelder graag bij Feyenoord wilde houden. Inmiddels heeft Zechiël zich met zijn prestaties nadrukkelijk in de ploeg gespeeld, maar Lille heeft de interesse niet laten varen.

+1/-0

Ja lijkt mij ook dat hij weg wil. Hij heeft een basisplaats, GvB heeft duidelijk laten blijken dat hij hem graag wil behouden en Feyenoord heeft hem een aanbieding gedaan om zijn contract te verlengen. Meer kan de club niet doen, take it or leave it.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SjaakF schreef op 23 augustus 2026 om 22:08:

Ja lijkt mij ook dat hij weg wil. Hij heeft een basisplaats, GvB heeft duidelijk laten blijken dat hij hem graag wil behouden en Feyenoord heeft hem een aanbieding gedaan om zijn contract te verlengen. Meer kan de club niet doen, take it or leave it.

Inderdaad je kan Feyenoord niks verwijten denk ik maar begrijp het van zijn kant ook niet de Premier League ziet ook hoe hij het nu doet bij Feyenoord hij kan beter krijgen dan Lille hopelijk tekent hij toch nog bij.

+1/-0

Gooit balletje op naar de nieuwe bondscoach.

Van Bronckhorst is duidelijk wanneer hij wordt gevraagd naar de kwaliteiten van Zechiël. ''Poeh. Ik denk dat hij de toekomst is van het Nederlandse voetbal, als je ziet hoe hij speelt en wat hij brengt. Of dat nu al is, dat weet ik niet, maar het is een speler die interlands gaat spelen. Het is aan hemzelf en de bondscoach om de potentie die hij heeft in te zien.''

De ontwikkeling van Zechiël komt volgens Van Bronckhorst niet uit de lucht vallen. De middenvelder deed afgelopen seizoen al ervaring op bij FC Utrecht. ''Zechiël maakt een goede ontwikkeling door, niet alleen nu, maar ook bij Utrecht vorig jaar. Die ontwikkeling zet hij nu voort. Hij is goed teruggekomen vanuit Utrecht en straalt veel plezier uit. Een hele leuke, open jongen. Dat straalt hij vandaag ook weer uit op het veld.''

+1/-0

Gewilde Zechiël gaat nog voor spannende dagen zorgen

Lille heeft na de monsterverkoop van Bouaddi de middelen om Feyenoord 'an offer the club can't refuse' te bieden voor Zechiël. Én de speler ook een prachtig contract in het vooruitzicht te stellen.

Ik denk dan wel echt aan meer dan het dubbele van het eerste bod wat de Franse club eerder deze zomer heeft gedaan.

En dan nog zit ik behoorlijk in dubio, want eigenlijk wil je deze speler niet kwijt. Zechiël is op zichzelf geen speler die de club gegarandeerd kampioen maakt (welke speler is dat wel?), maar hij maakt voor mij het kijken naar wedstrijden van Feyenoord wel zo aantrekkelijk.

Zeker ten opzichte van afgelopen seizoen.

Het is allemaal zo simpel en gemakkelijk; korte passjes, slimme loopacties, handig positioneren. Deze jongen ís voetbal. Feyenoord doet echt drie stappen terug als Zechiël wordt verkocht en wie haal je dan terug als zijn vervanger? Wie kan ook zo spelen? PSV betaalt 15M voor Sano, en heel eerlijk; dat vind ik een mindere speler.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 24 augustus 2026 om 09:50:

Gewilde Zechiël gaat nog voor spannende dagen zorgen

Lille heeft na de monsterverkoop van Bouaddi de middelen om Feyenoord 'an offer the club can't refuse' te bieden voor Zechiël. Én de speler ook een prachtig contract in het vooruitzicht te stellen.

Ik denk dan wel echt aan meer dan het dubbele van het eerste bod wat de Franse club eerder deze zomer heeft gedaan.

En dan nog zit ik behoorlijk in dubio, want eigenlijk wil je deze speler niet kwijt. Zechiël is op zichzelf geen speler die de club gegarandeerd kampioen maakt (welke speler is dat wel?), maar hij maakt voor mij het kijken naar wedstrijden van Feyenoord wel zo aantrekkelijk.

Zeker ten opzichte van afgelopen seizoen.

Het is allemaal zo simpel en gemakkelijk; korte passjes, slimme loopacties, handig positioneren. Deze jongen ís voetbal. Feyenoord doet echt drie stappen terug als Zechiël wordt verkocht en wie haal je dan terug als zijn vervanger? Wie kan ook zo spelen? PSV betaalt 15M voor Sano, en heel eerlijk; dat vind ik een mindere speler.

Zechiel is leuk voor de eredivisie, maar de CL? Mocht Zechiel vertrekken, dan de Mexicaan halen. Dan heb je felheid en vechtvoetbal.

+1/-0

Samen met Valente de beste spelers van dit Feyenoord, contract opwaarderen naar zijn huidige status als bepalende speler. Deze speler kan bij deze doorontwikkeling een record verkoop worden.

En niet om hier gelijk te halen, maar dit was al een paar jaar geleden zichtbaar. Iedereen schrijft dat het komt door die verhuurbeurten maar ik denk dat het ook eerder zichtbaar zou zijn geweest bij meer speeltijd en kansen. Zoals wel vaker bij onze eigen jeugd...

+1/-0

Willykment schreef op 24 augustus 2026 om 11:24:

Samen met Valente de beste spelers van dit Feyenoord, contract opwaarderen naar zijn huidige status als bepalende speler. Deze speler kan bij deze doorontwikkeling een record verkoop worden.

En niet om hier gelijk te halen, maar dit was al een paar jaar geleden zichtbaar. Iedereen schrijft dat het komt door die verhuurbeurten maar ik denk dat het ook eerder zichtbaar zou zijn geweest bij meer speeltijd en kansen. Zoals wel vaker bij onze eigen jeugd...

It takes two to tango, de bal ligt bij zegeltje. Aan hem en zijn entourage om wel of niet bij te tekenen. De positie van Feyenoord is helder.

+1/-0

Hij heeft nog twee jaar contract, je kunt hem komende zomer ook nog verkopen. En als hij een waanzinnig seizoen bij Feyenoord draait, kun je echt nog wel een prachtig bedrag voor hem krijgen.

De vraag is hoeveel méér je nu kunt krijgen, en wat je daarmee verliest aan voetballend vermogen. Dat is geen gemakkelijke afweging maar voor nu zou ik Zechiël het liefste in de Kuip houden.

+1/-0

Hij moet ook nog constanter worden het kan een hele grote speler worden ook in het Nederlands Elftal maar dit is zijn eerste volledige jaar bij een topclub gaat hij nu naar Lille dan begint hij op nul en zoals Ron Jans aangaf er zijn nog genoeg verbeterpunten.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

Feyenoord Forum » Spelers » Gjivai Zechiël