Uit: Oshawa, Canada
Vak: -
Forumreacties: 3.804
Reg.: 11 januari 2008
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 02 juli 2026 om 10:33:
Mijn vermoeden is dat OSC Lille Zechiël op het oog heeft als mogelijke vervanger voor Bouaddi, die na zijn WK naar een hele grote club kan voor héél veel geld.
OSC Lille heeft in dat opzicht een aardig 'trackrecord', van het ontwikkelen van talenten uit de eigen jeugd of die op een goed moment binnengehaald worden; om uiteindelijk voor monsterlijke bedragen (door) te verkopen.
Dat zo'n club (die er ook weleens naast zit, maar vaker in de roos schiet dan Feyenoord) interesse heeft in Zechiël, zou mijn inziens in het Maasgebouw een signaal moeten zijn om deze speler vooral proberen te behouden. Is Feyenoord zich wel goed bewust van Zechiëls potentie? Geef hem de kans en de ruimte om écht door te breken in de Kuip, laat hem zich in Rotterdam ontwikkelen en dan kan hij wellicht die tussenstap (die OSC Lille in feite is) overslaan en Feyenoord te zijner tijd verlaten voor een veel grotere club.
Mijn inziens is dat een beetje hetzelfde verhaal als met Milambo vorige zomer. Ook die is te vroeg vertrokken wat mij betreft. De pech met zijn blessure daargelaten, ik vind dat Milambo echt bij Feyenoord voor zijn kans had moeten gaan.
Dat zo'n talent op die leeftijd vertrekt, en nu Zechiël ook oren lijkt te hebben naar een overstap; geeft mijn inziens aan dat er bij Feyenoord iets niet goed gaat. Prioriteiten in spelersbelied, perspectief bieden voor talenten; daar lijkt wel wat verbetering nodig.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.816
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 15.481
Reg.: 9 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 02 juli 2026 om 12:04:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 02 juli 2026 om 10:33:
Mijn vermoeden is dat OSC Lille Zechiël op het oog heeft als mogelijke vervanger voor Bouaddi, die na zijn WK naar een hele grote club kan voor héél veel geld.
OSC Lille heeft in dat opzicht een aardig 'trackrecord', van het ontwikkelen van talenten uit de eigen jeugd of die op een goed moment binnengehaald worden; om uiteindelijk voor monsterlijke bedragen (door) te verkopen.
Dat zo'n club (die er ook weleens naast zit, maar vaker in de roos schiet dan Feyenoord) interesse heeft in Zechiël, zou mijn inziens in het Maasgebouw een signaal moeten zijn om deze speler vooral proberen te behouden. Is Feyenoord zich wel goed bewust van Zechiëls potentie? Geef hem de kans en de ruimte om écht door te breken in de Kuip, laat hem zich in Rotterdam ontwikkelen en dan kan hij wellicht die tussenstap (die OSC Lille in feite is) overslaan en Feyenoord te zijner tijd verlaten voor een veel grotere club.
Mijn inziens is dat een beetje hetzelfde verhaal als met Milambo vorige zomer. Ook die is te vroeg vertrokken wat mij betreft. De pech met zijn blessure daargelaten, ik vind dat Milambo echt bij Feyenoord voor zijn kans had moeten gaan.
Dat zo'n talent op die leeftijd vertrekt, en nu Zechiël ook oren lijkt te hebben naar een overstap; geeft mijn inziens aan dat er bij Feyenoord iets niet goed gaat. Prioriteiten in spelersbelied, perspectief bieden voor talenten; daar lijkt wel wat verbetering nodig.
Ik heb ook het gevoel dat Milambo en Zechiël zelf ook weg willen/wilden bij Feyenoord, omdat ze er geen vertrouwen in hebben/hadden, voor het geld, toekomstplan bij Feyenoord zagen ze niet zitten of dat ze van Feyenoord geen vertrouwen voelen/voelden.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.221
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 02 juli 2026 om 13:55:
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 02 juli 2026 om 12:04:
Ik heb ook het gevoel dat Milambo en Zechiël zelf ook weg willen/wilden bij Feyenoord, omdat ze er geen vertrouwen in hebben/hadden, voor het geld, toekomstplan bij Feyenoord zagen ze niet zitten of dat ze van Feyenoord geen vertrouwen voelen/voelden.
Precies terwijl ze nog vrijwel niks hebben laten zien 1 aardig seizoen bij Utrecht hij was idd beter dan alle Feyenoord middenvelders geeft geen enkele garantie over zijn echte ontwikkeling dan moet je het meerdere seizoenen laten zien.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Ik weet niet of Zechiël een misplaatste hoge dunk van zichzelf heeft. Het zou heel goed kunnen, maar zoiets blijft een gevoel, een aanname.
Ik vind Zechiël een heel groot talent, zoals ik ook Milambo een geweldig talent vond.
Tegenwoordig (en nu moet ik uitkijken vroegere tijden te gaan verheerlijken) vertrekken dit soort spelers voor ze goed en wel doorgebroken zijn bij 'hun club', voor een beterbetaald buitenlands avontuur.
We zien vaak genoeg dat dergelijke overgangen sportief gezien niet slagen, de ontwikkeling van deze spelers stagneert en ze uiteindelijk met hangende pootjes (én financieel onafhankelijk, dat dan weer wel) terugkeren bij een subtopper of PSV.
Ik vraag me dan af waar hun plafond had gelegen als ze waren gebleven, als ze in hun vertrouwde omgeving (maar misschien willen ze die wel ontvluchten, de situatie waarin deze jongens opgroeien is niet altijd koek en ei) zich verder hadden kunnen ontwikkelen. Sommige spelers die te vroeg vertrekken hadden op het oog een veel grotere potentie, je hebt niet altijd zicht in de redenen waarom zij het uiteindelijk toch niet redden.
Maar veel spelen, een goede begeleiding en vertrouwen vanuit de club die bekend is/voelt, in eigen land en dichtbij hun familie en vrienden; dat lijken op het eerste gezicht niet de factoren die een negatieve invloed hebben op het tot volle wasdom komen van iemands potentieel.
Het gaat mij hierbij totaal niet om het belang van de speler. Maar om die van Feyenoord. Je hébt een begenadigd talent in huis, je hébt een investering gedaan in zijn opleiding; daar wil je toch zo lang mogelijk profijt van hebben? Ook omdat het een toekomstbeeld schetst voor andere talenten van de opleiding, dat een doorbraak in de Kuip mogelijk is.
Doe er dan ook alles (binnen het redelijke) aan om zulke spelers te behouden en hen te laten slagen. Maak het niet afhankelijk van passanten, van hoofdtrainers die om de paar seizoenen worden vervangen, die het wel of niet in de speler (en diens karakter) zien zitten.
Daar moet Feyenoord echt nog wel in verbeteren. Voor eigen bestwil.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 02 juli 2026 om 15:28:
Tentijde van Summerville en anderen kon ik het voorstellen dat ze hun heil elders zochten. Maar de club is nu zoveel professioneler en financieel sterker eens met Knakkie dus Zechiel moet het zelf weten maar het gras is niet altijd groener in het buitenland.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 02 juli 2026 om 15:28:
Tentijde van Summerville en anderen kon ik het voorstellen dat ze hun heil elders zochten. Maar de club is nu zoveel professioneler en financieel sterker eens met Knakkie dus Zechiel moet het zelf weten maar het gras is niet altijd groener in het buitenland.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 02 juli 2026 om 16:40:
Of veel vlakken is de club zeker professioneler. Er zijn zelfs medewerkers in dienst die bijvoorbeeld buitenlandse spelers begeleiden en helpen, zoals oud-speler Ricky van Haaren.
Maar tegelijkertijd hoor je van verhuurde spelers dat er gedurende hun huurperiode vanuit Feyenoord geen 'vaste' contactmomenten zijn. Nu heb je verschillende redenen om spelers te verhuren, maar primair zou je (mijn inziens) vooral jonge spelers elders moeten stallen waar je nog van verwacht dat ze op termijn en bij de juiste ontwikkeling nog kunnen terugkeren en kunnen doorbreken in de Kuip.
Op dat gebied moet je (ik val in herhaling, heb dit eerder aangekaart) meer structuur aanbrengen en met trajecten werken. Met dergelijke spelers die verhuurd worden moet Feyenoord intensiever contact houden. Wellicht moet je zoiets als 'terugkomdagen' organiseren.
Als je hoort dat spelers het gevoel krijgen dat ze niet meer meetellen wanneer ze verhuurd worden, ondanks een doorlopend contract met anderhalf been buiten de deur staan, dat er praktisch afscheid van ze is genomen; dan valt daar nog winst te behalen.
Dan heb je zélf ook nog werk te doen, vóórdat je stelt dat ze zélf (en hun entourage) alleen maar uit zijn op een vertrek. Als dat zo is, kun je dat toch niet veranderen.
Feyenoord Forum » Spelers » Gjivai Zechiël