Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.090
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
Wat een psychologie van de koude grond allemaal. Die zechiel moet met een fluwelen handschoen worden aangepakt lijkt het wel, alles ligt aan de buitenwereld en nieis aan aan hem. Hij zal toch niet voor niets verhuurd zijn geweest? Het lijkt wel of wij hier op de hoogte zijn van wat er in dat gesprek is besproken. maar het zal gewoon eerst allemaal uit hem zelf moeten komen. Hij moet de absolute wil hebben om in de top te slagen en zijn voeten laten spreken en niet de verantwoordelijkheid bij anderen leggen.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 15.040
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
'NEC ziet toekomst in Zechiël na uitstekend seizoen bij Utrecht'
vandaag, 16:12 129 reacties
NEC heeft opnieuw interesse in Gjivai Zechiël. De 21-jarige middenvelder van Feyenoord staat nadrukkelijk op de radar in Nijmegen, nadat de club hem vorig jaar ook al wilde huren. Destijds koos Zechiël echter voor een verhuurperiode bij FC Utrecht, waar hij afgelopen seizoen een sterke ontwikkeling doormaakte.
ADVERTENTIE
De 21-jarige middenvelder speelde in totaal 48 officiële wedstrijden voor FC Utrecht en was daarin goed voor negen doelpunten en tien assists. Daarmee groeide Zechiël uit tot een belangrijke speler in de Domstad. Robin van Persie heeft inmiddels aangegeven dat de middenvelder tijdens de voorbereiding een kans krijgt bij Feyenoord. Tegelijkertijd erkende Zechiël zelf onlangs dat er interesse van meerdere clubs speelt.
Volgens SN-journalist Mounir Boualin behoort NEC tot de clubs die de situatie nauwlettend volgen. ''Zij wilden hem eigenlijk vorige zomer al huren, maar kozen toen uiteindelijk voor FC Utrecht. Die interesse is er nog steeds, dubbel en dwars. Hij heeft het uitstekend gedaan bij FC Utrecht en er zit alleen nog maar meer rek in hem. Het is ook nog maar de vraag of het wel zou werken tussen Zechiël en Robin van Persie bij Feyenoord.''
Zechiël ligt nog tot medio 2028 vast bij Feyenoord en vertegenwoordigt momenteel een marktwaarde van zeven miljoen euro. De middenvelder kwam afgelopen seizoen voornamelijk uit als centraal middenvelder, maar kan ook controlerend spelen. Daarnaast verzamelde hij inmiddels tien interlands voor Oranje Onder 21, waarin hij vier keer trefzeker was.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.090
Reg.: 7 december 2020
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Jans ziet toekomst voor Gjivai Zechiël bij Feyenoord: ’Hij kan uitgroeien tot een topspeler’
Zechiël krijgt in de voorbereiding de kans om zichzelf te laten zien bij Feyenoord. ,,Ik denk zeker dat hij daar kan doorbreken. Op basis van zijn kwaliteit. Hoe snel hij dingen ziet, hoe snel hij onder druk uit kan voetballen en een counter kan starten. Maar hij heeft ook diepgang, een eindpass, scorend vermogen. Hij verdient een kans. Er wordt veel gesproken over de relatie tussen Van Persie en Gjivai. Daar moeten ze met zijn tweeën uit kunnen komen. In mijn ogen kan hij uitgroeien tot een topspeler, als hij in het veld niet te veel gaat gokken door uit te stappen en zijn mannetje een keer te laten lopen.”
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.204
Reg.: 6 juli 2007
Zechiël heeft gewoon een goed seizoen gehad en verdiend op basis daarvan een serieuze kans. Niets meer en minder.
Als hij niet speelt en meer op de bank moet zitten, ligt dat aan hem (alhoewel je het bij RvP nooit weet). Dan zal hij moeten verkassen. Deze jongen is te goed om op de bank te blijven zitten en zal zich verder moeten ontwikkelen.
En hopelijk gebeurt dat op Zuid.
Ennuh... nee hoor, geen Maradonna of Messi...
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.774
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 25 mei 2026 om 14:02:
Maradona of Messi zeker niet, maar hij is wel beter dan Moder.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 26 mei 2026 om 11:42:
Moder is een compleet ander type dan Zechiël. Wat de Pool vooral op hem vóór heeft, is dat hij door zijn postuur/fysiek meer (duel)kracht kan brengen.
Zechiël is denk ik voetballend beter en veel beweeglijker. Binnen de keuzes die gemaakt worden over hoe Feyenoord moet spelen, de invulling van de overige posities binnen het team en het middenveld in bijzonder; kun je een keuze voor Moder ten faveure van Zechiël best rechtvaardigen.
Ik ben van beide fan. Ik vind Moder een geweldige speler, en Zechiël is mijn inziens een waanzinnig groot talent. Ik denk dat Zechiël op termijn Moder kan overvleugelen, daarvoor heeft hij specifieke kwaliteiten. Hij zal die zodanig moeten ontwikkelen en op zodanige manier moeten leren spelen, dat hij een aantal mindere kanten kan gaan compenseren.
Dan weet ik niet waar zijn uiteindelijk top kan liggen, dat zou nog weleens een paar niveaus hoger liggen dan Feyenoord.
Kees Smit wordt weleens de meest grote toekomst voorspeld die je kunt bedenken. Ik denk dat Zechiël in dat opzicht weinig voor Smit onder hoeft te doen...
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 26 mei 2026 om 17:44:
Moder is een compleet ander type dan Zechiël. Wat de Pool vooral op hem vóór heeft, is dat hij door zijn postuur/fysiek meer (duel)kracht kan brengen.
Zechiël is denk ik voetballend beter en veel beweeglijker. Binnen de keuzes die gemaakt worden over hoe Feyenoord moet spelen, de invulling van de overige posities binnen het team en het middenveld in bijzonder; kun je een keuze voor Moder ten faveure van Zechiël best rechtvaardigen.
Ik ben van beide fan. Ik vind Moder een geweldige speler, en Zechiël is mijn inziens een waanzinnig groot talent. Ik denk dat Zechiël op termijn Moder kan overvleugelen, daarvoor heeft hij specifieke kwaliteiten. Hij zal die zodanig moeten ontwikkelen en op zodanige manier moeten leren spelen, dat hij een aantal mindere kanten kan gaan compenseren.
Dan weet ik niet waar zijn uiteindelijk top kan liggen, dat zou nog weleens een paar niveaus hoger liggen dan Feyenoord.
Kees Smit wordt weleens de meest grote toekomst voorspeld die je kunt bedenken. Ik denk dat Zechiël in dat opzicht weinig voor Smit onder hoeft te doen...
Zechiel moet het middenveld gaan bezetten, samen met Targhalline en daar moet dan nog een derde speler bij.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 26 mei 2026, 21:24:09.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 26 mei 2026 om 21:18:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 26 mei 2026 om 17:44:
Zechiel moet het middenveld gaan bezetten, samen met Targhalline en daar moet dan nog een derde speler bij.
Ik zou Moder erbij zetten en Valente hangend op links of andersom. Dat zijn mijn inziens de vier basisspelers Elshout Steijn en Hwang backups en Kraaijeveld omturnen tot CV.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.774
Reg.: 9 april 2019
Ik denk dat een middenveld met Zechiël en Targhalline te kwetsbaar is als het gaat om (duel)kracht en fysiek. Valente heeft méér body, en zie ik wel in een tandem met Zechiël spelen.
Valente heeft een meer dan prima seizoen gehad, gegeven dat het zijn eerste jaar bij Feyenoord was. Die kan alleen maar beter worden, hem nu verkopen zou complete waanzin zijn.
We moeten afwachten voor welke spelers er serieuze interesse ontstaat, ook bij hen die nog een WK gaan spelen. Misschien is Hwang wel op tijd fit en kan hij goed verkocht worden? Targhalline heeft aangegeven nog te willen blijven, maar wat nou als hij zich in de basis speelt bij Marokko en er komt écht een grote club voorbij?
Steijn zie ik niet vertrekken. Datzelfde geldt voor Moder. Maar we zullen zien.
Feyenoord Forum » Spelers » Gjivai Zechiël