Vak: -
Forumreacties: 267
Reg.: 19 juli 2009
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Feyenoord-FC Groningen: -
Forumreacties: 1.636
Reg.: 28 juli 2015
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 917
Reg.: 31 augustus 2023
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 23 januari 2025 om 21:04:
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 23 januari 2025 om 18:34:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 23 januari 2025 om 12:37:
Wat een wereldpas zeg Santi gaf hem terecht de credits. Er zit meer voetbal in Gijs dan er tot nu toe uitkomt.
Alsjeblieft zeg. Was de zwakste op het veld...
Backs zijn vaak goede voetballers. Zie Bueno, Geertruida, Hartman, Read. Smal hoort daar ook bij.
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 24 januari 2025 om 10:42:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 23 januari 2025 om 21:04:
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 23 januari 2025 om 18:34:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 23 januari 2025 om 12:37:
Wat een wereldpas zeg Santi gaf hem terecht de credits. Er zit meer voetbal in Gijs dan er tot nu toe uitkomt.
Alsjeblieft zeg. Was de zwakste op het veld...
Backs zijn vaak goede voetballers. Zie Bueno, Geertruida, Hartman, Read. Smal hoort daar ook bij.
Er zit ontzettend veel niveau verschil in de namen die jij noemt.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.171
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 24 januari 2025 om 11:19:
Volgens mij ben jij fan van Smal en dat mag natuurlijk, maar ik zie in hem géén middenvelder/flankspeler en als linksback zijn Bueno en een fitte Hartman echt veel beter.
Smal doet het goed voor de camera, hij komt over als een intelligente, beschaafde kerel. Netjes zoals hij zijn geweldige voorzet bagatelliseerde en de aandacht vestigde op de aanname van Gimenez. Die was ook niet verkeerd. (alhoewel ik het juichen van Hadj Moussa nog voordat Gimenez schoot misschien wel het allermooiste vond, en dat had ik in het stadion niet eens gezien)
Maar eerlijk is eerlijk, hij is op geen enkele positie goed genoeg voor de basis van Feyenoord. En ik zie ook niet in waarom er voor hem 'ruimte' gemaakt zou moeten worden. Hij komt aan zijn wedstrijden door de vele blessures, en dat is heel leuk voor hem. Maar het gaat niet snel veel meer dan dat worden.
Forumreacties: 3.566
Reg.: 26 mei 2004
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 917
Reg.: 31 augustus 2023
Ik vind hem aanvallend inderdaad best wat brengen met snelheid en passing, maar ik vind hem verdedigend vaak rare keuzes maken ofzo. Gister ging 90% over links bij Milaan (via Leao), dus moeilijk over te oordelen, maar als je echt een goed team tegen komt waar ze meer over rechts gaan dan komt hij imo te kort.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 16 maart 2025 om 23:59:
In de manier waarop Feyenoord nu wil spelen komt hij goed tot zijn recht maar dat zijn klik met Bueno zo goed is had je vooraf ook niet kunnen bedenken sterker nog Van Persie heeft de spelers zelf om feedback gevraagd idee was eerst om ze andersom tezetten. Waardoor Bueno meer als winger komt Smal is geen echte winger.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Dat van Persie kennelijk gesproken heeft met Bueno en Smal, en zij eigenlijk samen besloten hebben dat Smal op het middenveld zou spelen en Bueno als back; dat weerspreekt natuurlijk compleet wat er nu in Heerenveen over de trainer gezegd wordt. Van Persie zal best eigenwijs zijn, maar als spelers zelf een goed verhaal hebben is hij bereid te luisteren.
Dat vind ik echt geen zwaktebod, maar toont juist de grote klasse van de (beginnende) hoofdtrainer van Persie. Dat hij 'nu al' inziet dat hij bepaalde zaken met spelers kan besluiten, en aan hen over kan laten.
Smal is ook een intelligente jongen, volgens mij. Hij doet het nu heel aardig als middenvelder, begonnen als noodoplossing heeft hij mij echt verbaasd. Ik heb hier ook eerder aangegeven in hem geen middenvelder te zien, daar moet ik van terugkomen. Ik denk wel dat als iedereen fit is, Smal niet tot de ideale basis op het middenveld behoort. Maar het is sowieso fijn om een speler achter de hand te hebben, die multifunctioneel is...
Ik hoop toch dat Bueno komende wedstrijden plaats gaat maken voor Hartman. Dat zou betekenen dat die laatste na een stroef begin, weer aanpikt bij zijn niveau dat hij voor zijn blessure had. Dat gun ik Hartman, en is goed voor Feyenoord. Bueno vertrekt komende zomer, als die de laatste wedstrijden op de bank zit kan hij alvast wennen...
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 17 maart 2025 om 09:39:
Dat van Persie kennelijk gesproken heeft met Bueno en Smal, en zij eigenlijk samen besloten hebben dat Smal op het middenveld zou spelen en Bueno als back; dat weerspreekt natuurlijk compleet wat er nu in Heerenveen over de trainer gezegd wordt. Van Persie zal best eigenwijs zijn, maar als spelers zelf een goed verhaal hebben is hij bereid te luisteren.
Dat vind ik echt geen zwaktebod, maar toont juist de grote klasse van de (beginnende) hoofdtrainer van Persie. Dat hij 'nu al' inziet dat hij bepaalde zaken met spelers kan besluiten, en aan hen over kan laten.
Smal is ook een intelligente jongen, volgens mij. Hij doet het nu heel aardig als middenvelder, begonnen als noodoplossing heeft hij mij echt verbaasd. Ik heb hier ook eerder aangegeven in hem geen middenvelder te zien, daar moet ik van terugkomen. Ik denk wel dat als iedereen fit is, Smal niet tot de ideale basis op het middenveld behoort. Maar het is sowieso fijn om een speler achter de hand te hebben, die multifunctioneel is...
Ik hoop toch dat Bueno komende wedstrijden plaats gaat maken voor Hartman. Dat zou betekenen dat die laatste na een stroef begin, weer aanpikt bij zijn niveau dat hij voor zijn blessure had. Dat gun ik Hartman, en is goed voor Feyenoord. Bueno vertrekt komende zomer, als die de laatste wedstrijden op de bank zit kan hij alvast wennen...
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 17 maart 2025 om 11:29:
Het hangt af van wie er allemaal vertrekt. De huur van Bueno loopt af, maar met Smal en Hartman (als hij blijft) ben je op de linksback-positie voorzien. Dat geldt voor de andere flank hetzelfde. Daar moet je gewoon afscheid nemen van Nieuwkoop, want met Lotomba en Read ben je daar ook dubbel bezet.
Het is ridicuul om de back-posities driedubbel te bezetten. Zeker als je ziet dat op andere posities de spoeling dunner is/lijkt. Zowel kwantitatief als kwalitatief. Twee spelers van niveau zijn voldoende, mochten die vervolgens wegvallen kun je jeugd doorschuiven.
Uiteindelijk vind ik nog altijd dat je backs zelf moet kunnen opleiden, dan moet je daar ook 'de ruimte' voor laten in je selectie.
Voor wat betreft het middenveld, geeft de ontwikkeling van Smal de ploeg meer opties. Maar dat zie ik wel echt als noodoplossing. En gezien de middenvelders die onder contract staan, voel ik de noodzaak minder dat daar spelers bij moeten. Feyenoord moet centraal achterin, en voorin investeren in nieuwe spelers. Daar is de 'nood' hoger, en denk ik ook dat je komende zomer het vertrek van een aantal bepalende spelers het meeste gaan voelen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 17 maart 2025 om 11:29:
Het hangt af van wie er allemaal vertrekt. De huur van Bueno loopt af, maar met Smal en Hartman (als hij blijft) ben je op de linksback-positie voorzien. Dat geldt voor de andere flank hetzelfde. Daar moet je gewoon afscheid nemen van Nieuwkoop, want met Lotomba en Read ben je daar ook dubbel bezet.
Het is ridicuul om de back-posities driedubbel te bezetten. Zeker als je ziet dat op andere posities de spoeling dunner is/lijkt. Zowel kwantitatief als kwalitatief. Twee spelers van niveau zijn voldoende, mochten die vervolgens wegvallen kun je jeugd doorschuiven.
Uiteindelijk vind ik nog altijd dat je backs zelf moet kunnen opleiden, dan moet je daar ook 'de ruimte' voor laten in je selectie.
Voor wat betreft het middenveld, geeft de ontwikkeling van Smal de ploeg meer opties. Maar dat zie ik wel echt als noodoplossing. En gezien de middenvelders die onder contract staan, voel ik de noodzaak minder dat daar spelers bij moeten. Feyenoord moet centraal achterin, en voorin investeren in nieuwe spelers. Daar is de 'nood' hoger, en denk ik ook dat je komende zomer het vertrek van een aantal bepalende spelers het meeste gaan voelen.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 17 maart 2025 om 13:54:
Deze discussie hebben we eerder gehad. Feyenoord speelt al heel lang niet meer met een links-half in een formatie waarbij die echt gebonden is aan de flank en daarom het liefst over een goed linkerbeen moet beschikken.
Feyenoord heeft voldoende goede middenvelders onder contract staan, waarvan ik niet verwacht dat ze gaan vertrekken aankomende zomer. Timber is geblesseerd en gezien zijn contract een probleem, maar hij is denk ik tot de winterstop uitgeschakeld. Dan nog houd je met Hwang, Moder, Milambo, Zechiel en Targhalline voldoende kwaliteiten en bezetting voor het middenveld. En dan houd ik geen rekening met Zeroukki, Stengs, Nadje en een aantal andere spelers die van verhuur terugkomen.
Dus zowel op het middenveld als op de back-posities ben je prima voorzien.
Ik zie daar de noodzaak niet om een extra middenvelder aan te trekken, louter en alleen omdat je over te weinig (pure) linkspoten beschikt. Feyenoord heeft geweldige wedstrijden gespeeld met een middenveld bestaande uit drie rechtsbenige voetballers. Die linkspoot is geen voorwaarde.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 17 maart 2025 om 21:22:
Van Persie heeft nu een gehavende groep geërfd maar zal ook zijn stempel willen drukken. Er moeten keiharde beslissingen genomen worden saneren dus.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 17 maart 2025 om 21:34:
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 17 maart 2025 om 21:28:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 17 maart 2025 om 21:22:
Van Persie heeft nu een gehavende groep geërfd maar zal ook zijn stempel willen drukken. Er moeten keiharde beslissingen genomen worden saneren dus.
Er moeten sommige spelers zeker door geselecteerd worden maar denk wel dat veel nu al rondloopt.
Middenvelder als Zerouki bv is al vervangen in mijn ogen.
Ivanusec, Stengs Bijlow Nieuwkoop Trauner ik zie geen plek meer voor hun volgend seizoen. Hancko Paixao gaan weg Bueno en Osman ook. Van Persie en de technisch manager moeten doorpakken en een vernieuwde selectie samenstellen.
Feyenoord Forum » Spelers » Gijs Smal