Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Gijs Smal

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

'Gijs Smal tekent voor vier seizoenen bij Feyenoord'

Gijs Smal heeft een contract voor vier seizoenen getekend bij Feyenoord. Dit meldt het Algemeen Dagblad vrijdagochtend. De linksback komt transfervrij over van FC Twente en sluit tijdens de voorbereiding aan in Rotterdam.
Smal sloeg onder meer een aanbod af van het Spaanse Las Palmas om voor Feyenoord uit te komen. De 26-jarige linksback heeft volgend seizoen perspectief op speeltijd in De Kuip. Quilindschy Hartman is geblesseerd en Marcos Lopez mag deze zomer op zoek naar een nieuwe club.

Bij FC Twente speelde Smal 113 wedstrijden waarin hij goed was voor vier goals en negentien assists. De verdediger is afkomstig uit de jeugdopleiding van FC Volendam. Voor Feyenoord is Smal de tweede aanwinst voor het nieuwe seizoen. Eerder tekende Anis Hadj Moussa een contract in De Kuip.

 

+1/-0

Welkom dan maar?

Ik vind hem qua fysieke kwaliteiten erg Zerrouki-achtig. Weinig dynamisch, niet echt duelkracht. Ik snap hier niet al te veel van en met de blessure van Q komt dit slecht uit. Er zal nog een hele goede linksback moeten worden gehaald, want je kan niet een half seizoen met hem in de basis starten. Zeker niet in de CL.

 

+1/-0

Welkom!

 

+1/-0

Ik ben redelijk positief kon ook naar het buitenland cashen in de subtop maar koos bewust voor een Nederlandse topclub zouden meer moeten doen ipv denken aan veel geld al zijn de salarissen bij Feyenoord nu ook steeds aantrekkelijker. .

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 31 mei 2024 om 16:28:

Ik ben redelijk positief kon ook naar het buitenland cashen in de subtop maar koos bewust voor een Nederlandse topclub zouden meer moeten doen ipv denken aan veel geld al zijn de salarissen bij Feyenoord nu ook steeds aantrekkelijker. .



PSV ging vorig seizoen voor Dest. Dat is wel even een verschil met speler van Twente die van alles te bewijzen heeft. We moeten echt af van dit soort middelmaat, lat moet omhoog. Reken er maar op dat PSV zich nog veel verder gaat versterken.

 

+1/-0

Enige nadeel vind ik zijn leeftijd.

"Op dat terrein behoort Smal in de eredivisie tot de buitencategorie"

Vorig seizoen werd Gijs Smal uitgeroepen tot de Speler van het Seizoen van FC Twente. De 26-jarige back blonk uit met zijn fantastische passes en vele assists met zijn sublieme linkerbeen. Dit seizoen heeft Smal wat meer moeite, al laten de cijfers zien dat de vleugelverdediger nog altijd een uitmuntende passer

Dit soort cijfers illustreren de grootste kwaliteit van Smal: door zijn spelinzicht blinkt hij uit als passer. Hij heeft een bijzonder goed oog voor ploeggenoten die vrijlopen tussen de linies. Daarnaast bedient Smal ook makkelijk aanvallers met slimme ballen achter de laatste lijn van de tegenstander. Op die manier versnelt hij de opbouw. Op het terrein van progressieve passes behoort Smal in de eredivisie tot de buitencategorie", aldus Krabbendam en Zwart.

 

+1/-0

Hoe ver is hij nu??

EDIT volgens Brian zijn hij en Carranza inzetbaar super nieuws!!

Dit bericht is gewijzigd op 9 augustus 2024, 14:33:32.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2024 om 14:23:

Hoe ver is hij nu??

EDIT volgens Brian zijn hij en Carranza inzetbaar super nieuws!!



Dat zou mooi zijn. Denk wel dat hij nog een even tijd nodig heeft om volledig fit te worden.

 

+1/-0

Hopelijk is Bueno snel fit en herstelt Hartman sneller dan verwacht, wat een dramatisch basisdebuut.

 

+1/-0

Pfff waarom is deze man gehaald...???

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Spelers » Gijs Smal