Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Igor Paixão

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Zowel hij als Osman lijken me prima als invallers als de tegenstander moe is, maar je kan niet je hele aanval spel daarop bouwen daar heeft Feyenoord steken laten vallen deze zomer. Hopelijk is Stengs snel terug wss eind deze maand.

+1/-0

Igor heeft een veel hardere hand nodig. Zijn houding is arrogant en lui, iets wat je onder Slot niet echt zag. (hoewel hij "verdween" als het kouder werd).

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 06 oktober 2024 om 21:03:

Igor heeft een veel hardere hand nodig. Zijn houding is arrogant en lui, iets wat je onder Slot niet echt zag. (hoewel hij "verdween" als het kouder werd).

Ik ben het eens dat hij wat luier oogt, maar denk je niet dat het ook gewoon een gebrek aan kwaliteit is? Hoe vaak zie je hem nou werkelijk een tegenstander passeren, assists geven of voorbereiden met een ingeving, of doelpunten scoren? Na een paar meters valt het constant stil bij Paixao en als hij zich eens inzet om mee te verdedigen is hij daarna moe in aanvallend opzicht. Misschien zit er niet een fysieke motor in die qua inhoud en explosiviteit op afstanden van meer dan een paar meter geschikt is voor de Nederlandse top en daarboven.

Geen schande verder, maar ik zie eigenlijk amper potentie om nog een volgende stap te zetten. Hij heeft soms goede wedstrijden, zoals tegen Ajax met een schitterend doelpunt, maar het zijn meestal maar een paar echt goede momenten als je scherp op hem let.

Ik denk dan even terug aan Sinisterra, die was veel dominanter aanwezig tijdens wedstrijden en bijna altijd wel dreigend in de diepte en aan de bal. Bovendien ook iemand die z'n verdedigende werk gedisciplineerd uitvoerde zonder al te veel in te boeten aan aanvallende explosiviteit. Door z'n blessureleed zal hij helaas niet de Europese top halen, maar als ik hem vergelijk met Paixao zag ik daar veel meer potentie en iemand die wat toevoegde in onze aanval.

Idem als je Paixao vergelijkt met bijvoorbeeld de aanvallers van PSV, zoals zo'n Bakayoko/Lang/Lozano. Of zelfs met een van Bommel bij AZ. Ik denk niet dat Paixao daar in de basis zou staan eerlijk gezegd. Ik betwijfel zelfs of Ajax hem zou opstellen.

+1/-0

Dat vind ik dus wel lastig Willy. De man maakt wel belangrijke goals, scoort vaak tegen Ajax, scoorde uit tegen Roma, was goed tegen PSV in de JC Schaal. Vorig jaar in de 6-0 tegen Ajax was hij fantastisch. Hij doet het alleen veel te weinig.

Ergens heb ik de hoop dat als hij echt fit is en hij een trainer heeft die hem achter z'n vodden zit, hij een sensatie kan zijn. Dat heeft hij alleen wel veel te weinig laten zien en het zou ook zomaar kunnen zijn dat jij gelijk hebt.

+1/-0

Dat hij een basisplaats heeft zegt helaas ook veel over Ivanusec, Priske gaf zichzelf de schuld dat die teweinig speeltijd kreeg, maar het begint nu wel zorgelijk teworden.

+1/-0

Mentaliteitsdingetje. Kan zich niet altijd goed opladen... is soms goed, maar te vaak niet goed

+1/-0

Is de laatste tijd een heel vervelend egoïstisch mannetje aan het spelen. Kan en moet veel beter zijn als TEAMspeler.

+1/-0

Slechtste man van het veld gisteren. En belachelijk dat we geen goede concurrent hebben zitten op de bank. Dat had Osman kunnen zijn, maar die moet nu het gat op rechts invullen. Gelukkig komt Stengs zo terug, maar dit moet DtK in de winter echt gaan repareren.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 06 oktober 2024 om 23:32:

Mentaliteitsdingetje. Kan zich niet altijd goed opladen... is soms goed, maar te vaak niet goed

Als je het wekenlang niet laat zien kan je het niet alleen op mentaliteit gooien. De lat moet hoger gelegd worden bij Feyenoord. Bij PSV zou hij misschien niet eens op de bank zitten.

+1/-0

Willykment schreef op 07 oktober 2024 om 11:51:

Dn_Kraaij schreef op 06 oktober 2024 om 23:32:

Als je het wekenlang niet laat zien kan je het niet alleen op mentaliteit gooien. De lat moet hoger gelegd worden bij Feyenoord. Bij PSV zou hij misschien niet eens op de bank zitten.

Ik denk dat hij zelf of iemand in zijn omgeving heeft gezegd dat dit zijn jaar moet worden.
De grote ster van Feyenoord moet zijn..

+1/-0

Hier ligt ook zeker een taak voor de coach hij gaat achter elke bal staan alsof hij de vedette vh team is om er vervolgens weinig mee tedoen.

+1/-0

Voorafgaand dit seizoen had ik verwacht/gehoopt dat Paixao hooguit een nuttige stand-in zou zijn. En nu heeft hij gewoon nul concurrentie, mede door de totale ineenstorting van Ivanusec.

Dat moete we deze winter repareren door echt een klasse buitenspeler te halen

+1/-0

Yoda schreef op 07 oktober 2024 om 16:53:

Voorafgaand dit seizoen had ik verwacht/gehoopt dat Paixao hooguit een nuttige stand-in zou zijn. En nu heeft hij gewoon nul concurrentie, mede door de totale ineenstorting van Ivanusec.

Precies. Het liefst versterken we ons trouwens op beide flanken. Osman had een paar aardige momenten voor Twente thuis, maar afgelopen zondag liet zien dat je daar ook concurrentie nodig hebt.

+1/-0

Willykment schreef op 07 oktober 2024 om 18:50:

Precies. Het liefst versterken we ons trouwens op beide flanken. Osman had een paar aardige momenten voor Twente thuis, maar afgelopen zondag liet zien dat je daar ook concurrentie nodig hebt.

Stengs kan daar ook spelen.

+1/-0

Stengs kan op verschillende posities, maar zie hem graag als winger. Als hij fit is natuurlijk wel vaste basisplek.

+1/-0

Wat is jullie mening over het feit dat Stengs door verschillende trainers bij Nice, Antwerpen en Feyenoord niet als vleugelspeler maar als 10 of 8 werd neergezet? Mijns inziens is dat omdat Stengs snelheid en explosiviteit mist voor de vleugels, maar kan er naast zitten. Ik heb hem daar eigenlijk maar echt een keer zien uitblinken, dat was uit tegen Atletico. Overigens ook de enige goede wedstrijd van Zerrouki in ons shirt.

+1/-0

Knakkie schreef op 07 oktober 2024 om 19:04:

Willykment schreef op 07 oktober 2024 om 18:50:

Stengs kan daar ook spelen.

Maar niet in een 3-4-3, dan excelleert hij juist aan de binnenkant.

Vond het vorig jaar ook nooit heel sterk vanaf rechtsbuiten. Of je moet achter hem iemand hebben die echt buitenom gaat

+1/-0

Willykment schreef op 07 oktober 2024 om 20:01:

Wat is jullie mening over het feit dat Stengs door verschillende trainers bij Nice, Antwerpen en Feyenoord niet als vleugelspeler maar als 10 of 8 werd neergezet? Mijns inziens is dat omdat Stengs snelheid en explosiviteit mist voor de vleugels, maar kan er naast zitten. Ik heb hem daar eigenlijk maar echt een keer zien uitblinken, dat was uit tegen Atletico. Overigens ook de enige goede wedstrijd van Zerrouki in ons shirt.

Als Stengs snelheid en explosiviteit mist, dan is hij niet goed genoeg voor Feyenoord.

+1/-0

Kwartje lijkt gevallen bij hem keihard werken voor het team met ook mooie ballen op mede spelers zie eerste goal op Ueda.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 24 oktober 2024 om 15:36:

Kwartje lijkt gevallen bij hem keihard werken voor het team met ook mooie ballen op mede spelers zie eerste goal op Ueda.

Dat was een goede assist.

Op meerdere moment heb ik Feyenoord-spelers gisteren voor eigen succes zien gaan, terwijl een medespeler er misschien wel beter voor stond. Paixão ook.

Ik ben een voorstander van proberen te schieten als je de kans krijgt, en genoeg power in je poten. Je kan de combinaties ook te ver doorvoeren, dat is een risico. Het uiteindelijk resultaat heeft er gelukkig niet onder geleden. Maar soms denk je wel; 'Phoe, als die keuze de ploeg uiteindelijk maar niet gaat opbreken'.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Igor Paixão