Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Antoni-Djibu Milambo

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Toppertje in wording hoor hoofd koel houden. Zoals ik zei hij moet veel spelen lijkt nu onder Priske zeker van basisplaats.

+1/-0

Bij die goal hield hij zijn hoofd erg koel. Prima rustig afgewerkt.

+1/-0

Echt een zeer sterke wedstrijd weer, samen met Timber de beste op het veld. Heerlijk middenveld vol diepgang, creativiteit en loopvermogen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 02 oktober 2024 om 21:56:

Echt een zeer sterke wedstrijd weer, samen met Timber de beste op het veld. Heerlijk middenveld vol diepgang, creativiteit en loopvermogen.

Netals Osman ook nog maar 19 hé er komt veel op die jongens af onderschat dat niet maar daar leren ze veel van. Priske durft ze gewoon optestellen ondanks hun onervarenheid dat is gewoon goed.

+1/-0

https://www.feyenoordpings.nl/feyenoord-talent-moet-vroegtijdig-jong-oranje-kamp-verlaten/?utm_term=free

Gelukkig Zer krijgt misschien weer een kans....
Hoop echt dat het meevalt.
Winst of verlies(gelijkspel) ligt meestal aan als zerrouki meespeelt of niet.

+1/-0

Hij is ziek verkoudheid en griep gaat ook wel rond had ik zelf ook.

+1/-0

Heerlijke wedstrijd weer, zijn ontwikkeling gaat heel hard.

+1/-0

Het middenveld Timber, Milambo, Hwang staat als een huis en hebben samen ook al 8 goals gemaakt.

+1/-0

Fantastisch om te zien hoe deze speler afkomstig uit de eigen jeugdopleiding zich presenteert. Eigenlijk al niet meer weg te denken uit de basis. Dat wordt nog een hele puzzel als straks Stengs weer fit is en Osman ook zo goed blijft presteren. Maar goed dat is een luxe probleem.

+1/-0

Wat een wereld speler joh nog beter als ik zelfs verwacht had.

+1/-0

Kaliber Europees toptalent. Was hij natuurlijk al in de jeugd, maar het komt er nu ook echt uit. Reken maar dat de gehele Europese top hem volgt, wordt lastig om hem te behouden als hij dit vol blijft houden in z'n eerste jaar als vaste basisspeler.

+1/-0

Willykment schreef op 24 oktober 2024 om 01:16:

Kaliber Europees toptalent. Was hij natuurlijk al in de jeugd, maar het komt er nu ook echt uit. Reken maar dat de gehele Europese top hem volgt, wordt lastig om hem te behouden als hij dit vol blijft houden in z'n eerste jaar als vaste basisspeler.

Komt er ook nu uit omdat we een trainer hebben die de jeugd echt een kans geeft.
Erg leuk om te zien.

+1/-0

wehave schreef op 24 oktober 2024 om 02:49:

Willykment schreef op 24 oktober 2024 om 01:16:

Komt er ook nu uit omdat we een trainer hebben die de jeugd echt een kans geeft.
Erg leuk om te zien.

Inderdaad Milambo was onder Slot nog wel jong maar had al eerder kunnen doorbreken liep al twee jaar rond bij het eerste.
Priske hemelt hem al weken op dat helpt ook.

+1/-0

Kom op, Milambo was twee jaar geleden echt nog niet zo ver als nu. Hij was 17; in ontwikkeling en groei zijn die twee jaar echt een enorm verschil op die leeftijd. Je kon aan alles zien dat hij talent had, maar ik heb wat hij op dit moment doet echt niet gezien op de (sporadische) momenten dat Slot hem speeltijd gunde afgelopen seizoenen.

Hij is enorm gegroeid gewoon. Dat is logisch, gezien zijn leeftijd. Net als dat we niet moeten opkijken als hij straks misschien in een mindere periode terechtkomt. Dat hoort erbij, daar leert hij van. En daar komt hij sterker uit.

Ik denk dat Stengs zich moet gaan richten op de plek van buitenspeler, inmiddels.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 24 oktober 2024 om 07:41:

Kom op, Milambo was twee jaar geleden echt nog niet zo ver als nu. Hij was 17; in ontwikkeling en groei zijn die twee jaar echt een enorm verschil op die leeftijd. Je kon aan alles zien dat hij talent had, maar ik heb wat hij op dit moment doet echt niet gezien op de (sporadische) momenten dat Slot hem speeltijd gunde afgelopen seizoenen.

Hij is enorm gegroeid gewoon. Dat is logisch, gezien zijn leeftijd. Net als dat we niet moeten opkijken als hij straks misschien in een mindere periode terechtkomt. Dat hoort erbij, daar leert hij van. En daar komt hij sterker uit.

Ik denk dat Stengs zich moet gaan richten op de plek van buitenspeler, inmiddels.

Gaan we nou opeens beweren dat Milambo niet veel verder had moeten zijn??
Jij weet ook wet dat Slot liever niet de jeugdspelers opstelde.
Het was voor iedereen duidelijk wat voor talent het was alleen jij blijkbaar niet..
We hebben het hier zo vaak over gehad , speler word niet alleen beter door te zijn gegroeid maar basisplaatsen , vertrouwen dat soort dingen.
En ja tuurlijk zou hij vorig jaar waarschijnlijk minder indruk maken dan nu maar hij had gewoon al verder kunnen zijn.

+1/-0

Volgens mij zeg ik nergens dat Milambo niet verder had kunnen zijn. Dat zullen we nooit weten, maar inderdaad kan de ontwikkeling van een speler veel sneller gaan als hij meer speeltijd en weerstand krijgt.

Dat hij als speler op die leeftijd iets 'moet', wat jij zegt; daar ben ik het inderdaad totaal niet mee eens.

Ik stel hierboven alleen dat hij vorig seizoen en het jaar daarvoor nog niet zover was als nu. Hij was in 2021 de jongste debutant van Feyenoord ooit, maar heeft daarna ontzettend veel moeten leren. Als je vanaf Varkenoord de overstap maakt, ben je nog niet 'af'. Dan heb je nog een enorme lange weg te gaan. Sommige talenten krijgen hun kans, en verdwijnen nooit meer uit het elftal. Maar dat zijn absolute uitzonderingen, normaal gesproken hebben talenten (hoe goed ook) langer nodig. Zeker wanneer ze binnen een elftal op een positie spelen zoals Milambo. Dan moet je echt nog een paar stappen maken in fysiek, positionering, handelingssnelheid, etc.

Ik heb Slot ook het verwijt gemaakt dat Milambo weinig kansen kreeg, en voor Zeroukki gekozen werd als een speler van zijn 'vaste' middenveld verstek liet gaan of gewisseld werd. Maar dat de trainer normaliter koos voor Timber, Wieffer en Stengs; dat was volledig te billijken. Die waren verder, en beter.

In die zin heeft Milambo zijn kans moeten afwachten, maar laten we niet doen alsof hij gedurende die seizoenen stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling. En dat daar iets aan verloren is gegaan. Voor een speler op die leeftijd waren de minuten die hij kreeg, en het dagelijks meetrainen en spelen in de O-21 (als 17- en 18-jarige, hij loopt in die zin nog steeds 'voor') waarschijnlijk ook al voldoende weerstand waar hij sterker en beter van geworden is.

Misschien was die relatieve luwte waarin hij verkeerde wel datgene wat hem juist zo goed gedaan heeft? Wie zal het zeggen?

Je zou moeten lezen wat Milambo er zelf over zegt; in menig interview geeft hij aan dat er dit seizoen een andere, betere Milambo staat dan voorheen. En dat komt niet alleen omdat hij nu wel het vertrouwen en de kansen van de trainer krijgt.

Ik vind het gewoon merkwaardig dat er de dag na zijn overwinning en zo'n geweldige, individuele prestatie van een 19-jarige (ik herhaal het nog maar eens; 19 jaar(!!)) op dit podium er toch nog kantekeningen moeten worden geplaatst. Dat de speler misschien wel nog beter moet, en verder had moeten zijn 'als dit, als dat, als zus, als zo'...

Als mijn oma twee wielen had gehad, was ze een fiets geweest...

Waarom? Kunnen we niet gewoon hiervan genieten?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 oktober 2024, 13:13:10.

+1/-0

Ik geloof dat Milambo zelf aangaf dat hij nu veel meer vertrouwen voelt als voorgaande jaren dat mag je echt wel op het conto van Priske schrijven. Hoe je ook ziet hoe hij maar ook Timber en Hwang met hem bezig zijn zij helpen hem in zijn ontwikkeling.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 24 oktober 2024 om 15:30:

Ik geloof dat Milambo zelf aangaf dat hij nu veel meer vertrouwen voelt als voorgaande jaren dat mag je echt wel op het conto van Priske schrijven. Hoe je ook ziet hoe hij maar ook Timber en Hwang met hem bezig zijn zij helpen hem in zijn ontwikkeling.

Het heeft niet alleen met vertrouwen te maken...

https://nos.nl/artikel/2538768-feyenoord-talent-milambo-worstelde-na-vroeg-debuut-ben-weer-de-oude

https://www.youtube.com/watch?v=a2RUpnii_Uc - vanaf 05.44

Hij heeft vanaf Varkenoord en zijn debuut een langere weg afgelegd dan hierboven wordt veronderstelt. Natuurlijk had hij wellicht eerder de kans kunnen krijgen, maar wellicht heeft hij de tijd nodig gehad om te komen waar hij nu is.

En hij is nog altijd pas 19 jaar oud. Hij breekt leeftijdsrecords, ook gisteren weer/nog. Ik geloof dat alleen Kluivert de enige Nederlanders is die op jongere leeftijd meer dan 1 goal in de CL gemaakt heeft.

Het is toch fantastisch?

Dit bericht is gewijzigd op 24 oktober 2024, 15:51:33.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 24 oktober 2024 om 07:41:

Stengs moet zich gaan richten op een reserve bank plaats. Die Osman druk je ook niet zomaar weg. :B

+1/-0

Zie Stengs wel in de basis op den duur maar niet op het middenveld Calvin in topvorm is ook een genot om tezien.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Spelers » Antoni-Djibu Milambo