Vak: -
Forumreacties: 3.088
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 24 oktober 2024 om 12:41:
open/sluit de onderstaande quote:
Volgens mij zeg ik nergens dat Milambo niet verder had kunnen zijn. Dat zullen we nooit weten, maar inderdaad kan de ontwikkeling van een speler veel sneller gaan als hij meer speeltijd en weerstand krijgt.
Dat hij als speler op die leeftijd iets 'moet', wat jij zegt; daar ben ik het inderdaad totaal niet mee eens.
Ik stel hierboven alleen dat hij vorig seizoen en het jaar daarvoor nog niet zover was als nu. Hij was in 2021 de jongste debutant van Feyenoord ooit, maar heeft daarna ontzettend veel moeten leren. Als je vanaf Varkenoord de overstap maakt, ben je nog niet 'af'. Dan heb je nog een enorme lange weg te gaan. Sommige talenten krijgen hun kans, en verdwijnen nooit meer uit het elftal. Maar dat zijn absolute uitzonderingen, normaal gesproken hebben talenten (hoe goed ook) langer nodig. Zeker wanneer ze binnen een elftal op een positie spelen zoals Milambo. Dan moet je echt nog een paar stappen maken in fysiek, positionering, handelingssnelheid, etc.
Ik heb Slot ook het verwijt gemaakt dat Milambo weinig kansen kreeg, en voor Zeroukki gekozen werd als een speler van zijn 'vaste' middenveld verstek liet gaan of gewisseld werd. Maar dat de trainer normaliter koos voor Timber, Wieffer en Stengs; dat was volledig te billijken. Die waren verder, en beter.
In die zin heeft Milambo zijn kans moeten afwachten, maar laten we niet doen alsof hij gedurende die seizoenen stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling. En dat daar iets aan verloren is gegaan. Voor een speler op die leeftijd waren de minuten die hij kreeg, en het dagelijks meetrainen en spelen in de O-21 (als 17- en 18-jarige, hij loopt in die zin nog steeds 'voor') waarschijnlijk ook al voldoende weerstand waar hij sterker en beter van geworden is.
Misschien was die relatieve luwte waarin hij verkeerde wel datgene wat hem juist zo goed gedaan heeft? Wie zal het zeggen?
Je zou moeten lezen wat Milambo er zelf over zegt; in menig interview geeft hij aan dat er dit seizoen een andere, betere Milambo staat dan voorheen. En dat komt niet alleen omdat hij nu wel het vertrouwen en de kansen van de trainer krijgt.
Ik vind het gewoon merkwaardig dat er de dag na zijn overwinning en zo'n geweldige, individuele prestatie van een 19-jarige (ik herhaal het nog maar eens; 19 jaar(!!)) op dit podium er toch nog kantekeningen moeten worden geplaatst. Dat de speler misschien wel nog beter moet, en verder had moeten zijn 'als dit, als dat, als zus, als zo'...
Als mijn oma twee wielen had gehad, was ze een fiets geweest...
Waarom? Kunnen we niet gewoon hiervan genieten?
open/sluit de onderstaande quote:Maar dat de trainer normaliter koos voor Timber, Wieffer en Stengs; dat was volledig te billijken. Die waren verder, en beter.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.829
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 3.088
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 25 oktober 2024 om 15:40:
Volgens mij schrijf ik duidelijk dat ook ik weleens het gevoel had dat Slot Milambo meer kansen had moeten krijgen.
Maar ik alleen snap niet helemaal dat er na zo'n prestatie afgelopen week, direct geluiden de kop op steken dat de speler 'eerder' en 'verder' was geweest als Slot hem meer vertrouwen had gegeven en meer speeltijd. Zijn die doelpunten tegen Benfica, als 19-jarige, niet genoeg?
Het presteren van Milambo op dit moment is in mijn ogen 'niet normaal', geen andere speler van 19 heeft in de CL zo'n beslissende rol gespeeld dit seizoen. Maar misschien heb ik iets gemist.
In dat opzicht vraag ik hardop af 'hoeveel verder' Milambo had moeten zijn volgens jou; it seems pretty far to me.
En ook wat betreft 'eerder' denk ik dat het niet ongewoon is dat een speler van 19 voor zijn definitieve doorbraak (waar het nu op lijkt) een aantal seizoenen met minder kansen en speeltijd bij de hoofdmacht zit. Ik denk dat spelers die tijd ook nodig heeft. Zoals hij zelf ook aangeeft in interviews, heeft hij afgelopen seizoenen een flink ontwikkeling doorgemaakt. Hij is na zijn debuut een tijdje gaan 'zweven' en heeft mentale hulp gezocht om de druk die hij voelde te 'handelen'.
Daarnaast vertelt Milambo dat Slot heel veel tijd en energie in hem heeft gestoken, en van hem een betere voetballer heeft gemaakt. Hij moest nog heel veel leren afgelopen seizoenen. In mijn spreekt er uit die 'investering' vanuit de hoofdtrainer heel veel vertrouwen. Misschien geen speeltijd, maar individuele gesprekken en uitleg over wat er beter kan; minstens zo belangrijk.
Ik vond dit verhaal juist heel erg in het voordeel van Slot spreken; hij heeft jeugdspelers misschien niet veel kansen gegeven bij Feyenoord, maar wel veel tijd in hen geinvesteerd. En dat heeft zeker bijgedragen aan waar ze nu staan.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.301
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Wel eens dat Milambo eerste jaren nog wel fragiel kinderlijk leek hij is nu mentaal en fysiek gegroeid tot een echte man Zechiël moet die fase bv nog door.
Slot heeft daar zeker een rol ingespeeld en Priske lijkt daar nog meer mee bezig tezijn.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 oktober 2024, 17:41:36.
Feyenoord Forum » Spelers » Antoni-Djibu Milambo