Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » In-Beom Hwang

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Hwang: "Ik deed niets speciaals, dat is mijn stijl"
23 sep. 2024 15:00

https://1908.nl/artikelen/hwang-ik-deed-niets-speciaals-dat-is-mijn-stijllink

 

+1/-0

Hij zal ook zijn airmiles bij elkaar schrapen naar en van Azie. Hopelijk is de impact minder als de reis de andere kant op. Daar weet Gimenez nu alles van.

 

+1/-0

Het lange reizen wen je wel aan, onze DJs doen niet anders over de hele wereld.
Maar de ene speler is gevoeliger voor Jetlags en het fysieke ongemak als andere.
Ik heb Shinji Ono nooit horen klagen maar het had wss wel invloed op zijn gesteldheid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 september 2024 om 03:30:

Het lange reizen wen je wel aan, onze DJs doen niet anders over de hele wereld.
Maar de ene speler is gevoeliger voor Jetlags en het fysieke ongemak als andere.
Ik heb Shinji Ono nooit horen klagen maar het had wss wel invloed op zijn gesteldheid.



De grote DJs die echt de gehele wereld over vliegen om op te treden, doen dat onder voorwaarden die maken dat het vol te houden is. Private Jets, lichaamsrust, alleen maar optredens, etc. En dan nog vervallen er veel in drank en drugs, om het maar vol te kunnen houden. Gezond is het in ieder geval niet.

Een speler als Hwang moet met lijnvluchten van en naar Korea, de bonden en clubs regelen geen prive-vliegtuigen waar het beter toeven is. Er wordt van ze verwacht dat ze overal trainen, en ze moeten het allemaal doen zonder 'doping'.

Het is gewoon van de gekke dat de speelkalenders nog altijd zo verschillen per continent. Dat men in Afrika halverwege het Europese clubseizoen een landen-toernooi organiseert, bijvoorbeeld. En dan zwijgen we nog over hoe vol die speelkalenders zitten, en alles wat er steeds maar 'bijkomt' om maar meer inkomsten te genereren. Nations League, de nieuwe CL-opzet, het nieuwe WK voor clubteams; het gaat maar door.

In die zin 'ownen' DJs hun eigen agenda. Ik zag laatst Armin van Buuren, die heeft heel duidelijk pas op de plaats gemaakt. Verstandig. In hoeverre spelers dat zelf kunnen bepalen, is de vraag...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 27 september 2024 om 11:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 september 2024 om 03:30:

Het lange reizen wen je wel aan, onze DJs doen niet anders over de hele wereld.
Maar de ene speler is gevoeliger voor Jetlags en het fysieke ongemak als andere.
Ik heb Shinji Ono nooit horen klagen maar het had wss wel invloed op zijn gesteldheid.



De grote DJs die echt de gehele wereld over vliegen om op te treden, doen dat onder voorwaarden die maken dat het vol te houden is. Private Jets, lichaamsrust, alleen maar optredens, etc. En dan nog vervallen er veel in drank en drugs, om het maar vol te kunnen houden. Gezond is het in ieder geval niet.

Een speler als Hwang moet met lijnvluchten van en naar Korea, de bonden en clubs regelen geen prive-vliegtuigen waar het beter toeven is. Er wordt van ze verwacht dat ze overal trainen, en ze moeten het allemaal doen zonder 'doping'.

Het is gewoon van de gekke dat de speelkalenders nog altijd zo verschillen per continent. Dat men in Afrika halverwege het Europese clubseizoen een landen-toernooi organiseert, bijvoorbeeld. En dan zwijgen we nog over hoe vol die speelkalenders zitten, en alles wat er steeds maar 'bijkomt' om maar meer inkomsten te genereren. Nations League, de nieuwe CL-opzet, het nieuwe WK voor clubteams; het gaat maar door.

In die zin 'ownen' DJs hun eigen agenda. Ik zag laatst Armin van Buuren, die heeft heel duidelijk pas op de plaats gemaakt. Verstandig. In hoeverre spelers dat zelf kunnen bepalen, is de vraag...


De spelers dichter bij huis zoeken, in Europa. Geen gedoe met jetlags en Afrika-Cup.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 27 september 2024 om 12:43:

(...)De spelers dichter bij huis zoeken, in Europa. Geen gedoe met jetlags en Afrika-Cup.



Helemaal mee eens. Wanneer je moet kiezen tussen twee kwalitatief gelijkwaardige spelers, moet je Europese speler altijd boven een speler van een ander continent verkozen worden.

Wat betreft kosten, kun je gemakkelijk een 'case' maken waarbij het te gerechtvaardigen is dat je meer betaald voor een Europeaan. Je kunt berekenen wat een Afrikaanse speler 'extra' kost doordat hij iedere twee seizoenen anderhalve maand weg voor de Africa Cup, risico's die daaraan verbonden zijn kwantificeren, en de kosten van vervanging in kaart brengen.

Er wordt altijd gezegd dat Nederlandse/Europese spelers onbetaalbaar geworden zijn, maar met alle extra kosten en risico's in acht nemend kunnen bijvoorbeeld Afrikaanse spelers nog duurder uitvallen.

Voor uitzonderlijke talenten maakt het niet uit waar ze vandaan komen. Al moet de club ze uit Antarctivca halen. Ik heb de successen van begin jaren '70 nooit bewust meegemaakt. Voor mij is Ono nog altijd de speler met misschien wel het meeste talent, die ik ooit voor Feyenoord heb zien spelen. Samen met van Persie, wellicht.

Zo'n speler moet je altijd halen. Die valt buiten de rede, de ratio, en iedere discussie.

Hwang bevalt tot nu toe prima, en wellicht zal blijken dat we zijn vele reizen en al die onmogelijke interlands voor lief gaan nemen. Maar laten we hem niet vergelijken met Ono, wat ik nu al heb gehoord. Dat is gewoonweg oneerlijk, aan zulke verwachtingen kan een speler onmogelijk voldoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 27 september 2024 om 14:11:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 27 september 2024 om 12:43:

(...)De spelers dichter bij huis zoeken, in Europa. Geen gedoe met jetlags en Afrika-Cup.



Helemaal mee eens. Wanneer je moet kiezen tussen twee kwalitatief gelijkwaardige spelers, moet je Europese speler altijd boven een speler van een ander continent verkozen worden.

Wat betreft kosten, kun je gemakkelijk een 'case' maken waarbij het te gerechtvaardigen is dat je meer betaald voor een Europeaan. Je kunt berekenen wat een Afrikaanse speler 'extra' kost doordat hij iedere twee seizoenen anderhalve maand weg voor de Africa Cup, risico's die daaraan verbonden zijn kwantificeren, en de kosten van vervanging in kaart brengen.

Er wordt altijd gezegd dat Nederlandse/Europese spelers onbetaalbaar geworden zijn, maar met alle extra kosten en risico's in acht nemend kunnen bijvoorbeeld Afrikaanse spelers nog duurder uitvallen.

Voor uitzonderlijke talenten maakt het niet uit waar ze vandaan komen. Al moet de club ze uit Antarctivca halen. Ik heb de successen van begin jaren '70 nooit bewust meegemaakt. Voor mij is Ono nog altijd de speler met misschien wel het meeste talent, die ik ooit voor Feyenoord heb zien spelen. Samen met van Persie, wellicht.

Zo'n speler moet je altijd halen. Die valt buiten de rede, de ratio, en iedere discussie.

Hwang bevalt tot nu toe prima, en wellicht zal blijken dat we zijn vele reizen en al die onmogelijke interlands voor lief gaan nemen. Maar laten we hem niet vergelijken met Ono, wat ik nu al heb gehoord. Dat is gewoonweg oneerlijk, aan zulke verwachtingen kan een speler onmogelijk voldoen.


Begin jaren 70 bestond een elftal voor 80 of 90 % uit Nederlanders en 1 of 2 Europeanen. Nederlandse clubs waren in die tijd succesvol. Ook Twente. Het Twente van afgelopen woensdag bestond voor 90 % uit Nederlanders. Spelen toch maar mooi gelijk tegen Man. United. Feyenoord moet wat meer scouten in de eredivisie en de KKD.

 

+1/-0

Op 29 september 2019 ziet Dennis te Kloese, op dat moment General Manager bij LA Galaxy, een kleine middenvelder uit Zuid-Korea schitteren tegen zijn team. Sindsdien heeft Te Kloese de speler Hwang altijd onthouden. Dit kwam ook terug in het eerste gesprek tussen club en speler.

'Toen Feyenoord contact opnam, heb ik een Zoom-gesprek gevoerd met de CEO (Dennis te Kloese, red.) en de trainer (Brian Priske). Dat was echt een goed onderhoud', blikte Hwang (28) met VI terug op de transferperiode. 'Te Kloese vertelde over die ene wedstrijd in Los Angeles. Ik kan me dat duel tot de dag van vandaag ook nog goed herinneren. Mede daardoor voelde ik hoe graag ze mij wilden hebben en de interesse van Feyenoord paste precies in mijn plannen.'

Die plannen maakt Hwang op gevoel. 'Zo kies ik en ik heb nergens spijt van gehad. Mensen kunnen naar me kijken en denken: Deze speler heeft nooit in een topcompetitie gespeeld, terwijl hij dat wel kon. Maar zo is het leven, je hebt geen invloed op hoe het gaat. Er waren altijd wel andere mogelijkheden, maar voor mij speelt gevoel een belangrijke rol. Ik wil alleen naar clubs die mij écht willen. Vancouver White Caps, Rubin Kazan, Olympiakos Piraeus en Rode Ster Belgrado, zij wilden mij écht hebben.'

Feyenoord ook, waarna hij een handtekening zette onder een contract tot medio 2028. 'Ik ben nu pas kort in Nederland, maar durf te zeggen – en ik lieg niet – dat dit het beste land is waar heb gewoond, op Korea na natuurlijk, omdat ik daar ben geboren. En Feyenoord is by far de grootste club waarvoor ik heb gespeeld. Deze club heeft echt, écht goede spelers. Wat ik nog een beetje mis, is het vertrouwen, daarom is het goed dat we nu van NAC Breda hebben gewonnen. Dat zorgt ervoor dat we snel beter zullen gaan worden en de mensen laten zien wie we zijn.'

https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-de-grootste-waarom-hwang-voor-rotterdam-kooslink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 27 september 2024 om 16:49:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 27 september 2024 om 14:11:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 27 september 2024 om 12:43:

(...)De spelers dichter bij huis zoeken, in Europa. Geen gedoe met jetlags en Afrika-Cup.



Helemaal mee eens. Wanneer je moet kiezen tussen twee kwalitatief gelijkwaardige spelers, moet je Europese speler altijd boven een speler van een ander continent verkozen worden.

Wat betreft kosten, kun je gemakkelijk een 'case' maken waarbij het te gerechtvaardigen is dat je meer betaald voor een Europeaan. Je kunt berekenen wat een Afrikaanse speler 'extra' kost doordat hij iedere twee seizoenen anderhalve maand weg voor de Africa Cup, risico's die daaraan verbonden zijn kwantificeren, en de kosten van vervanging in kaart brengen.

Er wordt altijd gezegd dat Nederlandse/Europese spelers onbetaalbaar geworden zijn, maar met alle extra kosten en risico's in acht nemend kunnen bijvoorbeeld Afrikaanse spelers nog duurder uitvallen.

Voor uitzonderlijke talenten maakt het niet uit waar ze vandaan komen. Al moet de club ze uit Antarctivca halen. Ik heb de successen van begin jaren '70 nooit bewust meegemaakt. Voor mij is Ono nog altijd de speler met misschien wel het meeste talent, die ik ooit voor Feyenoord heb zien spelen. Samen met van Persie, wellicht.

Zo'n speler moet je altijd halen. Die valt buiten de rede, de ratio, en iedere discussie.

Hwang bevalt tot nu toe prima, en wellicht zal blijken dat we zijn vele reizen en al die onmogelijke interlands voor lief gaan nemen. Maar laten we hem niet vergelijken met Ono, wat ik nu al heb gehoord. Dat is gewoonweg oneerlijk, aan zulke verwachtingen kan een speler onmogelijk voldoen.


Begin jaren 70 bestond een elftal voor 80 of 90 % uit Nederlanders en 1 of 2 Europeanen. Nederlandse clubs waren in die tijd succesvol. Ook Twente. Het Twente van afgelopen woensdag bestond voor 90 % uit Nederlanders. Spelen toch maar mooi gelijk tegen Man. United. Feyenoord moet wat meer scouten in de eredivisie en de KKD.



Voor het Bosman arrest mochten er maar drie buitenlanders spelen BIJ AC Milan waren dat Gullit Rijkaard en Van Basten.
Zat gister Milan tekijken er stond maar 1 Italiaan op het veld.

 

+2/-0

Aan de bal doet hij soms leuke dingen, maar in balbezit tegenstander mag hij wel meer laten zien.

Valt tegen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Spelers » In-Beom Hwang